Tour de France 2007


Squatfather
 Share

Hvem vinder trøjerne i årets Tour?  

135 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

  • Replies 663
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Men hvad får Soler ud af det? MR skal hurtigst over toppen for at lægge distance i topkampen, det samme skulle Soler for at få point fra MR. Selv hvis MR vil give ham points kan han ikke, da det vil skade hans egen sag...

Link to comment
Share on other sites

Men hvad får Soler ud af det? MR skal hurtigst over toppen for at lægge distance i topkampen, det samme skulle Soler for at få point fra MR. Selv hvis MR vil give ham points kan han ikke, da det vil skade hans egen sag...

Der er masse toppe endnu, hvor Rasmussen kan give ham lov til at køre uden kamp.

Aktuelt på etapen, gætter jeg på at han aftalte at give ham etapen + den prikkede trøje, hvis Soler kørte og Rasmussen som kom op til ham.....hvilket jo var Rasmussens plan. Nu blev det så Contador han måtte lade køre for så at sætte Evans derefter.

Link to comment
Share on other sites

Stakkels Evans var alene på bjerget.

Ja, det var ham de kørte på. Han var helt alene.....og den de ville sætte, det var lige præcis ham. Det er hårdt at kæmpe imod. Evans burde nok havde lavet være med at prøve lukke hullerne og så bare finde sit eget slider-tempo.

Link to comment
Share on other sites

Men hvad får Soler ud af det? MR skal hurtigst over toppen for at lægge distance i topkampen, det samme skulle Soler for at få point fra MR. Selv hvis MR vil give ham points kan han ikke, da det vil skade hans egen sag...

Soler kan få meget ud af det. Rasmussen kan lade ham gå ud på et stort togt i morgen feks. En anden mulighed er en Rabobankkontrakt. En tredje cool cash. En fjerde at Soler vil hjælpe Rasmussen fordi han har sympati for ham.

Link to comment
Share on other sites

Fantastisk etape og man kan ikke andet end at være imponeret af så ung en rytter som Contador... hvor gammel var det "Der Jan" var da han skød frem blandt favoritterne?

Også synes jeg faktisk at Rasmussen så ud til at være mere frisk efter etapen idag end efter enkeltstarten igår... den fugl er for vild

Link to comment
Share on other sites

Bruyneel tror Rasmussen vinder

22-07-07: 18:14 | af: Kasper Højrtup Nielsen

"Han overraskede os alle med sin enkeltstart i går. Den var et godt tegn for Rasmussen og ikke så godt et tegn for hans konkurrenter. Jeg tror ikke, at der er nogen, som skal regne med at få fingre i den gule trøje. Han skal have en dårlig dag nu for at tabe trøjen!"

Sådan lød vurdering fra Discovery Channels manager Johan Bruyneel til TV 2 Sporten efter 14. etape. Michael Rasmussen blev fulgt til dørs af Discoverys unge spanier Alberto Contador.

"Alberto Contador er meget stærk for tiden, men Michael Rasmussen var stærkere i dag. Han forsvarede sin trøje helt fantastisk," vurderede Bruyneel.

Da Rasmussen og Contador kom væk sammen, kommunikerede de åbentlyst med hinanden.

"De ville begge det samme, nemlig tage tid fra deres konkurrenter og så arbejdede de godt sammen," forklarede Johan Bruyneel.

Edited by jarvig13
Link to comment
Share on other sites

Men der er også pudsige detaler i løbet som alle har haft stor betydning for Rasmussens chancer....både gode og dårlige.

1. Han får lov til at køre væk på første alpe-etape uden hverken nogen farvoritter vil med eller tophold sætter tempo (Rasmussen får her masser af tid som i sidste ende måske giver ham tour-sejren)

2. Af totalt mystske årsager er det hold som sætter tempo Lampre på ovenstående etape, som reelt ikke har noget at køre efter Rasmussen for. Hvis de ikke havde sat sig frem, så havde Rasmussen skkert haft mindst 1 min mere end han har nu og så ville tour-sejren være noget mere sikker nu.

3. Contador taber afgørende tid (formentlig 20-30 sek) på samme etape, da han punkterer og må falde helt ned forbi næste gruppe med Vino og Kloden for at kunne få skiftet dæk.

Så på den måde kunne Rasmussens forspring ud fra små detaljer både havde været betydeligt større og betydeligt mindre end det er nu. Pudsigt.

Edited by jarvig13
Link to comment
Share on other sites

Jeg troede ALDIRG jeg skulle sige det :bigsmile: , men stor respekt for Brian Mikkelsen.

Han er jo konservastiv. Vi ved bare bedre. :wink:

EDIT: Nu ser jeg jo dagligt de reklamer på TV2 om den DVD de har med de største danske øjeblikke i TdF gennem tiderne. Findes der sådan nogle 'greatest hits' opsamlinger fra TdF generelt? I Formel 1 udsendes der hvert år en officiel review-dvd hvor man gennemgår sæsonen løb for løb, eksklusive interviews med kørerne osv.

Det kunne jo være cool at se de afgørende øjeblikke fra 90'erne, helt tilbage fra Indurains tid, Riis' ridt, da Ullrich sætter selvsamme til vægs året efter (ja, velsagtens allerede på enkeltstarten i '96), Pantani i '98 osv. Findes den slags?

Edited by kongkent
Link to comment
Share on other sites

Han er jo konservastiv. Vi ved bare bedre. :wink:

EDIT: Nu ser jeg jo dagligt de reklamer på TV2 om den DVD de har med de største danske øjeblikke i TdF gennem tiderne. Findes der sådan nogle 'greatest hits' opsamlinger fra TdF generelt? I Formel 1 udsendes der hvert år en officiel review-dvd hvor man gennemgår sæsonen løb for løb, eksklusive interviews med kørerne osv.

Det kunne jo være cool at se de afgørende øjeblikke fra 90'erne, helt tilbage fra Indurains tid, Riis' ridt, da Ullrich sætter selvsamme til vægs året efter (ja, velsagtens allerede på enkeltstarten i '96), Pantani i '98 osv. Findes den slags?

Ja, da!

Cyclingworld har blandt andet en samling af de årlige udgivelser fra TdF i dvd (og for 90'erne VHS :blush: )..

Et større udvalg af dvd'er kan findes hos World Cycling Productions. Her kan man få Tour-dvd'er et godt stykke tilbage i tiden. Faktisk er der slagtilbud på "The Armstrong Seven" 1999-2005 for sølle 170 US dollars!

Edited by Scorpio
Link to comment
Share on other sites

Hvorfor? :smile:

Kulturkanoen, for pokker. Den holder bare vand :D

Nej, TV2 havde ham i studiet for at tale MRs "doping"dom og han hændte en rimelig stor spand kold vand i blodet. Det havde jeg ikke regnet med efter den måde han kogte over på, da Riis indrømmede at han havde haft andet end saftevand i dunken.

Edited by Melisen
Link to comment
Share on other sites

Kulturkanoen, for pokker. Den holder bare vand :D

Nej, TV2 havde ham i studiet for at tale MRs "doping"dom og han hændte en rimelig stor spand kold vand i blodet. Det havde jeg ikke regnet med efter den måde han kogte over på, da Riis indrømmede at han havde haft andet end saftevand i dunken.

Han var bedre end man kunne forvente men han er stadig en hyklerisk klovn der fortjener at blive tvangskrudtet med de bedste medikamenter stående til rådighed og stadig blive kørt 5 timer agterud i Touren

Link to comment
Share on other sites

Han var bedre end man kunne forvente men han er stadig en hyklerisk klovn der fortjener at blive tvangskrudtet med de bedste medikamenter stående til rådighed og stadig blive kørt 5 timer agterud i Touren

Jeg tror ikke Brian Mikkelsen har ambitioner om at vinde TdF, så jeg ved ikke om det er en stor straf for ham...

Link to comment
Share on other sites

Han var bedre end man kunne forvente men han er stadig en hyklerisk klovn der fortjener at blive tvangskrudtet med de bedste medikamenter stående til rådighed og stadig blive kørt 5 timer agterud i Touren

Uddyb...Jeg tror enhver anden kulturmininster er ville anvende den samme retorik. Det er de nødt til.

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror ikke Brian Mikkelsen har ambitioner om at vinde TdF, så jeg ved ikke om det er en stor straf for ham...

Helt forkert tolket... det var mht hans udtalelser om at det ikke må blive den rytter med det bedste medicinskab der vinder som om det er muligt at gøre en skildpadde til en væddeløbshest hvis blot men bruger de rette medikamenter i de rigtige størrelsesforhold

Link to comment
Share on other sites

Helt forkert tolket... det var mht hans udtalelser om at det ikke må blive den rytter med det bedste medicinskab der vinder som om det er muligt at gøre en skildpadde til en væddeløbshest hvis blot men bruger de rette medikamenter i de rigtige størrelsesforhold

De to ting er jo ikke i modstrid med hinanden.

To stort set lige gode ryttere tager doping. Den ene tager EPO som gavner ham 3%. Den anden tager det seneste tænkte vidunder-dopingmiddel som koster det 5 dobbelte og er dobblet så farligt, og som gavner 5%

Ingen tvivl om, hvem som vinder. 2% forskel betyder utroligt meget.

Edited by jarvig13
Link to comment
Share on other sites

Helt forkert tolket... det var mht hans udtalelser om at det ikke må blive den rytter med det bedste medicinskab der vinder som om det er muligt at gøre en skildpadde til en væddeløbshest hvis blot men bruger de rette medikamenter i de rigtige størrelsesforhold

Ja, det er sgu den mest tåbelige teori. I hans verden kan den rene atlet jo ikke slå den dopede.

Link to comment
Share on other sites

Ja, det er sgu den mest tåbelige teori. I hans verden kan den rene atlet jo ikke slå den dopede.

Som sagt, så er de to ting ikke i modstrid med hinanden på nogen måde.

Talent betyder meget

Korrekt træning og kost betyder meget

Eventuel doping betyder meget

Der er tre parametre som alle betyder næsten det hele for præstationen. En af dem er snyd og kan (/vil) ved brug gøre ringere ryttere bedre end de er.

Riis er topeksempel.

Medium talent + ikke top-dygtig træningsvejledning før Ballan = medium hjælperytter.

Joiner Ballan. Ballans træningsmetoder tip-top og Riis rykker noget fremad......fra medium rytter til en ok stærk rytter.

Får blod på tanden. Tager EPO. Tager formentlig EPO i større mængder end nogen anden.

Resultat af effektiv state of the art træning + grotesk høje EPO-værdier = vinder verdens hårdeste løb, TdF, selvom man få år før blot er medium hjælperytter.

Edited by jarvig13
Link to comment
Share on other sites

Som sagt, så er de to ting ikke i modstrid med hinanden på nogen måde.

Talent betyder meget

Korrekt træning og kost betyder meget

Eventuel doping betyder meget

Der er tre parametre som alle betyder næsten det hele for præstationen. En af dem er snyd og kan (/vil) ved brug gøre ringere ryttere bedre end de er.

Riis er topeksempel.

Medium talent + ikke top-dygtig træningsvejledning før Ballan = medium hjælperytter.

Joiner Ballan. Ballans træningsmetoder tip-top og Riis rykker noget fremad......fra medium rytter til en ok stærk rytter.

Får blod på tanden. Tager EPO. Tager formentlig EPO i større mængder end nogen anden.

Resultat af effektiv state of the art træning + grotesk høje EPO-værdier = vinder verdens hårdeste løb, TdF, selvom man få år før blot er medium hjælperytter.

Jamen det er da fantastisk at Hr Jarvig med en simpelt analyse kan forklare hvorfor Riis vandt touren i sin tid... "han tog sikkert mere end de andre"... come on Jan med al respekt for din viden om cykling så er den mere end tynd den der... det er en om'er

Edited by TLunau
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share