El Guapo's Trænings log


moraka
 Share

Recommended Posts

BB Squat 1x5x60kg 5x1x67,5

Pushup ladder: 1,2,3 gjort 4 gange

Jeg skal lige have forklaret de to øvelser og din workload.

Du kørte fem singles i squat med 67,5 kilo? Varmede op med 1 x 5, og så derefter fem singles? Altså 10 reps i alt i den øvelse?

Og armstrækninger. Du kørte først én armstrækning, derefter to armstrækninger, og til sidst tre armstrækninger. Altså seks i alt. Og den cyklus kørte du fire gange, så i alt 24 armstrækninger fordelt på 12 sæt?

Link to comment
Share on other sites

Normalt varmer jeg ikke op. I den dag prøvede jeg mig frem til, hvad var den rigtige vækt som jeg skulle bruge i backsquat og fandt den rigtige ved trejde set. Jeg ville blot køre 5x1 men viste ikke hvor meget vægt jeg skulle bruge.

I pushup og bodyweight squat kørte jeg efter ladder systemet, men jeg viste ikke hvordan, jeg skulle skrive op i min log. Hvis du ikke kender ladder så er repitionerne fordelt for eksempel 1,2,3,1,2,3,1,2,3. Dett var hvad jeg prøvede at skrive ned.

Så du kørte altså 1,2,3,1,2,3,1,2,3,1,2,3 i push-ups? Altså 24 gentagelser alt i alt? Jeg ved godt hvad en ladder er, men undrer mig bare over, at du ikke tager flere gentagelser i hvert sæt end 1, 2 og 3. Ville eksempelvis 6, 8, 10 eller 10, 12, 14 ikke være bedre? Det giver lidt mere volumen.

Link to comment
Share on other sites

Nej det er ikke en god ide at svine folk til, og det er noget jeg sjældent gør. Men hvordan vil du have det, hvis råder dig til at søge proffetionel hjælp, og dermed anklager dig for at være mentalt forstyret.

Tak det er venligt nok af dig, hvis du vil give råd. Men nu kender jeg min krop, og du vil kunne se hændelser noget længere tilbage i min log, hvor jeg bryder ned når jeg køre omkring 9 set. Jeg ikke fortsætte på dette volume, i mere end nogen få workouts før, at kroppen ikke kan klare det. Hvis jeg træner ud over dette punkt, så får jeg det mentalt og kropsligt ubehageligt, under træningen, og føler mig nedbrudt. Nu kan det måske undres, om jeg er en af den type mennesker, som i en kort periode kan køre et højt volume(højt for dette individ), hvorpå at man når et slutpunkt, hvor man er nød til at skrue ned for volumet, ellers vil personen overtræne. Den 6 workout med det sidste program, var hvor at jeg skulle have skruet ned. Men jeg kørte et syvende, som så teknisk set kunne ses som overtræning. Idet at min krop ikke kunne tage det volume mere.

Der er enormt stor forskel fra at have nogle issues til at være mentalt forstyrret. Kæmpe forskel. Forøvrigt er der ikke noget forkert i at have problemer, fysisk eller mentale. Kun, hvis man benægter dem og ikke gør noget.

Jeg kan godt give dig ret i, at jeg ikke kender din krop specifikt. Nu er tilfældet dog, at jeg kender til rigtigt, rigtigt mange andre, og aldrig har set et tilfælde, hvor man overtræner, som du nævner, resulterende i decideret mental shut down med symptomer som du nævner, hvorfor jeg tænker, at der formentligt er andre påvirkende faktorer. Derfor ser jeg det som mere end almindeligt sandsynligt, at du (og det er igen hverken for at svine eller nedgøre) har svært ved selv at se det. Og derfor nævner jeg det.

Link to comment
Share on other sites

Tja jeg bliver stærker på det nuværende volume. Hvad forslår du da.

Hvorfor spørger du overhovedet? - Du har fået 1. mio. henvendelser i din log omhandlende din mildest talt vanvittige træning. Du har fået mange alternativer præsenteret, men de er kun blevet mødt med afvisninger fra din side. Fuldstændigt ubegrundede afvisninger.

Kent: Du kan lige så godt opgive, manden vil kun træne singles i Squat og Wristcurls samt selvopfunde øvelser som han giver navne efter tegneseriefigurer. Han forstår ikke at han ikke bliver stærk af det eller at folk ikke kan se han træner :violin:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share