Allround bonderøv!


Gnuen
 Share

Recommended Posts

  • Replies 216
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Det var da en solid opstart du fik kørt igennem. Så er det bare at holde ved. :smile:

Og kørekortet, tja... 132 var måske liiiige i overkanten. Grænsen ligger jo på de magiske 104 km/t i en 80-zone. :shades:

Velkommen tilbage. Lad os håbe der snart kommer noget blod og sved her i loggen! :devil:

Tak for det! :wink:

Og ja - blod og sved - mere af det! :devil:

Link to comment
Share on other sites

Alternativ styrketræning!

En hurtig omgang, presset ind fra morgenstunden! Vigtigst er det lige nu, at få rørt de forskellige muskelgrupper!

Mave

1x30

Chins

1x3 @ BW

1x13 @ BW

Bænk

1x5 @ 70kg

1x15 @ 70kg

Front squat

1x15 @ 50kg

Bb skulderpres

1x15 @ 37kg

Yates Row

1x20 @ 50kg

Db skråpres

1x10 @ 27,5kg

OK hurtig omgang, tog ca 25min - og jeg fik gjort det vigtigste - rørt mig! :wink:

Link to comment
Share on other sites

Styrke

Mave

1x15 lige

2x1x15 skrå - skiftevis

Chins

2x10 @ BW

Bænk

1x10 @ 50kg

2x10 @ 80kg

Dødløft

1x5 @ 50kg

2x10 @ 70kg

Bb Skulderpres

2x10 @ 37kg

Yates Row

2x10 @ 60kg

Db skråpres

2x10 @ 25kg

EZ Curl

2x10 @ 35kg

BO laterals

2x10 @ 7,5kg

Rigtig god træning! Godt og grundigt kørt igennem!! Min krop bliver MEGET brugt, af de mange gentagelser i hvert sæt - overvejer lige, om denne træning, skal være den første i en omgang HST - det tog godt én time, og jeg kunne nok have gjort det på 45min! Fristende!

Link to comment
Share on other sites

Styrke!

Mave

1x20 lige

2x10 skrå - skiftevis

Chins

2x10 @ BW

Bænk

1x10 @ 60kg

3x8 @ 85kg

Dødløft

1x5 @ 60kg

2x8 @ 80kg

Bb skulderpres

2x8 @ 37kg

1x8 @ 42kg

Yates Row

3x8 @ 60kg

Db skråpres

3x8 @ 27,5kg

BO Laterals

3x10 @ 7,5kg

Rigtig god omgang, var dog lidt lang tid om det i dag! Nu varer det desværre længe, inden jeg er på styrken igen - der går i hvert fald en uge! :dry: Faktisk bliver min træning de kommende uger temmelig ustabil - jeg går en travl periode i møde på arbejdet, hvor jeg skal overnatte der, da der er "undervisning" til kl 1-2 om natten! Jeg får trænet det jeg kan, og om ikke andet gi´r jeg den ekstra gas i weekenderne! :wink:

Edited by Gnuen
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Så blev der tid igen! Denne uge skulle gerne blive rimelig stabil! :wink:

Styrke

Chins

3x8 @ BW

Mave

1x15 lige

2x15 skrå

Bænk

1x8 @ 60kg

1x4 @ 80kg

1x3 @ 100kg

6x1 @ 110kg

1x5 @ 100kg

Dødløft

1x5 @ 60kg

1x5 @ 80kg

2x5 @ 100kg

Bb Skulderpres

1x5 @ 37kg

4x5 @ 47kg

Yates Row

1x5 @ 60kg

4x5 @ 70kg

Db skråpres

3x8 @ 27,5kg

EZ Curl

3x8 @ 35kg

BO Laterals

3x8 @ 8,75kg

En rigtig god omgang, set i lyset af, at jeg ikke har fået trænet siden den 19.? Faktisk vil min træning, til og med uge 10 være meget ustabil - jeg har dog fri i denne uge, og i uge 7 - så her skulle der være mulighed for at give den gas! Efter uge 10, skulle der gerne være nogenlunde ro på, og så skal der gives gas! :devil:

Godt at mærke, at min styrke ikke er helt forsvundet - nu gælder det bare om at holde den ved lige, til jeg igen kan begynde opbygningen!

Vægten siger i øjeblikket 87kg og fedtprocenten ligger lige over 12% Jeg har lidt på fornemmelsen at de seneste 5 ugers manglende træning, men "normale" kcal-indtag, har gjort at jeg har mistet lidt muskelmasse, men til gengæld har givet mig lidt mere spæk! :blush:

Biceps er 39cm

Brystet er 119cm

Om livet er jeg 89cm

Om hoften 99cm

Låret måler 60cm

Mit BMI er 25,7 - ergo er jeg FED! :nonono: :4thumbup: :4mewantfood:

Planen for ugen hedder:

Mandag: Styrke

Tirsdag: Løb - 4,4km alt hvad den kan trække!

Onsdag: Styrke

Torsdag: Løb - 6,4km moderat

Fredag: Styrke

Lørdag: Løb - interval

Søndag: Styrke

Nu må vi se, om det holder - motivationen er der! :superman:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Sådan!

Så blev der endelig tid til en omgang træning! Jeg kæmper det bedste jeg kan, for at holde liv i loggen - træningen i den kommende uge, skulle gerne blive nogenlunde regelmæssig, men så går det galt igen, i ugerne 8-9-10, herefter regner jeg med at det bliver regelmæssig træning igen, med masssssiiv fremgang! :devil:

Dagens træning:

Chins

3x8 @ BW

Mave

1x15 lige

2x15 skrå - skiftevis

Bænk

1x8 @ 60kg

1x5 @ 80kg

5x3 @ 100kg

Hård omgang, jeg kan mærke, at der er forsvundet lidt af styrken - men det er vel hvad man kan forvente! :hmmm:

Dødløft

1x8 @ 60kg

2x8 @ 80kg

Gik faktisk rimelig ok!

Bb Skulderpres

1x8 @ 37kg

3x5 @ 47kg

Venstre skulder brokker sig lidt, uden på - det trækker lidt ned i armen, på ydersiden. Det har faktisk været sådan ret længe, underligt at det ikke går væk, især efter al den hvile jeg har fået den sidste måned? :hmmm:

Yates Row

2x8 @ 60kg

Db Skråpres

2x8 @ 27,5kg

EZ Curl

2x8 @ 35kg

B O Lats

2x8 @ 8,75kg

Pænt hård omgang - jeg forudsiger DOMS :devil: i morgen!

Link to comment
Share on other sites

Løb

4,26 km

20:53 min

4:55 min/km

Puls 170

Lidt langsommere end sidst, men til gengæld er snitpulsen også 2 slag under sidste gang!

Gik ok, men ved ikke lige om jeg tror på, at jeg kan løbe under 5min/km på søndag? :unhappy: Men jeg prøver, den skal have fuld skrue! :devil:

Og jo, jeg er lettere øm i dag! :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Styrke! :devil:

Chins

2x8 @ BW

Mave

2x10

Bænk

1x8 @ 60kg

2x10 @ 80kg

Fuh, det var sku hårdt! :blush:

Dødløft

1x5 @ 60kg

2x5 @ 80kg Kort pause mellem sæt

3min pause

2x5 @ 80kg Kort pause mellem sæt

Det kørte faktisk meget godt, måske er det en model man skulle overveje fremover?

Bb Skulderpres

1x10 @ 37kg

2x5 @ 42kg Kort pause mellem sæt

3min pause

2x5 @ 42kg Kort pause mellem sæt

Yates Row

2x8 @ 60kg

Db Skråpres

1x10 @ 27,5kg

1x8 @ 27,5kg :cry: Skuldrene sagde fra - altså de var udkørte! :tongue:

Hammercurl

3x8 @ 17,5kg

Fransk pres

2x8 @ 30kg

Så er jeg fæærdig! Rigtig god omgang! Så står den på løb i morgen! :wink:

Link to comment
Share on other sites

Løb

Jeg fik løbet Brabrand Sø rundt i dag 10km, som en del af Motionscuppen.

Det gik ok, jeg kom ind i 50:20 - og set i lyset af, at jeg kun har løbetrænet 2 gange i år, begge gange 4,3 km, var det faktisk rigtig godt. Udholdenheden er dog blevet noget ringere, og da vi efter ca. 7,5km fik ca 2km med modvind, kunne den manglende træning virkelig mærkes. Indtil 7,5km lå jeg til en sluttid på lige under 50min, men det satte vinden og den manglende træning altså en stopper for! :blush:

Alt i alt er jeg dog tilfreds, selvom det kun er knap et halvt år siden, at jeg kunne have løbet den knap 10min hurtigere! Der er så også lige kommet 10kg mere på kroppen i mellemtiden! :tongue:

Nu venter 3 hårde uger, uden meget træning, hvis nogen overhovedet! :sneaky2:

Link to comment
Share on other sites

But why?

Jeg er på job, har fået nyt job som underviser, i disse 3 uger, af max 7 om året, er der tale om internatundervisning, hvor jeg underviser fra tidlig morgen til meget sen aften, og sover på stedet!

Til gengæld giver det en masse timer, og jeg kan derfor holde helt fri i andre uger! :tongue:

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
  • 3 weeks later...

Jep, de 3 uger er overstået, og ca 3 mere! :cry:

Det er ikke super, efter den lange pause, er motivationen på et meget lille sted. Jeg har dog fået trænet lidt, men mest er det løberiet der taget mine ledige stunder!

Det skal ingen undskyldning være, og jeg skal til at igang igen. Om ikke andet så vil jeg prøve, at få logget den spinkle træning jeg får taget mig sammen til! Det er lidt underligt, tiden er der - lige nu - lysten er der egentlig også, men det er lidt som om, at det er meget svært at få taget mig sammen!!??!! :blush:

Loggen er ikke død endnu!! :wink:

Link to comment
Share on other sites

A new beginning……!

I dag begynder jeg på ny! Jeg har de seneste 3½ måned ikke trænet hverken hensigtsmæssigt eller regelmæssigt. Det skal være slut nu! :devil:

Træningsmæssigt har 2008 indtil videre kun budt på skuffelser. Jeg har som følge af sygdom, arbejdspres og manglende motivation fuldstændig sjoflet min træning. Jeg har ikke spist ordentligt, hvilket har resulteret i et vægttab på mellem 6 og 7kg. Dvs. min vægt pt. Ligger mellem 82 og 83kg. Jeg er begyndt at løbe igen, på den konto er det fint med vægttabet, men mine tider bærer ikke rigtig præg af, at jeg har tabt mig. Det går langsomt, og udholdenheden er helt væk. I slutningen af marts, var jeg og i stand til at løbe 2690m på en cooper, et overraskende resultat, alt taget i betragtning. Men da udholdenheden ikke strækker til mere end det, betyder det at min 5km tid ligger på lige under 24min. og min 10km tid sniger sig lige op, på den forkerte side af 50min. Det er vel at mærke på trods af, at jeg for knap 9 mdr. siden løb samme 10km rute på ca. 42min. Troen på at jeg nogensinde når derned igen, kan ligge på et meget lille sted. Jeg har ikke styrketrænet siden engang i januar. :cry:

Jeg har aldrig været så syg, som jeg har været i år. Jeg har været i gennem flere kraftige forkølelser, halsbetændelse, influenza og bihulebetændelse. Det har selvfølgelig været stærkt medvirkende til den manglende motivation, samt de temmelig dårlige løberesultater. Jeg døjer stadigvæk med resterne af en bihulebetændelse, jeg er på penicillin, og håber stærkt på, at så snart det er ude af kroppen, begynder resultaterne også at komme.

Min vægt er som nævnt lige over 82kg, og min fedt% ligger lige under 10% - Alt i alt en sammensætning jeg er godt tilfreds med. Dog vil en lidt lavere fedt% ikke gøre mig noget, men det bliver kun som en evt. bivirkning af min træning. :cool:

Jeg vil fra nu af, prøve igen at få lidt struktur, og kontinuitet i min træning. Jeg vil træne løb, cykling og styrketræning. Helt præcist hvordan jeg vil gribe det an, har jeg ikke lagt i rammer endnu.

Målet er dog lysende klart; Hurtig som en gepard, udholdende som en Gnu, og stærk som en okse!

A new beginning is near! It’s gonna be tough, but I will prevail!!

Edited by Gnuen
Link to comment
Share on other sites

En svag omgang!

10 x mave

5 x chins

10 x strækkere

X 3

5min udstrækning.

Bænk

1x8 @ 50kg

3x8 @ 60kg

Upright rows (EZ bar)

3x8 @ 30kg

Hammercurl

2x8 @ 12,5kg

BB Skulderpres

2x8 @ 32kg

Meget svag og energiforladt omgang! :unhappy: Kan vel knap nok kaldes træning? :cry3: Havde simpelthen ingen energi overhovedet, desværre blev det ikke bedre, som træningen skred frem. Træls, når nu motivationen igen er lidt på vej op! :4pooh:

Håber det bliver bedre næste gang!

Link to comment
Share on other sites

Træningstanker, mål og planer!

På trods af en ualmindelig svag omgang træning i dag, er der dog fundet overskud til, at gøre mig nogle tanker omkring, hvordan min træning de næste par måneder skal se ud!

Planen er:

At styrketræne mindst 2 gange om ugen

At løbe mindst 2 gange om ugen. Oftest med høj intensitet, AT-løb, interval, fartleg osv. puls over 165bpm. Bygget op til 10km

At cykle 1-2 gange om ugen. Ture opbygget til mellem 40 og 50km med forholdsvis lav intensitet - puls mellem 140 og 150bpm

Det er muligt at løbet i nogle uger vil overtage cyklingen, helt eller delvist. Grundmålet er mindst 4 cardio træningspas om ugen.

Målet er at holde mig skadesfri, opbygge en nogenlunde grundform, som bør gøre mig i stand til, igen at komme under 45min. på 10km løb.

I styrketræning, vil jeg ligge fokus på overkroppen. Ikke fordi det skal være ren strandtræning, jeg får alligevel ikke tid til at komme på stranden, men for at holde mine ben friske til hhv. løb og cykling.

Jeg vil forsøge at holde styrketræningen så simpel som muligt - få øvelser, men gerne med maksimalt udbytte. Indtil videre vil jeg træne på dagsformen, når jeg igen er konditioneret til det, er det muligt jeg vil ligge mere struktur ind i træningen.

Vægtmæssigt, vil jeg forsøge at bibeholde min nuværende vægt på omkring 82kg.

Min træning vil i de næste par måneder blive afbrudt af enkelte uger, hvor jeg skal arbejde, hvilket umuliggør træning fra mandag til fredag.

Om alt holder, og jeg oplever den fremgang løbsmæssigt, som jeg håber på, er det ultimative mål, at blive klar til Grenå Marathon den 16. august men det vil jeg tage stilling til, inden for den næste måned eller to!

Link to comment
Share on other sites

Cykling med TMC

Jeg var til "prøvetræning" med TMC, kørte med hold 3, og det gik fint!

Vi kørte ca. 43km med et snit på 25,6km/t

Snitpulsen lå på 157bpm

Jeg synes så godt om det, at jeg meldte mig ind i klubben. De kører tirsdag, torsdag samt lørdag og/eller søndag. Det varer dog lige et par uger, før de regner med fuldt fremmøde. Jeg regner med, når konformationssæsonen er slut, at køre med et par gange om ugen, i de uger jeg ikke skal arbejde

Edited by Gnuen
Link to comment
Share on other sites

Fra garder til cykelmyg?! :blink:

:tongue:

Det lyder spændende med jernhesten. Håber den kan blive den motivator der skal til, for at du kan få presset lidt regelmæssig motion ind i skemaet igen. :smile:

Så kan du altid kaste dig over dødløft og bænkpres igen senere. Jernet forsvinder jo ikke. Stangen ligger og venter på dig, indtil du kommer og løfter den næste gang. Evigt ventende... :devil:

Link to comment
Share on other sites

Arh... Garder Kirkegaard; myg og myg? Måske lidt! :tongue:

Jeg har nu ikke tænkt mig helt at lade jernet hvile, jeg river i det når jeg føler for det! :blink: Altså vægtene! :tongue:

Det blev til 4,26km løb idag.

Samlet tid blev 21:34

Snitpuls 161bpm

Jeg startede med 1km MEGET roligt, lidt udstrækning, og derefter 3km med godt pres på!

De 3km blev løbet på 13:45 eller 4:35 pr. km - og med en snitpuls på 172bpm

Derefter luntede jeg de sidste hundrede meter hjem.

Jeg er stadig i temmelig dårlig form. Målet er til at starte med, at komme under 13min på 3km - og senere under 12min. :devil:

I morgen står den på cykling igen, alene dog! :unhappy: Kan også være at det bliver løb, er ikke helt sikker endnu..... Cardio bliver det i hvert fald, hvorefter fredag står i vægtenes tegn, og igen lørdag - cardio! Søndag står den på ædegilde! :4mewantfood: Vi skal til konfirmation!

Link to comment
Share on other sites

Det blev så til løb!

Grundet tidspres, blev det til en omgang løb, i stedet for cykling, som jeg egentlig havde regnet med! :smile:

Det blev til 5,76km

Tid i alt blev 30:04min

Snitpuls 163bpm

Jeg tilrettelagde det med 1km laaangsomt, efterfulgt af 1500m tempo, 750m rest, 1500m tempo, og langsomt hjem den sidste k

De 2 intervaller blev løbet på 6:52 og 6:42 med en snitpuls på hhv. 173bpm og 172bpm - dvs. de 2 intervaller blev gennemført med tempo 4:35 og 4:28

Måske ikke supersmart, at løbe interval, efter en forholdsvis hård dag i går, men jeg vurderede at benene var ok, og at hverken distance i går eller i dag var særlig overvældende! :wink:

Selvom det virker som om, at der er lang tid til, glæder jeg mig meget, til jeg igen kan løbe 1500m intervaller på omkring 6min! Det bliver superfedt! :superman:

Link to comment
Share on other sites

En rigtig god løbetur..........!

Egentlig burde jeg nok have cyklet, men det blev altså til en løbetur, intervaltræning igen, og det gik fanme godt! Lækkert med en positiv oplevelse! :bigsmile:

Jeg fik løbet ca. 8,6km på 46min.

Jeg løb 5x800m + op- og nedvarmning. 400m rest. mellem intervallerne.

Intervallerne blev løbet på hhv. 3:21-3:19-3:23-3:26-3:15 Hastigheden lå altså mellem 4:05 og 4:18 pr. km - langt bedre en jeg havde turdet håbe på! Det var hårdt, men kontrolleret!

Pulsen lå, i intervallerne, mellem 169 og 173 bpm

Jeg har desværre stadigvæk en del snot i hovedet, jeg er også stadig øm i panden - håber snart den nye penicillin kicker in! :dry:

I slutningen af juni, er der Rundkirke-løbet, og her håber jeg at kunne holde et tempo der hedder ca. 4:10 pr. km over de 6km - men der er lang vej endnu, og ikke så lang tid! :unhappy: Jeg kæmper! :devil:

Link to comment
Share on other sites

Cooper-test!

Jeg kunne ikke holde mig inden døre, i det fantastiske vejr! Foråret er over os! :cooldance:

Det blev til i alt 4,88km på asfalten, fordelt som:

1,4km opvarmning

2740m Cooper

Nedvarmning

Cooperen blev løbet med en snitpuls på 174bpm - de 2740m svarer til en hastighed på 4:23 pr. km

Ikke noget vildt resultat, men jeg er alt i alt rimelig tilfreds. På nuværende tidspunkt er det ok, men det er selvfølgelig plads til store forbedringer, hvilket der med sikkerhed også kommer! :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share