Junkers blandede træning


JUNKER
 Share

Recommended Posts

Sejt skipper. Hvor hurtigt kan du banke 2000 meter af i C2??? Military pres er iø. stående.... op at stå med dig. Det er en befaling! Det andet sux!

Hej Kaptajn, hvis jeg så rigtig på det nye display i dag, klarede jeg de 1014 på 4.15. Kørte i et tempo der gav rigelig sved, men tror dog jeg kunne have været hurtigere. :4thumbup: Det hårdeste i dag var sgu det hårde sæde. :cry:

Military tager jeg normalt også stående, det var for at veksle lidt og få lidt flere kg på. Synes mine skuldre halter lidt. De syrer for hurtigt til.

Fedt med lidt feedback på loggen. Herligt.

Junker

Link to comment
Share on other sites

Lørdags cardio plus chins.

Lagde ud med at efterligne lidt af Loonie´s træning.

Chins. Lavet som pyramide.

1,2,3,4,,5,6,7,8,9,10 og ned igen.

10,9,8,7,6,5,4,3,2,1.

Det ser særdeles fornuftigt ud med dine chins :4sport: :smile:

God bedring med ankelhalløjet!

Link to comment
Share on other sites

Ferien slut og tilbage til hverdagen.

Har som tidligere skrevet lagt programmet lidt på hylden, da jeg gerne vil koncentrere mig om løb(når jeg blir klar) og forhåbentlig noget Krav magatræning.

I dag.

Bænk.

12x90 kg

10x95

8x95

Flyers.

3x10-12x24 kg

Kabelhalløj stille og rolig. Ville gemme lidt til skuldertræning.

Military.

4x8x50 kg

Rear laterals. (foroverbøjet)

3x10x12 kg

Det var dagens hurtige træning, da jeg har en masse at læse til onsdag..

Her inden aftensmad blev det dog også til 3 sæt med hjulet. :firebounce:

Junker

Link to comment
Share on other sites

Dagens blandede træning.

CHINS.

12,11,10,9,8,7,6,5,4,8,7,7. Ender med jeg kan lave rigelig...

Mellem hver sæt trænede jeg på balancebræt.

Derefter blev det til nogle sæt med hjulet og lidt maveøvelser på bold.

Var lige ved at glemme mine 3 runder på Concept2. Bliver mega øm i ballerne på den maskine...

Det blev dog til 2x1000 meter, og 1 gang 500 meter.

Junker

Edited by JUNKER
Link to comment
Share on other sites

1/8 lavede jeg ikke andet end træning af min ankel. Føler den snart skal være klar, men den er desværre lidt øm.

I dag 2/8 stod den på tovklatring.

Kravlede op 6 gange i to tove. En arm i hvert tov :4thumbup:

Synes jeg går mest kold i underarm/greb.. Men herlig træning..

Så blev det til 5 sæt med hjulet, mellem sættene lidt ankeltræning på vippebræt igen igen.

Sluttede af med 4 sæt pullups. 10-12 hver gang.

I morgen står den på brysttræning og nogeet triceps, måske en enkel bagskulder eller noget..

Junker.

PS: DBM eller andre, der kender noget gode (mave)øvelser, må meget gerne byde ind. For hvis jeg tager fitnessbrillerne af, har jeg sgu nok kørt en lidt for discoagtig træning. Frivend skal helt sikkert prøves.. Byd ind, byd ind.!!!!!

:please:

Edited by JUNKER
Link to comment
Share on other sites

Fredag blev træningen aflyst. Min skulder var lidt øm, ved ikke om jeg havde sovet forkert, eller bare var træt, men tog en lang tur i skoven med hunden i stedet.

I dag blev det så til lidt blandet. Anklen er stadig ikke helt god, så ikke rigtig noget bentræning. Satser på at kunne løbe en tur på tirsdag. Godt tappet op osv.

DB bænk. (længe siden, så var ikke helt klar over, hvor jeg stod)

1x34 kg x 12

1x34 kg x 10

2x38 kg x 10

1x42 kg x 8

BB BOR

1x60 kg x 12

3x80 kg x 8-10.

Pullups.

4x10-12 stk.

Siddende DB bagskulder.

3x12 kg x 10-12

Mave. Hang med armene i nogle smarte "ting/store straps"

4 sæt

Mellem mavesæt blev det til 4 sæt fransk pres.

God blandet træning i dag. Savner sgu at træne ben.

Junker

Link to comment
Share on other sites

PS: DBM eller andre, der kender noget gode (mave)øvelser, må meget gerne byde ind. For hvis jeg tager fitnessbrillerne af, har jeg sgu nok kørt en lidt for discoagtig træning. Frivend skal helt sikkert prøves.. Byd ind, byd ind.!!!!!

:please:

Af gode maveøvelser kan nævnes: Evil wheel, dragonflags, hanging leg raises, full contact twist, janda situps, front squat (vl-greb), turkish get ups. :devil:

Link to comment
Share on other sites

DBM, tak for de gode bud. Hjulet bruger jeg flittigt de gør sgu godt. :cool:

Dragonflags øver jeg mig lidt på ind i mellem og front squat skal jeg køre når jeg er klar. (snart forhåbentlig)

Og så kigger jeg jo jævnligt med i din log og får gode ide'er.

Junker

Link to comment
Share on other sites

Søndag blev det ikke til andet motion end en tur på stranden med hunden...

Så i dag var der lidt energi, der skulle brændes af.

DB bænk.

12x30 kg

10x34

10x38

8x42

8x42.

Kabelhalløj 4 sæt

Military.

10x45 kg

10x45 kg

8x45 kg

Rear lat.

3x10x14 kg

Chins.

8, 10, 10, 8, 9, 9

supersæt med dips.

12,10, 10, 10, 10, 10

I morgen er planen at tape anklen op og komme ud og løbe en lille tur. Har også købt et elastikbind til samme formål, er bare blevet rådet til i starten at bruge så meget ekstrastøtte som muligt.. VIL SGU I GANG. Der er jo ikke lang tid til evolutionrace :sneaky2:

Junker

Link to comment
Share on other sites

For første gang i over tre uger, løb jeg en ordentlig tur i dag, nice.. :cooldance:

Det blev til ca. 5 km med let stræk og lidt til armene under vejs. Derefter tre runder på 700 meter på halvhøj damp, herligt at være i gang. Nu skal anklen bare ikke overanstrenges, vigtig den snart bliver helt klar..

Var også lige et par gange oppe i tovene. Så lidt evotræning bliver det da til..

Junker

Edited by JUNKER
Link to comment
Share on other sites

I dag stod den endnu en gang på løb, herligt så småt at være i gang igen. Det blev til noget blandet løb i nogenlunde tempo (passer stadig på anklen) og så nogle gange op i tovene. Synes efterhånden jeg har lettere ved at klatre i to tove end i et alene :cool: Måske jeg skal øve lidt mere i et enkelt tov af gangen. Mine underarme bliver dog ramt lige meget hvordan jeg klatrer op. God træning.

Måske jeg snart skulle tage pulsuret på igen og se hvordan det hele ser ud.

Junker

Link to comment
Share on other sites

I dag blev det til en god omgang blandet landhandel.

Havde lidt travlt, så kørte hele tiden rundt mellem to øvelser, HÅRDT.

Det blev til nogenlunde denne omgang.

Front squat 5 sæt.

chins 6x10 a mig

Lounges 3 sæt

bb bænk 4 sæt

hanging leg raises 5 sæt

military press 4 sæt

skulder front og bag blandet lidt 3 sæt

pullups 3 sæt

dips 4 sæt.

Det var vist det, god omgang. Kan godt mærke, jeg normalt holder lidt pauser sateme hårdt.

Nu i bad og afsted på skovtur til dyrehaven... Kan godt gå hen og blive en usund dag. :4mewantfood:

Junker

Edited by JUNKER
Link to comment
Share on other sites

Søndagsløb. Må hellere få det hele med, når nu jeg ikke løber mere end jeg gør i øjeblikket.

Søndag aften blev det til ca. 3 km. Tempoet var ikke imponerende. Mest taget som restitutionsløb, pga bentræningen lørdag.

I morgen tirsdag skal der løbes igen. Taper stadig min ankel op, nogle der har erfaringer med, hvor længe det er nødvendigt?? Skaden er nu 4 uger gammel..

Har købt noget andet støttehalløj, som kan bruges når tapen ikke er streng nødvendig mere.

Junker

Link to comment
Share on other sites

Så bliver anklen sgu testet i øjeblikket.

I dag stod den på en intervalløb på FHB-banen på PSK. Det gik rigtig godt, ifht til, at jeg ikke har været i gang så længe.

Nu skal jeg lige slappe lidt de næste dage, og så til eksame på tirsdag, herligt.

Fik også klatret op i tovene 4 gange.

Så snart eksamen er overstået, skal der trænes med henblik på evolutionrace.

I løbet af weekenden må jeg hellere komme op og træne hele kroppen.

Junker

Link to comment
Share on other sites

Godt og blandet...

front squat.

5 sæt med 60 kg.

Supersættet med chin ups.

10-12

Lounges.

14 kg i hver arm. Rart at træne lidt ben igen.

4 sæt blev det vist til.

Militarypress.

3x8-10 med 50 kg

Hanging leg raises.

5 sæt

Derudover lidt triceps og øvelse i OHS. Hård øvelse. Føler mine ben er alt for stive til at komme langt ned. Balance/smidighed skal trænes.

Sluttede af med lidt flere chins.

Edited by JUNKER
Link to comment
Share on other sites

Træning har der ikke været så meget af de sidste dage. Skulle være sikker på ankel og krop var klar til prøver i dag. Kom tilfredsstillende igennem, så nu skal der igen løftes vægte og løbetrænes lidt. Evolutionrace er jo lige om lidt.

Skal nok op og prøve banen på søndag. Rygter siger det er en hård kuperet rute.

I morgen tager jeg en gang fullbody træning. Tror det er vejen frem den næste tid.

Junker

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning i et overfyldt lokale på PSK.

Bænk.

4x6-7 stk med 90 kg

Chins.

12,11,10,9,8,7,6,5,4,3,2,1

Front squat.

3 x 8 med 60 kg

Lounges.

3 sæt med 14 kg i hver arm

5 sæt med hjulet.

3 sæt dips.

Så var jeg tappet. Det var sgu for varmt og for fyldt.

Junker

Link to comment
Share on other sites

Hej millak, du kan tro den får tape. Er lidt i tvivl om hvor længe jeg skal blive ved med at tape den ind. Så længe jeg laver noget, hvor chancen for at vrække om er stor, får den i øjeblikket tape.

Vippebrættet bliver også brugt flittigt.

Hvor længe brugte du tape?

Junker

Edited by JUNKER
Link to comment
Share on other sites

Dagens træning. I dag med egen musik i ørerne, da jeg er lidt træt af stille radio når jeg træner. Der vises tydeligvis meget hensyn til de ældre, som er oppe og motionere lidt i weekenden. Ipod'en fyrede lidt op for min træning. (mit humør i hvert fald) :4thumbup:

Bænk.

3x9x90 kg

1x5x100 kg

1x2x110 kg

Incline bænk.

1x10x34 kg

2x9x38 kg

Chins.

1x10 bw

3x9 bw + 10 kg

Squat.

3x10x80 kg

Military.

1x10x50 kg

2x8x50 kg

Hammercurl.

3x10x22 kg.

Hanging legg raises.

4 sæt

Rart igen at træne lidt ben. I morgen skulle det gerne blive til en løbetur.

Link to comment
Share on other sites

Løbeturen blev erstattet af små to timers fodbold. Anklen tapet godt op, så var der ingen problemer.

Så måtte jeg bare lave lidt flere detaljer med venstrebenet, da jeg ikke vil sparke alt for hårdt med højrebenet endnu.

Spillede i øvrigt også bold i fredags, så har været en aktiv weekend. :innocent:

Lange ture med hunden er en selvfølge, specielt i weekenden.

I morgen står den nok igen på noget fullbody.

Junker

Link to comment
Share on other sites

Så blev det meste af kroppen rykket lidt igennem igen. Sprang ben over, da de har fået jævn meget træning i weekenden.

Incline bænk barbel.

1x10x70 kg

3x8x80 kg

BOR.

1x12x60 kg

3x8x80 kg

Pull ups.

1x10x bw

1x10x bw + 10 kg

2x9x bw + 15 kg

DB Skulderpres.

1x10x30 kg

3x8x30 kg

Lat.raises. (bagskulder)

3x10-12 stkx10 kg

Dips.

30 x bw

16 x bw

Færdig for i dag.

Link to comment
Share on other sites

I dag stod den på undervisning i parkour. Fed omgang. Opvarmningen var temmelig hård, heldigvis, for chancerne for skader var bestemt til stede. Har sat et link ind, så man kan se hva det var vi lavede. Personligt synes jeg det var rigtig rigtig fedt. :crazy:

Følte mig som en vild gymnast, sådan som vi hoppede rundt og "lavede stunts"

Vi var ikke helt på det niveau, men næsten.....

Junker

Edited by JUNKER
Link to comment
Share on other sites

Triathlon stod den på i dag.

Har desværre ikke nøjagtige distancer, men min makker og jeg klarede det hele på 32 min. (2. bedste tid) :bigsmile:

Ca. 2 km cykling på bycykel

Ca 3,5 km løb

svømning i det store åbne hav. Var i havet i 10 minutters tid. Svømmedistancen var ca 300 meter, men skulle gå/svømme ud til start/mål-ballonnen. Det var halvkoldt. :sneaky2:

Til slut nappede vi også en 1700 meter på fuld drøn, så har bestemt fået løb nok for i dag.

Junker

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share