Ved at blive "en mand"


Eduardo
 Share

Recommended Posts

Rigtige mænd har selvfølgelig både hår på brystet og i røven. I det hele taget hører kropsbehåring til det at være fuldt udvokset. Det eneste, der ikke helt har nogen særlig æstetisk værdi er væg til væg ryatæpper hen over ryggen.

Idéen med at både mænd og kvinder skal barberes over det hele for at kunne ligne præ-pubertære børn er et modeflip som opstod for nogle få år siden, og som vil være uddød igen om 2-3 år. Forhåbentlig vil hele metrobølgen, boy bands og falsetsang generelt uddø sammen med den.

Derefter kan vi så igen begynde at ligne og lyde som det vi er - voksne mennesker.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 63
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Rigtige mænd har selvfølgelig både hår på brystet og i røven. I det hele taget hører kropsbehåring til det at være fuldt udvokset. Det eneste, der ikke helt har nogen særlig æstetisk værdi er væg til væg ryatæpper hen over ryggen.

Idéen med at både mænd og kvinder skal barberes over det hele for at kunne ligne præ-pubertære børn er et modeflip som opstod for nogle få år siden, og som vil være uddød igen om 2-3 år. Forhåbentlig vil hele metrobølgen, boy bands og falsetsang generelt uddø sammen med den.

Derefter kan vi så igen begynde at ligne og lyde som det vi er - voksne mennesker.

Lad mig gætte. Du er helt tosset med konens hår under armene, og sorte hår på benene?

Og barberer du dig egentlig i ansigtet? Eller har du fuldskæg der vil gøre en over rabiner til skamme?

Hvis ikke, hvorfor?

I´m i right? :4thumbup:

Edited by BLACKICE
Link to comment
Share on other sites

Lad mig gætte. Du er helt tosset med konens hår under armene, og sorte hår på benene?

Det har jeg aldrig haft nogen indflydelse på :smile:

Og barberer du dig egentlig i ansigtet? Eller har du fuldskæg der vil gøre en over rabiner til skamme?

Hvis ikke, hvorfor?

I´m i right? :4thumbup:

Fordi rigtige mænd har hår på brystet og i røven, som jeg skrev i mit indlæg :wink: jeg nævnte vist ikke noget om hår i ansigtet.

Jeg har faktisk haft fuldskæg, men det klør helt åndssvagt så det måtte af igen. Havde også i lang et lokumsbrædt.

Lige på nær overskæg, så synes jeg faktisk skæg er ganske maskulint.

Link to comment
Share on other sites

Fordi rigtige mænd har hår på brystet og i røven, som jeg skrev i mit indlæg :wink: jeg nævnte vist ikke noget om hår i ansigtet.

Jeg har faktisk haft fuldskæg, men det klør helt åndssvagt så det måtte af igen. Havde også i lang et lokumsbrædt.

Lige på nær overskæg, så synes jeg faktisk skæg er ganske maskulint.

Men der kan du se. Du er allerede med på bølgen. Du fjerner skæget.

Som du skriver har du haft et lokumsbrædt. Men det har du ikke mere? Hvorfor ikke. Fordi forandring fryder, fordi du ikke synes det er pænt mere, fordi det ikke klæder dig.

Mange muligheder.

Det forholder sig i sagens natur ikke anderledes med andre typer krops behåring. Hvis folk ikke synes hår på brystet er pæn, er passende for deres alder, er rart, så skal de naturligvis bare fjerne det.

På samme måde som at kvinder i vores verdens del i en efterhånden rimelig lange periode har fjernet hår på benene og under armene.

Der i vores verdens del heldigvis ingen tvang. Man kan gøre som man vil. Nogle har hane kam, andre er skallede, andre igen har en manke som kongkent.

At noget defineres som mere eller mindre maskulient, vil vel altid afhænge af øjnene der ser det.

Som det er nu har jeg feks et trimmet "fuldskæg" , men ingen hår på brystet (pga det er fjernet, ellers havde jeg rya)

Fordi jeg ikke synes det er specielt pænt til en på min alder, og i øvrigt ser underligt ud i forhold til den krop jeg har brugt så længe på at bygge op.

Link to comment
Share on other sites

Helt oprigtigt, så forstår jeg ikke rigtigt hvad din pointe er.

At folk må gøre hvad de har lyst til og at jeg ikke ser ud på samme måde som for 10 år siden er vel trivielle konklusioner ?

Når jeg vender mig mod fjernelse af den naturlige kropsbehåring er det fordi jeg opfatter det som en del af tidens dyrkelse af teenagekroppen som et ideal. Jeg synes det er problematisk at alle i aldersgruppen 6 til 49 helst skal ligne en på 13.

Selv om det naturligvis er folks eget valg, så er jeg modstander af størstedelen af den kosmetiske kirurgi, jeg er modstander af små piger i g-streng, jeg synes mænd i 50'erne på store BMW motorcykler er til grin, etc. etc.

Jeg så hellere at folk accepterede at kroppen forandrer sig over tid, og levede med den form og fremtoning den nu engang har.

I relation til æstetik, så synes jeg at folk, der tager udgangspunkt i deres egen alder er langt smukkere end, dem der forsøger at gøre sig ældre eller yngre end de rent faktisk er.

Vi ser nu engang forskellige ud, alt efter om vi er 7 eller 47 - og det synes jeg også vi skal.

Fra en mere filosofisk synsvinkel så opfatter jeg tidens trend som et forsøg på at negligere det faktum at vi er dødelige, og at vi som tiden går nærmer os den dag, hvor vi skal herfra. Hvis vi kan blive ved med at bilde os selv ind, at vi er 14 år gamle, så kan vi også samtidigt lade som om vi nærmest er udødelige.

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
Fra en mere filosofisk synsvinkel så opfatter jeg tidens trend som et forsøg på at negligere det faktum at vi er dødelige, og at vi som tiden går nærmer os den dag, hvor vi skal herfra. Hvis vi kan blive ved med at bilde os selv ind, at vi er 14 år gamle, så kan vi også samtidigt lade som om vi nærmest er udødelige.

Det er fuldstændig overkill, det der :bigsmile:.

At være en rigtig mand - eller kvinde - sidder i hovedet. Det har sgu ikke noget med behåring at gøre. At insistere på at "rigtige mænd" har røvskæg og kæmpe dusk på pikken, er mindst lige så forfængeligt som det modsatte. Det er er definition af individet ud fra det ydre, en definition og realisering af sig selv som det modsatte af glatbarberet, en "rigtig mand".... Er vi virkelig ikke kommet videre?

Og ja, jeg trimmer mit røvskæg! :laugh:

K

Edited by Kalkunen
Link to comment
Share on other sites

Det er fuldstændig overkill, det der :bigsmile:.

At være en rigtig mand - eller kvinde - sidder i hovedet. Det har sgu ikke noget med behåring at gøre. At insistere på at "rigtige mænd" har røvskæg og kæmpe dusk på pikken, er mindst lige så forfængeligt som det modsatte. Det er er definition af individet ud fra det ydre, en definition og realisering af sig selv som det modsatte af glatbarberet, en "rigtig mand".... Er vi virkelig ikke kommet videre?

Og ja, jeg trimmer mit røvskæg! :laugh:

K

Så du mener altså ikke, at der er en sammenhæng mellem den "indre" opfattelse af "rigtig mand" og så den ydre fremtoning ?

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger

ikke det fjerneste, men nu er "en rigtig mand" et lettere difust begreb :smile:.... så længe folk er flinke og sympatiske mennesker, så rager det mig langsomt, hvor de har hår henne, og jeg ser intet bekynrende i, at man vælger at trimme sig nogle steder.

k

Link to comment
Share on other sites

Hvor man vælger at have hår og/eller ikke hår, er vel helt op til den enkelte. Og måske partneren. :shades:

Det sagt, så vil jeg da kraftigt anbefale langt hår og fuldskæg. I disse dage er det viiiiildt dejligt, specielt når man går og ordner have, rydder op i laden og generelt opholder sig udenfor i disse varme tider. :4thumbup:

Øhhh... eller noget. :crazy:

Link to comment
Share on other sites

Helt oprigtigt, så forstår jeg ikke rigtigt hvad din pointe er.

At folk må gøre hvad de har lyst til og at jeg ikke ser ud på samme måde som for 10 år siden er vel trivielle konklusioner ?

Når jeg vender mig mod fjernelse af den naturlige kropsbehåring er det fordi jeg opfatter det som en del af tidens dyrkelse af teenagekroppen som et ideal. Jeg synes det er problematisk at alle i aldersgruppen 6 til 49 helst skal ligne en på 13.

Selv om det naturligvis er folks eget valg, så er jeg modstander af størstedelen af den kosmetiske kirurgi, jeg er modstander af små piger i g-streng, jeg synes mænd i 50'erne på store BMW motorcykler er til grin, etc. etc.

Jeg så hellere at folk accepterede at kroppen forandrer sig over tid, og levede med den form og fremtoning den nu engang har.

I relation til æstetik, så synes jeg at folk, der tager udgangspunkt i deres egen alder er langt smukkere end, dem der forsøger at gøre sig ældre eller yngre end de rent faktisk er.

Vi ser nu engang forskellige ud, alt efter om vi er 7 eller 47 - og det synes jeg også vi skal.

Fra en mere filosofisk synsvinkel så opfatter jeg tidens trend som et forsøg på at negligere det faktum at vi er dødelige, og at vi som tiden går nærmer os den dag, hvor vi skal herfra. Hvis vi kan blive ved med at bilde os selv ind, at vi er 14 år gamle, så kan vi også samtidigt lade som om vi nærmest er udødelige.

Ja det må jeg så indrømme ligger meget fjernt fra min egen opfattelse og forståelse.

Yderligere tror jeg heller ikke på at du er helt konsistent ud fra egne tidligere indlæg.

Jeg ved at du er et forfængeligt menneske. Jeg ved at du feks godt kan li kvalitets tøj. Dermed ikke sagt at du hander den nyeste mode fra Paris, men jeg ved at du er en mand i din bedste alder, som ikke ifører sig hvad som helst.

Du fratager mennesket deres frie vilje totalt i dit indlæg. Ja meget af det er muligvis relateret til moden. Utvivlsomt. Men sådan behøver det ikke altid være.

Det meste af min familie undres over at jeg feks fjerner hår fra brystet. Jeg af det mandlige medlem af familien med mest bryst behåring (hvis jeg lod det gro), men det er bare ikke mig. Jeg er 23, og har trænet efterhånden en del år. Jeg synes det er noget jeg forbinder med en helt anden alders gruppe.

Ligeledes er det jo på samme måde som alt andet her i livet, en del af et image. Jeg holder mig aktiv, vælger tøj, ure, sko, solbriller, hår, bil osv ud fra hvad jeg kan li, og forsøger også at have signal værdien i tanke (da der er naturligvis også er ting jeg ikke vil forbindes med)

At nogle synes en rigtig mand ser, sådan og sådan ud, er jo præcist lige så overfladisk som dem der synes at man kun er smart hvis hvis man har gucci solbriller på.

Hvad et menneske er og ikke, skal i sagens natur, afgøres af, hvordan de er, og agerer i den eksistens vi alle er en del af.

Link to comment
Share on other sites

I mine teenage-år kunne jeg måske have fundet på at trimme den meget tætte/kraftige behåring på mine ben. Dengang var jeg noget mere modtagelig for drillerier osv., end jeg er i dag. Men havde jeg dengang gjort alvor af tanken, ville det have forårsaget mit livs værste konflikt mellem mig og mine forældre.

I dag er jeg oprigtigt glad for min måtte. Og jeg tror ikke, jeg ville barbere den af, heller ikke for en dames skyld.

Link to comment
Share on other sites

Det meste af min familie undres over at jeg feks fjerner hår fra brystet. Jeg af det mandlige medlem af familien med mest bryst behåring (hvis jeg lod det gro), men det er bare ikke mig. Jeg er 23, og har trænet efterhånden en del år. Jeg synes det er noget jeg forbinder med en helt anden alders gruppe.

Ligeledes er det jo på samme måde som alt andet her i livet, en del af et image. Jeg holder mig aktiv, vælger tøj, ure, sko, solbriller, hår, bil osv ud fra hvad jeg kan li, og forsøger også at have signal værdien i tanke (da der er naturligvis også er ting jeg ikke vil forbindes med)

At nogle synes en rigtig mand ser, sådan og sådan ud, er jo præcist lige så overfladisk som dem der synes at man kun er smart hvis hvis man har gucci solbriller på.

Hvad et menneske er og ikke, skal i sagens natur, afgøres af, hvordan de er, og agerer i den eksistens vi alle er en del af.

Men hvem har proppet den tanke i hovedet op dig, at det ikke hår på brystet ikke er relateret til din aldersgruppe?

Hvem dikterer, hvilket tøj, ure og sko, der er smarte lige nu...?

To simple sporgsmål, der burde være nemmere at svare på?

Edited by Yetti
Link to comment
Share on other sites

Hvor er det plat at definere hvad en rigtig mand er ud fra en ting som kropsbehåring. Eneste sted jeg barberer mig er løgene og lidt på ryggen, men derfor må folk da gerne barbere sig på brystet og i røven hvis de vil, det er ikke det der afgør om de er mænd eller ej. Jeg tror ikke piger barbere sig i skrævet, på benene og under armene for at ligne 13-årige, men fordi mænd godt kan lide det, og med det mener jeg ikke jeg gerne vil have damer der ser ud som konfirmander (selvom der snildt kan være nogle gode imellem i sådan en blå mandag flok :wink:)

Det er umuligt at komme med en universel definition på hvad en rigtig mand er, det afgør den enkelte.

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror ikke piger barbere sig i skrævet, på benene og under armene for at ligne 13-årige, men fordi mænd godt kan lide det, og med det mener jeg ikke jeg gerne vil have damer der ser ud som konfirmander (selvom der snildt kan være nogle gode imellem i sådan en blå mandag flok :wink:)

Det er umuligt at komme med en universel definition på hvad en rigtig mand er, det afgør den enkelte.

:laugh: :laugh:

jeg vil give dig ret i dine tanker. angående tøser så ja, det er at tilfredstille os mænd. har da været sammen med en tøs der havde barberet et hjerte fordi hun tænkte jeg kunne lide det. det var da også meget sødt, men det var nu ikke noget jeg dikterede på nogen måde.

trådstarter. hvis din behåring generer dig(hvilket den øjensyngligt gør) så barber din behåring hvor du vil/kæreste inderligt beder dig gøre det. og så lad folk have deres mening. man vil aldrig kunne gøre alle tilfredse men sålænge dig og din eventuelle partner er tilfredse kan folk jo synes hvad de vil.

Link to comment
Share on other sites

Ja det må jeg så indrømme ligger meget fjernt fra min egen opfattelse og forståelse.

Yderligere tror jeg heller ikke på at du er helt konsistent ud fra egne tidligere indlæg.

Jeg ved at du er et forfængeligt menneske. Jeg ved at du feks godt kan li kvalitets tøj. Dermed ikke sagt at du hander den nyeste mode fra Paris, men jeg ved at du er en mand i din bedste alder, som ikke ifører sig hvad som helst.

Jeg kan ikke rigtigt se, hvor der opstår et disconnect ? imo. kan rigtige mænd sagtens være forfængelige. Men forfængelighed har nok i denne sammenhæng mere at gøre med at fremtræde velsoigneret end om man har barberet sit bryst.

Det gælder også for mig. Ifbm. mit arbejde kommer jeg i en række forskellige direktionslokaler, og der er jeg nødt til at fremstå velsoigneret og klædt i tøj i en rimelig kvalitet.

Når jeg blot er hjemme på vores eget kontor, vil du se mig i cowboybukser og en skjorte.

Hvad angår kvalitet, så er det min erfaring at det på lidt længere sigt er mest økonomisk at købe tøj af en god kvalitet. Derudover er pasformen som regel bedre. Jeg har ikke noget problem med at give 900kr. for en stenstrøm skjorte, men jeg gider ikke give det halve for en Gucci.

Du fratager mennesket deres frie vilje totalt i dit indlæg. Ja meget af det er muligvis relateret til moden. Utvivlsomt. Men sådan behøver det ikke altid være.

Det meste af min familie undres over at jeg feks fjerner hår fra brystet. Jeg af det mandlige medlem af familien med mest bryst behåring (hvis jeg lod det gro), men det er bare ikke mig. Jeg er 23, og har trænet efterhånden en del år. Jeg synes det er noget jeg forbinder med en helt anden alders gruppe.

Ligeledes er det jo på samme måde som alt andet her i livet, en del af et image. Jeg holder mig aktiv, vælger tøj, ure, sko, solbriller, hår, bil osv ud fra hvad jeg kan li, og forsøger også at have signal værdien i tanke (da der er naturligvis også er ting jeg ikke vil forbindes med)

At nogle synes en rigtig mand ser, sådan og sådan ud, er jo præcist lige så overfladisk som dem der synes at man kun er smart hvis hvis man har gucci solbriller på.

Hvad et menneske er og ikke, skal i sagens natur, afgøres af, hvordan de er, og agerer i den eksistens vi alle er en del af.

Jeg fratager ikke mennesker deres frie vilje, men er det ikke et eller andet sted påfaldende, at folks måde at klæde sig på og fremstå på ændrer sig så markant over kort tid ? Går du blot 10 år tilbage var moden en helt anden, og du vil vel ikke bilde mig ind, at vi i den periode har oplevet en ukoordineret men ensartet ændring i alle danskeres præferencer.

Naturligivs ikke. Store dele af de ændringer er dikteret af moden. G-streng var eksempelvis ikke moderne for 8-10 år siden, men har nu været det i en periode. Nu kan jeg så forstå at det er på vej ud af bikinimoden. Lur mig om ikke du vil se færre piger i g-streng på stranden her til sommer.

Det samme gælder kropsbehåring. For 10 år siden havde stort set alle over 15 hår i skridtet. Nu har mange af dem så ikke, og om 5 år har de det igen.

Listen over ændringer i tøjstil og fremtræden, der er dikteret af moden er nærmest uendelig. På samme tid er moden delvist dikteret/afspejler trends i tiden. I fattig-80erne skulle alle ligne en million. Med den øjeblikkelige dyrkelse af egoet og kroppen skal alle ligne personer, der har en alder hvor det fysiske forfald endnu ikke har sat ind. Tænk sig, hvis vores krop rent faktisk afspejlede at vi blev ældre, så ville den jo minde os om at vi også blev det.....

For min skyld må folk klæde sig som de vil, og ligge under for de trends der er gældende. Det har jeg også selv gjort. Nu gider jeg bare ikke mere. Efterhånden som tiden går holder jeg mere og mere af habit og slips. Det bliver simpelthen ikke lettere - mørk habit (lys til sommermånederne), hvid/lyseblå/lyserød skjorte, afdæmpet slips - og du er kørende. Pragtfuldt, og det holder år efter år.

Det er endda så kedeligt, at man kan være heldig nok til at folk ikke gider bemærke det, og i stedet lytter til, hvad man siger til dem.

Link to comment
Share on other sites

Men hvem har proppet den tanke i hovedet op dig, at det ikke hår på brystet ikke er relateret til din aldersgruppe?

Hvem dikterer, hvilket tøj, ure og sko, der er smarte lige nu...?

To simple sporgsmål, der burde være nemmere at svare på?

Jammen for silvan. Du misser essensen.

Det er jo netop at vi alle tilpasser os vores omgivelser, og danner os vores egen personlighed og smag ud fra den. Der er ingen af os der er "indbegrebet" af moden. Folk vælger ting ud, de kan li, og bygger sin egen "karakter" op. Lige som man altid har gjort. Det er jo så heldigt at der ikke findes en prototype på et menneske. Dvs det gør der, men ingen af os har jo lyst til at gå nøgne, og lang hårede(skægede) rundt.

Der er ingen der dikterer noget for mig. Jeg vælger de ting ud jeg kan li. Min sko er fundet på en mode messe, og var en kollektions prøve. Mine ure (jeg har en del) er bla et 10 år gammelt klassisk Omega ur. Men jeg har også et Gucci, men alt til sin tid. Mit tøj er en kombination mellem klassisk, nutidig, plus hvad der er praktisk til de ting jeg foretager mig.

Alt i alt plukker vi jo alle sammen ud i de ting vi kan identificere os med, og synes passer til vores sti.

Der er ingen der har tvunget mig til at barbere brystet (ingen af mine venner gør det) der er ingen der tvunget mig til at køre bmw, eller gå med Omega ur. Jeg kunne have valgt så meget andet. Det er glæden ved livet, valg vi træffer.

Hvordan jeg ser ud, gør mig heldigvis hverken mere eller mindre mand. Hvordan jeg agerer i eksistensen, viser hvem jeg er.

Edited by BLACKICE
Link to comment
Share on other sites

Hvor er det plat at definere hvad en rigtig mand er ud fra en ting som kropsbehåring. Eneste sted jeg barberer mig er løgene og lidt på ryggen, men derfor må folk da gerne barbere sig på brystet og i røven hvis de vil, det er ikke det der afgør om de er mænd eller ej. Jeg tror ikke piger barbere sig i skrævet, på benene og under armene for at ligne 13-årige, men fordi mænd godt kan lide det, og med det mener jeg ikke jeg gerne vil have damer der ser ud som konfirmander (selvom der snildt kan være nogle gode imellem i sådan en blå mandag flok :wink:)

Det er umuligt at komme med en universel definition på hvad en rigtig mand er, det afgør den enkelte.

Selvfølgelig er det plat, at definere "rigtige mænd" ud fra, hvor på kroppen de barberer sig. Og, de kommentarer der er i tråden, der omtaler dette er vel også primært ment i spøg (min egen inklusiv).

Det er stort set lige så plat som at definere champions og loosers ud fra, hvilken type maskine de bruger i centeret :wink:

Når det så er sagt, så synes jeg det er umådeligt naivt hvis man tror at vi ikke ligger under for tidens mode og, at moden ikke afspejler nogle underliggende tendenser i tiden.

Den der med "jamen jeg vælger da fuldstændigt frit og uden påvirkning" er simpelthen definitionen på selvindbildning.

Ellers er der ihvertfald en eller anden, der må forklare mig hvorfor mange på samme tid og helt uafhængigt af hinanden vælger nøjagtigt det samme.

I forlængelse heraf, er skal jeg nok også have forklaret hvorfor producenterne af eksklusive livsstilsgoder poster enorme summer i at markedsføre sig med diverse celebriteter. Hvis ikke vi påvirkes af det, så er det jo direkte dumt. Det er nok ikke helt billigt at få Tiger Woods til at fortælle at han bruger Tag Heuer eller Clooney at han bruger Omega.

Link to comment
Share on other sites

g-streng på stranden har sgu aller været moderne :nonono:

PyHaaaa, der reddede du mig lige!

Jeg fik det indtryk, at man skulle bære g-streng for at være hip på stranden i år.

Så jeg var faktisk på vej ud af døren for at anskaffe en.

Takker!

Edited by 789
Link to comment
Share on other sites

Jeg har aldrig påstået jeg ikke "ligger under" for moden, for det gør jeg, men jeg følger ikke bare blindt hvad alle andre gør og tror det gør mig smart. Som den sorte is siger piller jeg det ud jeg synes er fedt og sætter det sammen på en måde så det passer mig og er noget jeg gerne vil identificeres med. Der kan sagtens være ting i moden jeg synes er fede, men jeg ikke rigtig kan identificere mig med, de ting dropper jeg.

PS: Det er ikke øvelsesvalget der definerer champions og losers, men en fælles ting for de to grupper at de "tilfældigvis" træner på de forskellige måder. Du ser aldrig en pencilneck, med mindre det er en begynder der ikke er blevet hakket og lee' endnu, træne balls to the wall, og du ser aldrig en "champion" (ja underligt begreb men du ved hvad jeg mener) sidde og køre benspark mens han læser i et blad eller har en afslappet samtale med sin træningsmakker.

Edited by Søren W
Link to comment
Share on other sites

PS: Det er ikke øvelsesvalget der definerer champions og losers, men en fælles ting for de to grupper at de "tilfældigvis" træner på de forskellige måder. Du ser aldrig en pencilneck, med mindre det er en begynder, træne balls to the wall, og du ser aldrig en "champion" (ja underligt begreb men du ved hvad jeg mener) sidde og køre benspark mens han læser i et blad eller har en afslappet samtale med sin træningsmakker.

Det er heller ikke kropsbehåringen, der definerer mænd, men en fælles ting for de to grupper er at de "tilfældigvis" trimmer deres hår på forskellige måder. Du ser aldrig en metro med kæmpe måtte på brystet, og du ser aldrig en "rigtig mand" (ja underligt begreb, men du ved hvad jeg mener) rende rundt med barberede boller, glat bryst og barberskum i armhulerne......

u get the point...... :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Når det så er sagt, så synes jeg det er umådeligt naivt hvis man tror at vi ikke ligger under for tidens mode og, at moden ikke afspejler nogle underliggende tendenser i tiden.

Den der med "jamen jeg vælger da fuldstændigt frit og uden påvirkning" er simpelthen definitionen på selvindbildning.

Det er stadig ikke korrekt. Jeg har jo hele tiden argumenteret for at vi alle sammen hele tiden holder vores egen stil, og beklædning op i mod den verden vi er en del af. Så naturligvis påvirker moden os. Men moden bestemmer jo ikke over os. Nogle ting tager vi til os, andre tager vi ikke til os. Noget er ikke nødvendigvis pænt fordi det er på mode.

Vi vælger frit. Det er et faktum. Fordi valget er frit, og der er ingen tvang. Men det er da bestemt ikke det samme som at påstå at vores valg ikke er påvirket af de indtryk vi får. En Indianer i syd amerika vælger næppe et burberry tørklæde i stedet for en læder rem med tænder fra bjørne i. Fordi det er ikke en option for ham, han har ikke den mulighed, konceptet er ikke blevet solgt.

At fjerne hårene på brystet passer perfekt til mig, fordi det for det første bedre harmonerer (i mine øjne) med den alder jeg har, og bedre fremstiller den form jeg bruger så meget tid på at opretholde. Så er det jo kun heldigt at det ikke længere er tabu for mænd at gøre den slags ting.

For se det var da for alvor et problem, at vi har haft en tid hvor der var håne ret, hvis mænd gjorte noget ud af sig selv, ud over at fjerne de værste døde dyr og ekskrementer fra deres beklædning før de besteg deres dame

Link to comment
Share on other sites

og du ser aldrig en "rigtig mand" (ja underligt begreb, men du ved hvad jeg mener) rende rundt med barberede boller, glat bryst og barberskum i armhulerne......

u get the point...... :tongue:

Se der tager du fejl. Du er snæversynet og låstfast i hvad moden har dikteret de sidste 30år :tongue::tongue:

Link to comment
Share on other sites

Det er heller ikke kropsbehåringen, der definerer mænd, men en fælles ting for de to grupper er at de "tilfældigvis" trimmer deres hår på forskellige måder. Du ser aldrig en metro med kæmpe måtte på brystet, og du ser aldrig en "rigtig mand" (ja underligt begreb, men du ved hvad jeg mener) rende rundt med barberede boller, glat bryst og barberskum i armhulerne......

u get the point...... :tongue:

U bastard

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share