CandyGirls logse


Candygirl
 Share

Recommended Posts

Lørdag

Uhh, i går fik jeg købt lidt julegaver - og til min store overraskelse, faldt jeg ikke over de andre mennesker :blink: I Fona kom der endda uopfordret en ekspedient hen og spurgte om han kunne hjælpe - Jo tak! :bigsmile:

Derefter en aftenløbetur:

Puls/hastighedsmålingen ser meget mystisk ud - især til sidst, fatter det ikke helt.

Det sidste stykker var først op ad bakke (Bellahøj, det burde passe med omkr. 21 min, hvor hastigheden falder og pulsen stiger, derefter var der et lige stykke, så ned ad bakke igen, og så et lige stykke igen, hvor jeg prøvede at give den lidt mere gas - men det passer slet ikke med graferne.

Stoppede og trykkede lap, ved den sidste lyskurv da den var rød - men bagefter går min puls op, det giver heller ingen mening.

Så tja.. jeg løb i hvert fald 4,8 km.

post-13362-1197817523_thumb.jpg

Og derefter var der drinks/julebag/julefrokostfest... men kom dog tidligt hjem - kl.2. Den stod derfor på

Lykke-spin søndag morgen i Adelgade

Jeg var ikkke heeeelt frisk :blush: men det gik nu alligevel ganske fornuftigt, hvis jeg selv skal sige det - og det skal jeg jo :nissecool:

Dagens program:

Opvarmning

Serie 1 (1)-(2)

8 min mellemtakt, med 8*12 sek stående

Serie 2 (2)-(3)

2 min siddende mellem FYS8, 2 min stående enkelt FYS7

3 min siddende mellem FYS8, 2 min stående enkelt FYS7

4 min siddende mellem FYS8, 2 min stående enkelt FYS7

Serie 3

1.bjerg: 8 min stående (hurtig) enkelttakt (4)-(5)

3 min nedkørsel (5)-(6)

2. bjerg: 3* (1½ min stående (hurtig) enkelttakt, FYS7 - 1½ min siddende over enkelttakten FYS8) (6)-(9)

2 min pause

5 * (1 min stående enkelt FYS7, 1 min siddende mellemtakt FYS8+)

Lagde lidt forsigtigt ud, men kom da nogenlunde efter det. Gik stort set ikke pulsmæssigt ned i det ene min stående enkelt, men steg hver gang i det siddende.

Dejlig time, på trods af træthed. Og havde også lidt agressioner fra de seneste dage, jeg trængte til at få ud a080.gif

Pulsdata

Gns.puls: 84%

Maxpuls: 91%

post-13362-1197817534_thumb.jpg

Og derefter var det tid til lidt julegaveshopping. Endte dog med at komme hjem med et par øreringe og nye vinterstøvler - til mig selv :inlove:

God 3.søndag i advent a070.gif

Edited by Candygirl
Link to comment
Share on other sites

Det er lidt svært at sige, om det er det der har gjort en lille ændring, psykologsamtalerne eller at jeg nu har fået "lykkepiller" i 3 uger.

Mon ikke det er en kombi? Mener også at det lige tager de 3-5 uger inden medicinen virker. Men godt at humøret er i fremgang :bigsmile:

Og derefter var det tid til lidt julegaveshopping. Endte dog med at komme hjem med et par øreringe og nye vinterstøvler - til mig selv :inlove:

Den store Georg Jensen topstjerne (25% rabat i Magasin), samt et set af min yndlingsfetish håndsæbe- og creme fra Molton Brown :innocent:

Link to comment
Share on other sites

Har forresten også købt en anden (lille) ting til mig selv - julehårspænder. Plejer at have et par spænder i håret til træning - og juleklokker var ikke den store succes, så nu er jeg i stedet gået over til julespænder. Det er sååååå fint :Mrs_Claus:

Det er så officielt nu, Christina har en julefetich

:nissetunge::nissegrin::Mrs_Claus::nissecool::rudolph::santa2: :xmas:

Link to comment
Share on other sites

Det er så officielt nu, Christina har en julefetich

:nissetunge::nissegrin::Mrs_Claus::nissecool::rudolph::santa2: :xmas:

Ja, det er egentligt imponerende, at I først finder ud af det nu :nissetunge:

I gymnasiet havde jeg f.eks. kalenderlys med og tegnede juletræer og julepynt på tavlen, kan spise risengrød året rundt (hvilket der også var på arbejdet i dag til forkost dryp.gif) - og sidste år i december, var der en dag jeg arbejde sent (oh skræk og ve) var der en lille nissepige, der rendte rundt og fjernede alle fjedrene fra folks kuglepenne a015.gif

Mon jeg ikke også har været på det nye arbejde længe nok, til at hidkalde nissen inden jul :nissecool:

Nå, men jeg har jo også trænet i dag. Endnu et styk Lykke spin, programmet var identisk med sidste mandag, bortset fra at et at i en af serierne var musikken skiftet ud med post-13362-1197922734.jpg blush.gif

...mixet var nu noget brat - jeg regner med forbedring og en udbygning af denne del til timen fredag :nissetunge:

Ellers var jeg ok kørende, har endnu ikke overført data, men gætter på de ligger på det "normale" 84% i gns.snit - dog kom jeg heeelt ( :nissetunge: ) op på 92% som max.

Havde også haft lidt ondt i lænden/ryggen inden timen, det gik ok - men tænkte at efterfølgende løb nok ikke ville gøre så godt, så i stedet blev planen revurderet og i stedet blev det til en gang STYRKE bagefter.... Ja I læste rigtigt weihnachten005.gif

Det var jo ikke så strukturet med det blev til:

Hamstring

3*110 @ 10 kg

One leg DL

Første gang jeg har prøvet den øvelse, og der skal vist arbejde lidt med balancen innocent.gif

Havde 8 kg dumbells i hænderne og prøvede at lave 3*8 på begge ben, men der var et par "pauser" undervejs.

Barbell rows

3*8 @ 30 kg

Burde nok havde nøjes med 25 kg, den sidste var vist ikke så pænt udført... men det er jo også så lidt igen :blush:

Mave på bænk

2*10 lige

2*10 skrå

Katten strækker sig... aner ikke hvad øvelsen hedder men man ligger på alle fire og strækker hhv. den ene arm og det modsatte ben

3*12 til begge sider

Armstrækninger

1* 8 på knæ

3*8 på tæerne - dog blev de sidste 4 på knæene - øv

"Beauty" on bold... aka balance øvelser på bold

Prøvede først at komme op på knæ og hænder og derefter give slip med hænderne og kun på knæ, det lykkede 1½ gang

Tak for en god træning Miss. M :Mrs_Claus:

Edited by Candygirl
Link to comment
Share on other sites

Så væ jeg da os' være med på æ bølge og ønsk' dig æ rætti

e022.gif

Kan du have en god tur til Jytland, få slappet en masse af, spise noget god mad - og hygge med familien. Det har været rigtigt dejligt at lære dig at kende i det forgangene år :nissecool:

Ej, nu bliver jeg jo næsten helt sentimital, selvom det vist er lidt tidligt... men der er jo bare så mange de søde Molboere jeg har lært at kende det forgange år :inlove: For et år siden var jeg slet ikke herinde, det kan man jo ikke forstille sig nu :blink:

Nå, men det var dig vi kom fra - Glædelig jul

Knus C

Hej CG.

Også glædelig jul og godt nytår til dig :xmas:

VI må have nogle flere drinkstur i det nye år, så længe jeg er på :devil: øen :santa2:

Kæmpe julekram MH aka Posh

Edited by Mettehelena
Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger

Hej :Mrs_Claus:

Jeg vil selvom du ikke ser frem til julen ønske dig en god jul :bigsmile:

Det var rart at lære dig at kende :cool: , og er nok en af dem her på MOL, som har fået mig til at grine :rofl2: de fleste gange med din sjove og skæve måde at se på tingene. :yo:

Vi ses forhåbentlig snart :wink: og det er nok ikke utænkelig at det er på en spinning cykel :santa2:

Signe :rudolph:

Link to comment
Share on other sites

Er vist lidt bagud med logføringen, så her en lille opdate:

Fredag d.21

Spinning øvet v/Christian Lykke

Gns.puls: 81%

Maxpuls: 89%

Lørdag d.22

Spinning elite v/Diana

Gns.puls: 84%

Maxpuls: 90%

Spinning øvet v/Diana

Gns.puls: 78%

Maxpuls: 88%

Jeg er ikke så vandt til at køre dobbelttimer, så satte mit ambitionsniveau ned for time to.

Og så var jeg lige ved at blive bange for, at hun slet ikke ville spille noget julemusik, men der var da lidt til udstrækningen... forstår altså ikke hvorfor folk har så meget mod julemusik - det er da dejligt :wub:

Søndag d.23

Løb: 10,1 km - Mit ene jule-delmål opnået :4thumbup:

Gns.hastighed: 5:14 -> 10 km tid 52:20

Gns.puls: 84%

Hastigheden er jeg ok tilfredsmed, pulsen er dog vist ikke helt optimal, men det føltes nu ikke så hårdt.

Havde da lidt mere at give af, omend de sidste tre km var hårde at komme igennem - men jeg gik slet ikke undervejs *klapper mig selv på skulderen*

Og havde en også lidt doms i læggene, dagene derpå.

Mandag d.24

Fri, en lille gåtur til kirken tæller vist ikke

En del træningsrelateret gaver blev høstet, en ny løbetrøje, en jakke, 3 par lækre strømper. Det er altså dejligt med lidt nyt tøj at hoppe i, kunne høre da jeg træning 2.juledag, at der også var en del ude at lufte deres julegaver :bigsmile:

Tirsdag d.25

Løb, denne gang dog kun 4,5 km - men i nye omgivelser, lidt udenfor Ålborg, med marken og alt muligt omkring :tongue:

Gns.hastighed: 5:05 min/km

Gns.puls: 80%

Ok hastighed, på trods af stadig ømme stænger

Onsdag d.26

Spinning elite v/Ulrik

Gns.puls: 84%

Maxpuls: 90%

Spinning øvet v/Ulrik

Gns.puls: 80% - ikke meget, men en lille forbedring i forhold til den anden dob.time lørdag

Maxpuls: 88%

Nogle gode timer - især 1. time, hvor der var en delt tungt arbejde feeeeedt! :devil:

Torsdag d.27

Jeg ville gå tidligt i seng, så jeg kunne være frisk og veludhvilet til en ny arbejds-"uge" og som sagt så gjort. Det resulterede bare i at jeg vågnede kl.4 - og ikke kunne sove igen :crazy: Nå, men så kan man jo lige så godt løbe en tur.

Morgenløb: 4,3 km

Gns.puls: 73%

Gns.hastighed: 5:39

Der var en del gåpauser undervejs :blush: Burde nok have ventet en dag eller to med at løbe - havde stadig ret ømme ben og har det stadig.

Ikke desto mindre stod den på en:

Eftermiddags spinning elite med Lasse T

Gns.puls: 73%

Maxpuls: 88%

Tja, ikke særlig imponerende og ærligtalt lidt pinligt på en elite time a055.gif Men i opvarmningen syrede jeg til ved 70%, så var egenlig glad for, at jeg formåede at holde den nogenlunde kørende.

Kom ellers ok gennem julen og ingen (nye) familiekriser. Men nu er jeg godt nok træt af at være social, så er gået lidt i vinterhi f015.gif

Edited by Candygirl
Link to comment
Share on other sites

Søndag d.23

Løb: 10,1 km - Mit ene jule-delmål opnået :4thumbup:

Gns.hastighed: 5:13 -> 10 km tid 52:10

Gns.puls: 84%

Hastigheden er jeg ok tilfredsmed, pulsen er dog vist ikke helt optimal, men det føltes nu ikke så hårdt.

Havde da lidt mere at give af, omend de sidste tre km var hårde at komme igennem - men jeg gik slet ikke undervejs *klapper mig selv på skulderen*

Og havde en også lidt doms i læggene, dagene derpå.

Nej, hvor lækkert at du alligevel fik nået det mål, som du næsten havde afskrevet :superman:

Tillykke med det og jeg synes da det er en super tid. Men ok - jeg er lidt nem at imponere når det kommer til løb :4whistling:

Glæder mig til at se dig når du kommer ud af vinterhi igen :wink:

Link to comment
Share on other sites

Det blev til endnu en gang dobbelt spin i dag - denne gang med Keld på podiet

Det er nu meget godt, at få kørt med lidt andre instruktører, efter at have frekventeret Adelgade en del.

Spinning basis

Gns.puls: 75%

Maxpuls: 78%

Spinning øvet

Gns.puls: 78%

Maxpuls: 90%

Tja, benene er lidt trætte, men har også kørt noget mere i denne uge end vanligt (de sidste 6 uger), herunder tre dobbelttimer så vel naturligt nok, at intensiteten ikke er den samme. Selvom det da er lidt træls.

Kan ikke huske hele programmerne for de to timer, men de lignede dog hinanden en del og det sidste var:

Serie x

2*8 min:

3 min dob.takt

1 min stående acc

1 min siddende enkel

1 min stående acc

1 min siddende enkel

1 min stående acc

De sidste 5 min med samme belastning

Serie x+1

7 min siddende enkelt, øget belastning hvert minut. Klassisk Keld serie og god til at opnå høje pulser. :4thumbup: I hvert fald når man hedder Candygirl og godt kan lide tungt arbejde.

Serie x+2

7 min; 30 sek siddende enkelt - 30 sek stående acc uændret belastning

Fin på pulskurven, hvis jeg selv skal sige det - op, op, op for hvert acceleration.

Jeg er altså bare ikke god ven, med det der dobbelttakt, mine ben kan seriøst ikke bevæge sig så hurtigt - hvis jeg tager belastning af kommer jeg bare til at "hoppe". Nogen der giver special undervisning?! :tongue:

Glæder mig til at se dig når du kommer ud af vinterhi igen :wink:

Kan være vi ses til lidt nytårsspin i Adelgade?!

Edited by Candygirl
Link to comment
Share on other sites

Jeg er altså bare ikke god ven, med det der dobbelttakt, mine ben kan seriøst ikke bevæge sig så hurtigt - hvis jeg tager belastning af syre jeg bare. Nogen der giver special undervisning?! :tongue:

Det er ingen skam at være uvenner med dobbeltakt - det er djævlens værk og går uden tvivl imod alskens fornuftige fysiologiske principper.

Link to comment
Share on other sites

Det er ingen skam at være uvenner med dobbeltakt - det er djævlens værk og går uden tvivl imod alskens fornuftige fysiologiske principper.

Men en ting er at man måske ikke for noget ud af det træningsmæssigt, men andre kan jo godt - så jeg forstår ikke hvorfor jeg ikke kan :nonono:

Christina *5 år*

Edit: der skulle have stået "hvis jeg tager belastning af hopper jeg bare".

Link to comment
Share on other sites

Hej Christina 5 år

Tak for dit spørgsmål. Det falder i nogenlunde samme bås som "du bliver hvad du spiser" og "vi er alle forskellige". Den første forstået som at man bliver god til det man gør (det modsatte er i hvert fald sjældent tilfældet), og den anden del forstået som at nogle er bare bygget bedre til den slags en andre, både i de generelle fysiske forhold og på den mere mikroskopiske skala.

Det vigtigste er at du kan træde en fandes masse watt!!!

mvh

Doktor Max :cool:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share