Allround bonderøv!


Gnuen
 Share

Recommended Posts

800m intervaller

Så blev det igen til en omgang 800m intervaller - ligesom sidst blev det til 7x800m + op- og nedvarmning.

Vejret var godt, jævn vind, sol og 20-21 grader.

Jeg valgte denne gang, at sætte pauselængden til 2:30min mod 2:00 sidst - i følge den oprindelige "Yasso" skal pauselængden være lige så lang som intervallet, men jeg synes dog det bliver en lige lovlig lang pause! :tongue:

Jeg har åbenbart utrolig svært ved, at ramme den rigtige hastighed - havde planlagt at løbe intervallerne med en snithastighed på 3:25min - sammen med den lidt længere pause, var planen at nedbringe restitutionstiden!

Gennemsnittet blev dog noget hurtigere -> 3:14min pr. interval, hvilket modsvarer en hastighed på 4:03min pr. km

Snitpulsen i intervallerne var igen forholdsvis lav, den lå mellem 151bpm og 166bpm (hhv. første og sidste interval)

Næste gang, vil jeg prøve at gøre mig mere umage med at ramme tiden, og til gengæld se om jeg kan løbe 9-10 intervaller! :devil:

I alt blev det til 10,5km

Oplagthed 3

Hårdhed 4

Edited by Gnuen
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • Replies 216
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Loggen har (desværre) været temmelig meget i "feriemode" :blush:

Jeg har i længere tid, ikke haft tid/mulighed for at træne det jeg gerne ville, det er gået lidt udover motivationen! Lidt er det dog blevet til, men slet ikke så meget som jeg havde planlagt - og jeg bliver nødt til at revidere mit marathonmål den 21. september! :unhappy: Jeg havde egentlig regnet med, da jeg havde god tid til at få trænet, at kunne løbe HCA-marathon i en forholdsvis ok tid - mellem 3:30 og 3:40 - det tør jeg slet ikke håbe på nu, eftersom træningen mere eller mindre er gået i vasken! Nu handler det om, at gennemføre, men selvfølgelig under 4:00 :wink: Jeg vil vente med at afgøre, hvad mit mål helt præcist bliver, til jeg kommer noget tættere på, og har set, hvordan den sidste træning forløber. Jeg skal løbe Marselisløbet (12km) den 31. august, og vil bruge dette som formindikator til at prøve at forudsige min marathon-tid!

Den sparsomme træning jeg har fået dyrket på det sidste, ser sådan ud:

12. juli 13,07km - 1:25:01 (meget let løb, med tvillingerne i babyjoggeren)

15. juli 10km - 48:17

20. juli 10km - 51:44

25. juli 18,34km cykling 44:43 - snit 24,6km/t

27. juli 34,85km cykling 1:14:07 - snit 28,2km/t

30. juli 24,06km cykling 47:17 - snit 30,5km/t

31. juli 29,53km cykling 1:09:32 - snit 25,5km/t

6. aug 20,29km - 1:48:56

8. aug 15,57km - 1:18:26

9. aug 4,32km - 18:32

10. aug 9,54km - 45:28

11. aug 6,5km - 33:58 - Coopertest 2870m - kondital ca. 52-53

Jeg har her til morgen målt min hvilepuls, den ligger på ca. 46bpm - min maxpuls er ca. 190bpm

Jeg føler at motivationen er på vej op igen, jeg håber så bare jeg kan fastholde den, så jeg når mit overordnede mål - Projekt PR i 2009 - der skal sættes PR på 5km-10km-marathon - de store mål hedder hhv. <19min <40min og <3:30 :devil: Det er ambitiøst, men jeg tror på, at hvis jeg kan fastholde min motivation, holde skaderne væk og træne fast henover efteråret og vinteren så er det ikke umuligt!

Mit store problem er, og har altid været, at fastholde motivationen over længere tid! :blink:

I næste uge, uge 34, er jeg på job igen efter en lang sommerferie, og her komer træningen desværre til at stå stille fra mandag til fredag - til gengæld har jeg så fri i uge 35, og her håber jeg at kunne få trænet en del - og det er så i denne uge, at der er Marselis om søndagen! - Jeg håber at kunne løbe de 12km på under 54min! :devil:

Link to comment
Share on other sites

Årsbedste på Cooper!

Jeg var ikke helt tilfreds med min præstation på Coopertesten den 11. og da vejret ikke var specielt godt idag, valgte jeg at løbe en Cooper istedet for en noget længere tur - den tager jeg så i morgen i stedet!

Det blev til ialt 6,5km løb idag - Opvarmning, Cooper, nedvarmning. Det tog 33:33min.

Distancen blev 2950m og er 10m mere end jeg var i stand til for 2mdr. siden - min form er altså ikke rigtig blevet bedre, omvendt er den heller ikke blevet ringere! Distancen svarer til et kondital på ca. 54,4 hvilket er ok på nuværende tidspunkt - jeg vil dog gerne lige se, om ikke jeg kan komme over de 3000m inden HCA - uden det dog er et primært mål, det ville bare være rart! :tongue:

I morgen skulle jeg gerne ud på en lidt længere distance, formentlig bliver det til 15,5km - lidt hurtigere end marathontempo!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Stadig dårlig nakke!

Nakken har det stadig ikke godt - gad vide om den er brækket? :blink::tongue:

Det er dog blevet til et par ture siden sidst:

23. august - endnu en cooper - mest for sjov, havde ikke forventet fremgang, og resultatet blev nøjagtig det samme som sidst, 2950m - ialt blev det til 6,47km

24. august - 10km - 45:45min - med meget høj puls! :blink: Snit på 173bpm - ved ikke lige hvad der gik galt, følte mig rimelig restitueret, og jeg er endnu ikke blevet syg! Håber selvfølgelig heller ikke jeg bliver det! :crazy:

I dag står den så på en længere tur planen er +20km

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Tid til en update!

Den seneste tid, har været svær, og ualmindelig træls! :mad: Jeg er løbet ind i en voldsom forkølelse - snotten står ud af hovedet, enkelte dage har jeg haft feber, konstant propper i ørerne osv. osv. ren elendighed, og ingen træning! :cry:

Det er dog heldigvis på retur nu, bortset fra, at det har sat sig i halsen, med slim og hoste som følgesvend! :unhappy: Jeg har voldsomt ondt af mig selv! :crybaby::blink::raisebrow:

Tanker om at droppe HCA-Marathon den 21. september er begyndt at tage form i mit hovede. Sådan som træningen er gået på det sidste, med hold i nakken, forkølelse, og i det hele taget manglende træning, tror jeg ikke det vil være en tilfredsstillende oplevelse. Jeg er ikke i tvivl om, at jeg ville kunne gennemføre, og formentlig også på lige omkring 4 timer - men der vil, det hele taget i betragtning, også være en risiko for, at jeg går ned med et brag, og må kæmpe mig ind på 4:30 - og jeg er ikke sikker på, at jeg vil tage den chance!

Jeg har én gang gennemført et marathon, med sygdom i kroppen, og det tog mig 3mdr. at komme over! Det var det værste jeg nogensinde har prøvet - og det var ikke fordi jeg dengang ikke var i træning, jeg har faktisk aldrig været i så god form, hverken før eller siden! :dry:

Nå, men man kommer ikke i form, af at ligge på sofaen, og have ondt af sig selv, og i dag tog jeg så endelig en kort træningstur, for at komme igang igen. Det blev til 4,32km tiden sagde 19:33min hvilket jeg er temmelig godt tilfreds med, snotten taget i betragtning! Puls var der ingen af, tror batteriet i senderen muligvis er fladt?

Inden sygdommen ramte mig i mandags, var det dog blevet til lidt træning i den foregående uge:

26. august - 21,1km - 1:51:44 - snitpuls 166bpm (alt for højt)

29. august - 9,5km - 44:29 - snitpuls 163bpm (stadig for højt)

31. august - 12km - Marselisløbet - 55:29 - snitpuls 169bpm

Marselisløbet gik egentlig ok. Jeg lagde forsigtigt ud, og holdt tempoet indtil ca. 9km, hvor jeg satte turboen på - de sidste 3km blev løbet på ca. 12:30min - heraf de sidste 2km på 8:05 - fantastisk! :alright:

Mandag starter jeg på arbejde igen, og jeg skal mere eller mindre arbejde fast hver uge, indtil jul! :tongue: Jeg håber jeg kan bibeholde motivationen, og blive ved med at træne kontinuerligt, så det ikke går som det er gået de sidste par år, hvor jeg gang på gang har måttet træne mig op fra 0-punktet når det er blevet forår! Nu skal det være, jeg har brug for at vise mig selv, at jeg kan! Og så har jeg jo vilde planer for år 2009!! :king:

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Tid til endnu en update!

Motivationen har på det sidste svigtet mig noget, jeg har været hårdt ramt af forkølelse, hold i nakken og virkelig ringe ryg!

Forkølelsen er der kun meget lidt tilbage af, men til gengæld driller ryggen mig stadig jævnligt. Nogle dage går det fint, og andre kan jeg slet ikke bukke mig, tage sko på osv. :crazy: Det er dog blevet bedre, og jeg har også fået løbet lidt (læs: MEGET lidt) på det sidste - ikke nok til, at jeg har gidet logføre det!

Jeg håber dog på, at kunne komme igang igen nu, stadig ikke for fuld tryk - dertil har jeg for meget arbejde i efteråret - men nok til igen, at kunne komme under 45min. på 10km inden 1. januar!

Jeg løb en cooper i går, for at have noget at gå ud fra, det blev til 2720m på de 12min. knap 200m kortere end for ca. 2mdr. siden! Dvs. at mit kondital er faldet til 49,3 fra 53,5 - jeg håber på igen at komme over de 2900m inden 1. december - det er dog ikke et ultimativt mål - igen sætter arbejdet nogle begrænsninger. Men hvis ryggen og helbredet vil det, burde det ikke være umuligt - bare det at få løbet mere jævnligt end jeg har gjort det sidste stykke tid, burde kunne løfte mig betragteligt!

Jeg håber og satser på, at kunne få løbet 2-3 gange om ugen resten af året - noget med en kort tempotur midt på ugen, og en lidt længere i weekenden, og forhåbentlig en ekstra tur, hvor det lige passer ind.

Ialt blev det til 6,4km igår - heraf 2720m på cooperen, med en snitpuls på 172bpm - mod slut var pulsen på 183bpm - ialt brugte jeg 35min på op-/nedvarmning + cooper - en god tur, det var dejligt med et godt træningspas igen! :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Det er ikke meget det bliver til - jeg har dog fået trænet lidt siden sidste update, men det er alt for lidt! :dry:

For mange planer og for lidt action! :mad:

Jeg fik trænet lidt igår - 8km i roligt tempo - dog med 2x1km i noget højere fart.

Håber jeg kan få trænet nogenlunde jævnligt i løbet at december - så jeg klar til Motionscuppen, samt formopbygningen i foråret!

Jeg vil igen forsøge at opdatere jævnligt, i løbet af december!

Link to comment
Share on other sites

Sådan! Endnu en gang træning!

4,2km let træning, vejret var ringe, og benene ømme! :blink:

Tænk at jeg er i så ringe form! Føler faktisk at jeg er i ringere form, end jeg var for præcis ét år siden - forskellen er bare, at jeg sidste år holdt meget længere pause, hvor jeg slet intet lavede - i år har jeg da løbet lidt sporadisk de sidste par måneder! Håber og satser på, at formen snart kommer igen!

Link to comment
Share on other sites

Så er der blevet trænet et par gange mere!

Den 3. blev det til 5,68km med 4x400m interval indlagt. Intervallerne blev løbet på 1:41-1:46-1:34-1:51 snit 1:43 Pulsen i intervallerne var i snit ca. 167bpm

I dag blev det så til lidt af et ekperiment. Jeg havde besluttet at løbe RIGTIG LSD-træning. Dvs. min puls ikke måtte komme over 70% af pulsreserven. Min hvilepuls er pt. ca. 50bpm og min makspuls 190bpm - dvs. at min snitpuls maks måtte være ((190-50)x0,7)+50=148bpm

Jeg satte mit ur til at give alarm, hvis pulsen kom over 152bpm, for at have en lille margin. Distancen satte jeg til 12km.

Planen er så, at jeg skal forbedre mig på denne distance, ved samme puls, og yderligere skal distancen langsomt øges. Det var usædvanligt svært, at løbe så langsomt - jeg havde troet at mit tempo ville være noget højere, ved den givne puls - det viste sig at jeg gang på gang ramte loftet, og måtte sætte tempoet laangt ned igen, for at komme ned på rette puls igen.

Jeg løb de 12km på 1:16:43 eller 6:23min pr. km :blink: Pulsen ramte meget godt, den sagde i snit 147bpm. Jeg løb hele vejen, og det føltes meget ubesværet, hvilket jo også er planen! I følge diverse marathon-litteratur og bl.a. McMillan Running Calculator, skal LSD-tempoet ligge ca. 40 sek. langsommere end aktuelle marathon-tempo

Idéen er at jeg så, at jeg over tid, skal øge hastigheden, men bibeholde pulsen - på den måde kan jeg konkurrere med mig selv, uden at presse mig for hårdt, med for lang restitutionstid til følge.

Jeg har aldrig målrettet trænet på denne måde før, hvilket har gjort, at jeg har haft meget svært ved at komme op på et særlig højt ugentligt km-antal, pga. restitutionstiden. Nu prøver jeg dette i noget tid, og ser om jeg kan forbedre mig, og om jeg føler at jeg får noget ud af det.

Den langsigtede plan er, at komme i god marathon-form igen! Disse LSD-ture skal selvfølgelig kombineres med tempo-ture, samt noget interval.

Jeg håber på, i løbet af 2009 at kunne presse min marathontid et rimeligt stykke under 3:30 - hvis jeg tager udgangspunkt i det, skal jeg kunne løbe mine LSD-ture i ca. 5:30min pr. km uden at min puls kommer over de 148bpm i snit, og distancen på turene skal i omegnen af 25km - det virker umiddelbart som et vildt spring i forhold til, hvad uret sagde i dag - men jeg ved af erfaring, at når først jeg kommer i gang med træningen igen, går det rimeligt hurtigt med at få snitpulsen på de lange ture et godt stykke ned. :wink:

Jeg må se hvad det bringer, nu har jeg i hvert fald et udgangspunkt - 12km på 1:16:43 - 6:23 i snit! :w00t:

Link to comment
Share on other sites

Guest PlayboY

Hej Gnuen, har lige læst din log igennem. Ærgeligt at du ikke kan finde tid til at holde træningen regelmæssigt, du får jo ellers virkelig imponerende resultater på meget kort tid når du er inde i rytmen :devil: ..

Jeg vil fremover følge din log regelmæssigt og så regner jeg med at se regelmæssig træning fra din side :wink:

I øvrigt, kan jeg lige få dig til at fortælle lidt mere om nedenstående hændelse? :smile:

Jeg mener, du kan vel næppe have ligget syg i 3 måneder efter?

Jeg har én gang gennemført et marathon, med sygdom i kroppen, og det tog mig 3mdr. at komme over! Det var det værste jeg nogensinde har prøvet - og det var ikke fordi jeg dengang ikke var i træning, jeg har faktisk aldrig været i så god form, hverken før eller siden!

Edited by PlayboY
Link to comment
Share on other sites

Hej Gnuen, har lige læst din log igennem. Ærgeligt at du ikke kan finde tid til at holde træningen regelmæssigt, du får jo ellers virkelig imponerende resultater på meget kort tid når du er inde i rytmen :devil: ..

Jeg vil fremover følge din log regelmæssigt og så regner jeg med at se regelmæssig træning fra din side :wink:

I øvrigt, kan jeg lige få dig til at fortælle lidt mere om nedenstående hændelse? :smile:

Jeg mener, du kan vel næppe have ligget syg i 3 måneder efter?

Jeg har én gang gennemført et marathon, med sygdom i kroppen, og det tog mig 3mdr. at komme over! Det var det værste jeg nogensinde har prøvet - og det var ikke fordi jeg dengang ikke var i træning, jeg har faktisk aldrig været i så god form, hverken før eller siden!

Hej PlayboY

En læser -> jeg er rystet! :bigsmile:

Og tak mht. resultaterne, spørgsmålet er så bare, om du mener mht. styrketræningen eller løbet? Loggen indeholder jo lidt af begge dele, netop fordi jeg ikke er specielt god, til at træne det samme i længere tid! :blush:

Og i øvrigt har vi nu en aftale, jeg lover at være regelmæssig denne gang - jeg har i hvert fald planer om det - jeg har nogle ambitiøse mål i 2009, og det går ikke uden regelmæssig træning!

Jeg har dog lige fået min arbejdsplan for første halvår af 2009, og det ser sku ikke super godt ud mht. træningen, men jeg håber på, at kunne få det flettet sammen! :smile:

Mht. til mit marathon, hvor jeg var syg! :crazy: Det var en vanvittig oplevelse, som stadig sidder i baghovedet af mig! Det var i 2001 til Berlin Marathon. Jeg havde trænet målrettet op til løbet, der ligger i slutningen af september, siden jeg om foråret, i april, havde gennemført Hamburg Marathon. Træningen var gået super, bl.a. lå min 10km tid på 41:30 - hvilket skulle indikere en sluttid på ca. 3:15.

I ugen op til, blev jeg lidt småforkølet, men ikke noget jeg regnede med, ville have nogen betydning. Da vi ankom til Berlin fredag aften, så det dog ikke for godt ud, og i løbet af lørdagen fik jeg feber - ikke noget vildt, ca. 38-39. Jeg overvejde et kort øjeblik situationen, og besluttede mig for at gå tidligt i seng, og regnede så med at være klar søndag. Søndag morgen var jeg dog ikke super frisk, men nægtede at få taget min temperatur - jeg skyllede 2 panodiler ned, og stillede til start! Det blev et helvede!!!

De første 10km gik fint, dog lidt langsommere end jeg havde planlagt hjemmefra, men det var ok - ved 15km ville jeg stå af - jeg besluttede at vente til jeg kom til ½marathon, da der her skulle stå nogle "heppere" vi havde med - det gjorde der ikke! Så jeg fortsatte. Ved 25km havde jeg vanvittig ondt i hele kroppen, jeg gik lidt, men vlagte at fortsætte - nu var jeg jo kommet så langt, og tanken om at skulle udgå af et løb var jeg ikke glad for. Ved 32km begyndte jeg at tude af smerte! :blush: Ved 37km fik jeg et pust af "runners high" - det varede ca. én km - omkring 38km fik jeg spontant næseblod, og måtte skjule det med en svamp, for ikke at blive trukket ud af løbet, så kort før mål.

Jeg kom i mål på ca. 4:30 og var fuldstændig smadret, og kunne knapt nok gå! Vanvittig uforsvarligt! :nonono:

De næste par uger, tog sygdommen til, jeg havde jævnligt feber, der kom og gik, jeg var snottet, hostede osv. alt i alt havde jeg det som et gammelt vrag, og blev forpustet bare jeg skulle gå 3 trin op af en trappe. Efter ca. 14 dage prøvede jeg at træne igen, det gik meget meget dårligt, og jeg blev meget træt, af bare at løbe 5km - mine ben føltes trætte, så snart jeg begyndte at løbe, og sådan fortsatte det i lang tid.

Jeg døjede løbende med træthed, og der var ikke meget energi til dagligdagen. Efter 1½-2 mdr. gik det bedre med trætheden, men træningen var stadig helt på hælene - først efter 3 mdr. synes jeg at træningen gik som den skulle, men mine tider var ikke i nærheden, af det de var inden marathonet - det har de så i øvrigt ikke været siden! :unhappy::tongue:

Jeg har løbet én gang i Berlin siden, det gik også dårligt, men det var vist mest, fordi jeg ikke lige var i ordentlig træning! :tongue:

Men i 2009 skal det være - her skal der sættes PR, og måske endda i Berlin! Satser på at tage et forårsmarathon - det bliver forhåbentlig Hamburg (mit absolutte yndlingsløB) i efteråret er det så 3 at vælge i mellem - Grenå, Odense eller Berlin - og om træningen går som den skal hele året, har jeg en kæmpe udfordring i november 2009 - men så skal hele året altså også klappe 100% træningsmæssigt!! :superman:

Lækkert med en læser, og tak for kommentaren - det er sku lidt sjovere så! :wink:

Link to comment
Share on other sites

Guest PlayboY

Damn det lyder livsfarligt det du havde gang i til Berlin marathon - alligevel må jeg beundre din kampånd - at du simpelthen fortsatte selvom alle advarselslamper lyste.

Jeg kan forstå at man kan være syg i 14 dage efter sådan en tur, men 3 måneder lyder godt nok helt vildt. Tilsyneladende har du overbelastet din krop så meget at den krævede 3 måneders restituation - det kan IKKE være sundt :tongue:

Mht træningen synes jeg at du har klaret dig bedst på vægttræningsfronten - løb og bronzecirkel er også super, men hold fast du har gainet meget lean masse i den tid du har holdt din træning ordentligt ved lige. Du har jo virkelig et godt fundament at gå ud fra, så det er ærgeligt du ikke har tiden til at holde det ved lige :smile:

Link to comment
Share on other sites

En hård dag!

Efter 2 hviledag, og formentlig med udsigt til 2 mere, tirsdag+onsdag, skulle 5km formen lige prøves af! Det var hårdt arbejde, men det gik egentlig ok! :smile:

Det blev til 6,4km ialt - 1,2km let løb, 5km test, og 200m afjog. (lidt kort)

Ialt var jeg på benene i 31:09min med en snitpuls på 166bpm

De 5km blev løbet på 23:23min med en snitpuls på 172bpm - 87% af pulsreserven.

Benene fulgte rigtig godt med, det var værre med vejrtrækningen! :blush: Ryger stadig! :nonono:

Jeg har nu et godt udgangspunkt til at bruge McMillan eller FIRST - men nu må vi se, hvad 2009 bringer, jeg er jo blevet lidt i tvivl om, hvor jeg skal ligge min indsats! :blink:

Link to comment
Share on other sites

800m intervaller

En god træning, i godt vejr! Koldt, skyfrit og kun meget let vind! :smile:

Det blev til 8,1km i alt. Ca. 2km opvarmning 4x800m og ca. 1,5km afjogning. Intervallerne blev løbet på hhv. 3:22 3:32 3:29 3:18 - jeg havde egentlig taget udgangspunkt i den hastighed McMillan foreskriver, ud fra mit nuværende 5km tempo - dvs. mellem 3:34 og 3:44 - men selvom det var lidt for hurtigt, var der ingen problemer, og jeg kunne egentlig godt have taget et par stykker mere! :cool:

Pulsen i intervallerne lå mellem 165bpm og 172bpm (dog var det første nede på 155bpm i snit) - pausen mellem intervallerne var 2min.

Link to comment
Share on other sites

10km i moderat tempo!

Endnu en dag med fantastisk vejr at løbe i! :wink:

Det blev til 10km - jeg havde sat pulsalarm på, så jeg ikke kom over puls 160bpm - Det gjorde at tiden blev derefter, men til gengæld var det dejligt afslappet, og igen er der en tid at gå efter! :wink:

Tiden sagde 55:47 og snitpulsen 157bpm

Link to comment
Share on other sites

Guest Rasmus K

Godt at se du er kommet i gang med at løbe igen. Det har været super smukt vejr i dag, så det må have været super lækkert at få en lille falsk snert af sommer ved at løbe med solen i ansigtet :smile:

Hvorfor vil du i øvrigt ikke have pulsen over 160? .. Er du ved at være for gammel :tongue:

Edited by Rasmus K
Link to comment
Share on other sites

For gammel..? NEJ!! :4ranting:

:tongue:

Neeej, jeg tror ikke alderen er begyndt at trykke endnu!

Jeg planlægger at "eksperimenterer" lidt med at træne efter pulsen, og til at starte med løber jeg et par ruter hvor jeg ikke kommer over en bestemt puls - hvis jeg så efterfølgende løber den samme rute, med samme "pulsregel", og jeg løber ruten hurtigere, så har jeg en forbedring! :cooldance:

I dag var det kærkomment, da jeg løb interval i går!

Jeg har aldrig rigtig løbet efter pulsen på denne måde, jeg har egentlig bare løbet på dagsformen, og så noteret mig pulsen. Planen er at jeg ved ovenstående metode, kan konkurrere mod mig selv hver gang, uden at presse mig selv så hårdt, at det går ud over restitutionstiden - det har jeg haft stor tendens til tidligere, hvilket har gjort, at jeg ikke har kunnet løbe særlig mange km om ugen!

Nu prøver jeg om dette virker, om det er en bedre indgang til træningen! :wink:

Link to comment
Share on other sites

Cooper test!

Jeg kunne ikke helt beslutte mig for, hvordan træningen skulle se ud i dag, så det blev til en rask Cooper-test på den sædvanlige rute!

Det blev til 2780m - hvilket er godkendt på nuværende tidspunkt. Mit årsbedste er 2940m

Resultatet giver mig, i følge MOL's egen beregner, et kondital på 50,6 og et VO2-max på 3,8 l/min

Pulsen under Cooperen var i snit 172bpm, men mod slut var den på ca. 182bpm. Det gik faktisk rigtig godt, jeg havde et godt flow, og følte egentlig at jeg godt kunne have fortsat i par hundrede meter i samme tempo - det må være et tegn på, at jeg kunne have gjort det bedre! :devil:

Ialt blev det til 6,4km løb, på 33:33min

Link to comment
Share on other sites

Tempotur!

En god dag! :xmas:

Det blev til 8,02km i tiden 37:09min 4:38min/km - snitpulsen sagde 168bpm - det samme som 84% af pulsreserven - mod slut var den dog på 182bpm

En hård tur, men det gik godt - der var dog en træls modvind de sidste 2km, men følte mig ikke helt løbet ud! :xmas:

Nu er der så 3 hviledage - jeg har ikke mulighed for at træne fredag, lørdag og søndag, så det bliver kun til 2 gange træning i denne uge! :annoyed: Til gengæld står den på 10km testløb mandag eller tirsdag! :thumb:

Edited by Gnuen
Link to comment
Share on other sites

10km test/tempoløb!

Det blev til 10km juletest, ligesom sidste år - måske jeg skulle starte en tradition! :nissetunge:

Det gik super godt, tiden blev 45:51 - snitpuls 169bpm - hastighed 4:35 min/km! :devil: Så er jeg tilpas - det ser ud som om, at jeg er på rette vej, i hvert fald er det et meget bedre udgangspunkt end jeg havde sidste år ved samme tid, hvor jeg ligeledes havde planer om at starte op på løb igen - det blev det dog først til i løbet af marts! Denne gang er planen at fortsætte med regelmæssig træning! :xmas:

Sidste år løb jeg nøjagtig samme rute på 50:25 med en snitpuls på 171bpm - altså en markant forbedring - til gengæld er jeg også 12kg lettere!

Vejret var i dag fantastisk - køligt med lidt sol, og nærmest ingen vind - en super god tur - og julehumøret og motivationen i top!! :nissegrin:

Link to comment
Share on other sites

12,6 km i moderat tempo!

Fantastisk vejr til en løbetur - igen! :bigsmile: Sol og ingen vind - ca. 0 grader.

Det blev til 12,6km - jeg havde igen sat pulsalarm til ved 160bpm - sidst jeg gjorde det, løb jeg 10km i tempo ca. 5:34 min/km og snitpulsen var 157bpm - idag blev det til et helt andet tempo - jeg løb 5:08 min/km på de 12,6 km! :blink: Snitpulsen sagde 154bpm da jeg kom hjem - jeg var i løbet af turen oppe og røre grænsen en del gange, men når jeg sænkede tempoet, faldt pulsen hurtigt!

Det virker temmelig mærkeligt, at min puls ikke var højere, ved det noget højere tempo, i forhold til sidst! Min form kan jo ikke være blevet så meget bedre siden jeg løb de 10km den 12. dec.?

Eneste forklaring jeg kan finde på, er at jeg i dag var meget mere restitueret end sidst?

Men i hvert fald en god tur, og det virker som om, formen er godt på vej igen! :wink:

Edited by Gnuen
Link to comment
Share on other sites

800m intervaller

8,5km løb, inkl. 5x800m intervaller - en god tur, endnu engang i godt vejr - let vind og ca. 5 grader, dog ingen sol!

Det gik rigtig godt og jeg havde godt med overskud - kunne sagtens have løbet flere intervaller i samme tempo. Jeg holdt 2min pause mellem hver interval!

Tiden i intervallerne blev hhv.:

3:26

3:17

3:12

3:17

3:22

I hvert interval, var slutpulsen oppe omkring 172-175bpm!

Link to comment
Share on other sites

Nytårs cooper test den 31. december 2008!

Nytårsaftensdag blev det tid til en cooper - måske skulle man starte en tradition! :cool:

Det gik supergodt! Det blev til 2890m hvilket jeg er meget tilfreds med! Snitpulsen under testen sagde 170bpm

Ialt blev der tilbagelagt 6,4km

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share