Tulles tossestreger II


tulle
 Share

Recommended Posts

Morgenløb søndag d. 28/10:

distance: ca. 7,5 km.

tid: 38.56 min.

avg :heartpump: : 178

max :heartpump: : 187

Var total pulsurmongol i dag :wacko: Først løber jeg nogle hundrede meter inden det går op for mig at jeg har glemt at sætte uret i gang :4slap: Inden jeg tog afsted havde jeg stillet uret på vintertid og havde åbenbart fået aktiveret noget zone halløj der satte en alarm igang hver gang jeg kom over 145, total biiiiip helvede til jeg fandt ud af at deaktivere det :blush: Men da først uret kørte som det skulle var det en fantastisk tur. Planen var at tage det med ro, men det gik ikke helt, benene ville bare derudaf :alright: Total lækker tur!!!

Link to comment
Share on other sites

"Løb" tirsdag d. 30/10:

distance: ca. 7,5 km

tid: 41.22 min.

avg :heartpump: 170

max :heartpump: 181

Absolut ikke min bedste tur til dato :dry: Benene var tunge og vejrtrækningen kørte slet ikke... blev til en del små gåpauser. I det mindste var pulsen så ikke så høj i dag :tongue: Men var også lidt træt da jeg var afsted i eftermiddag, har været oppe siden 3.30 og der var ikke tid til at hvile da jeg kom fra arbejde, vi skulle have personalemøde så skulle være tilbage på job kl 17.

Over og ud og godnat :wink:

Link to comment
Share on other sites

Efter en lidt kaotisk uge med åbnevagter alle dage, personalemøde, besøg hos bedster (min bedstefar er røget på hospitalet) og for lidt søvn fik jeg løbeskoene på igen :yahoo:

Løb lørdag d. 3/11:

distance: ca. 8 km.

tid: 44.47 min.

avg :heartpump: : 179

max :heartpump: : 191

Super lette ben. Rigtig god vejrtrækning. Overskud til at sætte farten op den sideste km :superman::wootdance::biggrin:

Link to comment
Share on other sites

Status søndag d. 21/10:

vægt: 69,5 kg

Vægt her til morgen: 69,1 kg.

Ikke noget sensationelt vægttab på 14 dage, men med seminar, travlhed og lidt tabt fokus på kosten er det vist temmelig OK :4thumbup: Til gengæld var vægten i starten af oktober 71,2 kg! Mine løbeture må virkelig give noget, syens ikke tidligere jeg har tabt mig så let vha løb, men det gør skam ikke noget :wink:

Edited by tulle
Link to comment
Share on other sites

Træning i City Fitness:

Var i humør til at forsøge mig med lidt forskelligt i dag...

DL (var nysgerrig efter hvor svag jeg mon er blevet efterhånden, fik 80 kg med overskud, men turde ikke gå højere op da DL jo ikke ligefrem er en ugentlig tilbagevendende begivenhed i min træning :wink: ).

Bænk (igen lidt eksperimenteren, fik 3 x 40).

Skulder en mas (her fik jeg nogle gode råd og tips fra en stor gut der trænede samtidig, jeg får snart skuldre af granit :tongue: ).

Bend over triceps ext.

Push down.

Cable biceps curl.

Cable crunches.

Cable wood chops.

Ingen cardio i dag, havde glemt min mp3 så kunne ikke lige finde motivationen uden min musik :blush:

Men alt i alt en god træning, var super positiv overrasket over DL, troede ikke jeg kunne få mere end måske 70 eftersom jeg ikke har gjort noget ved det i lang tid :superman:

Link to comment
Share on other sites

Løb tirsdag d. 6/8:

distance: ??? har ikke lige fået målt den...

tid: 34.07 min.

avg :heartpump: : 173

max :heartpump: : 186

En lidt hektisk morgentur, havde lige forskellige ting jeg skulle nå og så var tiden pludselig løbet.. det kom jeg også til, men ikke helt så langt som jeg egentlig ville. Men god tur alligevel, er ved at have noget jeg selv synes er en fornuftig grundform så jeg snart kan give mig i kast med ture på +10 km :firebounce:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Kom tilbage fra jylland tirsdag, men har ikke haft tid til at opdatere. Havde løbetøj med til holstebro, men fik også investeret i et par nye lange løbetights, lækkert og yders tiltrængt :4thumbup: Det blev til et par små ture mens jeg var derovre:

Løb lørdag d. 10/11:

distance: ? kvalificeret bud er ca 4,5 km

tid: 24.04 min.

avg :heartpump: : 174

max :heartpump: : 187

Løb tirsdag d. 13/11:

distance: ca 3 km

tid: 16.08 km

avg :heartpump: : 180

max :heartpump: : 190

Det blev en meget kort tur tirsdag, havde sovet lidt for længe og tænkte at toget nok ikke ventede fordi jeg gerne ville have løbet længere :rolleyes: Så tog chancen og løb anden dag i træk onsdag:

Løb onsdag d. 14/11:

distance: ca 8 km.

tid: 45.50 min.

avg :heartpump: : 174

max :heartpump: : 183

Var lige ved at blive hjemme, men godt jeg ikke gjorde for det var en rigtig god tur, også den første tur i denne vintersæson hvor jeg havde den langærmede skiundertrøje på :cold: Her i weekenden regner jeg med at gennemføre den første 10 km og så begynde at tage en tur i ugen hvor jeg får øget distancen fremover... Det skulle ikke blive noget problem nu hvor formen føles som om den er ved at være der :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Løb fredag d. 16/11:

distance: ca 6 km.

tid: 33.56 min.

avg :heartpump: : 179

max :heartpump: : 191

Lidt tunge ben fra start, men ellers ganske god tur.

Løb søndag d. 18/11:

distance: ca. 10,2 km.

tid: 60.03 min.

avg :heartpump: : 176

max :heartpump:: 189

Læggene var meget stive de første km. Var lidt langsom, men tog det meget roligt fra start da jeg i takt med øgning af distancen skal øve mig lidt i at økonomisere med energien... Da turen var overstået kunne jeg mærke at jeg godt kunne have haft bare lidt højere tempo og stadig være kommet igennem uden problemer. Det ved jeg så til næste gang :wink:

Edited by tulle
Link to comment
Share on other sites

Tid til update: sprang en løbedag over denne uge, mandag-onsdag føltes min venstre læg meget stiv så holdt mig på langs om aftenen med muskelbalsam på :smile:

Løb torsdag d. 22/11:

distance: ca. 6,7 km.

tid: 36.00 min.

avg :heartpump: : 175

max :heartpump: : 185

Ikke nogen god tur, benene var tunge og vejrtrækningen fungerede ikke... det var en morgentur og synes generelt ikke jeg er særlig god til at løbe om morgenen :unsure:

Løb lørdag d. 24/11:

distance: ca 10,2 km.

tid: 57.06 min.

avg :heartpump: : 182

max :heartpump: : 198

Tog samme tur som søndag med ét formål for øje: jeg ville under en time :devil: Og er godt tilfreds med turen, pulsen er noget høj, skyldes bla at jeg havde stiv modvind fra bryggen til fields hvor der skulle kæmpes for at komme frem og en ordentlig slutspurt :firebounce:

Link to comment
Share on other sites

Hej Tuls,

der ser dylme godt ud - du ender jo som en pind....

Haaber alt koerer derhjemme, og rotterne har det godt.

Niske

Hey reservebrite :bigsmile:

En pind er vist ønsketænkning, men jeg arbejder på sagen :laugh:

Løb mandag d. 26/11:

distance: ca. 5,6 km.

tid: 28.46

avg :heartpump: : 172

max heartpump: : 183

Det var så en af de ture hvor jeg nær ikke var kommet ud af døren. Efter en våd lørdag nat ( :4drunk: ) følte jeg mig stadig noget slatten her til aften... og så endte det med den vildeste tur med super lette ben og en vejrtrækning der bare fungerede :yahoo:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Loggen har ligget stille et par uger og det har jeg også. Har været ramt af en form for vintertræthed hvor der bare ikke har været overskud til noget. Nok en blanding af det tiltagende mørke og det faktum at det har været årsdag for min mors død :unsure: Denne uge fik jeg så sparket mig selv afsted...

Løb tirsdag d. 4/12:

distance: 8 km.

tid: 40.24 min.

avg :heartpump: : 179

max :heartpump: : 192

Så fik jeg lige sat noget der ligner alltime km.tid pr :surprise::evilsmiley03: Kan kun sige jeg var super tilfreds da jeg kom hjem :nissegrin:

Løb søndag d. 9/12:

distance: ca 11 km.

tid: 66.02 min.

avg :heartpump: : 178

max :heartpump: : 189

Energien var ikke helt i top til aftenens tur, en af naboerne i ejendommen har syntes han skulle holde koncert for hele bryggen på sit anlæg både natten til lørdag omkring midnat og i nat omkring kl 03 :4ranting: Dét kombineret med at jeg havde arbejds weekend var ikke helt optimalt, tror nok jeg havde mord i øjnene da jeg blev vækket i nat :rocketwhore: Men kom da igennem turen, meget rolig i starten og satte så farten lidt op da jeg var halvvejs... Satser på at jeg nu kan holde træningen kørende :blush:

Link to comment
Share on other sites

Intervaltræning onsdag d. 12/12:

distance: ca 5,8 km.

tid: 27.05 min.

avg :heartpump: : 175

max :heartpump: : 194

Jeg havde besluttet at forsøge at finde min maxpuls i aften... men det blev i stedet en joggetur med to lange sprint intervaller :annoyed: Jeg forsøgte at presse mig selv, men af en eller anden grund kunne jeg ikke komme helt ud over kanten :blink: Eftersom jeg før har været oppe på 198 efter en slutspurt på 10 km må man jo sige at projektet ikke lykkedes ihvertfald... næste forsøg bliver på løbebånd i center. Ang center træning er jeg ikke den hyppigste gæst i city fitness :blush: Har dog fået stykket en lille program sammen hvor jeg hver anden dag får trænet skuldre, ryg, biceps, triceps og mave herhjemme med håndvægtene :dumbbell_lift: :xmas: Centermedlemskabet er dog rart at have når engang (eller hvis) der kommer kulde og sne og det ikke er til at løbe udenfor :wink:

Link to comment
Share on other sites

Løb søndag d. 16/12:

distance: ca. 11,8 km.

tid: 1.07 min.

avg :heartpump: : 174

max :heartpump: : 183

Perfekt tur hvor der blev holdt et meget jævnt tempo hele vejen i modsætning til de sidste 10-11 km ture hvor jeg er startet meget blødt for at sætte farten op under vejs. Generelt synes jeg det går godt selvom jeg ikke får løbet så tit som jeg måske burde. Men der er alligevel en jævn fremgang og med 5 mdr til Cph marathon tror jeg nok jeg skal nå i mål :nissegrin:

Link to comment
Share on other sites

Av av av...

Min planlagte 8 km, og muligvis et par ture mere den nærmeste tid, er sat på standby :unhappy: I morges skulle jeg række op efter noget på en hylde på arbejde og så gav det bare et smæld i højre skulder, f**k hvor gjorde det ondt!!! Troede meget optimistisk at det nok bare var noget forbigående, men efter nogle timer hvor jeg kun gradvist kunne bruge min højre hånd/arm i begrænset omfang tog jeg på skadestuen... og det gør jeg så aldrig igen hvis jeg kan undgå det! :omg: Sad først to timer i venteværelset. Da jeg så blev kaldt op af en sygeplejeske viste hun mig ind i et undersøgelsesrum og sagde at der snart ville komme en læge og se på mig. Det gjorde der også... efter 1½ time!!! Det her undersøgelsesrum var indrettet med gardi i midten så der kunne være to patienter af gangen. På den anden side lå en mand der havde haft fingrene i en rundsav. Normalt synes jeg ikke jeg er sart, men 1½ time hvor man sidder og hører lægen der syr ham sige ting som: "ja bedøvelsen virker stadig, jeg har lige hevet din negl af, det ville du have reageret på ellers", "jeg skal lige have en anden læge til at se på dette, der er et stykke knogle der stikker ud her" og en del flere ting af samme skuffe, der var jeg til sidst på dette stadie: :puke2: :puke2: :puke2:

Nå endelig kom der så en læge. Hun lavede en masse tests med mine arme og skuldre og kom til sidst frem til at det måske nok er en lille fibersprængning. Så der er ikke så meget at gøre andet end at lade tiden gå sin gang, ikke bruge arm/skulder mere end jeg kan holde til og så spise smertestillende.... Håber på hurtig recovery, at blive sat ud af spil med mit løb pga skulderen er da næsten for langt ude :nissetunge::wink:

Link to comment
Share on other sites

Av av av...

Min planlagte 8 km, og muligvis et par ture mere den nærmeste tid, er sat på standby :unhappy: I morges skulle jeg række op efter noget på en hylde på arbejde og så gav det bare et smæld i højre skulder, f**k hvor gjorde det ondt!!! Troede meget optimistisk at det nok bare var noget forbigående, men efter nogle timer hvor jeg kun gradvist kunne bruge min højre hånd/arm i begrænset omfang tog jeg på skadestuen... og det gør jeg så aldrig igen hvis jeg kan undgå det! :omg: Sad først to timer i venteværelset. Da jeg så blev kaldt op af en sygeplejeske viste hun mig ind i et undersøgelsesrum og sagde at der snart ville komme en læge og se på mig. Det gjorde der også... efter 1½ time!!! Det her undersøgelsesrum var indrettet med gardi i midten så der kunne være to patienter af gangen. På den anden side lå en mand der havde haft fingrene i en rundsav. Normalt synes jeg ikke jeg er sart, men 1½ time hvor man sidder og hører lægen der syr ham sige ting som: "ja bedøvelsen virker stadig, jeg har lige hevet din negl af, det ville du have reageret på ellers", "jeg skal lige have en anden læge til at se på dette, der er et stykke knogle der stikker ud her" og en del flere ting af samme skuffe, der var jeg til sidst på dette stadie: :puke2: :puke2: :puke2:

Nå endelig kom der så en læge. Hun lavede en masse tests med mine arme og skuldre og kom til sidst frem til at det måske nok er en lille fibersprængning. Så der er ikke så meget at gøre andet end at lade tiden gå sin gang, ikke bruge arm/skulder mere end jeg kan holde til og så spise smertestillende.... Håber på hurtig recovery, at blive sat ud af spil med mit løb pga skulderen er da næsten for langt ude :nissetunge::wink:

Wow 7 års skolegang og så kan lægen ikke komme med en bedre diagnose? :blink:

Link to comment
Share on other sites

Wow 7 års skolegang og så kan lægen ikke komme med en bedre diagnose? :blink:

Åbenbart ikke... men hvis du eller andre fysser herinde har et godt bud så kom endelig med det, vil nemlig gerne vide hvad det er der har holdt mig vågen stort set hele natten fordi det gør ondt uanset hvordan jeg ligger :sleepy::sleepy::sleepy: :xmas:

Link to comment
Share on other sites

Opdatering fra en der har lidt mindre ondt i skulderen her til aften :xmas: Kan muligvis skyldes en cocktail der består af en 400 mg ibumetin og to ipren 3 x daglig :eusa_think::wink: Har været på "skåne vagt" i dag, drengene tog alt hvad der skulle løftes og jeg tog et par timer i kassen og på kontoret. Har fået byttet så jeg har fri de næste to dage og så skal arbejde i weekenden i stedet. Kan ikke løfte armen over skulderhøjde, men den har det OK når den hænger almindelig langs siden. Så her til aften måtte jeg lige se om jeg kunne løbe :innocent: Styrke kan jeg ikke lave noget af, men løbe kan jeg tilsyneladende...

Løb onsdag d. 19/12:

distance: ca. 5,4 km.

tid: 29.54

avg :heartpump: : 168

max :heartpump: : 175

Blev noget overrasket da jeg så min puls, gad vide om den er gået i vinterhi :unsure: Det er sjældent set den har været så "lav", men det skal jeg nok ikke klage over :nissetunge: I øvrigt et supertur hvor jeg holdt et rigtig godt tempo hele vejen igennem.

Link to comment
Share on other sites

Løb fredag d. 21/12:

distance: ca 14 km.

tid: 81.23 min.

avg :heartpump: : 172

max :heartpump: : 191

Skulderen gør stadig avs, men benene har det fint :nissegrin: Læggene var godtnok lidt stive i starten, men det gik over og det var super med en lang tur og frisk luft efter hovedsaglig at have siddet og lavet ikke noget herhjemme i går og i dag :thumbs-up:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Ja så gik der lige jul og arbejde i den for en tid :w00t: Men altid rart så at have noget til gode, især fridage :4thumbup: Det gik så ud over løberiet, her er de lidt sørgelige stats for løb de sidste knap to uger:

Løb søndag d. 23/12:

distance: ca 5,8 km.

tid: 27.59 min.

avg :heartpump: : 173

max :heartpump: : 188

Jogging onsdag d. 2/1:

distance: ca 5,8 km.

tid: 30.06 min.

avg :heartpump: :176

max :heartpump: : 186

Hård tur her til aften, kunne godt mærke jeg har holdt pause selvom det kun er 1½ uge. Og så var det godtnok koldt :cold:

Link to comment
Share on other sites

Træning i City Fitness søndag d. 6/1:

Jeg er ikke ugens gæst, heller ikke månedens gæst, men nærmere kvartalets gæst i CF, har ikke været der i to måneder!!! :blush:

Skulderen virker til at være næsten fit for fight, så besluttede at tage hen og træne. Så måtte jeg jo stoppe hvis skulderen ikke ville være med, men det ville den godt :smile:

Fik lavet følgende:

Rumænsk DL

yderlårs maskine (højre hofte virker... ved faktisk ikke hvordan jeg skal beskrive det, men som om den lige skal sættes på plads :blink: )

calble row

chest press i maskine med meget lav vægt (skulderen giver kun lidt lyd fra sig når armen kommer fremaf eller opaf)

cable curls

triceps ext

skulder og rotator tamtam

cable wood chops

Og så lidt cardio, 15 min løbebånd, 15 min cross trainer.

Dejligt at få kroppen arbejdet igennem igen :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Stakkels forsømte log :blush: Har ikke ligget helt stille på det sidste, men tæt på..

Løb tirsdag d. 8/1:

distance: ca 8 km.

tid: 42.38 min.

avg :heartpump: : 168

max :heartpump: : 178

Løb torsdag d. 10/1:

distance: ca 8 km.

tid: 42.41 min.

avg :heartpump: : 170

max :heartpump: : 181

Træning i City Fitness tirsdag d. 15/1:

skuldre

ryg

arme

mave

yderlårsmaskine

30 min. cross trainer.

Det er hvad det har kunnet strækkes til. Sidste lørdag holdt vi forsinket julefrokost med arbejde :4drunk: Tog to dage at kommer over :wacko: Jeg rendte vist rundt udenfor uden jakke på lidt for længe dén lørdag nat for havde lidt ondt i halsen tirsdag. Om det er træningen eller det var kommet alligevel ved jeg ikke, men onsdag begyndte snottet at rende og har haft den vildeste forkølelse resten af denne uge. Håber dog den er væk mandag, så jeg kan komme i gang igen.

Det var super at være oppe og træne efter arbejde i tirsdags. Jeg har gennem lang tid (siden efter min mor døde) fået oparbejdet den her hæslige vane med bare at tage hjem og sove efter mine tidlige vagter. Det er så blevet til nogle løbeture hen af vejen, men stadig har der været mange flere dage jeg ikke har fået noget ud af fordi jeg så bare har sovet det meste af eftermiddagen, siddet og sumpet foran tv´et et par timer og så gået i seng igen. Nu er jeg endelig motiveret for at få ændret på det, det har nok været en slags mild depression/eftervirkning af min mor der har gjort jeg ikke kunne overskue at gøre noget ved det. Men efter træning i tirsdag var jeg bare superfrisk da jeg kom hjem. Og det er selvfølgelig ikke nogen verdensnyhed at man får mere energi og overskud af træning, af og til skal man bare lige genopleve den slags åbenbaringer for at kunne huske at "nåh ja det er også rigtigt" :wink:

Link to comment
Share on other sites

Det er vist på tide med endnu en update!!!

Status tirsdag d. 17/7:

vægt: 73,8 kg

overarm: 31 cm

bryst: 99,5 cm

talje: 83 cm

hofte: 105 cm

lår: 62 cm

Status lørdag d. 19/1:

vægt: 68,8 kg

overarm: 30 cm

bryst: 97 cm

talje: 77 cm

hofte: 100,5 cm

lår: 58 cm

Et halvt år uden kontinuerlig træning og kun periodisk fokus på kost.. så er det vist OK :smile:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share