CandyGirls logse


Candygirl
 Share

Recommended Posts

Det er det nemlig :wolverine2: Skal faktisk til julefrokost med Marianne og nogle andre FitDK'ere idag :bigsmile:

Har også taget en lille fin d055.gif med - ved ikke helt om jeg "tør" køre med den på timen inden, kan jo måske næsten sidestilles med snak a050.gif

Men god julefrokost til alle dem der skal afsted i aften b030.gif

Link to comment
Share on other sites

Jaaaahhhhh :banana3:

(øøhhh taler vi om samme julefrokost i aften? Så vil jeg da glæde mig til at hilse på dig, MetteHelena :unsure:)

Jaaa, det tænkte jeg også lige på a015.gif Ville da være hyggeligt, men ellers kan hun/du (=Mette), da kigge helt sikkert kigge forbi hvis det er (det er inde i byen, på en public site vi skal være) :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Naaaai, hvor er her blevet fint julepyntet banana.gif

Tittede (ja, det er et ord) herind i nat da jeg kom hjem, og fattede ingenting - men nok også det bedste whistling.gif For det var en rigtig hyggelig julefrokost (selvom der manglede noget julemusik mad.gif

Men først var der jo træning - det gik heldigvis noget bedre end i mandags, men ok det kunne nærmest heller ikke gå værre :nissetunge:

Programmet

Opvarmning

Hmm, der var en del 5-minutters dele, så er ikke helt sikker på rækkefølgen

1.serie (1)-(2)

5 min lav dobbelttakt, med fem gange 20 sek stående indlagt (så det passede til omkvædende blush.gif)

2.serie (2)-(3)

2 runder á:

Stående enkelt - FYS7

Siddende enkelt - FYS7

Stående enkelt - FYS8

Siddende enkelt TUuuungt! - FYS8

Er ikke helt sikker på tiden af de forskellige dele, men hver runde var 2½ min og de sidste siddende var 1 minut.

3.serie - "Holdkørsel" (4)-(5)

5 runder á:

20 sek. spurt

20 sek. recovery

20 sek. stående enkelt

Vi blev det i tre hold, og hold 1 (mit hold) startede med spurt, hold 2 startede med "recovery" og hold 3 startede med stående.

4.serie (6)-(10)

4 runder á:

1 min stående enkelt - FYS7

1 min siddende mellem - FYS8

1 min siddende acc - FYS8½ Avvvv!

Først runde blev ikke kørt helt "rigtigt", men derefter kom jeg over 90% i hver runde - nice.

5.serie (10)-(11)

5 min stående (hurtig) enkelt - FYS8

Der tog jeg den så lidt med ro, da der også kom en omgang intervaller til slut. Men ok endte alligevel med at ligge omkr. 84%, så helt med ro var det nu ikke :wink:

6.serie (11)-(14)

3 runder á:

40 sek siddende acc.

40 sek stående acc.

1:20 recover

Slut prut - sku en hård time, fik også kørt godt igennem og dejligt at kroppen var med på det banana.gif

Det var lidt snyd, programmet var stort set bare en kopi af mandagens program - og hvad endnu værre, uden julemusik *snøft, hulk* Tror ikke jeg gider kører flere timer i december, med ham Christian, hvis ikke han får hevet lidt julemix op ad posen :nissetunge:

Ej, spøg til side, det var et godt program og ikke mindst med godt og motiverende musik (lige på nær det der nummer, som lyder som om det går i hak). Men jeg syntes dog det er lidt synd, at der er så mange serier, giver ikke helt det samme flow, som hvis serierne er lidt længere - og hvis man har en dårlig dag, kan det også gøre at timen virker længere og man skal ligesom gen-motivere (ja, det er også et ord :nissetunge: ) sig selv ved starten af hver serie.

Pulsdata

Gns.puls: 168 ~ 84% :devil:

Maxpuls: 180 ~ 92%

post-13362-1197113426_thumb.jpg

Derefter var der et laaaangt omklædningspas - dejligt med god tid og ingen ventende mands personer, der kan finde på at sende rykker sms'er og lignende :nissegrin:

Og så var det tid til julefrokost passet xmas9_0.gif

Der viste sig jo alligevel, at være et par stykker jeg kendte, og det var nu heller ikke et problem at få snakken til at flyde, men det er det jo sjældent når man er sammen med træningsnørder og kan diskutere træning og centre og instruktører :wink:

Men vi fik da også diskuteret mange andre spændende ting - bl.a. krokedille fobier :nissegrin: ..og drukket lidt drinks innocent.gif

Så nu er det tid til et langt og velfortjent sofa-pas :nissetunge:

Link to comment
Share on other sites

Derefter var der et laaaangt omklædningspas - dejligt med god tid og ingen ventende mands personer, der kan finde på at sende rykker sms'er og lignende :nissegrin:

Hvem kan dog finde på noget sådan :nissetunge: Ellers dejligt med aktivitet her - på den ene og den anden måde :nissegrin:

Link to comment
Share on other sites

Nøj, det var bare en lækker gang træning i dag - lidt mod forventning masser af energi i stængerne og bare et deeeejligt flow :inlove: Det var næsten ærgerligt at timen kun varede 70 min :nissecool:

Det var en spinning øvet/udholdenhed i Adelgade med Christian på podiet

Først opvarmning

Serie 1 (2)-(3)

8 min mellemtakt primært siddende, men med 12 sek stående for i hvert minut.

Serie 2 (3)-(9)

3 runder:

2 min stående enkelt FYS 7 - 2 min siddende mellem, FYS8

2 min stående enkelt FYS 7 - 3 min siddende mellem, FYS8

2 min stående enkelt FYS 7 - 4 min siddende mellem, FYS8

Skulle køres med samme belastning. Jeg har tidligere nævnt overfor Christian, at det ikke helt holder det med samme belastning og så kun skulle stige et niveau, blev også diskuteret lidt i fredags, så nu måtte jeg jo lige se, hvad der skete hvis belastningen blev holdt jævn.

I første runde justede jeg belastning lidt (nedad), da vi skulle sidde, dvs. ved (4).

Så kørte jeg med samme belastning indtil de sidste 4 minutter, dvs. ved (8), hvor jeg ingen justede belastning lidt ned så jeg ikke gik heeeelt død.

Som det ses faldt mit niveau en del i det stående i anden runde (5)-(6), faktisk helt ned til 78% - men det er jo sådan set stadig indenfor det FYS7-tal, men lidt lavt syntes jeg. Men så var det ned og sidde og øge tempoet og i løbet af 3 min steg min puls til 91% (6)-(7), hvilket jo var noget i overkanten i forhold til udmeldingen, men hvis jeg skulle holde belastning og udmeldte tempo, så var det konsekvensen.

I trejde runde faldt min puls ikke helt så langt ned, men det er vist forståeligt nok med det foregående arbejde i benene. I de sidste 4 minutter (8)-(9), valgte jeg så at lette lidt på bremsen, der var jo stadig lang vej til "mål". blush.gif Men kom trods det op på 90% og hvis jeg ikke havde justeret, var jeg jo nok kommet endnu højere op.

Serie 3 (10)-(13)

2 runder:

1 min stående enkelt

3 min enkelt, skiftevis 15 sek siddende-15 sek stående

4 min stående enkelt

Så 3 minutters nedkørsel efterfulgt af endnu en runde, dog med 5 minutter i stedet for 4 til sidst.

Det var altså sammen i rimelig hurtig enkelttakt, måske omkr. 70-75... er ikke helt så stærk i det, men i hvert fald mere end 60 rpm.

Vi skulle egentlig også kun op til 8½, men lod mig friste til at skrue lidt på belastningen mod slutningen. De sidste stående enkelt var klart timens højdepunkt, det var bare feeeeedt wub.gif

Det var lidt ærgerligt at der ikke var en runde til. cheesy2.gif

Serie 4 (14)-(15)

5 runder:

1 min stående enkelt

1 min siddende acc.

Var ved at være pænt smadret og havde egentligt ikke så meget belastning på, men fik vist kompenseret ved et rimeligt højt tempo. Nåede op på dagens max - 92%.

Det irriterer mig godt nok, at jeg ikke kan få den højere op - sidst jeg har været det, var i starten af november smilie_bleh.gif

Pulsdata

Gns.puls: 168 ~ 84%

Maxpuls: 181 ~ 92%

post-13362-1197203844_thumb.jpg

Edited by Candygirl
Link to comment
Share on other sites

Wauwww

Det lyder som en god time - jeg fortryder næsten, at jeg droppede timen til fordel for styrketræning :unsure:

Vi ses snart til noget svedig (jule?)træning :nissegrin:

Jaaaa, det var en god time, men man skal jo også passe sin "anden" træning :nissecool: Og apropos anden træning, så spark mig lige op på løbebåndet efter timen, ikk?! Har vist pjækket lidt fra det :blush:

Link to comment
Share on other sites

Weee, viste jeg slet ikke - nu glæder jeg mig jo endnu mere a030.gif

Vi må håbe, at de har nogle gode b020.gif:wink:

Ja, det må man sige at de havde

Naaaai, hvor er her blevet fint julepyntet banana.gif

Tittede (ja, det er et ord) herind i nat da jeg kom hjem, og fattede ingenting

for du var da i et ganske underholdende humør :nissetunge:

Tak for en super hyggelig aften

Link to comment
Share on other sites

Ja, det må man sige at de havde

for du var da i et ganske underholdende humør :nissetunge:

Tak for en super hyggelig aften

[bornholmsk dialekt]Ja det havde de bestemt, og den der happy hour var bestemt et plus cheesy.gif

Og jeg havde bestmet også en rigtig god/hyggelig/sjaaaw aften - det må vi snart gøre igen :wink: [/bornholmsk dialekt]

:nissegrin:

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger

Ej det lyder til I havde en fornøjelig julefrokost :Mrs_Claus: Jeg bliver helt misundelig :nissetunge:

I øvrigt kan det anbefales at træne efter julefrokost, det er så hårdt, men bagefter så er tømmermændene gået væk i hvert fald de fysiske tømmermænd, jeres moralske tømmermænd kræver nok andre metoder :santa2:

så spark mig lige op på løbebåndet efter timen, ikk?!

Nå frk. :poking:

Link to comment
Share on other sites

:xmas: Jeg må give Signe ret.. Det lyder som om, I havde en ret sjov og våd aften.... og for dælan da hvor er jeg hæsligt langt bagud med jeres logbøger...ahhhhhhhhhhhh for pokker da.... :blush:

Jeg kan dog konstatere, at I alle får trænet, som I plejer og mere til.... incl lidt festivitas indimellem, hvilket jo er dejligt at læse...

:nissegrin:

Link to comment
Share on other sites

Ej det lyder til I havde en fornøjelig julefrokost :Mrs_Claus: Jeg bliver helt misundelig :nissetunge:

I øvrigt kan det anbefales at træne efter julefrokost, det er så hårdt, men bagefter så er tømmermændene gået væk i hvert fald de fysiske tømmermænd, jeres moralske tømmermænd kræver nok andre metoder :santa2:

Nå frk. :poking:

Jaja, jeg ser jo lige "Without a trace" :blush:

Men kan da løfte sløret for at jeg kom op på løbebåndet - og at det var en ret våd julefrokost :rudolph: ...dog ingen sne :cry3: (altså rigtigt sne - ikke det der øl-pjat)

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning

Træning i Adelgade v/Lykke - surprice surprice :nissetunge:

Programmet var det samme, som i mandag+fredag så det vil jeg ikke gengive.

Stængerne var ikke helt så friske i dag - faktisk langtfra, selv på cykelturen derind kunne det mærkes. Havde måske lidt at gøre med, at der gik lidt sport i, hvor hurtigt jeg kunne cykle de ca. 10 km og om jeg kunne undgå at blive overhælet :blush: Og det kunne jeg sørme a115.gif

Har ikke lige fået lagt puls data ind, men vil skyde på, at de er som følger:

Pulsdata (estimeret)

Gns.puls: 79%

Maxpuls: 89%

...altså ikke specielt imponerende.

Og derefter løb:

Varighed: 20 min

Hastighed: 11 km/t

Gns.puls: 78%

Hmm, heller ikke specielt imponerende, men det var hvad der var at gøre godt med i dag.

Edited by Candygirl
Link to comment
Share on other sites

Stængerne var ikke helt så friske i dag - faktisk langtfra, selv på cykelturen derind kunne det mærkes. Havde måske lidt at gøre med, at der gik lidt sport i, hvor hurtigt jeg kunne cykle de ca. 10 km og om jeg kunne undgå at blive overhælet :blush: Og det kunne jeg sørme a115.gif

Hehe - der er jo heller ikke noget, der sætter gang i cyklen som en gang glad julemusik i ørerne :nissetunge::rudolph::santa2:

Tak for hyggelig træning i dag, du gjorde det nu rigtig godt :xmas:

Link to comment
Share on other sites

Hehe - der er jo heller ikke noget, der sætter gang i cyklen som en gang glad julemusik i ørerne :nissetunge::rudolph::santa2:

Tak for hyggelig træning i dag, du gjorde det nu rigtig godt :xmas:

Yæs, yæs - så er jeg kørende :wink:

post-13362-1197319102.jpg

Og tak, selvom jeg tror du gav den mere gas - og var ved at køre i hegnet :nissetunge:

Edited by Candygirl
Link to comment
Share on other sites

Men i går blev det da til ca.7 km løb - har dog ingen data endnu, men var med en ven, og selvom vi snakkede undervejs var tempoet vist omkring 5 min/km.

Og så står den på spin i aften - og efterfølgende julekoncert i holmens kirke :bigsmile:

Så kom der lidt data

Torsdag: Løb

Distance: 6,9 km

Hastighed: 4:55

Puls: 78%

Og det føltes rigtigt flydende og kunne endda snakke undervejs, det var sku super at hastigheden trods det var under 5 min/km a115.gif

Fredag: Spinning øvet i Adelgade

Hovedserien var en lang omgang intervaller, 6 runder á 4 minutter med 2 min recovery imellem hver.

Hver af de 6 runder var forskellige, men skulle køres med højere og højere intensistet fra FYS8 -> FYS9

1. runde: Stående enkelt

2. runde:

3. runde:

4. runde:

5. runde: Siddende dob.takt

6. runde: Siddende mellemtakt, med 3 stående int. indlagt (2*25+1*60 sek)

Kan sørme ikke lige huske alle runderne :blush: Fik det kørt nogenlunde som udmeldt, med højere og højere intensitet, dog knep det (igen) med at komme helt højt op *grrr*

Frygtede lidt for 5. runde og at jeg ikke ville kunne komme så højt op pulsmæssigt, da det der mellemtakt jo ikke er min ynglingsret - men det gik faktisk ganske fornuftigt :nissegrin:

Og generelt om dagens program - kunne jeg meget bedre lide det end mandags-interval-programmet :inlove: Selvom intervallerne er lange, så føltes det bare alligevel overkommeligt - og timen lige pludselig var timen bare slut (øv).

Pulsdata

Gns.puls: 80%

Maxpuls: 90%

post-13362-1197731100_thumb.jpg

Edited by Candygirl
Link to comment
Share on other sites

Hey Christina. Det er sguda en god løbetid!! :cool: Kender jo ikke så meget til dit spin halløj, men følger med på sidelinien!

Ja, det er noget være noget med alt det spin i loggen var :nissetunge: Men ja, lidt løb er det jo også blevet til og det ser jo efterhånden fornuftigt ud igen - skal jo også have løbet en 10 km i næste uge, det var jo et af de julemål jeg satte op. Satser dog ikke med nogen super tid - men så at løbe et par uger med godt 20 km/uge - og så se om jeg kan løbe en på en fornuftig tid (under 5 min/km that is).

Tak - og jeg følger også med i din log :wink: Men hundeløb og alt mulig :nissecool:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share