Allround bonderøv!


Gnuen
 Share

Recommended Posts

Morgenvejning!

Jeg steg på vægten her til morgen, den sagde 86,9kg Fedtprocenten er ca. 11,5%

Jeg spiste et temmelig voldsomt aftenmåltid i går - hjemmelavet pizza, jeg spiste til jeg var ved at flække! :4mewantfood:

Vægten er derfor nok maks 86kg - hvis det passer, ser det sådan ud

Vægt 86kg

Fedt-% 11,5%

FFM 76,1 kg

Dvs. en stigning i kropsvægt, på 7,7kg og på 4,4kg i FFM - på lige knap 3mdr. - noget er helt sikkert væske - fra kreatin, men jeg er tilfreds nok!

Jeg er for øvrigt temmelig øm i landingsstellet her til morgen - alle muskler fra livet og ned er ømme! :blush: Det skal nok blive godt, når jeg senere forsøger mig på bronzecirklen igen! :crazy:

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 216
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Bronzecirkel

Nedenstående x3

4 Kropshævninger

8 Knæbøjninger højre

12 Mavebøjninger

8 Knæbøjninger venstre

10 Armbøjninger

10 Reaktionsøvelser

12 Rygøvelse

12 Englehop

Tid: 7:26.5

Omgangstiderne var 2:07 - 2:28 - 2:51

Føj for satan! Det var rigtig rigtig hårdt. Ingen pauser overhovedet, løb ca. 10m mellem gulvøvelser og chins-bar! Tiden var langt bedre end jeg havde turdet håbe på!! :grindance:

Da jeg lavede den som en del af min udfordring, var det på gulvtæppe, og med løbetøj og sko på - reaktionsøvelserne var temmelig meget nemmere, på et glat gulv med strømpesokker!

Link to comment
Share on other sites

Styrke!

Opvarmning

Mave x2

Lænd x2

Strækkere x2

+ div. udstrækning

Bænk

1x10 @ 50kg

1x5 @ 70kg

1x3 @ 90kg

10x3 @ 100kg

Chins

1x3 @ BW

2x2 @ BW Forsøg på One arm chinup - dvs. én hånd på barren, den anden assistede i håndklæde omkring barren! Inspireret af denne artikel!

1x5 @ BW Towel-chins

2x2 @ BW Assitede Onearms

1x10 @ BW

1x9 @ BW

Mine underarme er nu helt syrede til! :devil:

Pistols fra box (pr. ben)

1x2 @ BW

2x5 @ BW

Koncentration, balance og styrke i ét! :devil:

Yates Row

1x10 @ 50kg

4x5 @ 70kg

1x5 @ 80kg :devil:

Handstand pushups (Op ad dør)

2x5 @ BW

Eksperimenterer lidt med håndstillingen, gør ondt i håndleddene!

Var så imponeret af min styrke her, at jeg besluttede at prøve "The Handstand" - har altid ønsket mig at kunne stå/gå på hænder!

Det blev til 3 forsøg, hvor jeg kom helt op - uden spark! Derudover lidt balancetræning op ad væggen!

Mili pres

1x10 @ 45kg

1x9 @ 45kg

Håndstandsøvelserne sad i skuldrerne!

Hammercurl

4x8 @ 17,5kg

Supersettet

Fransk pres

4x8 @ 27,5kg

Afsluttet med lidt blandet laterals!

God gang træning! Kørt rigtig godt igennem - mangler selvfølgelig lidt dødløft, eller front squat, men min lænd er altså rigtig træls! Det må komme når den har det lidt bedre!

Edited by Gnuen
Link to comment
Share on other sites

...

Var så imponeret af min styrke her, at jeg besluttede at prøve "The Handstand" - har altid ønsket mig at kunne stå/gå på hænder!

Det blev til 3 forsøg, hvor jeg kom helt op - uden spark! Derudover lidt balancetræning op ad væggen!

...

Hvordan skal det forstås?

Noget i stil med en af disse videoer?

http://www.presstohandstand.com/stem.html

Link to comment
Share on other sites

Hvordan skal det forstås?

Noget i stil med en af disse videoer?

http://www.presstohandstand.com/stem.html

Yes! Helt præcist den der hedder "The Frog" - min balance er dog ikke helt god nok, så når jeg kommer op i strakt, tipper jeg ind mod væggen, for at holde balancen. Men jeg prøver selvfølgelig at holde balancen, så længe som muligt - men det er hårdt, synes jeg! :nissetunge:

Link to comment
Share on other sites

Yes! Helt præcist den der hedder "The Frog" - min balance er dog ikke helt god nok, så når jeg kommer op i strakt, tipper jeg ind mod væggen, for at holde balancen. Men jeg prøver selvfølgelig at holde balancen, så længe som muligt - men det er hårdt, synes jeg! :nissetunge:

Cool.

Hvis du begynder at lave de andre Press to handstand, så sig lige til, for så skal jeg have tips. :laugh:

Når du mangler stabilitet i selve håndstanden, så vil jeg foreslå dig at øve det separat.

Tjek evt. disse guldklumper:

http://www.sandowplus.co.uk/Competition/Ho...ance/yorkhb.htm

Key points:

- Balancen styres overvejende i fingre/hænder

- Tryk ud igennem skuldrene

- Hvis nakken er bøjet for meget tilbage vil det få resten af positionen ud af alignment

- Kroppen skal være strakt og så lidt "banan" som muligt

Sina gav mig et godt tip ift at mærke den rigtige alignment i kroppen, nemlig at øve håndstand med støtte op af væggen, men gøre det med maven ind mod væggen. Lyder mærkeligt, og det føles det sikkert også i starten. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Cool.

Hvis du begynder at lave de andre Press to handstand, så sig lige til, for så skal jeg have tips. :laugh:

Når du mangler stabilitet i selve håndstanden, så vil jeg foreslå dig at øve det separat.

Tjek evt. disse guldklumper:

http://www.sandowplus.co.uk/Competition/Ho...ance/yorkhb.htm

Key points:

- Balancen styres overvejende i fingre/hænder

- Tryk ud igennem skuldrene

- Hvis nakken er bøjet for meget tilbage vil det få resten af positionen ud af alignment

- Kroppen skal være strakt og så lidt "banan" som muligt

Sina gav mig et godt tip ift at mærke den rigtige alignment i kroppen, nemlig at øve håndstand med støtte op af væggen, men gøre det med maven ind mod væggen. Lyder mærkeligt, og det føles det sikkert også i starten. :smile:

Tak for guldkornene! :nissegrin:

Kan ikke helt forestille mig at stå på hænder op ad døren, med ansigtet indad - hvordan får man anbragt sig i den position?

Jeg har her de sidste dage øvet lidt balance, og det går faktisk allerede bedre - men der er et stykke vej endnu! :blush:

Mht. andre press to handstand - så har jeg prøvet at lave "The Straddle" også, og jeg synes faktisk den er lidt nemmere end frøen - idet man ikke er helt så sammenkrøllet fra start! :nissetunge:

Link to comment
Share on other sites

Styrke + handstand!

Div. udstrækning

Bænk

1x15 @ 40kg

1x10 @ 80kg

4x5 @ 100kg

Chins

4x5 @ BW

+ div. "leg" hængende i barren, bl.a. et par excentriske one-arm's

Div. håndstands-øvelser! Jeg kan nu lave både frøen og "the straddle" - men jeg synes det er temmelig hårdt, og det kan derfor ikke blive til så mange forsøg, som jeg gerne vil lave! :eusa_think:

Det kniber stadig alt for meget med balancen, og samtidig synes jeg det er voldsomt hårdt, ved mine håndled!

Pistols fra box

Pr. ben

3x5 @ BW

Yates Row

1x10 @ 40kg

3x5 @ 80kg

Ikke helt så tung næste gang! :omg:

Dips

2x10 @ BW

Ikke den vilde energi i dag! Men det gik dog! Bliver bedre næste gang, jeg har heller ikke hverken sovet ordentligt i nat, eller spist ordentligt i dag! :sleepy::sneaky2:

Edited by Gnuen
Link to comment
Share on other sites

KongKent-> Jamen bænken kører jo rigtig fint, jeg havde bare ikke den samme energi i træningen, som jeg normalt har! :raisebrow: Men det er nu sjældent, at jeg synes det ikke kører som det skal, jeg er kommet ind i en rimelig ok rutine, og jeg er næsten på samme niveau som sidste år, så alt i alt er jeg rigtig godt tilfreds! :nissecool:

Styrke

Diverse opvarmning og udstrækning! (jeg er nok det mest usmidige menneske i denne verden!) :blink:

Mave - diverse sæt/crunch varianter

Chins

10x5 @ BW

+ Lidt leg og nogle negative one-arms

Bænk

1x10 @ 40kg

1x8 @ 80kg

1x5 @ 100kg

4x2 @ 110kg

1x5 @ 100kg

Pistols fra box pr. ben

3x5 @ BW

Dødløft

1x10 @ 40kg

2x8 @ 80kg

DB Skrå pres

2x10 @ 30kg

Hammercurl

3x10 @ 17,5kg

BB skulderpres - siddende

3x8 @ 40kg

Jeg er faktisk temmelig svag i denne! :unhappy:

Alt sammen afsluttet med lidt blandet laterals tilbagskulderen, samt noget mave! :bigsmile:

Lækker omgang! Jeg er godt brugt! :cool:

Link to comment
Share on other sites

Hurtig træning!

Bænk

1x15 @ 40kg

1x5 @ 80kg

2x8 @ 90kg

Chins

1x5 @ BW

2x8 @ BW+10kg :4sport: Uha det var hårdt!

Dødløft

1x10 @ 40kg

2x10 @ 70kg

Fyda!! Så snart jeg repper flere end 6 stk. begynder jeg at syre til, og blive forpustet! :annoyed: SVAGT!

BB Skulderpres

2x10 @ 40kg

Det var fanme også hårdt! :blush:

Mave m/ ben i lodret

2x10 lige op

2x10 skrå

Yates Row

2x10 @ 60kg

+ lidt blandet laterals!

God hurtig og effektiv omgang - ca. 45min! :nissegrin:

Link to comment
Share on other sites

Bare juster antallet af reps ned til fem. Og kompensér så ved at hælde flere kilo på! :devil:

... det har jeg gjort. :nissetunge:

Ja, det burde jeg også gøre, men jeg er stadig lidt bange for min lænd - og derudover, virker det som om, at jeg godt kunne trænge til at køre den med let vægt lidt endnu! :nissetunge:

Link to comment
Share on other sites

Styrke!

Lagde ud med 10 min chinup challenge! Chin up er i følge Wikipedia med håndfladerne væk fra en selv, med andre ord, med tomlerne pegene ind mod hinanden!

Det blev til 48 stk på 10min - må indrømme, at jeg synes det er svagt!!!! :4ranting: Synes jeg plejer at være bedre end det! :blink:

Bænk

1x8 @ 60kg

1x5 @ 100kg

1x2 @ 110kg

1x1 @ 115kg

1x2 @ 120kg :4jumpy: HVA' skete der lige der????

1x2 @ 110kg

1x3 @ 100kg

1x8 @ 60kg

Tangering af af PR! :king: Og så vælger jeg lige at understrege det, ved at tage en ekstra rep! :kickass: For vildt! 2. rep var dog ikke pæn, langt fra, men den kom op - HELT OP!

Dødløft

1x10 @ 60kg

3x5 @ 100kg Når nu KongKent siger det! :blush:

1x5 @ 120kg Ku' ik' la' vær! Det er nu sjovere jo tungere det er! :wink:

1x3 @ 130kg

Gik fint! Ingen problemer, og lænden sagde ikke noget - håber ikke der kommer efterveer? :unsure:

BB Skulderpres

3x8 @ 40kg

Hammercurl

2x8 @ 17,5kg

Mave m/ ben i lodret

2x10 lige

1x20 skrå - skiftevis

1x10 lige + 5kg

+ lidt laterals!

God træning - synes styrken var rigtig godt med mig i dag! :weight_lift:

Link to comment
Share on other sites

Cardio!

Ja, så skete det! Jeg fik i går et opkald - jeg er meldt til Danisco Motionscup i Århus! Dog kun 2 runder. Jeg skal løbe 10km 17. februar og 9. marts!

Jeg valgte derfor, at jage min doms-plagede 87kg tunge krop ud på en 10km i dag - den længste distance jeg har løbet i over 4 mdr.! Faktisk har jeg næsten ikke løbet de sidste 4 mdr.! :rudolph::blink:

Så har jeg et udgangspunkt, til de næste måneders træning! Spørgsmålet er så, hvor mange minutter jeg kan barbere af den 17. februar? Ruten går rundt om Brabrand Sø, og er dermed flad som en pandekage - jeg har før løbet den, på omkring 43 min - det kommer jeg dog ikke til denne gang - jeg er for tung, og der er kun 2 mdr. til - men mon ikke jeg kan klare den omkring 46-47 min? :devil:

Jeg løb de 10km på 50:25 min med en snitpuls på 171bpm :santa2:

Jeg kunne ikke have løbet meget hurtigere, måske kunne jeg lige have sneget den under de 50 min, hvis jeg målrettet havde gået efter det fra start! Til gengæld var min udholdenhed forbavsende god, og jeg kunne godt have løbet længere!

Jeg tror på, at interval og korte ture, med høj intensitet, er vejen frem! :devil:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Så blev det endelig tid til at få trænet igen!

Første træning i det nye år. Det er ikke motivationen der har manglet, men jeg har haft temmelig meget om ørerne på det sidste. Der kan bla. nævnes nyt job, samt teoriprøve i forbindelse med kørekort ! Jobbet er startet godt, virker som et godt sted at være, gode kolleger, og så synes jeg det er spændende at undervise. Teoriprøven er bestået – 9. Januar! Så mangler jeg bare køreprøven, men den er jeg nu ikke helt så bange for! Til de nysgerrige, kan jeg meddele, at jeg den 2. September 2007 blev målt til 132 km/t hvor man må køre 80 km/t – det var for dumt, og det koster selvfølgelig! :bottom:

Det vigtigste er, at træningen er godt i gang i gen, og at det hele kører. Årets startvægt er ca. 86kg – jeg har egentlig været oppe på 88 kg i julen, men der er åbenbart røget et par kilo – det var i hvert fald hvad vægten kunne fortælle mig i går! Fedtprocenten synes jeg nogenlunde ud, vil tro den ligger omkring de 12% - jeg har dog ikke målt den endnu i det nye år – jeg laver en kontrolmåling og –vejning her i weekenden, så jeg har noget at arbejde ud fra!

Men her kommer årets første træning:

Styrke!

Chins

3x8 @ BW

Bænk

1x10 @ 40kg

1x5 @ 60kg

1x5 @ 90kg

8x3 @ 100kg

Selv om det er lang tid siden sidst, gik det faktisk ok, men det var tungt!

Mave

2x10 lige

2x10 skrå (til hvert ben)

Dødløft

1x8 @ 50kg

4x5 @ 90kg

Forholdsvis blød opstart, men det var nu hårdt nok!

Skulderpres

3x8 @ 40kg

Hammercurl

3x8 @ 17,5kg

Inc. Db pres

2x8 @ 27,5kg

BO laterals

2x10 @ 7,5kg

God træning, godt at komme I gang igen! 2008 - Here I come!!!! :chopper:

Edited by Gnuen
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share