Tulles tossestreger II


tulle
 Share

Recommended Posts

Hejsa Tulle.

Ville lige smide en hilsen til dig.

Tillykke med din nye (egen) lejlighed, det er en fantastisk fornemmelse at være den som bestemmer hvor hullerne skal bores mm. :smile:

Og så lige en god bedring hilsen, håber du bliver hurtigt rask.

Mvh. Mette

Tak tak og skulle jeg sige i lige måde eller flytter du ind til brandmanden? Følger stadig med hos dig, dejligt I ikke længere skal pendle frem og tilbage :wub::bigsmile:

Jeg kom meget hurtigt over mine små skavanker, til gengæld har den anden souschef været syg t.o.m. torsdag... Kunne godt mærke jeg var noget irritabel i går (stresset efterhånden) så godt jeg nu har EN HEL UGES FERIE!!! :firebounce:

Hej Tulle

Det er ikke en sjov periode du har haft :unhappy: Jeg synes det dejligt, at du nu kan begynde at se fremad :smile: Det lyder som en spændende udfordring og håber virkeligt det vil lykkes for dig. Jeg vil i hvertfald følge med og se, hvordan det går med dig :wink:

Held og lykke med det

Rikke

Hej Rikke og velkommen i min log :flowers:

Nej det har været lidt turbulent en periode hvor jeg egentlig godt vidste jeg burde gøre noget, men ikke kunne tage mig sammen. Før i efteråret hvor jeg fik en henvisning til en supergod psykolog jeg har gået hos nogle måneder nu. Det har hjulpet til at få vendt tingene på en ny måde og givet nyt mod og energi :4thumbup:

Jeg jeg er også spændt på om jeg langt om længe får gennemført mit vægttabsprojekt :rolleyes: Er ihvertfald topmotiveret hvilket jeg vist ikke helt har været før. Og det er jo ikke et urealistisk eller uoverskueligt projekt, det er 3-6 kg det drejer sig om, nogle kilo jeg tog på da jeg flyttede fra jydeland og herover for 3½ år siden... I´m working on it :bigsmile: Kan også se du er i gang med diæt projekt så kan vi lave lidt gensidig :poking: og :clap:

Edited by tulle
Link to comment
Share on other sites

Hej Rikke og velkommen i min log :flowers:

Nej det har været lidt turbulent en periode hvor jeg egentlig godt vidste jeg burde gøre noget, men ikke kunne tage mig sammen. Før i efteråret hvor jeg fik en henvisning til en supergod psykolog jeg har gået hos nogle måneder nu. Det har hjulpet til at få vendt tingene på en ny måde og givet nyt mod og energi :4thumbup:

Jeg jeg er også spændt på om jeg langt om længe får gennemført mit vægttabsprojekt :rolleyes: Er ihvertfald topmotiveret hvilket jeg vist ikke helt har været før. Og det er jo ikke et urealistisk eller uoverskueligt projekt, det er 3-6 kg det drejer sig om, nogle kilo jeg tog på da jeg flyttede fra jydeland og herover for 3½ år siden... I´m working on it :bigsmile: Kan også se du er i gang med diæt projekt så kan vi lave lidt gensidig :poking: og :clap:

Det er ikke altid nemt at tage sig sammen, selvom man godt ved, man burde... kender det liiidt for godt fra mig selv :rolleyes: Men det er altid godt, hvis man kan give lidt gensidig :poking: og :clap:, er jeg i hvertfald med på :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Træning i City Fitness lørdag d. 29/3:

10 min opvarmning på kondicykel, så var benene glade :tongue:

DL:

10 x 50 kg (opvarmning)

Rumænsk:

5 x 5 x 60 kg

Sumo:

10 x 50 kg

Mellem et af sættene i rumænsk var der en gut der var v at lægge knæbind på sig selv lidt væk der lige sendte mig en :thumb: , den slags varmer :bigsmile: Der er vist heller ikke nogen andre piger i CF der dødløfter, kan bla forstå på Jon G at det er lidt et særsyn deroppe så måske derfor man får lidt opmærksomhed :tongue:

Row i maskine:

15 x 30 kg

3 x 12 x 40 kg

Alt i tårnet var optaget så måtte ty til maskinen, foretrækker nu row i kabel udgaven...

skulderpress i maskine:

2 x 12 x 10 kg

2 x 10 x 12,5 kg

push down:

15 x 20 kg

2 x 12 x 22,5 kg

10 x 25 kg

cable curl:

2 x 12 x 20 kg

2 x 10 x 22,5 kg

cable wood chops:

2 x 15 x 15 kg

2 x 15 x 17,5 kg

ass. chins:

5 x 5 x -60 kg

ss

ass. dips:

5 x 5 x -60 kg

Lidt lige mave på gulv.

Sluttede af med 20 min. cross trainer :headphonedance:

Har som sagt ferie t.o.m. næste søndag. Ved dog ikke hvor meget træning jeg får presset ind. I aften kommer min søster :banana: , vi skulle have flyttet mandag, men kan først få nøglerne tirsdag så flytning bliver onsdag. Og så skal jeg jo liiige på plads og søs bliver til torsdag... Men håber der kan presses en tur eller to i CF ind også :alright:

Nåh ja, har forresten endelig nosset mig sammen til at få en tid hos lægen på mandag så jeg forhåbentlig kan komme til fys med skulderen. Kunne godt tænke mig at få lidt bænkpress med i træningen snart!!!

Edited by tulle
Link to comment
Share on other sites

Tak tak og skulle jeg sige i lige måde eller flytter du ind til brandmanden? Følger stadig med hos dig, dejligt I ikke længere skal pendle frem og tilbage :wub::bigsmile:

Jeg kom meget hurtigt over mine små skavanker, til gengæld har den anden souschef været syg t.o.m. torsdag... Kunne godt mærke jeg var noget irritabel i går (stresset efterhånden) så godt jeg nu har EN HEL UGES FERIE!!! :firebounce:

Du kan roligt sige i lige måde :bigsmile: . Jeg flytter ind hos brandmanden medio maj, lejligheden blev solgt på rekord tid, og i torsdags fik jeg job i Aa. Så selvom der ikke er så meget gang i loggen, så sker der en hel masse. Nok også derfor at loggen står stille for tiden :innocent:

Ferie, skøøøøøøøønt :wub: . Det har du godt nok også fortjent

Link to comment
Share on other sites

Du kan roligt sige i lige måde :bigsmile: . Jeg flytter ind hos brandmanden medio maj, lejligheden blev solgt på rekord tid, og i torsdags fik jeg job i Aa. Så selvom der ikke er så meget gang i loggen, så sker der en hel masse. Nok også derfor at loggen står stille for tiden :innocent:

Ferie, skøøøøøøøønt :wub: . Det har du godt nok også fortjent

Haha samme med loggen der står lidt stille her :wink: Og tak-tak mht ferien, lækkert lige at få et pusterum... men ligger ikke på den lade side, det har der ikke været plads til. Onsdag fik jeg kombineret styrke og cardio, havde jo hyret flyttemænd, men kunne jo ligeså godt hjælpe til selv for at spare tid (og dermed penge) så det blev til mange ture op og ned fra 3. sal med kasser og løse ting. Har også DOMS i mine lægge i dag :w00t: Håber at kunne presse en gang styrke ind i weekenden, men har også rengøring af Niskes lejlighed samt en masse udpakning der skal klares og det må vist komme i første række :wink:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Juhu, nu er der endelig kommet lidt styr på mit liv igen. Er ved at være på plads i lejligheden og i går startede der en ny daglig leder hos os, så fantastisk ikke længere at bære størstedelen af ansvaret mere :4thumbup: I sidste uge endte jeg med to ekstra vagter + det løse da vi var nødt til at bortvise en ansat og havde sygdom, så der var ikke overskud til træning da jeg endelig havde fri søndag. Men det var der i dag :4thumbup: Fik dog lige en tid hos frisøren også så det gik lidt stærkt, men nåede hele vejen rundt alligevel!

Træning i City Fitness tirsdag d. 15/4:

Row, cable:

12 x 30 kg

12 x 35 kg

10 x 40 kg

10 x 45 kg

Skulder a la rotator:

4 x 10 x 4 kg

DL:

5 x 5 x 65 kg (blandet rumænsk og sumo).

10 x 1 x 50 kg sumo

Skulder, maskine:

12 x 7,5 kg

3 x 10 x 10 kg

Cable wood chops:

4 x 15 x 3 plader

Standing cable flies:

4 x 10 x 2 plader (skulderen er stadig ikke god, men nu forsøgte jeg mig med lidt bryst og denne kunne jeg godt køre :smile: )

Push down:

12 x 4 plader

3 x 10 x 5 plader

Hammer curls:

4 x 10 x 7 kg

Ass chins:

3 x 5 x -60 kg

ss

Ass dips:

3 x 5 x -60 kg

Er godt tilfreds med hvad jeg nåede og det var lækkert at få trænet igen!!! :alright::alright::alright: Regner med at få taget mål i weekenden, er på tide med en status igen... har jo stadig et mål om at komme i mine "skinny-jeans" en uge inde i juni :wink:

Link to comment
Share on other sites

Jogging torsdag d. 17/3:

distance: ca 5,1 km.

tid: 29.21 min.

avg :heartpump: : 172

max :heartpump: : 185

kcal iflg. pulsur: 379

Det er en måned siden løbeskoene sidst blev luftet :w00t: Så selvfølgelig var det lidt hårdt, men absolut dejligt at være afsted igen!!! Nu hvor der er kommet mere styr på jobfronten kan jeg meget bedre planlægge min tid så der vil komme meget mere regelmæssigt løb igen :banana: Jeg går jo stadig efter at få gennemført et marathon i år :firebounce:

Link to comment
Share on other sites

Træning i City Fitness lørdag d. 19/4:

Kort opvarmning på kondicykel.

Squat:

10 x 20 kg

3 x 5 x 40 kg

Jeg ville lige forsøge med squat igen, men den kommer ikke med fast på programmet. Synes jeg de sidste år har haft mange problemer med den, fx føles det ofte som om mine baglår kramper mellem settene :blink: Så nu holder jeg mig til DL :smile:

DL, sumo:

8 x 50 kg

4 x 5 x 60 kg

Row, cable:

12 x 35 kg

12 x 40 kg

2 x 10 x 45 kg

Standing cable flies:

4 x 10 x 10 kg

Skulderpress, maskine:

2 x 12 x 10 kg

2 x 10 x 12,5 kg

Push down:

12 x 4 plader

3 x 10 x 5 plader

ss

Lat. raises:

2 x 12 x 4 kg

2 x 10 x 5 kg

Hammercurls:

4 x 12 x 7 kg

ss

Wood chops:

4 x 15 x 3 plader

Ass. chins:

5 x 5 x -60 kg

ss

Ass. dips:

5 x 5 x -60 kg

Super lækker træning i dag, bortset fra squatten :sneaky2: Der var stort set ingen brok fra skulderen. Jeg fik jo ingen henvisning til fys fra lægen, hun mente ikke der er andet at gøre end at strække ud. Så det gør jeg, samt at jeg sidder foran tv om aftenen nogen gange og laver rotator øvelser uden vægt, og det føles godt so far :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Jogging søndag d. 20/4:

distance: ca 5,1 km

tid: 29.07 min.

avg :heartpump: : 171

max :heartpump: : 180

Autch hvor har jeg bare de sygeste DOMS i balder og baglår i dag. Frygtede at benene ville være monster tunge, men de var lige modsat, total lette. Tog samme tur som i torsdags, meget god lille tur op til stadsgravene, rundt om den vestlige del og hjem igen... :smile:

Link to comment
Share on other sites

Løb tirsdag d. 22/4:

distance: ca 5,1 km.

tid: 27.28 min.

avg :heartpump: : 171

max :heartpump: 183

Samme tur igen-igen. Vil lige bruge den til at komme i gang igen... Og så er der også et andet grundlag for at løbe samme tur hele ugen, men det kommer jeg ind på i weekenden :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

En fordel ved længe at have kørt åbnevagter og nu i denne uge skal møde 10.15 er at man (jeg) vågner tidligt og kan få lavet en masse :smile:

Således fik jeg fx i dag samlet håndvægte af vægtsættet på 7 kg og trænet lidt... Fik lavet følgende:

Walking lunges (passer med 10 skridt fra altandøren i stuen til køkkenvinduet :tongue: )

Skulder a la rotator (denne kørt med mine pink tøsevægte på 3 kg :slut: )

Curls

Triceps ext

Diverse mave på gulvet

Rigtig god solskinsdag til alle :sun::sun::sun:

Edited by tulle
Link to comment
Share on other sites

Løb torsdag d. 24/4:

distance: 5,1 km

tid: 27.35 min.

avg :heartpump: : 163

max :heartpump: : 177

Endnu en god lille tur, men der er ved at komme for mange dyr på stien efter vejret har været så godt de seneste dage, og jeg plejer at være en sand mester til at få dem i øjnene og munden :gal: Gik dog fri i dag :4thumbup:

Edited by tulle
Link to comment
Share on other sites

Endnu en god lille tur, men der er ved at komme for mange dyr på stien efter vejret har været så godt de seneste dage, og jeg plejer at være en sand mester til at få dem i øjnene og munden :gal: Gik dog fri i dag :4thumbup:

Hvad er der galt med gratis luftbåren protein?? :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Hvad er der galt med gratis luftbåren protein?? :laugh:

Siger manden der ikke spiser kød :blink::laugh:

Mmmmmm, airborn proteine (Homer Simpson Smiley)

Må sq være med Danf her, bvadr :tongue:

Fuuuuuiiiiiii bvadr.... godt du er begyndt at si billerne fra... :tongue:

Godt at se du er vel igang igen Tulle... :cool:

Tak tak :bigsmile: Var også afsted i dag...

Løb lørdag d. 26/4:

distance: 5,1 km.

tid: 26.54 min.

avg :heartpump: : 168

max heartpump: : 178

Ganske god tur, er dog ikke så god om morgenen som om aftenen synes jeg... Men er nødt til at arbejde i eftermiddag og først på aftenen så morgenløb var den eneste mulighed. Nu vil jeg så til at i gang med de længere ture :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

En livsstilsændring af de store:

Ja så tør jeg så småt godt sige det højt/skrive det her i loggen. Nu tror jeg på det er noget der holder...

Jeg har nu været røgfri i en uge!!!

:firebounce::firebounce::firebounce::firebounce::firebounce::firebounce::firebounce::firebounce::firebounce::firebounce:

Jeg startede med at ryge i efteråret 97 og der gik ikke længe før jeg var storryger og har stort set været det siden, 20-30 stk om dagen! Jeg har haft en enkelt periode, i 2001 såvidt jeg husker, hvor jeg holdt en måned, men desværre faldt i da jeg mistede mit daværende job.

Denne gang tror jeg dog på det lykkes :wootdance: Min motivation har aldrig været større. Jeg var nået til det punkt hvor jeg bare var så træt af at ryge og jeg faktisk syntes det smagte forfærdeligt at nu var tiden inde. Og så gav det et ekstra boost at min ny daglige leder på arbejde også lige er stoppet :wink:

De første dage var supernemme at komme igennem, men nu hvor den største eufori over at jeg endelig kunne har lagt sig er det da også blevet sværere. Det er jo en meget indgroet del af ens hverdag der pludselig er væk. Som de siger i en af reklamerne: "hvem er du uden en cigaret i hånden? Det ved du først når du stopper" og det har de ret i!!! Jeg har stadig masser af gange i løbet af dagen, efter maden, foran computeren, i reklamepauserne i tv hvor jeg rækker ud efter cigaretterne for så at komme i tanker om at nåh ja jeg har jo ikke nogen :4slap: Tror det kommer til at tage temmelig lang tid inden jeg også mentalt er stoppet 100%. Men jeg får hele tiden små oplevelser som motiverer mig til bare at fortsætte selvom det, når det er svært virkelig er svært. Fx hvordan jeg allerede kan lugte meget bedre, at jeg nu kan gå op i min lejlighed på 3. stort set uden åndenød og den slags ting :smile: Det er også derfor jeg har løbet samme tur hele den forgangne uge, syntes det kunne være sjovt at se hvad der sker den første uge... og fra sidste torsdag hvor jeg løb turen og stadig røg og til i dag er min max puls fx faldet 7 slag, men turen er løbet 2½ min hurtigere i dag. Det er jo alligevel pænt på bare en uge :bigsmile:

Nu skal kosten så bare rettes lidt til igen, har ladet nåde gå for ret denne uge mht mad, der er blevet snacket noget mere end normalt. Og selvom jeg hovedsaglig holder mig til sukkerfri pastiller så er det også røget chokolade indenbords så det kunne hurtigt koste nogle kilo ekstra hvis ikke jeg får lidt hold på det igen :nonono:

Så er det ude, dermed føler jeg også jeg er endnu mere bundet til ikke at falde i igen :4banned:

Og stor tak til MarianneB der har været, og er, stor hjælp med sine erfaringer og råd :flowers::4winkkiss: :4thumbup:

Edited by tulle
Link to comment
Share on other sites

En livsstilsændring af de store:

Ja så tør jeg så småt godt sige det højt/skrive det her i loggen. Nu tror jeg på det er noget der holder...

Jeg har nu været røgfri i en uge!!!

:firebounce::firebounce::firebounce::firebounce::firebounce::firebounce::firebounce::firebounce::firebounce::firebounce:

...

Og stor tak til MarianneB der har været, og er, stor hjælp med sine erfaringer og råd :flowers::4winkkiss: :4thumbup:

Tillykke med den første uge :cheer: Du er godt på vej :bigsmile:

Og selv tak, jeg er glad for at kunne hjælpe :smile:

Link to comment
Share on other sites

Arne, Marianne og Gregers: mange tak :bigsmile::bigsmile::bigsmile:

For hver dag der går bliver jeg faktisk mere og mere glad for det... også selvom der stadig er de psykiske abstinenser at slås lidt med, men det går over :wink:

Og selvom jeg ikke træningsmæssigt er på et stadie hvor jeg har godt af at løbe hver dag, så er jeg pt så fascineret af hvor meget federe det allerede er at løbe grundet bedre vejrtrækning at jeg altså liiige måtte en tur ud i dag :alright::alright::alright:

Jogging søndag d. 27/4:

distance: ca. 7,5 km (iflg. mols nye ruteopmåler)

tid: 43.58 min.

avg :heartpump: : 164

max :heartpump: : 176

kcal iflg. pulsur: 517

En rolig tur, og årets første i t-shirt, vejret var jo fantastisk i dag :sun: Og sjovt at se at min maxpuls i dag er hvad der før var min snitpuls på en lav dag :yahoo:

Edited by tulle
Link to comment
Share on other sites

En livsstilsændring af de store:

Ja så tør jeg så småt godt sige det højt/skrive det her i loggen. Nu tror jeg på det er noget der holder...

Jeg har nu været røgfri i en uge!!!

:firebounce::firebounce::firebounce::firebounce::firebounce::firebounce::firebounce::firebounce::firebounce::firebounce:

Tillykke

Det er virkeligt flot, at du er holdt op :4thumbup: og en god beslutning :wink: Jeg har selv været ryger i mange år, men blev bare så træt af det, for snart tre år siden... Idag har jeg ikke den mindste trang til cigaretter overhovedet :smile:

Rikke

Link to comment
Share on other sites

Tillykke

Det er virkeligt flot, at du er holdt op :4thumbup: og en god beslutning :wink: Jeg har selv været ryger i mange år, men blev bare så træt af det, for snart tre år siden... Idag har jeg ikke den mindste trang til cigaretter overhovedet :smile:

Rikke

Mange tak Rikke :bigsmile:

Altid dejligt at høre fra andre der er holdt og deres erfaringer. Især når man hører at trangen til cigaretter går helt væk med tiden. Det er jo kun en uge siden, så det er jo ikke længe, ville bare ønske det gik stærkere med at psyken også var med på den :wink:

Det eneste minus ved at stoppe, har jeg fundet ud af, er den pludseligt skarpere lugtesans :crazy: Med alle de mennesker der kommer i butikken hver dag kommer man ud for lidt af hvert på lugtefronten som jeg ikke har kunnet lugte på samme måde før... og det er altså langtfra roser og violer de dufter af allesammen :dry: Men det er nok bare et spørgsmål om tid, så lægger jeg ikke mærke til det mere, lige nu er det bare et vildt sanse bombardement...

Og så skal der stadig strammes gevaldigt op på kosten, for hvor har jeg kværnet meget chokolade den sidste uge :blush: Og så har jeg lige helt spontant i eftermiddag fået sammensat et HST program jeg vil tage hul på i denne uge. Nej jeg har ikke dekonditioneret ordentligt :innocent: Men da det er over en uge siden jeg har styrketrænet sidst så går det vist an. Det er et meget begrænset øvelsesudvalg, er langt mere hooked på cardio (LØB), men musklerne skal klart også trænes lidt :4thumbup:

Edited by tulle
Link to comment
Share on other sites

Men jeg får hele tiden små oplevelser som motiverer mig til bare at fortsætte selvom det, når det er svært virkelig er svært. Fx hvordan jeg allerede kan lugte meget bedre, at jeg nu kan gå op i min lejlighed på 3. stort set uden åndenød og den slags ting :smile: Det er også derfor jeg har løbet samme tur hele den forgangne uge, syntes det kunne være sjovt at se hvad der sker den første uge... og fra sidste torsdag hvor jeg løb turen og stadig røg og til i dag er min max puls fx faldet 7 slag, men turen er løbet 2½ min hurtigere i dag. Det er jo alligevel pænt på bare en uge :bigsmile:

Sejt gået, og det er da nogle forbedringer der er til at tage og føle på :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Sejt gået, og det er da nogle forbedringer der er til at tage og føle på :4thumbup:

Absolut!!! :devil:

Jogging tirsdag d. 29/4:

distance: ca 7,4 km.

tid:40.22 min.

avg :heartpump: : 163

max :heartpump: : 175

kcal iflg. pulsur: 464

Ikke lige min dag. Syntes ikke rigtig jeg har kunnet vågne i dag :sleepy: Så var ikke vildt oplagt, men kom da ud og hjem, det er hovedsagen :biggrin:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share