Keeping the status quo


AndersL
 Share

Recommended Posts

Så blev der tid til at logføre igen, eller rettere: der bliver prioriteret at logføre igen.

Jeg er bleven for lille og er stadig for tyk. Især galt gik det fra november 2006 til februar 2007, hvor der pga opstart af eget firma ikke blev trænet det store, men tilgengæld høvlet endeløse mængder pizza og burger! :4mewantfood:

Jeg har gæstimeret mig til (ud fra gamle fedtprocents målinger og nye) at jeg har smidt cirka 10kg muskelmasse. Jeg er ikke grådigere end at jeg kan nøjes med at få en 5-6kg tilbage, det er mere styrken der skal tilbage!

Jeg prøvede styrken af for en lille måneds tid siden og der så det således ud:

Squat med bælte og wraps: 180kg - med overskud og god fart.

Bænkpres raw uden pause: 140kg - fløj op.

Dødløft med bælte: 200kg - var tunge som en motherf*cker! :laugh:

Cilius hjalp mig med en 4-punkts tang måling og den meldte en fedtprocent på 9,7% med en vægt i omegnen af 89kg. Der er vedhæftet et par billeder (jeg er flad, bleg og lille, tilgengæld ligner jeg en der har fået hamret en 81cm ravdildo op i røven og det ene billede er mega rystet, så det er aaaall gooood).

Målene inden d. 1/1/08 ser således ud:

210kg squat med bælte og wraps

160kg bænkpres raw uden pause

240kg dødløft med bælte

86kg FFM

Kosten skal der nok komme god styr på. Det er fordelen ved at være sin egen chef, jeg styrer min egen kostordning.

Træningen bliver noget med middel til høj volumen, middel til høj intensitet og middel frekvens. Det er basalt set det jeg finder jeg respondere bedst på, både styrke og vækstmæssigt. Jeg har - traditionen tro - brygget på mit eget WSB inspirerede powerbuidling setup, men jeg skal også lige over en omgang Sheiko på et tidspunkt og lur mig om Kejser HST aka PatCilius ikke for overtalt mig til en omgang af den hypertrofi specifikke træning. :wink:

Første træning bliver imorgen, da der var for meget arbejde igår og også igen idag.

post-619-1185875807_thumb.jpg

post-619-1185875816_thumb.jpg

Edited by AndersL
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 415
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Ikke verdens ringeste udgangspunkt :w00t:

Det er ihvertfald uden tvivl det bedste udgangspunkt jeg endnu har haft. :smile:

:devil:

Så kom de abs! NICE cut! :4thumbup:

Jeg ser frem til at følge din log :smile:

Mange tak, så må jeg jo prøve at gøre den underholdende. :wink:

regain-order.jpg

Held og lykke med projektet :superman:

Yeah, yeah! Skal NOK gro nogen hår tilbage på bårdyen. :tongue:

…og tak. :wink:

Det bliver godt at følge med her igen!

Og det er sku et ganske godt udgangspunkt, bedre form end langt de fleste herinde.

Njaaa… Bedre form - BF% mæssigt - end mig selv tidligere ihvertfald, and thats what counts. :smile:

Såvidt jeg kan se, så sidder bæltet i inderste hak - så hvad problemet ål :nonono:

Faktisk er der blevet lavet 3 ekstra huller i bæltet siden jeg købte det og jeg kan sgu passe str 33 jeans for første gang siden jeg vejede 80kg. :w00t:

Velkommen tilbage! Bliver spændende at følge med her :superman:

Tak skal de ha'.

Ben og ryg Anders? :smile:

Har kun et billede af ryggen fra d. 13/7, men det er taget med mit webcam, så kvalien er endnu mere ringe.

post-619-1185896473_thumb.jpg

Skal nok prøve at få snappet nogen nye af ryg OG af ben. :tongue:

Giftig fysik :devil:

Mange tak gode herrer! Jeg vil prøve at komme så meget i form at jeg kan følge med Svanemølle Kaserne Krewet en enkelt morgen i fremtiden. Kauf har efterhånden lokket et par gange. :wink:

Link to comment
Share on other sites

Anders spørger også hvor de blev af?

Endeløse bænkpres og curl only programmer har desværre gjort han har ben som Wilson Kipketer og en ryg som Bale i the Machinist..

Alle der har set Fight Club ved at man kun rigtig ser Brad Pitt ordentligt forfra og det ER jo the golden standard of all physiques to come and to have ever been! :w00t:

Link to comment
Share on other sites

Ze Powerbuilder V 2.0

aka programmet der helt skal tilrettes fordi jeg traditionen tro prøver for meget på én gang.

Jeg har lidt erfaring om hvad der virker for mig at trække på og jeg har læst op på nye spændende træningsmetoder, alt-i-alt er det vel ude i noget der kan kaldes Quinquangular-Factor-Power-And-Hypertrophy-Specific-Traning, men min branding erfaring siger mig at et smart navn: "Ze Powerbuilder V 2.0", stiller programmet stækere på markedet for psykologisk muskelvækst end QFPAHST.

1. Faktor: Løfte tunge vægte (ME dage)

2. Faktor: Progressivt stigende belastning

3. Faktor: Densitet / Volume Acclamation

4. Faktor: TUT (Jæs, jæs d' BB)

5. faktor: Blood Vessel Occlusion / Kaatsu / Tourniquet Training

De første 4 kender de fleste, men den 5. er sjov. "Ægte" Kaatsu træning går ud på at man aflukker bodtilførelsen til musklen man træner med bånd der bliver strammet rundt ved f.eks. skulderhæftningen på biceps. Dette bevirker at musklen har mindre ilt til rådighed, hvilket giver en større opbygning af mælksyre, hvilket igen giver et større output af hHG og IGF-1, en større aktivering af type II fibre og øget produktion af ROS. Ved Kaatsu træning er ilt mægden i musklerne i omegnen af 22% i forhold til en afslappet muskel, til sammenligning er ilt mængden omkring 32-35% ved normal, tung træning. Heldigvis kan man slippe for at lukke for blodet vha remme ved at holde konstant spænding på musklen og køre hver gentagelse med et 303 tempo, med 50-60% RM til failure, da musklen har 23-24% ilt og samme mælkesyre, hGH og IGF-1 udskillelse som ved Kaatsu træning.

(Christian Thibaudeau har skrevet om det, og det kan læses i detaljer her)

Derudover respondere jeg bedst når jeg kommer kroppen igennem 2 gange om ugen

Så bottom line bliver setuppet således:

Man: Heavy Quadz / Light Chest / Heavy Shoulder / Light Triceps

Tir: Light Back / Heavy Hammies / Light Biceps / Abs / Calves

Ons: Cardio eller yoga (jeps, jeg prøver igen at gå gang i yoga ambitionen)

Tor: Light Quadz / Heavy Chest / Light Shoulder/ Heavy Triceps

Fre: Heavy Back / Light Hammies / Heavy Biceps / Abs / Calves

Lør: fri

Søn: Fri / Wakeboarding (Gotta love it!)

Øvelses/rep valget bliver som følgende:

Heavy Quadz

ME (5RM første uge - 3RM ugen efter) Squat variant

6x6 (Densitet) Squat variant / Leg Press / Hack Squat

303 (4x8-12) Leg Extension

Light Quadz

TUT (4x8-12) Squat variant / Leg Press / Hack Squat

303 (4x8-12) Leg Extension

Heavy Chest

ME Bænkpres variant

6x6 Pres variant

303 Cable / Machine

Light Chest

TUT Press

303 Cable / Machine

Heavy Back

ME Dødløft variant

6x6 Row / Pullup

303 Row / Pulldown

Light Back

TUT Row / Pulldown

303 Row / Pulldown

Heavy Hammies

6x6 RDL / Goodmorning

303 Hammie Curl

Light Hammies

TUT RDL / Goodmorning / Pullthroug

303 Hammie Curl

Heavy Shoulder

6x6 Shoulder Press

303 Cable / Upright row

Light Shoulder

TUT Press / Upright row

303 Cable delt / Upright row

Heavy Triceps

6x6 Dips / Triceps specifikke pres varianter / Extensions

303 Cable

Light Triceps

TUT Dips / Triceps specifikke pres varianter / Extensions

303 Cable

Heavy Biceps

6x6 Biceps curl

303 Cable / Machine

Light Biceps

TUT Biceps curl

303 Cable / Machine

Abs bliver kørt som jeg har lyst til det, hvilket sjældent bliver mere end 3 sæt á en 8-20 stykker og lidt forskellige øvelser.

Calves bliver kørt med 100 reps over så mange sæt som det tager til absolut failurepå hvert sæt.

Dette bliver kørt i 4 uger. Hver 5. uger bliver uden ME øvelser og med lettere vægte på de andre øvelser. På dage med ekstra energi kan det være jeg laver lidt ekstra hist og her, men det her er grundskabelonen. :smile:

Når jeg starter (hvilket bliver torsdag, er syg idag og tvivler på jeg er frisk imorgen) bliver det uden ME øvelser, de starter først næste uge.

Kosten bliver medium på prots og carbs og høj på fedt. Cirka 30/40/30 på træningsdage og 30/20/50 på ikke træningsdage. Jeg begynder fra næste uge at rampe mine kalorier op med 500kcal hver anden uge, startende på 3500kcal op til 4500kcal (gennemsnit for trænings og ikke træningsdage). Derfra tjekker jeg fedtprocenten hver anden uge og laver de justeringer der skal til, om det så er lidt op eller lidt ned.

Så er der kun én ting at sige: SÆT IGANG! :superman:

Link to comment
Share on other sites

Ze Powerbuilder V 2.0 (light)

Squat

6s x 6r @ 120kg

Egentlig meget nemt, men kunne godt mærke det er snart 2 måneder siden jeg sidst har squattet

HS Plateloaded Leg Extension (303-tempo)

12r @ 20kg

2s x 8r @ 20kg

Mine stakkels punyquadz gjorde nas efter første sæt

HS Plateloaded Incline Press

6s x 6r @ 35kg

Det var så nemt nok

Cable Cross Maskine (303-tempo)

3s x 10r @ 17,5kg

Det føltes som om der stod en mand på hver side og prøvede at rive mine pecs over til sidst… NAAAJS!

Seated DB Shoulder Press

6s x 6r @ 26kg

Return of the puny overhead press

Scarecrows (303-tempo)

3s x 10r @ 5kg

TOUGH!

Lying DB Triceps Extension

6s x 6r @ 22kg

Ik' møjd gas tilbaws

Reverse Grip Pushdown (303-tempo)

3s x 10r @ 19kg

DONE!

Kommentar

Lige en let opstart på programmet. Kan godt mærke min workcapacity er droppet en anelse efter en lille uges fri, men den er på dupperne igen. Bortset fra det, så var 32 sæt på 55 minutter ikke helt skidt. DENSITY!

Ze Food

3386kcal

295g Prots

313g Carbs

106g Fedt

35 / 37 /28

Det bliver spændende at se hvad det kommer til at give :bigsmile::bigsmile:

Rigtig god arbejdslyst

Om ikke andet skal det nok gi' mig kvalme og generel ubehag! :laugh:

…og mange tak! :bigsmile:

Edited by AndersL
Link to comment
Share on other sites

Kæft en form du har fået Anders! Ser rigtig godt ud selv om du whiner om tab af muskelmasse.

3386kcal virker ikke af meget på en ZeFood er du sikker på, at det ikke er en AvoidFood? :tongue:

Mange tark! :bigsmile:

Jeg overvejer faktisk lidt at prøve at få ALLE 10kg muskelmasse tilbage, muahahaha, det ku' være LE'! På den anden side har jeg ikke den store trang til at være SÅ meget større. Har det faktisk meget rart i pindemandsstørrelse. :wink:

Nøgen kvinde lærer af blodskam, eller hvordan fa'en det nu er ordsproget går. Over denne uge har jeg stepvis boosted mine kalorier fra 2700kcal op så jeg rammer 3500kcal, mandag og så stepper jeg 500kcal op hveranden uge over 4 uger så jeg rammer 4500kcal. Det er ik fordi min forbrænding er død pt, meeen SÅ travlt har jeg heller ikke.

Link to comment
Share on other sites

Ze Powerbuilder V 2.0 (light)

Dead row

6s x 6r @ 90kg

Easy

WG Pulldown (303-tempo)

3s x 12r @ 54kg

AAAUUUV min lats

Close Stance Goodmornings

6s x 6r @ 80kg

Ydrk, kan godt huske hvorfor jeg hader GMs, jeg er vildt dårlig til dem

HS MTS Isolateral Seated Leg Extension Machine From Hell (303-tempo)

3s x 12r @ 25kg

Fuck den sad godt! VIVA!

DB Hammer Curl

6s x 6r @ 28kg

It's easy being sleazy

HS MTS Isolateral Seated Biceps Curl Machine From Heaven Deluxe (303-tempo)

3s x 10r @ 25kg

OH YEAH!

Cable Crunch

3s x 20r @ 33,25kg

Pffft

Seated Calf Press

100r @ 105kg

Tror det tog mig 6 sæt at lave de 100 reps. Alle til absolut failure.

Kommentar

Kørte godt og overkommeligt. Kunne dog godt mærke squatten fra igår. Glæder mig til imorgen tidlig hvor jeg skal til min første YOGA time! :w00t:

Link to comment
Share on other sites

Næste uge min ven... næste uge!

Og gode billeder - virkelig en proff. fotograf du har fået på der :tongue:

Kan afsløre, at forment på Mr. Anders er GIFTIG for tiden.

Perfekt fotografering! Steady hands! :tongue:

Ked af jeg meldte af til yoga, men jeg har seriøst ikke kunne gå grundet DOMS idag, har været helt invalid. :crazy:

JS og jeg holder øje!

Ja, jeg har efterhånden fundet ud af at jeg har den effekt på homoseksuelle mænd. :4winkkiss:

:laugh:

Link to comment
Share on other sites

Nu da du er færdig med "destroying the fat"-programmet, kan du så give en kort evaluering af det ? :smile: Regner mde at starte op på mandag med det. ..

It's teh SHIZZLE! Det er det samme jeg gør næste gang der skal rippes noget fedt af, dog kunne jeg kun holde til det i 4 uger, den 5. uge blev der ændret lidt på tingene da jeg simpelthen ikke kunne komme igennem det længere. Men på de 5 uger, blev der hevet 4% af, så det var lige som det skulle være. :4thumbup:

:laugh:

Tanken havde også strejfet mig.

Det er tydeligvis ikke nemt for dig at få taget første skridt. :smilejap:

Jeg vil så gerne! Men jeg kan stadig ikke gå normalt idag! Især mine lægge (må de dø en pinefuld død i helvede eller vokse) brokker sig gevaldig!

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil så gerne! Men jeg kan stadig ikke gå normalt idag! Især mine lægge (må de dø en pinefuld død i helvede eller vokse) brokker sig gevaldig!

:laugh:

Det er altid muligt at finde/skabe undskyldninger.

Hvad er chancen for at samme scenarie udspiller sig næste gang? :wink:

Link to comment
Share on other sites

:laugh:

Det er altid muligt at finde/skabe undskyldninger.

Hvad er chancen for at samme scenarie udspiller sig næste gang? :wink:

Jeg regner bestemt med at min DOMS bliver mindre vanvittig efter denne uge når jeg er kommet igang igen. Jeg har et mål om ikke at bruge under 6 timer aktivt på motion om ugen, og vægtene tager cirka 1 time pr session. Yoga tager 1,5 time, så bruger jeg cirka 30 min på recovery om onsdagen. Og er det godt vejr wakeboarder jeg 5-6 timer om søndagen. :wink:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share