SNF's log


Guest SNF
 Share

Recommended Posts

Guest Slettet bruger

Hej :bigsmile:

Efter at have være aktiv på MOL et stykke tid, så vil jeg se om jeg kan komme i gang med en log.

Min træning er primært spinning og styrketræning.

Jeg konditionstræner mellem 8-12 timer om ugen. :bike:

Jeg er for 2½ måned startet op med styrketræning igen :pumpin: efter pause pga. skulderskade. :4crutches:

Jeg interesserer mig en del for kost :4mewantfood:

Mine primære mål den kommende tid er:

Styrketræning er at få lidt muskler på kroppen :4flex:

Kost er at få styr på mit proteinindtag :4eat:

Konditionstræning er at komme i gang med at løbe regelmæssig igen :walking:

Derudover skal jeg have sat mig et mål med min træning. Jeg har bare ikke besluttet mig for hvad :raisebrow:

Jeg er kvinde og er født i 1982, så 24 år lidt endnu inden jeg er et kvart århundrede :superman:

Edited by SNF
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 595
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Guest Slettet bruger
Welcome SNF :bigsmile:

Så skal du vidst holdes lidt i ørerne af Guarden :cool:

Tak for det. :bigsmile:

Du skal være meget velkommen til at holde mig i øerne eller i hvert fald prøve :innocent:

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
Hej og tillykke med loggen!

Nu hvor du har snuset forbi min log, kan du regne med jeg snuser forbi i din :cool:

Hvad er det for skulderskade du haft?

Hej Linis :cool:

Tak for det. Der er ikke så mange i min omgangskreds der dyrker sport, så tænkte det var oplagt at oprette en log, det er jo rart at vide, at man ikke er den eneste som synes det er fedt at bruge 10-15 timer på sport om ugen. :showoff: ens omgangskred kan jo godt synes man er rimelig :wacko:

Jeg har haft betændelse i min skulder som ikke ville gå væk, og spændinger som satte sig i hele armen. :1112: Den har sikkert også været overbelastet.

Det lyder helt grotesk at det kunne gøre at jeg ikke har kunne styrketræne siden august sidste år, men har prøve at starte op nogle gange og det gik helt galt. :sneaky2:

Jeg er ikke pivede men det gjorde så ondt.. :crybaby: ...Jeg vil hellere opereres end prøve det igen .

Men hovedsagen er at jeg er klar igen, :superman: og jeg er klar igen, og det er gået helt i fint i 2½ måned, men har nok medført at jeg er lidt nervøs for at det skal ske igen, men 7-9-13 det gør det ikke. :yo:

Link to comment
Share on other sites

Hej Linis :cool:

Tak for det. Der er ikke så mange i min omgangskreds der dyrker sport, så tænkte det var oplagt at oprette en log, det er jo rart at vide, at man ikke er den eneste som synes det er fedt at bruge 10-15 timer på sport om ugen. :showoff: ens omgangskred kan jo godt synes man er rimelig :wacko:

Jeg har haft betændelse i min skulder som ikke ville gå væk, og spændinger som satte sig i hele armen. :1112: Den har sikkert også været overbelastet.

Det lyder helt grotesk at det kunne gøre at jeg ikke har kunne styrketræne siden august sidste år, men har prøve at starte op nogle gange og det gik helt galt. :sneaky2:

Jeg er ikke pivede men det gjorde så ondt.. :crybaby: ...Jeg vil hellere opereres end prøve det igen .

Men hovedsagen er at jeg er klar igen, :superman: og jeg er klar igen, og det er gået helt i fint i 2½ måned, men har nok medført at jeg er lidt nervøs for at det skal ske igen, men 7-9-13 det gør det ikke. :yo:

Øv, kender godt det der med skulderproblemer og det lort det kan medføre :unhappy: Men jeg have heldigvis aldrig rigtigt smerter, bare en slap skuldre som "var i vejen" for meget af det jeg ville lave. Mange som har den problematik du haft, hvor det begynder gå over i armen og man udvikler et SAH-syndrom (Skulder-Arm-Hånd... det lyder mange gange mere avanceret end det er med de der 3-bogstavforkortelser...:wink:) har problemer med det laaaaaaaaaaaang tid og kommer aldrig af med det. Så dejligt at du er blevet smertefri!! :thumbup:

Og jo, jeg har også altid været træningsnørden bland mine venner :wacko: Havde også på et tidspunkt en kæreste som slet ikke var til det der med træning - prøv gæt hvor langt det forhold blev...

Håber du finder dig et godt mål med din træning! Ikke fordi det er noget man nødvændigvis SKAL have, men synes mange gang det kan gøre det endnu mere motiverende :superman:

Link to comment
Share on other sites

Tak for det. :bigsmile:

Du skal være meget velkommen til at holde mig i øerne eller i hvert fald prøve :innocent:

Hvis det indtryk jeg har af Guarden så langt passer, er han alt anden en én umotiverende person - tror du kan regne med god og energisk opbakning :smile:

Men... der er risiko for at han begynder ævle om at svinge med metalbolde...

:wink:

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger

Det kan godt være det er rart at se godt ud, men hjerne er nu også påkrævet. :4smartass:

Se det her morsomme(dumme) svar fra Miss teen South Carolina 2007 :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger

Træning i dag:

En time spinning :bike: som jeg kørte rimelig stille og rolig, mit pulsur stod af 43 min inde i timen. :mad: Rimelig frustrende så jeg har ikke rigtig nogle data fra timen.

Jeg var syg igår :1112: og derfor skulle jeg tage det rimelig roligt. Jeg kom også til at tænke på at sidst jeg holdt træning fri var den 5. august :blink:

Har ellers lovet mig selv en træningsfri dag om ugen. :4oops:

Dog fik jeg kørt mine rygøvelser i dag. :weight_lift:

Seated pulley rows

Front pulldowns (træk til bryst)

og træning på skråbænk med vægt på.

Sidst blev der lige kørt lidt mave lir.

At jeg var syg igår har også gjort at min kost gik helt galt tirsdag aften og onsdag. Jeg fik overhovedet ikke ret meget protein. Jeg ved godt, at man bare skal spise når man er syg, men... :rocketwhore: Må tage mig sammen :4whip:

Dog kan jeg nævne at thise økologiske koldskål med speltkammerjunker er et ganske glimrende måltid :4eat:

Min kost er også i dag blevet rettet væsentlig op. :4mewantfood:

I morgen skal jeg køre spinning 6.30 og så står den på styrketræning af hele kroppen pånær ryggen. :superman:

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
HJvor træner du hende - køre spinning? :smile:

Hej Arne :cool:

Lidt forskellig jeg køre i fitnessdk, Jeg kørte på Nygaardsvej i dag, og i morgen tidlig 6.30 :sleepy: har jeg planer om at tage til Adelgade :superman:

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger

Godmorgen første opdatering med træning :yo:

Vågnede kl. 3 i nat og kunne ikke sove :sleeping: Meget mærkelig. Det positive er at jeg har fået lavet noget til mit studie og arbejde :4thumbup: Har lige fået en mail fra min arbejdsgiver, som spurgte om jeg har så mange opgaver, at det er nødvendigt at arbejde om natten :laugh: Undrede sig over at der kom mail kl. 4. :tongue: Overvejde at skrive ja, men... :rolleyes:

Det negative er at jeg nok går ret kold tidlig i dag :sleepy: , min krop er ikke helt på toppen ovenpå sygdom. :1112:

Nu til træningen :banana:

Fik kørt en spinningstime i morges, Det gik fint, men mit pulsur :heartpump: virker ikke så svært at sige hvordan jeg kørte. :wink: Normalt vil jeg vide det, men med sygdom i kroppen kan det sagtens snyde. :unsure:

Jeg styrketræner senere i dag. :showoff: Kunne mærke at mine depoter var i bund :4mewantfood:

Og da jeg er foran min tidplan i dag går det nok :cooldance:

Link to comment
Share on other sites

Fik kørt en spinningstime i morges, Det gik fint, men mit pulsur :heartpump: virker ikke så svært at sige hvordan jeg kørte. :wink: Normalt vil jeg vide det, men med sygdom i kroppen kan det sagtens snyde. :unsure:

Jeg styrketræner senere i dag. :showoff: Kunne mærke at mine depoter var i bund :4mewantfood:

Og da jeg er foran min tidplan i dag går det nok :cooldance:

Heysa.. hov, havde slet ikke set at du også har fået dig en log.. :superman:

og at du så er SUPER aktiv, har du allerede været til spinning.. :sleeping:

har du fri fra arbejde..? siden du har energi til at træne to gange om dagen :gal:

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
Heysa.. hov, havde slet ikke set at du også har fået dig en log.. :superman:

og at du så er SUPER aktiv, har du allerede været til spinning.. :sleeping:

har du fri fra arbejde..? siden du har energi til at træne to gange om dagen :gal:

Hey ja tænkte jeg hellere måtte lave en log, nogle gange kan det jo være at man skal have en til at prikke til en :poking: ved ikke om du kender til det? :tongue: Og samtidig forpligter det også :cool:

Jeg har fri fra studiet i dag :yahoo: og skal arbejde hjemmefra i dag, da jeg fik lavet 2½ times arbejde i nat. Så kan jeg godt skyde styrketræningen til senere idag :4flex:

Men ellers har jeg generelt nok en del energi :banana:

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger

Dagens styrketræning :weight_lift: fullbody pånær ryg som blev taget igår.

Squat i smith stativ 10*2 og 8*1 :moon:

Leg extensions 10*3

Siddende leg curls 10*3

Ben Pres 8*3 (sidste øvelse var ret træt, men insisterede på at tage den samme vægt som jeg plejede, hvilket betød færre reps :annoyed: )

Fransk press 10*3

triceps kickbacks 10*3 (synes den er så hård den øvelse og svær :nonono:)

Hammercurl 10*3 (skal have en ny øvelse, virker ikke til at gøre noget, ved ikke om d,et er fordi det er en lille del af den indre biceps den rammer)

Barbell curls i stativ ved ikke lige hvad det hedder :innocent: 10*3

Military press 10*2 8*1

Lateral Raises (ørnen) 10*3

Dumbbell flyes 10*3 endelig er brystøvelserne ved at lykkes for mig :boobs::wootdance:

Bænkpress i maskine 12*3

Crunches i maskine 12*3

Plus diverse maveøvelser på bold i mellem de forskellige sets. :yo:

Min krop var stadig ikke på toppen, jeg frøs lidt til træning :cold: og trænede i langærmede, så i morgen skal jeg kun køre en spinning time :bike:

Min kost i dag var nogenlunde, men får alt for lidt fedt og burde spise lidt mere protein. :eh:

Jeg må snart have en alvorlig snak med mig selv. :4whip:

Jeg synes bare det er svært at spise noget med fedt i som samtidig er mættende :raisebrow:

Desuden har jeg et eller andet yougurt flip i tiden :4mewantfood:

Link to comment
Share on other sites

Smith stativ? Kan du så komme over i et rack til fri squat... Bevægelsen i et smithstativ er ikke naturlig!

Mere fedt - hvad med at spise nogle mandler? Jeg fik dem en overgang i en shake hver morgen: 400 ml Soyamælk(kunne også være mælk), 25 g mandler og nogle frosne bær - op i en blender og ned med det - smager himmelsk...

:smile:

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
Smith stativ? Kan du så komme over i et rack til fri squat... Bevægelsen i et smithstativ er ikke naturlig!

Mere fedt - hvad med at spise nogle mandler? Jeg fik dem en overgang i en shake hver morgen: 400 ml Soyamælk(kunne også være mælk), 25 g mandler og nogle frosne bær - op i en blender og ned med det - smager himmelsk...

:smile:

I know smith stativ, jeg er heller ikke stolt af det :4whistling: Jeg er bare sådan lidt bange for den øvelse i det fri. Forestiller mig at jeg vælter :omg: hvorefter stang ligger sig over min hals. :baaa: Ved godt det er en dårlig undskyldning. :shutup3:

Ja har overvejet nødder og mørk chokolade, synes bare ikke det mætter så meget :unsure: men kunne nok være et fint mellemmåltid.

Det med soyamælk lyder tilgengælg godt med bær og mandler :w00t:

Jeg er stor soyamælk fan. Det kunne sikkert også være fantastisk med soyamælk med vanille :4mewantfood:

Link to comment
Share on other sites

Smith stativ? Kan du så komme over i et rack til fri squat... Bevægelsen i et smithstativ er ikke naturlig!

Mere fedt - hvad med at spise nogle mandler? Jeg fik dem en overgang i en shake hver morgen: 400 ml Soyamælk(kunne også være mælk), 25 g mandler og nogle frosne bær - op i en blender og ned med det - smager himmelsk...

:smile:

Kan kun holde med Arne - væk fra Smithstativet og ned med nødder i mavsen. Mandler er fremragende fedtkilder og smager super! :4mewantfood:

Link to comment
Share on other sites

Hej Arne :cool:

Lidt forskellig jeg køre i fitnessdk, Jeg kørte på Nygaardsvej i dag, og i morgen tidlig 6.30 :sleepy: har jeg planer om at tage til Adelgade :superman:

Spinning Kl. 0630. Her kan en lille omskrivning af et Asterixcitat vist være på sin plads: De er skøre de københavnere. :nonono:

Link to comment
Share on other sites

Hey :w00t:

Min egen lille kost-spion har fået log. :4thumbup:

Godt med protein i kosten og muller på kroppen, det er slet ikke tossede mål. :shades:

Ang smith og squat, så skal du lytte til onkel Arne, det er bare at komme ud i det fri. Bare start med stangen og lær fornemmelsen at kende. Hvis du overhovedet har muligheden, så lav den et sted med sådan nogle sikkerhedsbøjler stangen kan lande på, hvis der nu skulle ske noget. Ikke fordi du får brug for dem, men så behøver du ikke bekymrer dig om uheld.

Link to comment
Share on other sites

I know smith stativ, jeg er heller ikke stolt af det :4whistling: Jeg er bare sådan lidt bange for den øvelse i det fri. Forestiller mig at jeg vælter :omg: hvorefter stang ligger sig over min hals. :baaa: Ved godt det er en dårlig undskyldning. :shutup3:

Jeg er heller ikke vild med fri squat.. napper den også altid i smith.. men det er fordi jeg har stive haser, kan ikke holde min hæl i gulvet og så føler jeg at jeg bøvler for meget med det.. :dry:

Fri er altid en fordel på grund af så mange ting, men kender nu også mange som har gode erfaringer med smith også atlet folk så man kan nu komme langt den vej også :innocent:

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
Hey :w00t:

Min egen lille kost-spion har fået log. :4thumbup:

Godt med protein i kosten og muller på kroppen, det er slet ikke tossede mål. :shades:

Ang smith og squat, så skal du lytte til onkel Arne, det er bare at komme ud i det fri. Bare start med stangen og lær fornemmelsen at kende. Hvis du overhovedet har muligheden, så lav den et sted med sådan nogle sikkerhedsbøjler stangen kan lande på, hvis der nu skulle ske noget. Ikke fordi du får brug for dem, men så behøver du ikke bekymrer dig om uheld.

Hej

Ja din kost-spion har fået log. :cooldance: Tænkte det var en god ide, når man bruger meget tid på træning, og samtidig er der nogle venlige sjæle som kan holde en oppe på noget :bigsmile:

Jeg tror ikke, der er sådan nogle sikkerhedsbøjler, der hvor jeg træner, jeg troede lidt, det var derfor man brugte smith-stativ :innocent:

Link to comment
Share on other sites

Jeg er heller ikke vild med fri squat.. napper den også altid i smith.. men det er fordi jeg har stive haser, kan ikke holde min hæl i gulvet og så føler jeg at jeg bøvler for meget med det.. :dry:

Fri er altid en fordel på grund af så mange ting, men kender nu også mange som har gode erfaringer med smith også atlet folk så man kan nu komme langt den vej også :innocent:

Aaah, Nillepigen, det er vidst en røver den sidste hvad :laugh:

For at få bugt med nedsat ankelbevægelighed kan man med fordel lave dynamisk udstrækning af anklen inden squat. Gøres ved at lave det traditionelle stræk man som regel lave efter en løbetur med hænder mod væg, en fod tilbage, hælen i gulvet. Istedet for at hold hælen i gulvet holder man vægten på forfoden og lader hælen dumpe ned bagved i rytmiske bevægelser. Siger det dig/jer noget? :blush:

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
Jeg er heller ikke vild med fri squat.. napper den også altid i smith.. men det er fordi jeg har stive haser, kan ikke holde min hæl i gulvet og så føler jeg at jeg bøvler for meget med det.. :dry:

Fri er altid en fordel på grund af så mange ting, men kender nu også mange som har gode erfaringer med smith også atlet folk så man kan nu komme langt den vej også :innocent:

Hey Nille

Det er jo lige vand på min mølle :yahoo: Jeg tror også væsentlig flere bruger de vil bare ikke indrømme det :4whistling:

Men til Arne, Maxpower og Linis som bekymre sig om min popo :moon:, jeg lover at prøve fri squat i næste uge. :bruce:

Link to comment
Share on other sites

Hej

Ja din kost-spion har fået log. :cooldance: Tænkte det var en god ide, når man bruger meget tid på træning, og samtidig er der nogle venlige sjæle som kan holde en oppe på noget :bigsmile:

Jeg tror ikke, der er sådan nogle sikkerhedsbøjler, der hvor jeg træner, jeg troede lidt, det var derfor man brugte smith-stativ :innocent:

Det var en glimrende idé :shades:

Det man gerne vil have i squat er først og fremmest fri bevægelighed, så du kan bevæge kroppen som det er mest optimalt og i øvrigt bliver udfordret i at stabilisere kernen. Dernæst, hvis man er lidt usikker med øvelsen eller skal lave noget der ligner maxforsøg (enten i reps eller kg), så er det bestemt en god plan at have enten spotter(e) eller noget der kan gribe stangen. Sidstnævnte kan du få med et powerrack eller et squatrack som nedenstående. Smith er bare storslem, fordi prisen for sikkerhedsstoppet er fastlåsning = BAD. Det betyder selvfølgelig ikke alle får skader eller problemer i smithen, men det er noget skidt.

Bare du tager dig tid til at lære teknikken og respektere din krops grænser (hvilken er en rigtig god idé med mange kg på ryggen), så er der absolut ingen problemer i squat.

iso38ph.jpg

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share