Ved at blive "en mand"


Eduardo
 Share

Recommended Posts

Ok... fair nok, hvis I ikke syntes, der er noget galt i, at barbere sig rundt omkring..!! Jeg er egentlig også mere optaget af folks opførsel end deres udseende..!

Bekymrende er det, at tendensen er mod en større individualisering, større fokus på det ydre og deraf en større fokus på sig selv før andre... Narcisisme!! Hvilket ikke er en overvejende god tendens i samfundet!

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 63
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

At fjerne hårene på brystet passer perfekt til mig, fordi det for det første bedre harmonerer (i mine øjne) med den alder jeg har, og bedre fremstiller den form jeg bruger så meget tid på at opretholde. Så er det jo kun heldigt at det ikke længere er tabu for mænd at gøre den slags ting.

Har du overvejet at reflektere over, hvorfor du mener det bedre harmonerer med den alder du har ?

For se det var da for alvor et problem, at vi har haft en tid hvor der var håne ret, hvis mænd gjorte noget ud af sig selv, ud over at fjerne de værste døde dyr og ekskrementer fra deres beklædning før de besteg deres dame

Er det bare for at være på tværs, at du pure nægter at acceptere, at der er forskel på at være velsoigneret og på at være forfængelig ?

Link to comment
Share on other sites

Har du overvejet at reflektere over, hvorfor du mener det bedre harmonerer med den alder du har ?

Er det bare for at være på tværs, at du pure nægter at acceptere, at der er forskel på at være velsoigneret og på at være forfængelig ?

Eller hvorfor det ydre er så vigtigt for dig?

Link to comment
Share on other sites

Har du overvejet at reflektere over, hvorfor du mener det bedre harmonerer med den alder du har ?
Det har jeg da. Hvilket jeg vidst også indirekte har skrevet en 24-25 gange i tråden allerede. Det er naturligvis et resultat af den opfattelse man har fået via "indoktrinering". Altså den påvirkning man modtager via forældre, venner, skole gang, tv, diverse reklamer.

For mange i dag , står hår på brystet som et "gammel mands fænnomen". Vi taler chuck norris, og David Hasselhoff. Altså med andre ord ikke indbegrebet af "hipt, smart og ungt". Med mindre man altså synes at Hassel da hoff er det vildeste "shit" jorden har set endnu.

Yderligere harmonere et velplejet "fitness" image ikke særlig godt med en vildt groende bryst måtte, som slærer markeringer, og muskel definitationer.

Er det bare for at være på tværs, at du pure nægter at acceptere, at der er forskel på at være velsoigneret og på at være forfængelig ?

Nej det er fordi at grænsen er hår fin. Velsoigneret stopper det øjeblik man kan regnes for værende almindeligt "vel plejet". Redt hår, ikke ildelugtende, ikke krøllet, eller på anden måde ussel. Der fra er det et definitations spørgsmål. Når du tager lidt dufte vand på, laver en smart frisure, vælger en Armarni habit frem for en Jardex. Tager et par pæne JBS Thights på i stedet for de orange speedo`s med flosset elastik. Klipper hårene under armene så de ikke kigger ud i hals udskæringen på din "Van heusen" skjorte.

Link to comment
Share on other sites

Eller hvorfor det ydre er så vigtigt for dig?

Jeg kan bøje det i pap, få det skåret ud i neon, sågar spænde det på et flag, og få det fløjet over dit hjem.

Du må blot erkende at du er en del af den samme eksistens som os andre. En eksistens hvor vi alle måler hinanden på vores ydre fremtoning. Du tager pænt tøj på til en job samtale. Du tager smart tøj på til fest. Der er nogle bestemte ting du ikke tager på når du skal til et bryllup. Der er nogle bestemte ting du tænker når du ser folk med en bestemt fremtoning.

Nægter du dette , så overvej følgende. Du sidder i en tog vogn. Vejret er godt solen skinner. Ind kommer en gut. Han er måske 1,80cm høj. Du antager han nok vejer ihvertfald 130kg. Han har noget mave, men hans ærme løse lædervest, afslører et par store over arme med store tribals på. Hans fuldskæg danner en fin ramme om hans ansigt sammen med hans lange sorte hår. Hans læder bukser, når ned til at par store spidse cowboy støvler, og bæltespændet med et dødningehoved med flammer i, er centrum. Undervesten gemmer sig en noget løsthængende undertrøje som under den tykke manke af hår på brystet, afslører nogle store tatoverede bogstaver på hans bryst.

Du åbner en pakke gajoler og snupper en. Tilbyder du nu ham en også? Eller forsøger du at undgå kontakt?

Link to comment
Share on other sites

Nej det er fordi at grænsen er hår fin. Velsoigneret stopper det øjeblik man kan regnes for værende almindeligt "vel plejet". Redt hår, ikke ildelugtende, ikke krøllet, eller på anden måde ussel. Der fra er det et definitations spørgsmål. Når du tager lidt dufte vand på, laver en smart frisure, vælger en Armarni habit frem for en Jardex. Tager et par pæne JBS Thights på i stedet for de orange speedo`s med flosset elastik. Klipper hårene under armene så de ikke kigger ud i hals udskæringen på din "Van heusen" skjorte.

Men, synes du ikke der er et stykke vej fra ovenstående "hårfine" grænse, og så til:

ud over at fjerne de værste døde dyr og ekskrementer fra deres beklædning før de besteg deres dame

I forlængelse heraf, synes jeg at flere af de ovenstående valg har mere med kvalitet end med forfængelighed at gøre. Nu er Armani jo et ganske modepræget mærke (men flot), så det er måske ikke rimeligt at tage udgangspunkt i. Men, det er min klare opfattelse at ud fra kriterier om pasform, holdbarhed mv. så vil en række dyrere habitter være et bedre valg end eks. Jardex-kvaliteten.

At noget er dyrt behøves ikke nødvendigvis have noget med forfængelighed at gøre.

Link to comment
Share on other sites

Men, synes du ikke der er et stykke vej fra ovenstående "hårfine" grænse, og så til:
Jo bestemt. Men reelt set er det vel meget få der kan sige sig fri for at have en eller anden form for forfængelighed. Det er bare spørgsmålet om "graden" af forfængelighed. Så længe man ikke giver afkald på sig selv, for at "please" andre, så kan jeg ikke se problemet i det.

Jeg er sandsynligvis ikke særlig repræsentativ i sådan en debat her, da jeg selv på nogle områder er enormt fikseret min (feks) fysiske form, og desværre i nogen grad har tendens til at hænge for stor en del af mit selv værd på det.

I forlængelse heraf, synes jeg at flere af de ovenstående valg har mere med kvalitet end med forfængelighed at gøre. Nu er Armani jo et ganske modepræget mærke (men flot), så det er måske ikke rimeligt at tage udgangspunkt i. Men, det er min klare opfattelse at ud fra kriterier om pasform, holdbarhed mv. så vil en række dyrere habitter være et bedre valg end eks. Jardex-kvaliteten.

At noget er dyrt behøves ikke nødvendigvis have noget med forfængelighed at gøre.

Enig. Men det er jo så en helt anden debat. For pris og kvalitet hænger ikke altid sammen heller.

Du ved jo lige så godt som jeg, at man har det langt bedre, i en habit som man føler er lækker, altså god kvalitet, pæn, som har en god pasform, end man gør når man har et par gamle jeans og en tshirt på. Afhængig af konteksten naturligvis.

Nogle siger at klæder skaber folk. Og der er jo noget om snakken. At hvis man er godt tilpas i det man har på, så har man også mere udstråling selvtillid, og har generelt en god fornemmelse. Hvor i mod at hvis man har en dårlig dag, og føler det er gået lidt for stærkt med at komme ud af døren. Så er man tilbøjelig til at miste de sidste 10% der gør at man kan være sprudlende, og "on top of it"

Link to comment
Share on other sites

Mon ikke, der generelt på MOL er en tendens til at gå mere op i udseendet end de fleste andre steder. Det ville være mærkeligt andet.

Hvad angår tøjet, så er jeg helt enig i at der er en sammenhæng mellem ens velvære og kvaliteten af dem. En groft vævet habit i syntetiske materialer er altså ikke det bedste at have på en varm sommerdag.

Link to comment
Share on other sites

Store dele af de ændringer er dikteret af moden. G-streng var eksempelvis ikke moderne for 8-10 år siden, men har nu været det i en periode. Nu kan jeg så forstå at det er på vej ud af bikinimoden. Lur mig om ikke du vil se færre piger i g-streng på stranden her til sommer.

Det samme gælder kropsbehåring. For 10 år siden havde stort set alle over 15 hår i skridtet. Nu har mange af dem så ikke, og om 5 år har de det igen.

Det kan da være, at det er afhængigt af det miljø man færdes i. Iblandt de piger jeg har kendt har G-streng da været meget almindligt siden starten af 90erne. Det samme vil jeg mene gør sig gældende med kønsbehåring.

Link to comment
Share on other sites

Drenge, drenge, drenge!! Den her diskution har jo ingen ende, i gik fra en snak om kropsbehåring til at diskutere mode, kvaliteten af tøj og ydre og indre personlighed :s

Vil i ikke li, for min skyld, holde jer til emnet? Det var jo ikke får at starte en lang diskution, ja nærmest en "krig" herinde! Og hvis i ikke kan slutte her uden at få ret nogen af jer, så sys jeg i skal fortsætte den på en anden tråd, eller bar et andet sted!

Har bevidst holdt mig helt objektiv her...men i lyder som nopgle herrrer der ved noget om hvad i snakker om, så vil i ik hjælpe mig her??

"Men altså ja, jeg er lidt træt af en af de ting der godt nok hører med når man bliver "en voksen mand" hehe (er 18) jeg er nemli begyndt at få lidt for meget hår på brystet, sys ik selv det er særligt pænt, og jeg synes lidt det egentligt "ødelægger" formen lidt....men ved ik hvad jeg ska gøre?

For barberer man det af med en skraber kommer det jo nærmest hurtigere og kraftigere igen end før...så tænkte om ik nogen herinde ku komme med et par gode råd, hvad gør i konkurence BBére og fitness folk herinde eksempelvis?

Hvad gør modellerne i bladene?"

Det var jo egentligt her vi kom fra....

Link to comment
Share on other sites

Drenge, drenge, drenge!! Den her diskution har jo ingen ende, i gik fra en snak om kropsbehåring til at diskutere mode, kvaliteten af tøj og ydre og indre personlighed :s

Velkommen til MOL :tongue:

Vil i ikke li, for min skyld, holde jer til emnet? Det var jo ikke får at starte en lang diskution, ja nærmest en "krig" herinde! Og hvis i ikke kan slutte her uden at få ret nogen af jer, så sys jeg i skal fortsætte den på en anden tråd, eller bar et andet sted!

Har bevidst holdt mig helt objektiv her...men i lyder som nopgle herrrer der ved noget om hvad i snakker om, så vil i ik hjælpe mig her??

"Men altså ja, jeg er lidt træt af en af de ting der godt nok hører med når man bliver "en voksen mand" hehe (er 18) jeg er nemli begyndt at få lidt for meget hår på brystet, sys ik selv det er særligt pænt, og jeg synes lidt det egentligt "ødelægger" formen lidt....men ved ik hvad jeg ska gøre?

For barberer man det af med en skraber kommer det jo nærmest hurtigere og kraftigere igen end før...så tænkte om ik nogen herinde ku komme med et par gode råd, hvad gør i konkurence BBére og fitness folk herinde eksempelvis?

Hvad gør modellerne i bladene?"

Det var jo egentligt her vi kom fra....

La' skidtet være - "voksne mænd" har hår på brystet (og en række andre steder):smile:

Edited by Diddley
Link to comment
Share on other sites

Eduardo -> Det er sådan vi holder liv i mol - diskussionerne udvikler sig. :smile: Er der ikke også kommet ganske mange svar på dit rimelig simple ønske: En guide til hårfjerning for mænd. Det er jeg temmelig sikker på du også kan finde tidligere tråde med eller finde info alle mulige andre steder.

Jeg har før læst at BB- og fitness folk shaver sig inden konkurrencen, og det virker også fint for dem, da de kun skal stå helt skarpe én dag, og så kan de leve med stubbe i dagene/ugerne efter.

Hårdere vokser ikke ud kraftigere eller hurtigere, en kort stub vil bare være mere krassende end et længere hår, der måske også er slidt en smule i spidsen.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share