Grebs problemer


BLACKICE
 Share

Recommended Posts

Hey

Mit bedste dødløft uden straps , med mixed grip er 210kg.

Siden da har jeg trukket 220, 230, og 235. I sidste uge prøvede jeg 240, og jeg fik den fra jorden, men kom ikke op.

Essensen er, at alle disse sidste løft har været med straps. Når jeg når over 190kg, begynder grebet at svigte.

Jeg synes det er et rigtig dårligt sted at have et "svagt punkt" . Det burde kunne afhjælpes. Problemet er jo at mit dødløft ikke er godkendt så længe jeg bruger straps.

Hvordan optimerer jeg mit greb bedst?

Jeg laver lidt statisk hold. Men jeg regner med at wrist curls osv er spild af tid i dette scenarie.

Noget godt input?

Link to comment
Share on other sites

Har du prøvet at lege med COC'ere?
Se det har jeg overvejet. Men andre har argumenteret for at de ikke hjælper på greb?

Det vil nemlig nok være noget jeg ville synes var sjovt.

Ikke for at være afvisende, men ved brug af søgefunktionen kommer der en masse links, bl. til TJ. artikel om emnet.

Er der en søge funktion? Smart.

Den må jeg prøve. Tak for tippet :wink:

Det bør måske nævnes at jeg pt vejer 79kg, så jeg er jo et lille nips.

Link to comment
Share on other sites

Rackpulls, både med mixed- og overhåndsgreb.

Dead hang fra chinup-bar i en arm.

Bruger du kridt? Det gav 70kg (~30%) ekstra på mit rackpull at bruge kridt, og det var i øvrigt med en leoko-stang. Stangens kvalitet spiller uden tvivl også meget ind.

Link to comment
Share on other sites

Tjaa Blackie det er ikke sikkert det er det du vil høre men jeg tror nu bare at du skal træne dødløft uden straps også kommer det helt af sig selv... jeg har ind imellem brugt straps hvis jeg skulle reppe eller hvis min lænd har været lidt i udu og jeg derfor skulle have et mere "lige" træk... når jeg så smider strapsne så går der lidt tid også er grebs-styrken tilbage

Alternativt kan du bruge overhåndsgreb så vidt det er muligt indtil det bliver for tungt og derefter kan du bruge mixed greb

Link to comment
Share on other sites

Bruger du kridt? Det gav 70kg (~30%) ekstra på mit rackpull at bruge kridt, og det var i øvrigt med en leoko-stang. Stangens kvalitet spiller uden tvivl også meget ind.
ja vi har fri magnesium, og udelukkende eleiko stænger i centeret. Men du har helt ret. Det gør en verden til forskel.
Tjaa Blackie det er ikke sikkert det er det du vil høre men jeg tror nu bare at du skal træne dødløft uden straps også kommer det helt af sig selv... jeg har ind imellem brugt straps hvis jeg skulle reppe eller hvis min lænd har været lidt i udu og jeg derfor skulle have et mere "lige" træk... når jeg så smider strapsne så går der lidt tid også er grebs-styrken tilbage

Alternativt kan du bruge overhåndsgreb så vidt det er muligt indtil det bliver for tungt og derefter kan du bruge mixed greb

Hmm ja både og. Jeg var godt klar over at det svar nok ville komme. Torben F som jeg træner lidt med ind i mellem , har feks nævnt at nogle "rack pulls" med statisk hold nok kunne være en god metode. Så jeg bare står med en tung vægt så længe jeg kan. Det er jo lidt det samme du er inde på.

Link to comment
Share on other sites

Hvad med noget tungt farmerwalk?

Jeg syntes selv CoC træning har en Ok overførsel på grebsstyrken, men jeg lytter gerne til andre forklaringer :smile:

Det synes jeg til gengæld ikke at den har, men det kan være det der meget individuelt... det kan jo ihvertfald ikke skade at Blackie prøver :smile:

Link to comment
Share on other sites

Jeg har aldrig tilladt mig selv at blive så svag i hænderne pga. brug af straps og andet udstyrsdoping (sorry men du fortjente en lille sviner :tongue: ).

men da mit greb begyndte at svigte en smule fordi min dødløft var blevet så usandsynligt høj (eller noget...).

Hjalp towel chins med det samme.

Jeg gad ikke at gøre mit mindre grabsproblem til et større problem, eller lave ekstra øvelser for sådan en lille sag, så jeg modificerede bare en øvelse jeg allerede brugte.

Du kan jo se om det er noget du kan bruge :smile:

ps: Halv nasty dødløft for en lille nips som dig :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Jeg er enig med TLunau. Dødløft (slash rackpull) så meget som muligt med dobbelt overhånd. Træning med bedre overførsel tror jeg ikke du finder.

Og hvis du ikke er så fucked up i dine håndled som jeg er, så kan du måske også dødløfte med mixed grip begge veje, og så skifte til variende mixed, når du kommer over det du kan holde med dobbelt overhånd (dvs. 80+kg :tongue: ).

Link to comment
Share on other sites

Hey

Mit bedste dødløft uden straps , med mixed grip er 210kg.

Siden da har jeg trukket 220, 230, og 235. I sidste uge prøvede jeg 240, og jeg fik den fra jorden, men kom ikke op.

Essensen er, at alle disse sidste løft har været med straps. Når jeg når over 190kg, begynder grebet at svigte.

Jeg synes det er et rigtig dårligt sted at have et "svagt punkt" . Det burde kunne afhjælpes. Problemet er jo at mit dødløft ikke er godkendt så længe jeg bruger straps.

Hvordan optimerer jeg mit greb bedst?

Jeg laver lidt statisk hold. Men jeg regner med at wrist curls osv er spild af tid i dette scenarie.

Noget godt input?

:cool:

1. Gem dine stropper væk derhjemme og træn mange sæt dødløft uden straps(altid mix grip).

2. Træn Chinup med kg på uden stropper.

3 Når du træner dødløft og bruger kridt, griber om stangen (over-underhåndsgreb)

tager du fat i stangen, bukker håndled/hånd op mod dine underarme som udgangspunkt

i det øjeblik du trykker igennem. På den måde graver stangen sig ind i huden/hånden.

4. Den tid fra du trykker igennem til du går op og logger ud skal være så kort så

mulig.....dvs max eksplosion.

Det tager selvfølgelig tid hvis du ikke har så høj grebsstyrke. Glem statisk hold og

wrist curl.

Der er ikke noget fancy om grebsstyrke....træn dødløft.

Iøvrigt en god dødløft du har :4thumbup: :cool: også i forhold til din vægt.

Edited by holsting
Link to comment
Share on other sites

Benedikt Magnusson snakkede jeg med til vores klubmesterskab, og han fortalte, at da han lå omkring de 350 kg., havde han problemer med grebet. Det, han gjorde, var at træne med dobbelt overhånd så langt som muligt; når så det svigtede tog han straps på og trænede videre med dobbelt overhånd ca. halvdelen af gangene, og de andre gange gik han over til mixed greb. Og således løftede han så senere 440 kg. :smile: (OK, der var måske den korte udgave, men det var, hvad han anbefalede)

Link to comment
Share on other sites

Jeg prøvede lige igår at finde ud af hvor udpræget problemet er. Jeg trak 220 igår, uden straps. Failede på 235 også uden.

De 235 kan lige så godt være et resutlat af at jeg maxede i Onsdags, plus jeg kørte squat og bænkpres mens jeg kørte dødløft igår.

Men uanset hvad, skal jeg helt sikkert ud af den dårlige vane med at bruge straps, og fokusere noget mere på dobbelt overhånd.

Tak for de mange gode råd.

Link to comment
Share on other sites

Benedikt Magnusson snakkede jeg med til vores klubmesterskab, og han fortalte, at da han lå omkring de 350 kg., havde han problemer med grebet. Det, han gjorde, var at træne med dobbelt overhånd så langt som muligt; når så det svigtede tog han straps på og trænede videre med dobbelt overhånd ca. halvdelen af gangene, og de andre gange gik han over til mixed greb. Og således løftede han så senere 440 kg. :smile: (OK, der var måske den korte udgave, men det var, hvad han anbefalede)

:cool: Jeg tror på at det var den korte version og ikke hele historien. :nonono:

90 kg fremgang i dødløft......over hvor lang tid?

Den med dobbelt overhåndsgreb er også god mht grebsstyrke, når

man nu er i gang med dødløft.

Edited by holsting
Link to comment
Share on other sites

:cool: Jeg tror på at det var den korte version og ikke hele historien. :nonono:

90 kg fremgang i dødløft......over hvor lang tid?

Den med dobbelt overhåndsgreb er også god mht grebsstyrke, når

man nu er i gang med dødløft.

Tror godt at du kan regne med, at han har krudtet den mindst lige så meget på vejen op til de 350, som bagefter. Og så er grebsstyrken nok en af de ting, der bliver mindst påvirket af kradt, da det jo ikke ligefrem er de største muskler i kroppen, eller dem der behøver mest restitution :smile:

Men uanset krudt eller ej, så har manden fat i den lange ende. Uanset hvor meget man krudter den, er det de færreste i starten af tyverne, der dødløfter 440 kg :smile:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share