SNF's log


Guest SNF
 Share

Recommended Posts

Guest Slettet bruger
Spinning Kl. 0630. Her kan en lille omskrivning af et Asterixcitat vist være på sin plads: De er skøre de københavnere. :nonono:

Københavner ?? :newtongue::bottom:

Bor kun i København, så er højest en skør jyde i København :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 595
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Aaah, Nillepigen, det er vidst en røver den sidste hvad :laugh:

Neeejj.. den er sku god nok, :4thumbup: Jeg ser da tit også store fyre stå og squatte i smitthen (dog oftest når den fri er optaget) Men igen, som SNF siger, så tror jeg også at mange ikke vil indrømme det at de bruger smithen mere end de vil indrømme.. Vi er jo bare ærlige.. :wink: Og min popo fejler ikke noget af at have squattet i smithen.. :blush:

For at få bugt med nedsat ankelbevægelighed kan man med fordel lave dynamisk udstrækning af anklen inden squat. Gøres ved at lave det traditionelle stræk man som regel lave efter en løbetur med hænder mod væg, en fod tilbage, hælen i gulvet. Istedet for at hold hælen i gulvet holder man vægten på forfoden og lader hælen dumpe ned bagved i rytmiske bevægelser. Siger det dig/jer noget? :blush:

efter at have læst det et par gange.. sååhhh ja tror jeg ved hvad du mener, med at "løbe stående mod en væg" :tongue:

Vil jeg da prøve.. men jeg har altid døjet med det, jeg har aldrig kunne sidde i hug stilling, uden at falde bagover hvis jeg satte hælene i gulvet.. (måske er røven for tung) :blush:

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
Aaah, Nillepigen, det er vidst en røver den sidste hvad :laugh:

For at få bugt med nedsat ankelbevægelighed kan man med fordel lave dynamisk udstrækning af anklen inden squat. Gøres ved at lave det traditionelle stræk man som regel lave efter en løbetur med hænder mod væg, en fod tilbage, hælen i gulvet. Istedet for at hold hælen i gulvet holder man vægten på forfoden og lader hælen dumpe ned bagved i rytmiske bevægelser. Siger det dig/jer noget? :blush:

Hm må vist prøve. kom til at tænke på hvor afgørende ens sko er? Jeg træner i mine løbesko

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
Det var en glimrende idé :4shades:

Det man gerne vil have i squat er først og fremmest fri bevægelighed, så du kan bevæge kroppen som det er mest optimalt og i øvrigt bliver udfordret i at stabilisere kernen. Dernæst, hvis man er lidt usikker med øvelsen eller skal lave noget der ligner maxforsøg (enten i reps eller kg), så er det bestemt en god plan at have enten spotter(e) eller noget der kan gribe stangen. Sidstnævnte kan du få med et powerrack eller et squatrack som nedenstående. Smith er bare storslem, fordi prisen for sikkerhedsstoppet er fastlåsning = BAD. Det betyder selvfølgelig ikke alle får skader eller problemer i smithen, men det er noget skidt.

Bare du tager dig tid til at lære teknikken og respektere din krops grænser (hvilken er en rigtig god idé med mange kg på ryggen), så er der absolut ingen problemer i squat.

iso38ph.jpg

Jo sådan et stativ er der dernede. :w00t: Det må jeg prøve næste gang, dog tror jeg måske, det vil være nemmere at håndtere en vægtstang som ikke er så lang :unsure:

Link to comment
Share on other sites

Københavner ?? :newtongue::bottom:

Bor kun i København, så er højest en skør jyde i København :rolleyes:

:innocent: undskylder mange gange, og det var ikke ment som en nedsættende udtalelse om københavnerne, snarere det imponerende i, at nogen kan finde energi til spinning inden :devil: får sko på.

Edited by persh
Link to comment
Share on other sites

Neeejj.. den er sku god nok, :4thumbup: Jeg ser da tit også store fyre stå og squatte i smitthen (dog oftest når den fri er optaget) Men igen, som SNF siger, så tror jeg også at mange ikke vil indrømme det at de bruger smithen mere end de vil indrømme.. Vi er jo bare ærlige.. :wink: Og min popo fejler ikke noget af at have squattet i smithen.. :blush:

efter at have læst det et par gange.. sååhhh ja tror jeg ved hvad du mener, med at "løbe stående mod en væg" :tongue:

Vil jeg da prøve.. men jeg har altid døjet med det, jeg har aldrig kunne sidde i hug stilling, uden at falde bagover hvis jeg satte hælene i gulvet.. (måske er røven for tung) :blush:

Hehehe. Der findes også mange store gutter der er nogle tøsedrenge :cool: De har sikkert fået deres resultater til trods for og ikke på grund af :smile:

Men du har sikkert ret i at mange bruger den. Er sku sjældent jeg skal smide nogen væk fra den frie vægtstang, mens smithen altid er optaget. Tragisk men sandt :laugh:

Og selvfølgelig vil man kunne træne sin popo med smith. Jeg vil bare ikke anbefale det som din primære øvelse til formålet.

Prøv at leg lidt med bevægeligheden i anklen, så du kan køre en fri squat :bigsmile:

Hm må vist prøve. kom til at tænke på hvor afgørende ens sko er? Jeg træner i mine løbesko

Ja, er noget af det dummenste du kan vægttræne i. Find dig en sko med minimal støddæmpning, evt. indendørs fodboldssko eller Nike Trainer Girevik når den kommer i handlen til oktober. :bigsmile:

Ellers godt at se at du får lavet noget....

Link to comment
Share on other sites

Hey Nille

Det er jo lige vand på min mølle :yahoo: Jeg tror også væsentlig flere bruger de vil bare ikke indrømme det :4whistling:

Men til Arne, Maxpower og Linis som bekymre sig om min popo :moon:, jeg lover at prøve fri squat i næste uge. :bruce:

Din "popo" kan sikkert blive fremragende i et Smith-stativ. Det er mere for din stabilitet og styrke i core/øvre torso jeg ville anbefale fri squat.

Plus, at det er mindre risiko for at fucke sine led og sit bevægelsesmønster op i den fri squat. Er enig med Guarden om ankelmobilitet før man kører det - det var hvad som fik styr på min squat :4thumbup:

Så held og lykke med squatten i ugen! :smile:

Edited by linis
Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
Din "popo" kan sikkert blive fremragende i et Smith-stativ. Det er mere for din stabilitet og styrke i core/øvre torso jeg ville anbefale fri squat.

Plus, at det er mindre risiko for at fucke sine led og sit bevægelsesmønster op i den fri squat. Er enig med Guarden om ankelmobilitet før man kører det - det var hvad som fik styr på min squat :4thumbup:

Så held og lykke med squatten i ugen! :smile:

Tak :bigsmile: Ved godt det er rigtig godt for Coretræning, og det er en øvelse man burde køre i det fri, men godt du påpeger det :superman:

Guarden: Sko, tja har godt lige fået at vide at jeg får rabat i en sportforretning via mit ene arbejde så måske... :wink: .Arbejder du for Nike eller sådan noget siden du taler så meget om du sko, mener jeg også har læst om de sko i din egen log? :raisebrow:

Link to comment
Share on other sites

Tak :bigsmile: Ved godt det er rigtig godt for Coretræning, og det er en øvelse man burde køre i det fri, men godt du påpeger det :superman:

Guarden: Sko, tja har godt lige fået at vide at jeg får rabat i en sportforretning via mit ene arbejde så måske... :wink: .Arbejder du for Nike eller sådan noget siden du taler så meget om du sko, mener jeg også har læst om de sko i din egen log? :raisebrow:

Jeg har inspireret dem til opbygning af 2 sko, og taler med dem jævnligt omkring hvilke ting jeg mener de bør ændre på skoene for at gøre dem bedre til forskellige formål.

Så i princippet arbejder jeg med dem, men får ingen penge for det, andet end nogle par sko og lidt kluns. Men er sku meget sjovt :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger

Dagens træning en spinningstime :bike:

Mit pulsur :heartpump: er total i uorden. det er til reperation. hvilket på ingen måde er optimal. :annoyed: Overvejer at købe et til fordi jeg synes det er super frustrende ikke at have et. :wink:

Jeg havde lovet mig selv stille og rolig kørelse eftersom min krop ikke er helt på toppen, :ill: så tænkte jeg ville ligge under 80 % hele timen. Planen var rigtig god :superman: , men udførelsen katastrofal :crazy_pilot:

Godt nok virkede mit pulsur :heartpump: ikke, men kørte i hvert fald ikke ret meget af timen under 80 % :nonono:

Min krop er lidt bombet ovenpå det overhovedet ike optimalt :dead_banana: . Og så er det min egen skyld :4slap:

Så resten af dagen står på varm the og tæppe :cold: , og så se om jeg ikke kan få lavet lidt studie/arbejde. :4smartass:

Næste uge får jeg sindsyg travlt så det vil være godt at være helt på toppen :battery: :cooldance:

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger

Hej Dagens kronik i Politiken. Ganske skræmmende og ærlig tale :smile: Tænkte jeg lige vil dele den med jer :bigsmile:

Kronik : Profession: Fotomodel

Jeg ville ønske, at jeg kunne hive alle piger og modeller op af den selvhadsbrønd, som mange af os befinder os i på grund af en uvirkelig tabloid verden.

Ida Burchardi er fotomodel

Af IDA BURCHARDI

Kære ukendte mandlige – tilsyneladende homoseksuelle – trendsætter.

Mit navn er Ida Burchardi, jeg er 22 år, og jeg har været fotomodel i to år. Det har været utrolige år med rejser i ind- og udland, smukt designertøj, modeshows, makeupartister, VIP-fester og lange øjenvipper. Enhver piges barnedrøm: Stylisterne er søde, og fotograferne får en lille pige til at føle sig som en voksen smuk ung kvinde. Tænk at rejse rundt i verden og blive bekræftet i, at man er smuk og ligner dem i bladene – pludselig er man en af dem i bladene.

Men det har også været to år med konstant tvivl og usikkerhed. Er jeg god nok? Er jeg tynd nok? Og kan jeg virkelig godt tillade mig at spise endnu et stykke kage?

Det er søndag morgen i august, og sensommersolen har kæmpet sig igennem det spredte skydække. Jeg befinder mig i en solskinsplettet blomsterhave i Nordjylland hos mine nye svigerforældre, og alle er samlet til morgenmad. Juice, ristet brød, økologisk Summerbird-chokolade, friske bær, hjemmelavet marmelade og fuldmoden camembert ligger på det smukt opdækkede teaktræsbord og lokker larmende blidt. Den rigtige Ida tænker: »Wow!«, og vil gå om bord i herlighederne, mens modellen Ida tænker: »Tag en kop kaffe (sort, som sætter gang i forbrændingen) og fyld en skål med yoghurt, som ingen opdager ikke bliver spist op«. I det følgende vil jeg forsøge at beskrive mit forhold til en omdiskuteret branche og ikke mindst livsstil. En livsstil, alt for mange tilstræber.

Jeg taler kun på vegne af mig selv og mine arbejdsmæssige erfaringer. Jeg vil ikke generalisere, og når jeg eksempelvis bruger udtrykket ’som model’, menes hvad jeg subjektivt opfatter som det at være model. Det er på ingen måde en kritik af mine arbejdsgivere – tværtimod. Det er bestemt ikke hos modelbureauerne, at skoen trykker – men derimod i noget så simpelt som samfundssindet.

Som model lever man et dobbeltliv. Man er den smukke, perfekte unge kvinde med højhælede sko og lækker hud. Og så er man den almindelige, glade, uperfekte pige med Converse-sko og menstruationsbumser. Balancen mellem disse roller er svær at få øje på, men det lykkes for mange piger, og der opnås den kombination af ’lækker pige og naturlig friskhed’, som efterspørges i branchen. Problemet, som jeg ser det, opstår først, når der kommer mad på bordet. Det sker for os danskere gerne mindst tre gange om dagen og så helst med lidt godt til kaffen ved siden af. Oveni kommer det løse så: et stykke fødselsdagskage på jobbet, en hyggelig brunch med veninderne, slik til togturene, snacks på fotoshoots og så videre. Hvis det ikke var, fordi man konstant må holde sig på sultegrænsen for at undgå ’lovehandles’ og overholde sit hoftemål, ville det også være helt fint.

Men sådan hænger det ikke sammen, desværre. Hvis jeg skal være i ’modelform’, har jeg måske kun 1.000 kalorier om dagen at gøre godt med. Det er under halvdelen af, hvad ’normale’ mennesker spiser. Så skal de kalorier med andre ord bruges fornuftigt. Det er sjovt at gøre grin med, at modeller sidder og nipper til salaten, men det er ikke for sjov, at de gør det! Hvis man alligevel skal ud og have champagne, julefrokoster og lagkage, begynder der at blive rod i kalorieregnskabet. Derfor må jeg sige nej tak til alt undtagen klidkiks, bananer og cola light. Der går sport i at leve så kaloriefattigt som muligt, også selv om man en gang imellem er lige ved at besvime. Man er jo tynd!

En spiseforstyrrelse er relativ. Er en slankekur ikke også en spiseforstyrrelse, når man ændrer på de naturlige kostvaner? Og hvad er i øvrigt naturligt i en hverdag, hvor piger ned til 14 år dikterer skønhedsidealer for de 25-årige, og hvor 22-årige piger som mig laver modeserier for dameblade henvendt til min mors generation?

Der er ikke noget at sige til, at kvinder bliver forstyrret i deres grundvold. De kulørte blades ambivalente forhold til problematikken indeholder latterlige elementer. De samme ugeblade, som viser billeder af spiseforstyrrede Hollywood-kendisser, råber op om, at de tynde modeller skal forvises fra catwalken. Men kan debatten godt gå målrettet mod modeindustrien uden også at ramme film, musik og reklameindustrien?

Esben Kjær skrev i Politiken 12.8. i ’Kvinders dødssyge idealer’, at hans kæreste »(...) klædte sig på for de andre kvinders skyld. Hun var ikke lesbisk. Det var et våbenkapløb. Et kapløb om at overstråle andre kvinder med mændene som måbende tilskuere«. Jeg tænker straks på den famøse Victoria Beckham, som efterhånden ligner et læderhudsbehængt somalierbarn med manicure og hår-extentions. At den kvinde har født to børn og lever et omsusende jetsetliv, er svært at forstå, når man tænker på hendes begrænsede kalorieindtag.

Jeg kan godt forstå, at mænd ikke tænder på (os) vandrende pinde, men nu bliver meget af det internationale modebillede jo ikke dikteret af danske ølbøvsende mænd med hang til hanbaviandiskussioner. Den bliver derimod dikteret af dig, min ukendte ven. Det er klart, at valget ikke falder på en frodig kvinde med Camilla Plum-kogebøger under armen, når du udpeger et skønhedsideal, men derimod på en afpillet drengekrop. Ikke besynderligt, at modelbureauerne helst vil have de unge modelpiger i gang i branchen, før de får udviklet hofter og andre kvindelige former! Os andre 22-årige modeller med uhensigtsmæssige hoftemål og diverse fedtdepoter må bare prøve at følge med det bedste, vi kan.

»Når jeg vælger en model, er det vigtigt, at hun ser sund ud, har en god udstråling og balance i sindet. En pige, der ikke har balance i sindet eller lider af en form for spiseforstyrrelse, har med garanti ikke den selvtillid, det kræver at gå catwalk og passe tøjet«, sagde Karen Simonsen.

Citatet stammer fra en artikel i Politiken 12.8. Følgende skal ikke misforstås som en kritik af Karen Simonsen eller andre designere, som garanterer for deres modellers sundhedstilstand. Jeg vil blot nævne, at en spiseforstyrrelse altså er usynlig! Den bliver især godt kamufleret, når man er en smuk model med masser af selvtillid. Ubalance i sindet er med andre ord nemt at gemme i en (mode)verden, der i forvejen er så meget ude af trit med den virkelige verden.

Jeg kan huske castingerne til Modeugen sidste januar. Jeg var alene hjemme den uge, og derfor var det nemt selv at styre, hvor meget (eller hvor lidt) der røg indenbords. I mit tilfælde var det ikke særlig meget: Et æble og te om morgenen. En tynd skive kylling og lidt salat til frokost og eventuelt en klidkiks med banan til aftensmad. Sommetider mindre.

Jeg havde tabt mig nok til at bevæge mig ud til cirka fem castings i København. Bevæbnet med stilethæle og min modelbog under armen vandrede jeg rundt mellem modehusene. Sulten havde sat sig som en kronisk træthed i kroppen, og jeg skulle passe på med at rejse mig op for hurtigt efter længere tids sidden stille.

Hos Munthe plus Simonsen blev jeg mødt af en altid smilende Naja, som sødt kommenterede, at jeg så godt ud, og bemærkede, at jeg havde tabt mig. Det gjorde mig stolt, og jeg takkede oprigtigt – men jeg var så træt, og jeg må have lignet et fyrtårn i stiletter, der stod og vajede usikkert i vinden! Jeg fik i øvrigt ikke jobbet, men det er heller ikke min pointe. Den dag, jeg stod og vajede i den kølige modelbrise, var jeg uden tvivl ikke helt rask, selv om jeg så både glad og selvsikker ud.

Karen Simonsen nævner, at selvtillid og spiseforstyrrelser ikke kan eksistere samtidig. Jeg mener, at der bør skelnes kraftigt mellem selvtillid, selvværd og selvfølelse. Selvtillid er en positiv interaktion med omverdenen, og øget selvtillid opstår, når man får god respons på denne interaktion, eksempelvis til shoots og castinger.

Selvværd er derimod interaktionen med en selv – ens umiddelbare opfattelse af, hvor meget man egentlig er værd, også uden den positive respons fra (mode)verdenen. Selvværd og selvtillid giver tilsammen selvfølelse. Man er i stand til at interagere med omverdenen og samtidig være opmærksom på sin følelsesmæssige og familiære baggrund. Min veninde beskrev det således: Selvtillid er en smilende mand, der står foran sit hus og vinker til omverdenen med begge arme over hovedet. Selvværd er en smilende mand, der står med lukkede øjne foran huset med begge hænder solidt plantet på sit stakit. Og selvfølelse er den samme smilende mand, som vinker med den ene arm til omverdenen og har den anden hånd på stakittet. Se dét er balance! Interaktion med både omverdenen og sig selv. Selvtillid er med andre ord overfladisk og kan sagtens eksistere uden selvværd og selvfølelse. Mange modeller har meget selvtillid på grund af den daglige positive bekræftelse, man får på shoots og ved invitationer til VIP-fester og så videre. Men man kan godt have meget selvtillid og stadig være i dyb mental ubalance.

Det australske Vogue tager i denne måned ligeledes fat på debatten og har flere tilgange til modeindustrien, som jeg er sikker på, at du, kære trendsætter-ven, og jeg kan følge. Men der er flere påstande, som ud over at være morsomme også er direkte usande. Simon Lock, grundlægger af Rosemount Australian Fashion Week, siger eksempelvis: »You don’t have to be a rocket scientist to see a link between young girls thinking that ultra thin means ultra chic but I’ve been involved in fashion weeks all around the world and I can tell you no-one is putting sick girls on the catwalk«.

Øhm?! Husker vi ikke alle skrækhistorien om Ana(!) Carolina Reston, som døde i november sidste år af anoreksi? Eller den 22-årige Luisel Ramos, som »... died from the exertion of walking down the runway ...«. Mira Vukovic fra Mad Cortes siger: »... I have heard stories about models with scabby knees because they have fainted so much ...«, og om Natalia Vodianova, den smukke russiske model, som for nylig stod frem og fortalte sin historie, står der: »... her hair started thinning and she was very nervous and overly sensitive. A doctor friend intervened«.

Men når disse detaljer om unge piger, som dør på arbejdspladsen (hvem der havde en fagforening!), er nævnt, vil jeg fortælle dig, min ven, at jeg fuldt ud forstår dine æstetiske tilbøjeligheder: »To keep us hungry consumers on our trend-weary toes, designers fill our daydreams with fantastical creations. Take Alexander McQueen’s highland Rape collection, for example, or Hussein Chalayan’s dress that morphs into a hat and then transforms into a cloud of Swarovski crystal dust. It’s art «.

Smukt! Ja, jeg er enig. Men please, min ukendte ven! Jeg beder dig. Kan vi ikke mødes på halvvejen? Kan vi ikke mødes et sted midt imellem din uvirkelige drømmeverden og min virkelige? Lad os sammen dyrke den emergente politik og i bedste Tor Nørretranders-stil gøre (mode)verdenen til et bedre sted at være.

Nørretranders skriver i ’Mærk verden’: »Den emergente politik består i at gøre noget, man er helt overbevist om er godt for en selv og ens omgangskreds, også selv om det forekommer naivt. Den emergente politik er en accept af naivitet, ikke en accept af passivitet. Den emergente politik består i at gøre det, man føler er rigtigt, lige dér, hvor man er. Og at flytte sig, hvis det er nødvendigt. Den er en accept af, at det vigtigste man kan gøre er at gøre noget: at handle og forandre på en måde, som i hvert fald er god, sådan som man nu kan vurdere det«.

På den måde kan vi begge to få en sund og velfortjent bid af drømmekagen, og mens du kreerer de smukke klæder og billeduniverser til at forskønne mit liv med, kan mange af mine kolleger og jeg selv genfinde den mentale balance og blive glade igen.

Så kære læser, kære Esben Kjær og kære ukendte trendsætter. Jeg ville ønske, at jeg kunne gribe hårdt nok i min (manglende) barm til at hive alle piger/kvinder/fotomodeller op af den selvhadsbrønd, som mange af os befinder os i på grund af en uvirkelig tabloid verden dikteret af spiseforstyrrede hollywoodstjerner og virkelighedsfjerne modefolk.

Link to comment
Share on other sites

I know smith stativ, jeg er heller ikke stolt af det :4whistling: Jeg er bare sådan lidt bange for den øvelse i det fri. Forestiller mig at jeg vælter :omg: hvorefter stang ligger sig over min hals. :baaa:

Du skal dælme være god hvis du med stangen på nakken, formår at vælte og samtidig få stangen om på den anden side af hovedet :laugh::laugh: Tror ik du skal være bange for det sker :tongue:

Spas til side... Vil bare sig tillykke med loggen :4thumbup:

KnuZ Nita

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
Du skal dælme være god hvis du med stangen på nakken, formår at vælte og samtidig få stangen om på den anden side af hovedet :laugh::laugh: Tror ik du skal være bange for det sker :tongue:

Spas til side... Vil bare sig tillykke med loggen :4thumbup:

KnuZ Nita

Godmorgen :sleepy: Nita

Nej det sker nok ikke :tongue: Men når man ser youtube så kan man alligevel blive i tvivl :blink:

Tak for det :bigsmile:

SNF :yo:

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger

Dagens træning: :wootdance: Var ret frisk da jeg kom :cheer: , ved ikke ,om det var noget med den 1 liter kaffe jeg drak inden :tongue:

Startede med lidt ryg og lidt mave :4sport:

Ryg :superman:

seated pulley rows 10*3

Frint pulldowns træk til bryst 10*3

Back extension på skråbænk med vægt 10*3

Mave :weight_lift:

Side bends på rygbænk med vægt 10*3

Roman chair sit-ups 20*5

Derefter stod den på 2 spinning timer. Havde lovet mig selv at være mere fornuftig end igår. :crazy_pilot:

Mit pulsur :heartpump: kommer først tilbage i næste uge. 1. time var en elitetime jeg vil skyde på at jeg lå omkring 80-84 %, :unsure: hvilket nok var lidt for højt i forhold til at min krop ikke er helt klar endnu :1112:

Næste time var en øvet time, de angivelser der kom var alle under 85 % :heartpump:, og der holdt jeg mig også.

Jeg vil faktisk tror at gennemsnittet var helt nede på 75 % hvilket også var passende. :bigsmile: Jeg kunne godt mærke at de sidste 20 min af anden time var rimelig hård for min krop :surrender:

Jeg er afgjort ved at blive rask igen :yahoo: , selvom min krop stadig var træt i dag, så havde den det egentlig ok. :banana3:

Min kost har været nogenlunde de seneste dage. :4mewantfood: Dog har jeg svært ved at kombinere at få nok fedt og protein, får jeg styr på den ene så går det galt med den anden. :annoyed:

Mængde mæssig overvejer dog om jeg skal spise lidt mere. :4pizza: Jeg er jo i gang ret mange timer om ugen :wink:

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning: :wootdance: Var ret frisk da jeg kom :cheer: , ved ikke ,om det var noget med den 1 liter kaffe jeg drak inden :tongue:

Koffein er bare der Schizzel Dizzel :4thumbup:

Har også lige læst i Iron Man - som man selvfølgelig kan regne med er en meget kvalificeret reference - at det er mere antioxidanter i 1 kop kaffe end i 200 g hindbær :w00t:

Link to comment
Share on other sites

Heysa SNF.

God gas du giver den.

Lige et par kommentarer du kan overveje.

-placer dine lændeøvelser efter spinning. Den foroverbøjede stilling i lang tid på cyklen er ikke god med en træt lænd.

-placer hyppigere men kortere træningspas, dvs. undlad at køre 2 timer i streg. Hvis du giver den max gas er der som regel ikke krudt til mere end 1 time. Når du pukler i så lang tid som du gør (2,5-3 timer?) stresser du din krop for meget IMHO.

Så hyppigere træningspas med kortere længde ville jeg gøre hvis jeg var dig. Afhænger selvfølgelig også af hvor meget tid du har prioriteret til træning. :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Why not greeeen tea??? :bigsmile:

You and your dark side ideas...... WILL IT NEVER END?!?!?

:tongue:

Grønt the indholder bare ikke nok med koffein for en gammel junkie som mig - så skal jeg drikke rigtigt meget af det og løbe et sammenlagt marathon frem og tilbage på toilettet :crazy:

Link to comment
Share on other sites

You and your dark side ideas...... WILL IT NEVER END?!?!?

:tongue:

Grønt the indholder bare ikke nok med koffein for en gammel junkie som mig - så skal jeg drikke rigtigt meget af det og løbe et sammenlagt marathon frem og tilbage på toilettet :crazy:

It has not even started yet :devil:

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
You and your dark side ideas...... WILL IT NEVER END?!?!?

:tongue:

Grønt the indholder bare ikke nok med koffein for en gammel junkie som mig - så skal jeg drikke rigtigt meget af det og løbe et sammenlagt marathon frem og tilbage på toilettet :crazy:

Haha jeg drikker nu også grøn the :laugh: men der er lavet en new zealands forsøg mellem the og kaffe. Og vinderen var kaffe :king: Jeg ved dog ikke om grøn the var med. :raisebrow:

De produkter med flest antioxidanter er typisk urter, men der er også gode ting som rødvin og mørk chokolade. :w00t:

Så en diæt med kaffe, rødvin og mørk chokolade må lige være sagen :wootdance:

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
Heysa SNF.

God gas du giver den.

Lige et par kommentarer du kan overveje.

-placer dine lændeøvelser efter spinning. Den foroverbøjede stilling i lang tid på cyklen er ikke god med en træt lænd.

-placer hyppigere men kortere træningspas, dvs. undlad at køre 2 timer i streg. Hvis du giver den max gas er der som regel ikke krudt til mere end 1 time. Når du pukler i så lang tid som du gør (2,5-3 timer?) stresser du din krop for meget IMHO.

Så hyppigere træningspas med kortere længde ville jeg gøre hvis jeg var dig. Afhænger selvfølgelig også af hvor meget tid du har prioriteret til træning. :bigsmile:

Hey :cool:

hm havde ikke lige tænkt på det med at lændeøvelserne god point, :4thumbup: øvelserne har taget 25 min så har trænet 2,25 i dag.

Jeg plejer godt kunne give den gas i i 2 timer. :superman:

Jeg træner typisk på den måde, at jeg har dage hvor jeg ligger højt pulsmæssig :heartpump: og så dage hvor jeg forsøger at ligge væsentlig lavere, simpelthen for at lade kroppen komme sig igen. :battery:

Det plejer at virke meget godt, min krop har bare ikke været på toppen i nogle dage. :nonono:

Jeg har ikke rigtig mulighed for at dele min træning over 2 gange på en dag. :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger

Ugens træning

9 spinningstimer :bike: og 1½ gang styrketræning. :bruce: Så kroppen er kommet igennem 1½ gang.

Træning har været præget af at jeg gik ned med sygdom tirsdag :ill:, men alt i alt er det ok.

Kosten har været noget svingende tirsdag aften og onsdag var det bare med at få noget i kroppen. Hvilket betød rimelig meget indtag af koldskål og speltkammerjunker :innocent:

Jeg har på ingen måde kunne få mit protein indtag og fedtindtag til at harmonere :annoyed: Spiser jeg nok protein, så får jeg får lidt fedt og omvendt.

Jeg ved ikke om jeg simpelthen skal prøve at spise mere :4mewantfood: , så bliver det muligvis nemmere for mig at få det til at harmonere. :raisebrow:

Jeg prøvede lige energiberegneren her på MOL, selv hvis jeg var meget konservativ i min vurdering af mit energiniveau vist den at skulle have over 3000 kcal :freaked: Jeg ved godt at den slags ikke direkte kan overføres på alle, men mit energiindtag ligger væsentlig lavere :smile:

Næste uge får jeg sindsygt travlt på arbejde og studie :4smartass: , så træningen må lidt indrette sig efter hvornår jeg har tid. :eh:

Men planen for de 2 næste dage er, i morgen 2 spinning timer og tirsdag styrketræning. :superman:

Link to comment
Share on other sites

Jeg prøvede lige energiberegneren her på MOL, selv hvis jeg var meget konservativ i min vurdering af mit energiniveau vist den at skulle have over 3000 kcal :freaked: Jeg ved godt at den slags ikke direkte kan overføres på alle, men mit energiindtag ligger væsentlig lavere :smile:

Ha ha.. tror ikke du skal gå ud fra den energiberegner her på mol...

Hvis jeg spiste det den regner ud jeg skal spise, kommer jeg til at ligne en flødebolle :crazy: Desværre forbrænder vi piger ikke så meget... *snøft* Mener jeg har regnet ud at jeg ligger på de 2300kcal.. ligevægt :unhappy: desværre er det ikke meget, og slet ikke hvis man tager 500 kcal fra for at tabe sig.. :dry:

Men men men,... du dyrker ufattelig meget spinning, det giver jo nemt et forbrænd på 800kcal på en time.. og det må du jo spise ekstra den dag.. :wink: så husk at spise lidt mere de dage hvor du spinner 1-2 timer, så du ikke bliver træt og udkørt.. :superman:

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
Ha ha.. tror ikke du skal gå ud fra den energiberegner her på mol...

Hvis jeg spiste det den regner ud jeg skal spise, kommer jeg til at ligne en flødebolle :crazy: Desværre forbrænder vi piger ikke så meget... *snøft* Mener jeg har regnet ud at jeg ligger på de 2300kcal.. ligevægt :unhappy: desværre er det ikke meget, og slet ikke hvis man tager 500 kcal fra for at tabe sig.. :dry:

Men men men,... du dyrker ufattelig meget spinning, det giver jo nemt et forbrænd på 800kcal på en time.. og det må du jo spise ekstra den dag.. :wink: så husk at spise lidt mere de dage hvor du spinner 1-2 timer, så du ikke bliver træt og udkørt.. :superman:

Hey

Nej regner heller ikke helt med den :tongue: Jeg tror nu heller ikke jeg forbrænder 800 kcal i spinning , mit pulsur plejer at vise om 500 kcal, men det kan man jo heller ikke helt regne med. :raisebrow:

Mange tager det for givet at det som står man forbrænder på maskinerne er rigtig :eh:

Ja desværre forbrænder vi kvinder :slut: mindre :annoyed: , men det er jo bl.a derfor det er en god ide at styrketræne :4flex:

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share