El Guapo's Trænings log


moraka
 Share

Recommended Posts

Og jeg er af den mening at hypertrofipotientialet i singles, doubles og triples er rimeligt stort, når man har et passende volume. Som er det jeg har kørt. Nemlig 21x1, 15x2 og 9x3.

Ja og så er jeg af den mening, at man sagtens til tider, kan træne læg og underarme, ved de lavere gentagelser. Og dermed er jeg i oppistion, med dem som siger at man ikke kan.

Det her er den mest omvendte situation af "Kejserens nye klæder" jeg nogensinde har været med til. Af alle de logs jeg nogensinde har læst, har jeg ALDRIG læst en log der mindede om din og du virker til at være totalt udenfor pædagogisk rækkevidde.

Link to comment
Share on other sites

Hej Guapo!

Har du læst: "A Singular Workout" by Chad Waterbury http://www.tmuscle.com/readArticle.do?id=1738331&cr=

Chad Waterbury er lidt af en tosse, men der er klart inspiration til en fremgangsmåde der ligner det du gerne vil. Han deler det op i de store øvelser og så de mindre supportøvelser med forskellige set/rep-protokol til de to grupper.

Jeg tror desuden at du ville få mere ud af at lave 21 singels i dips end at lave 7s dips, 7s smal pres, 7s whatever. Hvis man laver 3 gange så mange dips, så bliver man bedre til at dippe. Hvis en øvelse er værd at lave, så er den værd at lave meget. Ligesom hvis en øvelse ikke værd at lave meget, så er den måske ikke værd at lave overhovedet.

/Jimmy P

Link to comment
Share on other sites

Hvad med at lave staklen hygge sig med sin "træning" og så ellers bare lade ham passe sig selv? Hvis han vil have resultater, skal han nok finde ud af, HVOR skidt hans program er på et eller andet tidspunkt...

Det har været underholdende, men det er efterhånden til at udvikle sig til en ny "Verdens største fucking løgn-tråd"

Link to comment
Share on other sites

Torsdag d. 4/6

Sjipning (ikke noget særligt. Bare intil jeg ikke gad mere)

Denne type sjipning i forhold i tabata er ret kedeligt. Tabata er lynhurtigt så slut. Når jeg bare sjipper, så stopper jeg kun fordi, at mine arme er blevet for trætte, ikke at jeg er blevet forpustet. Så det ender med, at jeg må sjippe til mine arme er for trætte, tage en kort pause, sjippe igen til arme ikke kan mere og blive ved på den måde indtil jeg endeligt føler mig forpustet.

Men det mærkeligste er, at når jeg er i skole og skal op af alle de trapper. Så bliver jeg altid forpustet. Men jeg kan åbenbart sjippe i 10 min, uden at blive rigtigt forpustet.

Hvad så med at sjippe i 10 min i stedet for samlet set at sjippe 2 min til er træningspas?

Da jeg trænede lidt thaiboksing for sjov sjipped evi i 15 min som opvarmning. Prøv at lave høje knæløft mens du sjipper, det giver godt. De trætte arme bliver hurtigt bedre når du lærer at slappe af i armene. Selv hvis de er meget tunge pga deres størrelse

Link to comment
Share on other sites

Navn: mohammad rahimi karimabad

Alder: bliver 23 d. 15

Højde: 182 cm

Vægt: 105 kg

Jeg er bare en helt alminelig gut, som i øjeblikket tager det sidste år til en fuld HF. Jeg dyrker nogen kampkunst. Hvad mere skal jeg sige.

Min træning:

Min træning er først og fremmest rettet imod sundhed. Jeg har som de fleste et ønske og at skulle se godt ud nøgen. At træningen vil hjælpe mig i min hverdag, er også vigtigt. Da jeg er en kampkunster skal min træning, forbedre min kampacitet som kæmper og jeg har en drivkraft til at være lidt af en genneral stærkmand. Så er det godt at, det at være en genneral stærkmand og kampkunst attribut træning, går hånd i hånd, på mange punkter. Jeg har en fokærlighed for hvordan de trænede i gamle dage.

Jeg er af den mening at hvis man vil have optimale resultater, skal man bruge alle redskaber til sin rådighed, i løbet af en trænings karriere.

Den kampkunst som jeg dyrker er silat mubai, som er beregnet til realistisk kamp. Jeg træner også en stil, som jeg har selv udviklet og hovedkilderne er silat, wingtjun jeetkune do og kickboxing. Den er men som en suplimerende stil til min silat.

hej den kampkunst er det ligesom chai thi

hilsen andreas

Link to comment
Share on other sites

Jeg kunne også bare skrue ned for volumet. Jeg ved ikke hvordan en psykiator, skal hjælpe med hvad der føles som overtræning.

Uanset hvad du kalder det, lyder det som væsentligt mere seriøse problemer end overtræning (hvad jeg tvivler på det er)

Jeg kan kun råde dig til at søge hjælp.

Link to comment
Share on other sites

Jeg ved ikke rigtigt, om jeg skal tage dig seriøst eller ej. At du kan komme med den konklution, baseret på at jeg havde en dårlig træningsdag. Yderligere undre det mig, at du tvivler på at jeg ikke var overtrænet, når du ikke kender min krop og dermed ikke ved hvor meget volume, den reelt kan tage i det lange løb. Jeg kan kun råde dig til at holde dig fra limdåsen ,eller det ellers er der slår dine hjerneceller ihjel.

Det føltes bedre at træne underarmene med med lavere rep. Takket være træningen havde mine lår været ømme intens igår og i forgårs. Jeg havde stadigvæk lidt ømhed idag.

Hey, du må tro hvad du vil. Jeg skriver ikke for at spille klog eller smart, som andre tidligere i din log. Hvad jeg siger, bedømmer jeg ud fra erfaringsmæssige og professionelle observationer, samt hvad jeg rent generelt har kunne læse i din log over den sidste periode. Husk på, at jeg ikke personligt får noget ud af at bruge min tid på at give dig et råd, men du narrer dig selv, hvis du tror at det er overtræning, du beskriver tidligere. Men rent generelt, tror jeg at det er en dum idé, hvis du begynder at at svine andre til.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share