grebstræner coc alternativ?


Bo th
 Share

Recommended Posts

Hvis du kigger tilbage i tråden, linker Bo Th til disse og spørger gentagne gange, hvorfor folk ikke bare køber disse istedet. :wink:

Sorry. Jeg tænkte lige på, at det kun var HG, han linkede til.

Det siges i øvrigt, at Bone Crusher rimeligt hurtigt bliver slappe i fjederen.

Men nu har jeg i hvert fald bestilt et VISA-kort, så nu skulle jeg snart kunne få bestilt nogle grippers. Og jeg tror nok, det bliver de rigtige COC´er.

Edited by Oksen fra Århus N
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 89
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Hvis man vil øge sin grebs styrke funktionel, ville det ikke være mere hensigtsmæssigt at træne det isometrisk, end dynamisk som COC

Nu er funktionelt jo et vidt begreb, og crush og statisk greb også meget forskelligt, så kommer meget an på formålet med træningen.

Link to comment
Share on other sites

Hvis man vil øge sin grebs styrke funktionel, ville det ikke være mere hensigtsmæssigt at træne det isometrisk, end dynamisk som COC
[Grimt sprog slettet] Du kan jo også lave statiske holds med en coc, lige såvel som man kan lave dynamiske. Edited by Morten Z
Grimt sprog
Link to comment
Share on other sites

Og så forskellige er statisk og dynamisk styrke heller ikke :wink:

Jeg har før haft succes med at øge mit greb i dødløft ved at bruge Coc-grippers.

Det er klart at formår man ikke at holde 200kg med krydsgreb, men stadig repper løs med Coc2'eren. Så er det nok ikke Coc'erne der skal arbejdes med men mere specifik statiske tunge hold.

Link to comment
Share on other sites

Hvis du skal træne funktionelt med COC så rep med dem imens du laver bevægelser med andre muskler i kroppen. Fx mens du laver BW squat..

Det er sjældent at du skal bruge et crush greb IRL mens du står helt stille. Forestil dig en gut kommer løbende bagfra og river din taske ud af hånden på dig. Han løber fra stedet og du når lige at få fat i hans jakke. Her skal du i virkeligheden lave et "crush" for at gribe fat i stoffet på bandittens jakke...

En anden måde at udnytte COC er ved at hænge en snor i fjederen og binde den anden ende af snore fast til fx en chinup-bar. COC´en skal hænge så den hænger i albue højde. Prøv så, så hurtigt som muligt, at gribe COC´en og klemme den sammen. Du skal ikke tage højde for hvordan COC´en ligger i hånden men blåt fange den så hurtigt som muligt og klemme den sammen så hurtigt så muligt..

Gripper on a string..

Edited by therealstud
Link to comment
Share on other sites

Hvis du skal træne funktionelt med COC så rep med dem imens du laver bevægelser med andre muskler i kroppen. Fx mens du laver BW squat..

Det er sjældent at du skal bruge et crush greb IRL mens du står helt stille. Forestil dig en gut kommer løbende bagfra og river din taske ud af hånden på dig. Han løber fra stedet og du når lige at få fat i hans jakke. Her skal du i virkeligheden lave et "crush" for at gribe fat i stoffet på bandittens jakke...

En anden måde at udnytte COC er ved at hænge en snor i fjederen og binde den anden ende af snore fast til fx en chinup-bar. COC´en skal hænge så den hænger i albue højde. Prøv så, så hurtigt som muligt, at gribe COC´en og klemme den sammen. Du skal ikke tage højde for hvordan COC´en ligger i hånden men blåt fange den så hurtigt som muligt og klemme den sammen så hurtigt så muligt..

Gripper on a string..

Og hvor ved du så at det du beskriver ovenfor er "funktionelt" for spørgeren???

Hader virkelig det udtryk når det bliver brugt som det gør her.

Link to comment
Share on other sites

Hvis du skal træne funktionelt med COC så rep med dem imens du laver bevægelser med andre muskler i kroppen. Fx mens du laver BW squat..

Jeg vil bestemt fraråde alt det der stod i den ovenstående post. Du vil højst sansynligt blot skade dig selv!! Der er i forvejen et stort skades potentiale ved coc'ere.

Så træn så simpelt og kontrolleret som muligt. dine arme ved godt hvor stærke de er!... så de skal nok holde fast når du beder dem om det.

eksempelvis så kan jeg fortælle at rigtigt mange klatrere river sener over i fingrene pga. for stor styrke i musklerne i forhold til senerne!!! Så hav respekt for symptomer på smerter i fingrene når du bruger disse redskaber.

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil bestemt fraråde alt det der stod i den ovenstående post. Du vil højst sansynligt blot skade dig selv!! Der er i forvejen et stort skades potentiale ved coc'ere.

Så træn så simpelt og kontrolleret som muligt. dine arme ved godt hvor stærke de er!... så de skal nok holde fast når du beder dem om det.

eksempelvis så kan jeg fortælle at rigtigt mange klatrere river sener over i fingrene pga. for stor styrke i musklerne i forhold til senerne!!! Så hav respekt for symptomer på smerter i fingrene når du bruger disse redskaber.

Ahh.. Pistolsskudsfingre.. yep, grimme skader.

Når du omtaler det høje skadespotentiale, mener du herved disse skader, eller tænker du på andet?

/Fixed/

Prøv så, så hurtigt som muligt, at gribe COCK´en og klemme sammen. Du skal ikke tage højde for hvordan COCK´en ligger i hånden men blot fange den så hurtigt som muligt og klemme sammen om den så hurtigt så muligt..

Høhøhøhøhøhøhøhøhøøøøhøhhøhøhøøøhøøøhøøhøhøhøhøhø...

Edited by Kauf
Link to comment
Share on other sites

Teddy og Bo tH -->

Funktionelt og funktionelt. Ja undskyld mig men hvad er egentlig funktionel grebstræning!?

- Er det når man kan klemme en våd karklud så den igen bliver tør!?

- Er det at have et jern greb der kan tage fat når du mindst venter det!?

- Er det at kunne wrist curle tunge vægte!?

- Er det at kunne klemme en gripper sammen !?

Som i selv siger, hvornår er det funktionelt!?

Mht om metoderne i mit tidligere indlæg er brugbare eller ej, kan jeg kun henvise til Grip Master John Brookfield. Hvis i ikke kender ham så google. Træningen er inspireret fra hans bøger hvor de er bedre udpenslet. Hvorvidt det er brugbart eller ej vil jeg lade mandens resultater tale for sig selv...!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share