Tulles tossestreger II


tulle
 Share

Recommended Posts

Det synes jeg fanme er rigtig flot klaret! ikke kun "OK"... ;)

Tak Fast :4winkkiss:

Nu er forkølelsen endelig på retur, det var en længere omgang :dry: Da jeg ikke synes vejret indbyder til ret mange løbeture pt har jeg fået blod på tanden mht at genoptage noget jeg ikke har dyrket i et par år... spinning :firebounce:

Træning i City Fitness lørdag d. 26/1:

Kom i god tid så fik kørt noget mave og rotator inden.

Spinning 1

Timen blev kørt af en vikar udefra. Der blev holdt liiidt for lange pauser syntes jeg :unsure: Det viste sig hun er bodybike instruktør så der blev flettet lidt "frem og tilbage over styret for at træne triceps" ting ind... Men lige bortset fra det var det super at være tilbage på en spinningcykel :superman: Nå ja og data fra timen:

tid: 49.40 min.

avg :heartpump: : 163

max :heartpump: : 186

Link to comment
Share on other sites

Træning i City Fitness tirsdag d. 29/1:

Spinning 2!

En rigtig god time med en super god og motiverende instruktør :alright: Da jeg kom op og skulle skifte tøj gik det op for mig at jeg havde pakket senderen til pulsuret, men ikke uret :4slap: Så ingen pulsdata, men der blev svedt godt igennem!!!

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Godaften i loggen :bigsmile:

Træningen er igen blevet forsømt pga arbejde. Jeg har fået en rigtig spændende, men også udfordrende lille opgave her i februar, at styre stationen selv :w00t: Vores vikarierende chef fik sin egen station. Den anden souschef stilling er først besat fra 1/3. Har backup fra chefer fra nabostationerne, men jeg står for alt det daglige selv så det har hidtil været nogle lange dage uden det store overskud... Men rart at man lærer så meget :4thumbup:

Nu er der så startet et stort projekt med udskiftning af faldstammer, renovering af badeværelse og udskftning af vandrør i opgangen, så står uden toilet og bad... der er hul ned til kælderen lige nu... Og nød lærer som bekendt nøgen kvinde at spinde :wink: Der er godtnok opstillet vogne i gården med toilet og bad, men kan ligeså godt benytte lejligheden til at få trænet... kan alligevel ikke være i lejligheden før kl 17 pga larm fra håndværkere!!! så i dag:

Spinning 2:

avg :heartpump: : 180

max :heartpump: : 159

Superlækkert at få lavet noget igen, andet end at rende forvildet rundt på arbejde :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Nu er der så startet et stort projekt med udskiftning af faldstammer, renovering af badeværelse og udskftning af vandrør i opgangen, så står uden toilet og bad... der er hul ned til kælderen lige nu... Og nød lærer som bekendt nøgen kvinde at spinde :wink: Der er godtnok opstillet vogne i gården med toilet og bad, men kan ligeså godt benytte lejligheden til at få trænet... kan alligevel ikke være i lejligheden før kl 17 pga larm fra håndværkere!!!

Ja det gælder jo om at finde den rette motivation :laugh:

Og tillykke med "forfremmelsen". You can do it! :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Ja det gælder jo om at finde den rette motivation :laugh:

Nemmerlig :tongue: Eneste ulempe er at jeg bliver alt for frisk af at træne så jeg ikke kan sove om aftenen... lidt en ulempe når man skal op lidt før halv fire om morgenen... eller natten om man vil :rolleyes:

Og tillykke med "forfremmelsen". You can do it! :4thumbup:

Tak tak :bigsmile: Det er også gået meget bedre end jeg havde turdet håbe. Har nogle lange dage, men det er hele erfaringen værd, og så har jeg to friske medarbejdere på om dagen som er top dollar både arbejdsmæssigt, men også underholdningsmæssigt :laugh: Fantastisk når man kan have det sjovt samtidig med at man forsøger at holde mange bolde i luften, det gør at dagene bare glider derudaf!!!

Link to comment
Share on other sites

Træning i City Fitness lørdag d. 23/2:

Kom i lidt god tid til spinning så der lige var tid til at køre lidt ryg/ben/biceps/mave træning først :pumpin: Vil gerne have presset noget styrke ind et par gange i ugen, men det bliver vist først fast i marts, her i februar er jeg tilfreds bare jeg får lavet noget :wink:

Row:

12 x 25 kg

12 x 30 kg

2 x 10 x 35 kg

Rumænsk DL:

10 x stangen

5 x 5 x 50 kg

DB curl:

12/12/10/10 x 7 kg

ss med

lige mave på bænk

Cable wood chops:

4 x 12 x 2½ plade

Spinning:

avg :heartpump: : 171

max :heartpump: : 190

kcal iflg pulsur: 600

Det var egentlig en 1´er, men da der endnu ikke er så meget run på cykelholdene og vi kun var 4 på holdet i dag som alle havde lyst til at give den gas lavede instruktøren det hurtigt om til en mellemting mellem 1 & 2 :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

En opdatering omkring mål:

Målet i denne log var i starten at nå at løbe et marathon inden jeg fylder 30 i juni. Efter en måned med så hektisk et arbejdsskema at jeg ikke har nået at træne noget af betydning og slet ikke løb er jeg ikke sikker på at jeg når det.. altså ikke på denne side af juni, men jeg VIL stadig gennemføre et i år :superman: Til gengæld vil jeg så glæde mig over en anden milepæl jeg når inden jeg bliver 30, at flytte i min helt egen lejlighed!!! Har taget et boliglån og fundet mig en god lille andel som jeg overtager pr 15/3 :wootdance::wootdance::wootdance: Det var hvad der lige var at skrive i loggen i dag :smile:

Link to comment
Share on other sites

En opdatering omkring mål:

Målet i denne log var i starten at nå at løbe et marathon inden jeg fylder 30 i juni. Efter en måned med så hektisk et arbejdsskema at jeg ikke har nået at træne noget af betydning og slet ikke løb er jeg ikke sikker på at jeg når det.. altså ikke på denne side af juni, men jeg VIL stadig gennemføre et i år :superman: Til gengæld vil jeg så glæde mig over en anden milepæl jeg når inden jeg bliver 30, at flytte i min helt egen lejlighed!!! Har taget et boliglån og fundet mig en god lille andel som jeg overtager pr 15/3 :wootdance::wootdance::wootdance: Det var hvad der lige var at skrive i loggen i dag :smile:

Hej Tulle

Tillykke med lejligheden :yahoo:

Det var da en dejlig nyhed :4jumpy: Jeg kan stadig huske, da jeg fik (købte) min første lejlighed, efter at have boet i utallige bofællesskaber, dele-lejligheder, fremlejer mv. så var det bare så skønt at vide, at der kunne jeg bo til jeg ikke havde lyst mere :smile:

Jeg tror, du har helt ret i, at du bare skal glæde dig over den træning du når for tiden, for det lyder godt nok som et hårdt skema du har lige nu :wink:

Link to comment
Share on other sites

Stort TILLYKKE med DIN EGEN lejlighed!

Jeg er for lidt under et år siden for første gang blevet boligejer - og det er bare FANTASTISK selv at kunne bestemme hvor man vil bo, hvor længe man vil bo der, hvornår der skal komme håndværkere og skifte døre, vinduer, køkkenarrangement WHAT EVER!

Udgifterne til "husleje" er en trilliard gange så store nu som da jeg boede til leje :tongue: .... men jeg er også ca en trilliard gange mere glad! :smile:

Og fortsat held og lykke med marathon-projektet ... det skal du nok nå, når tiden er til det! :smile:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Marianne og Kuldskær: Tak skal I have, glæder mig også som et lille barn :bigsmile: Papirer nåede ikke at blive færdige til at jeg kan overtage 15/3 så det bliver 1/4, men det er jo også lige om hjørnet :4thumbup:

Nu er det værste arbejdsræs overstået, der er kommet en souschef mere. Så har den luksus at jeg har holdt fri siden fredag og til i morgen, herligt og også lidt tiltrængt :cool:

I går gik turen i cityfitness...

Spinning søndag d. 9/3:

avg :heartpump: : 175

max :heartpump: : 191

kcal iflg. pulsur: 643

Superfed time! Snakkede lige med instruktøren, Dea, inden timen og fortalte jeg havde været nødt til at ræse op og købe AC/DC cd efter hun lavede opvarmning til Thunderstruck sidste gang jeg var med. Så selvom det ikke var planen varmede vi også op til den på denne time :firebounce:

Link to comment
Share on other sites

Træning i City Fitness mandag d. 10/3:

Noget af det jeg synes virkelig godt om ved CF er at det er et forholdsvis lille center, intimt på en fed måde. Således blev jeg også budt velkommen i receptionen i formiddag med kommentaren om at det da er usædvanligt at se mig på dét tidspunkt af dagen :wink:

Startede med 10 min. pw på løbebånd.

DL, rumænsk:

10 x 30 kg

5 x 5 x 50 kg

Pull down, CG:

12 x 20 kg

3 x 10 x 30 kg

inc DB chest press:

3 x 10 x 8 kg

Jeg har stadig små perioder med ondt i skulderen og kunne også mærke det i dag, skal åbenbart stadig holde mig fra skubbe/presse øvelser... nu må jeg vist se at komme til lægen og få en henvisning til en fys!!!

skulder øvelse a la rotator cuff:

2 x 12 x 3 kg

2 x 10 x 4 kg

lat raises:

4 x 10 x 5 kg

ss

lige mave på bænk:

4 x 12 x mig

hammercurls:

4 x 10 x 7 kg

one arm triceps ext, kabel:

2 x 12 x 2 plader

2 x 10 x 2 plader

ss

cable woodchops:

4 x 12 x 3 plader

Til slut lidt eksperimenteren i ass chins/dips stativ, ikke helt noget at råbe hurra for :tongue: Ellers en ganske god træning, men føler jeg starter på status quo hver gang jeg er der. Det gør jeg vel egentlig også med min trænings frekvens :innocent:

Link to comment
Share on other sites

Tulle: Spændende at du kaster dig ud i marathon distancen. Det bliver spændende at følge!

Tak tak og hyggeligt du kiggede forbi :bigsmile: Og glæder mig også selv til at prøve kræfter med marathon, men nu skal jeg vist starte med at få gang i løbetræningen igen :wink: Har allerede lavet de indledende øvelser til at starte op, lagt 300 nye numre ind på min mp3, kan ikke løbe uden musik :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Træning i City Fitness lørdag d. 15/3:

Startede med 10 min. opvarmning på kondicykel.

Goodmornings:

10 x 20 kg

3 x 10 x 30 kg

Row, kabel:

12 x 25 kg

12 x 30 kg

2 x 10 x 40 kg

Skulderpres i maskine:

2 x 12 x 7,5 kg

2 x 10 x 10 kg

Yderlårsmaskine (hoftestabilisering):

4 x 15 x 10 kg

cable wood chops:

15 x 12,5 kg

3 x 15 x 15 kg

Push down:

12 x 15 kg

12 x 17,5 kg

2 x 12 x 20 kg

Cable curl:

12 x 15 kg

12 x 17,5 kg

2 x 10 x 20 kg

ss

Lige mave på bænk:

15/15/15/12 x mig

Skulder a la rotator:

4 x 10 x 4 kg

Ass chins:

4 x 5 x -60 kg

ss

Ass dips:

4 x 5 x -60 kg

Cardio: 25 min. på sofacykel.

Har ikke fået ringet til lægen mhp henvisning til fys :blush: Men så længe jeg holder mig fra der indebærer jeg skal presse armen fremad går det fint. Opad, udad og til siden er ikke noget problem :blink: Men en rigtig god træning i dag :alright:

Edited by tulle
Link to comment
Share on other sites

Jogging søndag d. 16/3:

NU gik den ikke længere, løbeskoene har fået lov at samle støv alt for længe!!!

distance: ca. 5,5 km

tid: 28.31 min.

avg :heartpump: : 182

max :heartpump: : 193

kcal iflg. pulsur: 408

Hmm tjah må vist bare konkludere det var godt at komme afsted igen. Formen er ikke noget at råbe hurra for, men pulsen taler vist for sig selv på det område :w00t:

Var i.ø. på vægten i dag. Den er stort set uændret i forhold til sidste status i januar, men kan godt mærke at jeg er mere "slasket" end dengang efter februar der gik med at arbejde og sove :blush: Men hva, så kan det kun gå fremad på begge de ovennævnte områder :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Træning i City Fitness torsdag d. 20/3:

Cable row:

12 x 30 kg

12 x 35 kg

2 x 10 x 40 kg

DL, rumænsk:

10 x 30 kg

5 x 5 x 55 kg

Yderlårsmaskine:

4 x 15 x 15 kg

Skulderpress, maskine:

12 x 7,5 kg

3 x 10 x 10 kg

One arm triceps ext:

4 x 12 x 2 plader

ss

Cable crunches:

4 x 15 x 6 plader

DB hammercurls:

12/12/10/12 x 7 kg

ss

lige mave på bænk:

4 x 12

Cable wood chops:

4 x 15 x 3 plader

ss

Skulder a la rotator:

10/10/10/15 x 4 kg

Sluttede af med et kvarter på cross trainer.

En OK træning, var bare lidt træt i dag :sleepy: Men trætheden er heldigvis på retur efter træningen, har et større "pakke-lejlighed" projekt her i påsken der skal klares sammen med daglige besøg på jobbet og lidt træning :smile:

Link to comment
Share on other sites

Hey Tullerulle,

det var godt at få hilst på dig & rotterne igen. Og at se at du har passet sådan nogenlunde pænt på lejligheden.

Der kommer en synsmand på besøg - kan du være hjemme når han kommer?

Pas på dig selv,

Niske

Wolla min fætter :tongue:

ILM, kort visit, men hyggeligt!

Ang. synsmand så kommer det jo an på hvornår han kommer? :wink: Kan det arrangeres mellem 1/4 og 4/4 er der ikke noget problem, har fri den uge...

Link to comment
Share on other sites

Spinning fredag d. 21/3:

Timen hed "påskespinning" og var en mellemting mellem en 1´er og en 2´er.

avg :heartpump: : 165

max :heartpump: : 187

kcal iflg. pulsur: 661

Super time, lige hvad jeg trængte til!!! Havde hovedpine lige fra jeg vågnede i dag, den gik på mærkværdig vis væk efter spinning :blink: :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Lidt tanker i et break fra pakning af lejlighed...

Selvom det ikke er super sjovt at pakke flyttekasse efter flyttekasse er det egentlig OK. Denne gang ved jeg at jeg ikke behøver gøre det den næste laaaaaaange tid :4thumbup:

Men fandt noget der ikke var så sjovt... inde bagerst i skabet... en pose. Indeholdende mine to par "skinny-jeans" (et udtryk jeg har stjålet fra Sex and the city :tongue: ). Det er de bukser de fleste nok har liggende, dem som man bare liiiige skal tabe et par kilo, så sidder de perfekt! Og ja... de par kilo skal jeg så stadig lige smide :blush: og har vist skullet det temmelig længe nu :innocent: Min første tanke var faktisk at smide dem af H... til!!! Men så igen, nej. Tror i stedet jeg vil give mig selv en lille udfordring: jeg skal som minimum kunne være i det største af dem på min fødselsdag. Med ca 2½ måned til, og med udgangspunkt i at de godt kan knappes, men at der vælter nogle pænt store håndtag udover, burde det ikke være en umulig opgave :unsure: Det er absolut ikke første gang jeg tager en beslutning om at NU skal det være... Og man kan selvfølgelig sætte spørgsmålstegn ved om det skulle blive til noget denne gang :wink: Men min fornemmelse siger mig at det kan det godt! For noget tid siden skrev jeg at jeg ligesom var ved at vågne af den "døs" jeg har været i siden min mor døde. Og sådan er det stadig. Bortset fra februar hvor jeg var begravet i arbejde, tager jeg ikke længere hjem og begraver mig under dynen lige efter arbejde. Jeg fylder mig ikke længere i samme grad med dårlig mad, i lang tid stod den på foccaciaer på arbejde og færdigretter til aften. Så kosten skal ikke have så mange justeringer, det er faktisk kommet lidt af sig selv den sidste tid :4thumbup: Og jeg har fået gang i noget træning, både styrke og cardio igen. Så nu giver jeg mig selv en chance til... og lykkes det ikke tror jeg jeg må konstatere at så vil jeg det åbenbart ikke nok :wink:

Det var bare det jeg lige skulle have "ned på skrift"...

Fortsat god påske til alle :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Træning i City Fitness søndag d. 23/3:

Lagde ud med 15 min. opvarmning på cykel, er ikke altid så god til at varme ordentlig op :blush: og kan godt mærke benene ikke altid synes det er sjovt at blive kastet direkte ud i DL :wink:

DL, rumænsk:

10 x 30 kg

5 x 5 x 60 kg

5 x 1 x 60 kg sumo Måtte prøve sumoløft nu, en stil jeg absolut godt kunne lide... men skal vist lige arbejde med teknikken :crazy:

Pull down, CG:

12 x 25 kg

12 x 30 kg

2 x 10 x 35 kg

Skulderpress i maskine:

12/12/10/10 x 10 kg

Push down:

12 x 17,5 kg

2 x 12 x 20 kg

10 x 22,5 kg

Cable curls:

2 x 12 x 17,5 kg

2 x 10 x 20 kg

skulder a la rotator:

4 x 12 x 4 kg

Det var hvad det blev til i dag. Har stadig en del der skal pakkes og gider ikke stå med det hele næste weekend :cool: I morgen er der spinning på programmet, der kører jeg noget mave som blev sprunget over i dag :innocent:

Link to comment
Share on other sites

Ingen spinning til mig i dag. Undskyldninger: et stk stoppet næse og øm hals samt en sygemelding til i morgen på arbejde hvor jeg måtte bruge noget tid på at få lappet vagtplanen sammen :dry: Men maven skal nu stadig trænes så det får jeg overstået inden jeg går i seng :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Lidt tanker i et break fra pakning af lejlighed...

Selvom det ikke er super sjovt at pakke flyttekasse efter flyttekasse er det egentlig OK. Denne gang ved jeg at jeg ikke behøver gøre det den næste laaaaaaange tid :4thumbup:

Men fandt noget der ikke var så sjovt... inde bagerst i skabet... en pose. Indeholdende mine to par "skinny-jeans" (et udtryk jeg har stjålet fra Sex and the city :tongue: ). Det er de bukser de fleste nok har liggende, dem som man bare liiiige skal tabe et par kilo, så sidder de perfekt! Og ja... de par kilo skal jeg så stadig lige smide :blush: og har vist skullet det temmelig længe nu :innocent: Min første tanke var faktisk at smide dem af H... til!!! Men så igen, nej. Tror i stedet jeg vil give mig selv en lille udfordring: jeg skal som minimum kunne være i det største af dem på min fødselsdag. Med ca 2½ måned til, og med udgangspunkt i at de godt kan knappes, men at der vælter nogle pænt store håndtag udover, burde det ikke være en umulig opgave :unsure: Det er absolut ikke første gang jeg tager en beslutning om at NU skal det være... Og man kan selvfølgelig sætte spørgsmålstegn ved om det skulle blive til noget denne gang :wink: Men min fornemmelse siger mig at det kan det godt! For noget tid siden skrev jeg at jeg ligesom var ved at vågne af den "døs" jeg har været i siden min mor døde. Og sådan er det stadig. Bortset fra februar hvor jeg var begravet i arbejde, tager jeg ikke længere hjem og begraver mig under dynen lige efter arbejde. Jeg fylder mig ikke længere i samme grad med dårlig mad, i lang tid stod den på foccaciaer på arbejde og færdigretter til aften. Så kosten skal ikke have så mange justeringer, det er faktisk kommet lidt af sig selv den sidste tid :4thumbup: Og jeg har fået gang i noget træning, både styrke og cardio igen. Så nu giver jeg mig selv en chance til... og lykkes det ikke tror jeg jeg må konstatere at så vil jeg det åbenbart ikke nok :wink:

Det var bare det jeg lige skulle have "ned på skrift"...

Fortsat god påske til alle :bigsmile:

Hej Tulle

Det er ikke en sjov periode du har haft :unhappy: Jeg synes det dejligt, at du nu kan begynde at se fremad :smile: Det lyder som en spændende udfordring og håber virkeligt det vil lykkes for dig. Jeg vil i hvertfald følge med og se, hvordan det går med dig :wink:

Held og lykke med det

Rikke

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share