Arnes 7. log


Arne
 Share

Recommended Posts

Spinning elite og spinning øvet med Chris

Jeg kravlede hjem fra træning i dag - det var hårdt, intensivt og varmt i dag.. Jeg sad heldigvis på første række hvor der køligst og ,mest luft - stakkels Kasper som sad næsten bagerst...

Første time var TUNG. Det enste tidspunkt vi var over 64-66 rpm var under opvarmningen - og måske under de korte intervaller..

Jeg kan ikke helt huske minuttal.. men vi begyndte med noget stående arbejde i 4-5 min på et 8 tal -så var vi nede og side i samme tidsrum på 8,5 - så fulget 10 min med 1 nede/1 oppe. Kort recovery - så 5 intervaller på 35 sek stående - med 1 min imellem.. kort pause og så 8 min stående- der blev meldt ud til 7.5 men som jeg valgte at køre noget over, inden vi efter ejn lille pause sluttede med en kort serie med noget angreb til sidst...

Det var en time der gjorde det slemme ved ens ben! :devil::wub:

Anden time - en øvet var noget anderledes. 51 min med 90-100 rpm uden pauser... Hovedserien var ca 40 min der blev kørt som:

5 x 1 min siddende - 10 sek stående

5 x 1 min siddende - 15 sek stående

5 x 1 min siddende - 20 sek stående

5 x 1 min siddende - 25 sek stående

5 x 1 min siddende - 30 sek stående

5 x 1 min siddende - 40 sek stående

1 min siddende - 1 min stående

Det blev en ganske hård omgang - som jeg kørte med 85% i snit... Jeg kunne ikke andet end sidde meget, meget stille uden for lokalet i små 10 min bagefter - og hvis ikke Kasper havde sparket mig op og stå - så sad jeg der sikkert endnu...

Mange dage siden sidste hviledag... hmmm...

post-125-1194293411_thumb.jpgpost-125-1194293424_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • Kørte mig i hegnet lørdag
  • Styrketrænede i bund søndag
  • Kørte mig totalt i hegnet over 2 timer i går...
  • Har ikke holdt pause i 9-10 dage... eller mere

Konklusionen skulle derfor være simpel - hvad flere påpegde i løbet af formiddagen... Men jeg meldte mig alligevel til Lasse spin og Henriette Pump til i aften - jeg har bare den sygeste lyst til at være med på den skønne kvindes time...

Nu har jeg været på cykel ind til omkring Rådhuspladsen og tilbage... En lille bite tur... Jeg tror en 2 årig på trehjulet havde overhalet mig i dag...

Da jeg kom hjem begyndte jeg at pakke træningsrygsæk... En indre strid begyndte... den tog et par timer - og nu har jeg afmeldt.... :cry3::crybaby:

Nuvel - i morgen er der atter en dag...

Link to comment
Share on other sites

Hey Arne :smile:

Med din træningsindsats de sidste dage er jeg sikker på at du kan holde en velfortjent pausedag med rigtig god samvittighed :bigsmile::cheer:

Godt at du lytter til kroppen når den begynder at sige fra :wink: - det er noget jeg i hvert fald kender en som kan have lidt svært ved :innocent::blush:

/Cat :firebounce:

Link to comment
Share on other sites

Sikke en smiley Julle :laugh:

Hvem mon du henviser til Cat? :cool:

Overfaldet af stærke kræfter

Netop som jeg her til morgen ved 6 tiden passerede grænsen mellem Ritt Bjeregård land og Mads Lebech land, åbnede himlens sluser sig.. den slags kan jo ikke være tilfældigt - stærke kræfter er i spild her... et eller andet sted dybt under Frederiksberg Rådhus må der være et hemmeligt kontolrum... 6.04 lød alarmen "RØD INDTRÆNGEN I BLÅ (Sort sagde vi da jeg var ung...) ZONE -START AFVÆRGEFORANSTALTNINGER".... Men men jeg fortsatte trodsigt min tur gennem kommunen! :devil:

På den mørke cykelsti mellem Frederiksberg Centret og Gymnasiet mødte jeg min næste fjende... Ud af det rene INTET materialiserede en grum rusten jernstolpe på 70 cm sig lige foran mit venstre ben... Men trods dette hårde angreb blev jeg på to hjul og undgik alvorlig materiel eller fysisk skade!!

Det er efterhånden tydeligt at der ern en alliance af gadeudstyr i hovedstaden der er ude efter mig... Igen - det kan ikke være tilfældigt:

I marts var det en grum kantsten på Nørrebro der angreb mig

I fredags var det en ond fortovsflise på Vesterbro der sprang på mig

I dag var det så en djævelsk stolpe på Frederiksberg... kun her på Østerbro er der ikke sket noget endnu...

Har jeg taget skade af valgkampens stemning med manipulation, påstande og dæmonisering af modstanderen?? NEJ DA - hvor får du den tanke fra?

KLOSET??? MIG???? Nej da - jeg er da elegancen og overblikket selv når jeg bevæger mig gennem byen!!!

:tongue:

Trænningen...

Fremme ved FitnessDk Frederiksberg gik turen ned på mellemste etqage og ind i cykelsalen. jeg havde pragtfuldt og smukt selskab af Candygirl og Henriette... På podiet en veloplagt lasse Traff - der dog medelte at han stopper med at køre om onsdagen... hmm

Timen var ganske fin..

Efter opvarmningen en serie på 20 min - vintage Traff:

5 x 50 sek siddende mellemtakt skala 7 - 10 sek stående enkelttakt skala 8

5 x 45 sek siddende mellemtakt skala 7 - 15 sek stående enkelttakt skala 8

5 x 40 sek siddende mellemtakt skala 7 - 20 sek stående enkelttakt skala 8

5 x 35 sek siddende mellemtakt skala 7 - 25 sek stående enkelttakt skala 8

5 x 30 sek siddende mellemtakt skala 7 - 30 sek stående enkelttakt skala 8

(for) lang pause

3 min siddende dobbeltakt - skala 6 (hmm svært at holde sig dernede...)

3 min sidende mellemtakt - skala 7

3 min stående enkelttakt skala 8

Jeg kørte nok snarre 7,8,9...

2 min siddende dobbelttakt skala 7

2 min siddende mellemtakt skala 8

2 min stående enkelttakt skala 9

Og det var så det :bigsmile:

Pulskurven i 2 udgaver - som procent af makspulsen - og som procent af pulsreserven (Til ære for Candygirl)

post-125-1194425567_thumb.jpgpost-125-1194425591_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Nej nej, Arne det er da umuligt, at forestille sig det skulle være din skyld... uglystupid2.gif Det være stolpen, og manden på kortoret og gud og og og... :laugh:

Men tak for god træning, var nok godt for mig :wink: Og fiiin gengivelse af programmet :4thumbup:

Nå, det der træningsdata sammenligning kan jeg (hvor utroligt det end lyder) ikke få til at spille helt. Altså at data vises, som procent af vores respektive pulsreserver. Så vi må tage til takke med absolutte tal (bpm), det ser også meeeget pænere ud :innocent:

post-13362-1194434162_thumb.jpg

post-13362-1194434173_thumb.jpg

Edited by Candygirl
Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger

[

I marts var det en grum kantsten på Nørrebro der angreb mig

I fredags var det en ond fortovsflise på Vesterbro der sprang på mig

I dag var det så en djævelsk stolpe på Frederiksberg... kun her på Østerbro er der ikke sket noget endnu...

Gad vide hvad fællesnævneren er?post-15167-1194436196.gif

KLOSET??? MIG???? Nej da - jeg er da elegancen og overblikket selv når jeg bevæger mig gennem byen!!!

' :laugh::tongue:

Edited by SNF
Link to comment
Share on other sites

Jaja ikke megen forståelse man møder hos sine unge veninder... Fællesnævner? Alle de nævnte stykker byindventar stå/ligger i hovedstaden - jeg kan virkelig ikke se andre muligheder!!!! :devil:

Selv tak - trods alt :tongue: kære Christina! Man skulle næsten tro vi har været til samme time, sådan som de kurver følges pænt ad - at du så har sat en urealistisk lav hvilepuls, så du ender højere en jeg i gennemsnit af pulsreserven, det skal så være dig tilgivet :cool::innocent:

Link to comment
Share on other sites

En lille bitte smule ekstra træning...

1 del: Styrke

Får ikke styrket så meget i denne uge... Så nu når jeg var på Nygårdsvej...

Dødløft:

2 x 6 x 60 kg

Inline DB pres:

2 x 6 x 20 kg

Pullover:

2 x 6 x 20 kg

Så var det spinningtid...

SNF var på podiet som vikar for Chris. Hun kørte 2 fine timer som især musikalsk passede mig rigtig godt :bigsmile: Vi fik Marilyn Manson, Pink Floyd, Kraftwerk, Metalica, Rammstein... og Nephew... ok jeg tilgiver dig for det sidste Signe :tongue: Første time var delt i en lang mellemtakts del og en enkelttakts del - jeg kørte lidt under det udmeldte niveau - skule have kræfter til elitetimen der fylgte.

Elitetimen bød på en serie 30 sek intervaller med 1,5 min mellem hver - men ikke med pause, men fortsat arbejde på et 8 tal - stigende op til 8,5.. Timen sluttede med 3 stående angreb på 2,5 min - lækkert!

post-125-1194469650_thumb.jpgpost-125-1194469633_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
Vi fik Marilyn Manson, Pink Floyd, Kraftwerk, Metalica, Rammstein... og Nephew... ok jeg tilgiver dig for det sidste Signe :tongue:

Nephew er da bare så godtpost-15167-1194471948.gif

Hørte godt at du omtalte mit skift fra Pink FLoyd til Nephew som blasfemi :tongue:

Men godt givet den gazz i dag :superman: Du havde jo allerede kørt en time i dag og styrketrænet :4thumbup: modsat en anden :innocent:

Link to comment
Share on other sites

Nephew er da bare så godtpost-15167-1194471948.gif

Hørte godt at du omtalte mit skift fra Pink FLoyd til Nephew som blasfemi :tongue:

Men godt givet den gazz i dag :superman: Du havde jo allerede kørt en time i dag og styrketrænet :4thumbup: modsat en anden :innocent:

Nephew er en overvuderet dårlig kopi af andre bands fra 80' erne - men du er vel delvist undskyldt af din unge alder... :blink::tongue:

Blasfemi - ja mon ikke - direkte fra stor og smuk kunst til ....... :devil:

Tak for sidste bemærkning - vi giver den gas med jernet i næste uge!! :devil:

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
vi giver den gas med jernet i næste uge!! :devil:

Den er jeg med på :devil::4jumpy:

Dit forsøg på at give mig DOMS sidst lykkes jo ikke fuldt ud :tongue: , så du skal have lov at prøve igen. :superman:

Du må have en rigtig god dag. :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Den er jeg med på :devil::4jumpy:

Dit forsøg på at give mig DOMS sidst lykkes jo ikke fuldt ud :tongue: , så du skal have lov at prøve igen. :superman:

Du må have en rigtig god dag. :bigsmile:

Ja vi skal have smidt nogle flere kg på og gå aggresivt til værks :devil: Og tak i lige måde :laugh:

:strat::smilerock::4trumpet: :a-okhand: :weight_lift::w00t::banana::banana::dead_banana::cheer::cheer: :4band:

Tak tak - rart at nogen opdager det!!!

Nåede lige at tænke i 2 sek "hva' helvede foregår dér", men så var det det slog mig. :bigsmile:

Dejlig milepæl at runde, Arne. :superman:

Meget dejlig milepæl... ca 20 år siden jeg sidst var under 120

Lækkert at det futter :devil::firebounce::superman::cheer:

Nu skal jeg jo snart til at passe på :blush:

Ja du skal - men det må jo gerne gå os begge fremragende :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Riv klamperne ud af skobunden!!

Var jeg frisk til at køre igennem på Tnajas morgentime i dag? NEJ

Hjalp det at Candygirl gav den pøn gas på cyklen ved siden af - og jeg viste at Henriette nok gjorde det samme lige bagved? JA

Ok meget af timen lå jeg ikke højt - men de 3 gange vi havde "mulighed" for at køre igennem - der kørte jeg igennem... Første gang opfagede jeg noget underligt ved den cykel jeg brugte... belastningen steg jævnt nok når jeg drejede mod højre - for såp at forsvinde totalt - og komm igen når jeg drejede 3/4 omgang mere - hvilket normalt er meget... mystisk... Det gjorde mig RASENDE - og det brugte jeg så... På det næste tunge havde jeg det mentale billede at "Nu skal jeg fandme flå klamperne ud af skobunden når jeg hiver op i pedalerne under tung arbejde..." De sidder vist endnu - men jeg har også skruet dem godt fast :laugh:

Fin fin morgentræning, med et snit på 82% og et maks på 94%. God snak bagefter - ikke mindst med Candygirl :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Det er for vildt Arne! Kæmpe tillykke! :superman: Jeg skal være der, når du dødløfter bw! :weight_lift:

I øvrigt, how about them Packers?!? :superman:

Du skal være der - selvfølgelig. Ja ham Brett er da "on fire" i år - godt han blev ved!

Afsted det tog kører, med piberensermand og det hele :4jumpy:

Ja der er så småt lidt fart på igen - dejligt - tak for opmærksomheden!

Link to comment
Share on other sites

Meget dejlig milepæl... ca 20 år siden jeg sidst var under 120

You rock! :bowdown::bowdown::bowdown::firebounce::cheer::cheer: :4band:

Jeg ved godt jeg har sagt det mange gange før, men savner edderm..... at køre med dig, Tanja, Lars og de andre freaks... :( i allerbedste junkie stil kan jeg til tider blive helt høj af at læse i din og spocks log :laugh:

Og self. dejligt at se at det går dig godt, Mr. Arne! :flowers:

knus

Reem :4drunk:

Link to comment
Share on other sites

You rock! :bowdown::bowdown::bowdown::firebounce::cheer::cheer: :4band:

Jeg ved godt jeg har sagt det mange gange før, men savner edderm..... at køre med dig, Tanja, Lars og de andre freaks... :( i allerbedste junkie stil kan jeg til tider blive helt høj af at læse i din og spocks log :laugh:

Og self. dejligt at se at det går dig godt, Mr. Arne! :flowers:

knus

Reem :4drunk:

ANYTIME Reem!

Link to comment
Share on other sites

Vil da også lige sige tillykke her - den kom jo bare som en snigerbemærkning i formiddags :tongue:

Så tillykke - og stort klap på skulderen på alt det arbejde, du har lagt i, at komme dertil worthy.gif:cheer:worthy.gif

Og er også lidt imponeret over din tålmodighed... tror den gode Arne sad godt en time i Royals "hyggestue", før alle tøserne var færdig med omklædningen :laugh:

Link to comment
Share on other sites

post-15167-1194525294.gif[ det er så godt gået :superman:

Du fortjener det også med alt det træning post-15167-1194525338.gif

Vil da også lige sige tillykke her - den kom jo bare som en snigerbemærkning i formiddags :tongue:

Så tillykke - og stort klap på skulderen på alt det arbejde, du har lagt i, at komme dertil worthy.gif:cheer:worthy.gif

Og er også lidt imponeret over din tålmodighed... tror den gode Arne sad godt en time i Royals "hyggestue", før alle tøserne var færdig med omklædningen :laugh:

Sikke så meget dejligt besøg her i min lille log! :bigsmile:

Tak skal du ha SNF - men med træningskammerater som dig er det jo en leg :bigsmile:

Også tak til dig Christina - og mht til at vente... well et liv med kvinder er et liv med en del venten - og når man nu kan lide kvindeligt selskab...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share