Træning i værkstedet


Philty
 Share

Recommended Posts

Dagens træning:

Front skulderpres på skråbænk 30kg 5 35kg 5 40kg 5 45kg 5 50kg 5 40kg 8 supersættet med

B.O. Rowing 46kg 5*5 1*8

Squat 60kg 5 66kg 5 70kg 5 76kg 5 80kg 5 70kg 8 supersættet med

Pulldown 50kg 5 55kg 5 60kg 5 65kg 5 70kg 5 60kg 8

Tricepspres til panden 32kg 3*10 supersættet med

Hammercurl 2*16,5kg 3*5

Maveøvelse 5kg skive 3*10 supersættet uden pause med

Standing calf raises 70kg 3*20

Jeg var overbevist op at springene i vægten på skulderpresset sidste gang var på 5kg, men de var kun på 2,5kg, så den blev lidt tung i dag, hvor jeg gled noget ud på bænken.

Ok træning, men jeg blev lidt træt til sidst. Der skal noget variation i 2. øvelse, hvor b.o. rowing stort set har patent på at blive. Jeg gider ikke lave spring i vægten, da jeg får problemer med pauserne, men det er nu nok det bedste at gøre.

Link to comment
Share on other sites

Nu er det blæst op. Gad vide, hvor mange af de resterende æbler, der sidder tilbage på træerne i morgen.

Jeg fik kastet og hoppet lidt sidst på eftermiddagen. Jeg skal have noget mere variation ind, så jeg ikke pådrager mig en belastningsskade pga ensidighed. Desuden duer det ikke at motionere stort set det samme hver gang.

Her er en af mine ynglingsange:

Love me like a reptile

Link to comment
Share on other sites

Dagens vægttræning:

Bænkpres 60kg 5 65kg 5 70kg 5 75kg 5 80kg 5 70kg 8 supersættet med

Dødløft 60kg 5 70kg 5 80kg 5 90kg 5 100kg 5 90kg 8

Dip 6 5 Stativet stod lidt løst. Jeg plejer at have en vægtstang liggende på "bærerne". Supersæt med

Pulldown 50kg 2*15

Reverse bb curl efterfulgt af biceps bb curl 26kg 1*2*10

Maveøvelse 5kg skive på nakken 3*10 supersættet uden pause med

Et-ben calf rasises 15kg db 3*20

Dejligt at have dødløft med igen. Da dødløft også går lidt i benene ville jeg ikke træne ben i dag. De var også trætte efter i går.

i dag har brugt noget tid på at udskifte noget rådent gavlbeklædning med nogle midlertidge plader. Det er ikke udelukkende lykken at være husejer. Som sædvanlig kommer den slags som en overraskelse for fruen. Selvom hun ligesom mig ser på den gavl hver dag. Men hun hjalp godt til.

Link to comment
Share on other sites

Havde lige lidt gang i kuglen og diskosen her inden det blev mørkt. Lidt hurtigt opvarmning og lidt kast. Derefter nogen hop, som godt kan klares selvom mørket begynder at falde på. Jeg var træt i dag. Jeg gik og gabte under træningen.

I nat var der lovet temperaturer ned til frysepunktet (og måske under). Jeg har jo på forsøgsbasis etableret et georginebed. De tåler ikke frost og skal derfor graves op, når frosten kommer. Det vil sige knoldene kan godt tåle at toppen får noget frost. Men knoldene skal graves op før frosten går i jorden. Da jeg gerne vil se på blomsterne lidt endnu spændte jeg en presenning udover bedet. Om det gjorde nogen forskel ved jeg ikke, men der er ingen frostskade og det er det væsentligste. Men der havde været frost, da der lå is på preseningen. Jeg ved ikke, hvornår den næste nattefrost kommer, men hvis det først er om en 10 dages tid tror jeg ikke, jeg vil bruge preseningen igen, da det under alle omstændigheder nærmer sig tiden for opgravningen af knoldene.

I wekenden sagde min vægt ca. 87kg. Måske er jeg ved at tabe mig lidt.

Link to comment
Share on other sites

Dagens vægttræning:

Skrå bænkpres: 50kg 5 55kg 5 60kg 5 65kg 5 70kg 5 60kg 8 supersættet med

B.O. Roving 46kg 5 48kg 5 50kg 5 52kg 5 54kg 5 46kg 8

Squat 50kg 5 60kg 5 70kg 5 60kg 8 supersættet med

Pulldown 50kg 5 60kg 5 70kg 5 65kg 8

Triceps pulldown 25kg 10 30kg 2*10 supersættet med

Hammercurl 2*16,5kg 3*5

Maveøvelse 5kg skive på nakken 3*10 supersættet uden pause med

Standing calf raises 70kg 3*20

Jeg reduserede i squat og pulldown sætantal og øgede i stedet vægten hurtigere. Jeg følte mig lidt træt.

Jeg overvejer, om jeg egentlig spiser nok. Især tænker jeg om jeg får kulhydrater nok. Om morgenen er jeg "slem" til blot at spise noget yoghurt og noget kærnemælk og jeg tager først en bolle op af formiddagen. Jeg tror, jeg vil prøve at spise noget havregrød om morgenen.

Link to comment
Share on other sites

Lørdagens træning:

Front skulderpres på skråbænk 30kg 5 35kg 5 40kg 5 45kg 5 50kg 5 40kg 8 supersættet med

Kabelroning til taburet 40kg 6*10

Goodmorning 26kg 3*10 Let, skal tilvænnes

Lunges 34kg 2*10

BB biceps curl 34kg 6 36kg 6 38kg 6 supersættet med

Dips 3*6

Maveøvelse sidebøjninger på bænk

Kuglesjov

Fredagstræning blev droppet, da jeg kom for sent hjem. Fruen havde en caféaftale, som trak ud, så vi kom først hjem ved halvotte-ottetiden og så var jeg for træt til at gå igang.

Til maveøvelsen benytter jeg mit gamle træningsbælte til at spænde benene fast med. Så bliver det brugt til noget. For nærværende kan det slet ikke på nogen måde nå rundt der hvor det oprindeligt er tiltænkt. Så vidt jeg kan måle er min omkreds 15-20 cencimeter større end dengang.

Træningen var præget af, at jeg ikke var særligt motiveret. Om formiddagen solgte jeg en gammel junoseng. Den stod på loftet, da vi overtog ejendommen. Det gjorde godt at komme af med den. Lidt senere meddelte fruen at hun måtte ringe til dyrlægen, da en af hestene vist havde kolik. Så røg de penge.

Min weekendvægt ligger omkring de 87kg. Måske et par 100g mindre end sidst.

Link to comment
Share on other sites

Har ikke bemærket denne log før, men har lige læst den igennem. Har du ikke nogle billeder af dit hjemmeudstyr? Altid rart at få inspiration fra andre der også træner hjemme. :smile:

Og så bemærkede jeg denne:

B.O. Rowing 46kg 5*5 1*8

Hvis du kan tage 8 reps i et sjette sæt efter at have kørt 5 x 5, så er der kun én løsning på den lille matematiske udfordring:

Mere vægt på! :devil:

Link to comment
Share on other sites

Har ikke bemærket denne log før, men har lige læst den igennem. Har du ikke nogle billeder af dit hjemmeudstyr? Altid rart at få inspiration fra andre der også træner hjemme. :smile:

Og så bemærkede jeg denne:

B.O. Rowing 46kg 5*5 1*8

Hvis du kan tage 8 reps i et sjette sæt efter at have kørt 5 x 5, så er der kun én løsning på den lille matematiske udfordring:

Mere vægt på! :devil:

Mit udstyr består af noget fra min ungdom og noget Finnlo og Hammer, jeg erhvervede sidste år. To bænke, to stativer, det ene med diphåndtag, trækstativ med højt og lav træk, 3 lange vægtestænger(2,5 og 2,8cm), 7 korte vægtstænger og omkring 250kg i skiver.

post-13953-1223836993_thumb.jpg

Jeg ønsker mig et stabilt Dip-stativ og noget, hvor jeg kan tage chin-ups og lignede. På sigt et powerrack, 50,5mm vægtsæt, gulvbeklædning, som kan klare en "faldende" vægt samt en multitræner, som fruen kan benytte. Desuden vil et sæt faste håndvægte i størrelsen fra 25kg til 40kg også passe fint ind i min træning. Jeg har også haft tanke om noget udendørs udstyr. Men man kan klare sig med lidt.

Og ja. Du har helt ret. Der skal mere vægt på. Jeg har dog haft nogle problemer med min ryg, hvorfor jeg pt ikke er så ambitiøs i den øvelse.

Edited by Philty
Link to comment
Share on other sites

Det ser sgu godt ud, Filthy! :superman:

Jeg har selv Finnlo bænk og stativ akkurat magen til, samt vægtstang og for 200 kilo blandede kiks. Men det er så også alt jeg har, plus lidt faste håndvægte med 35 som de tungeste.

Du har jo noget mere. Flere bænke, stænger og et træktårn. Cool. :4thumbup: Samt pladsen til at røre sig på. Det er jo en rigtig jernhule! :devil:

Link to comment
Share on other sites

Det ser sgu godt ud, Filthy! :superman:

Jeg har selv Finnlo bænk og stativ akkurat magen til, samt vægtstang og for 200 kilo blandede kiks. Men det er så også alt jeg har, plus lidt faste håndvægte med 35 som de tungeste.

Du har jo noget mere. Flere bænke, stænger og et træktårn. Cool. :4thumbup: Samt pladsen til at røre sig på. Det er jo en rigtig jernhule! :devil:

Jeg er også glad for rummet.

I dag blev det primært til udendørs træning. Jeg sluttede dog af med nogle clean and press med 5*40kg som det tungeste. Denne øvelse kan være hård ved min ryg, så der skal noget tilvænning til.

Ellers bestod træningen af diverse kuglekast/stød, diskoskast, spring med begge fødder og hink. Afslutningsvis blev det til lidt mave/nedre ryg træning på stuegulvet.

Jeg frygtede, at min træning skulle spoleres af katten. Den fulgte mig overalt, da jeg kom fra arbejde. Men den havde heldigvis fundet noget andet at interessere sig for da jeg kom ud for at motionere. Men da jeg var færdig var den der igen.

Link to comment
Share on other sites

Gårsdagens træning:

Bænkpres 62,5kg 5 67,5kg 5 72,5kg 5 77,5kg 5 82,5kg 72,5kg 8 supersættet med

Dødløft 60kg 5 70kg 5 80kg 5 90kg 5 100kg 5 100kg 8 Herefter var jeg træt

Pulldown 70kg 3*5

Tricepspres til panden 32kg 3*10 plus 5 closegrip supersættet med

Hammercurl 2*16,5kg 3*4

Maveøvlese med 5kg skive på nakken 3*10 supersættet uden pause med

One leg calf raise 15kg db 3*20

Selvom jeg hurtigt blev træt ved træningen i går, syntes jeg det har hjulpet med at spise havregrød om morgenen. Jeg er ikke så træt op af formiddagen længere. Men jeg skal nok spise noget mere i løbet af dagen. Men kantinens afregning efter vægt(altså madens) og desværre ikke så tiltalende buffet sætter nogle begrænsninger. Jeg må finde på noget mere at have med udover den bolle og de gulerødder og frugt, jeg har med.

Link to comment
Share on other sites

Det har åbenbart regnet en del. Der var store pytter på ridebanen, så jeg tvivlede på, at det kunne blive til noget træning på den. Men jeg fandt et sted, hvor den var nogenlunde tør, så jeg kunne tage lidt med kuglen. Diskosen bliv det ikke til noget med. Efter kuglen tog jeg nogle hop og hink på gårdspladsen. Missen ville gerne kæles, så den sad og miavede. Da den så det ikke blev til noget fortrak han. Jeg sluttede af med lidt clean og press, med 5*46kg som det tungeste. Jeg kan mærke at med hensyn til ryggen skal jeg især passe på ved stødet.

Afslutningsvis blev det til nogle taljeøvelser på stuegulvet.

Link to comment
Share on other sites

Gårsdagens træning:

Skrå bænkpres 52,5kg 5 57,5kg 5 62,5kg 5 67,5kg 72,5kg 5 62,5kg 8 supersættet med

B.O. Rowing 46kg 5 48kg 5 50kg 5 54kg 5 58kg 5 50kg 8

Squat 60kg 5 70kg 5 80kg 5 70kg 8 supersættet med

Pulldown 55kg 5 65kg 5 75kg 5 65kg 8

Dip 6 6 7 supersættet med

Biceps bb curl 36kg 3*5

Maveøvelse (siden) 3*10

Kuglesjov

Ok træning., Jeg skulle have trænet fredags, men nåede det (igen) ikke. Ellers var jeg aktiv det meste af dagen, blandt andet med æbleplukning. Og selv om jeg ikke rigtigt nåede mit sofahvil blev jeg ikke træt under træningen.

Jeg har ladet mit skæg stå et stykke tid.(1 måned eller deromkring). Jeg blev så klippet i går - altså ovenpå hovedet. Herefter måtte jeg erkende, at mit skæg var ret grimt. Nu er det så - her til morgen - blevet begrænset til et "lokumsbræt". Jeg skal lige overveje om det nu også er godt eller om jeg ser for blød ud. Med kortklippet hår og fuldskæg lignede jeg en religiøs famatiker.

Link to comment
Share on other sites

Der var igen store vandpytter på ridebanen. Men plads til kugletræning var der. Diskosen stod igen over. Det var også godt mørkt inden jeg var færdig med kuglen. Herefter hoppede jeg rundt på gårdspladsen. Mht. hinkene er min motorik blevet meget bedre. Jeg er derfor begyndt også at hinke baglæns og benytte trappen til baggangen.

Afslutningsvis tog jeg nogle clean og press med afsluttende 5*46kg samt forsøg på 54kg. Disse blev det kun 2 af, da jeg ikke var tilfreds med selve stødet. Jeg skal passe på ryggen. Lidt træk blev det også til med 5*36kg. Teknikken er dårlig, hvorfor jeg skal studere det nærmere.

Jeg havde fødselsdag i søndags og fruen og jeg gik en lang tur i Gjern bakker. Det er lang tid siden vi har gjort det. Jeg fik træningstøj og Slys Storform i gave. Det er ok. Desuden lidt kontanter. Måske skulle jeg købe et dipstativ. Det er dog ret bekosteligt set i forhold til, det stort set kun er en øvelse, det kan bruges til. Men det er en god øvelse. Og jeg er noget utryg ved det stativ, jeg benytter i dag.

Vægten i weekenden var på knap 87kg.

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning:

Front skulderpres på skråbænk 30kg 5 35kg 5 40kg 5 45kg 5 50kg 5 40kg 8 supersættet med

Kabelroning til taburet 40kg 6*10

Goodmornings 30kg 3*10 Under tilvænning

Lunges 36kg 2*10

BB biceps curl 40kg 3*5 supersættet med

Stående tricepspres med tricepspres. Ryggen støtter på bagside af bænk. 20kg 3*10

Maveøvlse med 5kg skive på nakken 3*10 Supersættet uden pause med

Standing calf raises 70kg 3*20

Kuglesjov(Triceps extensions)

DB Shrugs 2*16,5kg 2*8

Lidt doven træning. Der er også gået lidt flere dage siden sidste rigtige vægttræning. Der røg en dag i forbindelse med min fødselsdag og i går skulle fruen på vejen hjem købe ind til noget papagøjesnak i morgen, så jeg kom for sent og for træt hjem til at gide gå i gang med vægtene. Ligenu er der panik på. Hun har minutiøst støvsuget det hele og er nu gået i gang med madlavningen. Jeg går snart i seng. Jeg stresser over det.

I morges, da vi skulle have hestene ud, fandt fruen Eddies killinger. De var i hesteskuret. De - 3 stykker - måtte derfor flyttes ind i stalden, da hestene ellers vil fladtrykke dem. Da vi kom hjem fra arbejde var der stadig en af dem inde i stalden. Det viser sig så, at den er blind. Jeg havde godt nok tanken i morges, da den var et skravl i forhold til de andre og var helt mudret til og ikke rigtigt fandt sammen med de andre. Dens miau er helt hjerteskærende. Dens mor vil vist gerne have den med ud til de andre, men den kan ikke finde vej og den mor vil tilsyneladende ikke tage sig af den inde i stalden. Man kan sige at den har vist noget livskraft siden den har kunnet overleve så længe (4-6 uger) udenfor. Men der er ingen vej udenom. Den skal aflives. Hvad gør man så, når dyrlægen har lukket og man bestemt ikke vil udføre den slags selv. Jeg har hørt om landmænd, der tramper dem på hovederne. Det viser sig så at Falck kan komme og hente. I morgen tidlig skal vi nok ud og fjerne killinger fra hesteskuret igen. Jeg kan ikke forstå at missemoren ikke beholdte dem inde i stalden. Men hun er halvvild og er måske utryg ved at vi kommer der. Det viste sig iøvrigt at der ialt var 4 killinger. Hvor den sidste var i morges ved jeg så ikke. Måske kom den blot ikke ind i lommelygtens skær.

Link to comment
Share on other sites

Jeg fremrykkede min kastetræning til i går fredag. Jeg var jo kommet tidligere hjem og jeg vil gerne slippe for at motionere begge dage i weekenden. Samtidig kunne jeg også slippe for at overhøre for meget af fruens venindekomsammen. Huset er jo ikke så stort. Træningen var nu ikke noget at råbe hurra for. Jeg havde lidt gang i diskosen også, men efterhånden er ridebanen så sumpet at man står rigtigt ringe. Kraftoverførslen fra benene, som ikke er for god i forvejen forringes af det dårlige underlag. Mine mave har ikke fungeret helt optimalt de seneste dage - måske for mange æbler - og det fjerner også noget af nydelsen ved at hoppe og kaste. Jeg sluttede af med nogle frivend. Med 1* 62kg som det tungeste. Den gik lige meget i den endre ryg og jeg kom i tvil om jeg kunne holde den, så jeg stoppede der. På den forrige vægt 54kg smuttede hånden på 3-eren. Jeg greb den på vejen ned. Men det er ikke ligefrem optimalt. Dels bør jeg finde en måtte, så jeg kan smide vægtene om nødvendigt. Desuden bør jeg måske finde et vægtsæt, med kuglelejer i enderne, så skiverne kan rotere. Det bør gøre det lettere at holde.

I dag har jeg gravet mine georgineknolde op. De har ikke fået frost endnu, men jeg ser ingen grund til at de skal ligge længere. Vejret er jo fint i dag. Næste uge er det måske vådet og koldt. Det gik nu nemt med at få knoldene op uden de store ødelæggelser af knoldene. Nogle skader vil nk altid ske. En knold virkede lidt rådden. Den skal observeres nærmere i løbet af vinteren. Nu gælder det om at holde knoldene fri for frost i løbet af vinteren og samtidig må de ikke tørre ud. Hvis man ikke gider en have, men gerne vil have nogle blomster at se på er disse noget man kan overveje. De passer sig selv det meste af tiden og har så kraftig vækst, at de udkonkurerer ukrudtet. Til næste år, hvis ellers knoldene overlever skal bedet være mindst dobbelt så stort. Dels fordi knoldene er blevet væsentlig større og dels fordi, jeg vil finde nogle flere farver.

Edited by Philty
Link to comment
Share on other sites

Dagens træning:

Bænkpres 62,5kg 5 67,5kg 5 72,5kg 5 77,5kg 5 82,5kg 4 72,5kg 8 62,5kg 10 supersættet med

Dødløft 60kg 5 70kg 5 80kg 5 90kg 5 100kg 5 110kg 5 90kg 8

Pulldown 70kg 3*5

Tricepspres til panden 32kg 3*10 plus 5 closegripp supersættet med

BB Bicepscurl med isopower 32kg 3*5

Maveøvelse 5kg skive 3*10 supersættet uden pause med

Oneleg calfraises 15kg DB 3*20

Shrugs 2*16,5kg 2*8

Kuglesjov(Tricepsextension)

Svagt bænkpres. Den sidste på den tungeste "smuttede", så den skulle samles op fra gulvet. Det er måske for meget at køre bænkpres og dødløft sammen i supersæt. Jeg er i hvert fald træt nu.

Det er ikke meget søndagen ellers er blevet brugt til. Jeg har gravet nogle selvetablerede kirsebærtræer op og plantede dem, hvor de - selvfølgelig - bedre kan stå. Jeg fandt også nogle Elle-træer. De ryger ud i hegnet, hvor der ikke er andet, der rigtigt kan gro pga. senegræs. Jeg spekulerer over, om det kan være fordi Elletræerne lever i symbiose med en svamp, der uddrager kvælstof af luften. Der ligger jo en svinefarm i nærheden, så næring af den vej er jo så tilstede.

Isopoweren til bicepscurlen erhvervede jeg for nogen år(start-firserne) siden i Saga-trim, da det lå på Badstuegade i det indre København (det er en sidegade til Strøget). Min far kørte mig derind typisk en fredag eftermiddag- det gjorde han i øvrigt flere gange, når jeg skulle have mere udstyr - og parkerede i nærheden uden p-afgift. Der er sket meget siden.

Link to comment
Share on other sites

Nu er sommertiden forbi. For min skyld kunne det godt være sommertid året rundt. Selvom urene blev stillet en uge tilbage er det stadig mørkt, når jeg står op. Nu er det så også mørkt, når jeg skal motionere. Det er derfor slut med kastetræningen på hverdagene. Men jeg kan godt tage opvarmningen, hoppene, hinkene samt den efterfølgende vægttræning, som i den kommende tid vil blive udbygget. Fokus disse dage er mere konkret vægtløftning, hvor der skal noget eksplosivitet ind i det. Jeg er ikke særlig eksplosiv, så det er en udfordring i sig selv. I dag blev det til som sidst noget frivend med 1*62kg, som den tungeste. I dag med lidt bedre form. Herefter noget high pull og endelig lidt træk med moderate vægte. Jeg skal passe på ryggen.

Jeg havde et problem med at mit tøj skilte på midten, når jeg hoppede rundt. Det er for koldt på denne årstid til at det er sjovt. Løsningen lå dog ligefor: seler. Gamle joggingbukser, hvor eleatikken er røget eller "snoren" er trukket ud får også ny anvendelighed med sådan et par.

Jeg har været noget øm i brystmusklerne siden sidste træning. Og det har jeg været hver gang efter dagen med bænkpres siden jeg begyndte på den igen. Måske skal jeg havde den oftere med end nu, hvor den er med hver 3. gang (hver 9. dag) for bedre at vænne mig til den.

Min vægt lå i weekenden på knap 87 kilo. Måske et par 100gram mindre end sidst.

Link to comment
Share on other sites

Gårsdagens(onsdag) træning:

Skrå bænkpres 55kg 5 60kg 5 65kg 5 70kg 5 75kg 5 65kg 8 55kg 10 supersættet med

B. O. Rowing 46kg 5 50kg 5 54kg 5 58kg 5 62kg 5 54kg 8 46kg 10 Det tungeste sæt noget knebent.

Jeg har sat vinklen ned på bænkpressen.

Squat 60kg 5 70kg 5 80kg 5 70kg 8 supersættet med

Pulldown 55kg 5 65kg 5 75kg 5 65kg 8

Dip 3*6 supersættet med

Hammercurl 2*16,5kg 3*5

Maveøvelse 5kg skive på nakken 3*10 supersættet uden pause med

Stief leg db dødløft 2*16,5kg 3*10

Jeg var tilsyneladende noget træt i armene. Det var som om, der ikke rigtigt var noget træk i dem. Dette gav sig udslag i begge rygøvelser og curlen.

Vinklen på den skrå bænkpres blev sat ned, da jeg ikke mener at den hidtidige udførsel går nok i brystmusklerne.

Edited by Philty
Link to comment
Share on other sites

Jeg arbejdede hjemme idag; og så kunne jeg nå at komme ud og kaste lidt.

Mens jeg var ude på ridebanen var den frygtelig meget skyderi i nærheden. Jeg er ikke fanatisk modstander af jagt, men meget kritisk over for det. Jeg vil hellere kigge på dyrene. Men har der været jagt i nærheden forsvinder dyrene. Dels fordi de bliver skudt, men også fordi de tilbageværende bliver sky overfor mennesker.

I dag lykkedes det også at lave nogle fornuftige baglæns hink. Det er måske noget pjat, men jeg mener det godt kan betale sig at træne mobiliteten.

Træningen blev afsluttet med lidt frivend med 1*62kg som det tungeste. Den var forholdsvis nem, men 66kg ville ingen steder. Måske er der en mental barriere.

Katten sad og kiggede på noget af træningen. Måske har den lært at holde sig væk, når jeg spjætter omkring. Den anden dag kom jeg til at jokke på den, så måske er det derfra.

Link to comment
Share on other sites

Gårsdagens(lørdag) træning:

Front skulderpres på skråbænk 30kg 5 35kg 5 40kg 5 45kg 5 50kg 5 40kg 8 30 kg 10 supersættet med

Kabelroning til taburet 40kg 7*10

Goodmornings 34kg 3*10

Lunges 38kg 2*10

BB biceps curl 42kg 3*5 supersættet med

Stående tricepspres med tricepsstang. Ryggen støtter på bagside af bænk. 22kg 3*10

Det sidste sæt bicepscurl lidt kneben, men gode negative. Tricepspresset skal fremover gøres uden ryg støtte. Med drygstøtte fungerer ikke ordentligt.

Smallere greb bænkpres 50kg 2*10 (Ikke så smalt som til desideret close grip. Brystet skal have lidt træning, så jeg ikke bliver helt smadret, nåt jrg næste gang kommer til bænkpressen)

Maveøvelse 5kg skive på nakken 3*10 supersættet uden pause med

Standing calf raises 70kg 3*20

Kugletricepsextensions

Shrugs 2*16,5kg 2*8

Ok træning med godt energioverskud.

Det var godt vejr, så jeg benyttede lejligheden til at muge lidt ud i hesteskuret. Dette også for at sikre at stolper og andet træværk ikke har jordkontakt. Hestene var selvfølgelig frygtelig nysgerige og selskabshesten, miniponyen, skal altid hen og se om der opstår en mulighed for at slippe ud af indhegningen. I sommer slap hun ud, da svigerfar skulle give dem vand. Bagefter sagde han, at der var fuldstændig styr på det, men faktum var at hun lurede ham.

Min weekendvægt. Svinger omkring de 87kg.

Link to comment
Share on other sites

I skæret fra hoveddørslampen: God opvarmning og diverse spring ud i mørket. Derefter diverse frivend(maks 1*62kg(Jeg syntes egentlig ikke, den er tung, alligevel missede jeg den første), high pull(2*46kg) og træk(3*36kg). Efter hvad jeg nu havde lyst til. Blot det var eksplosivt. Jeg lagde dog ud med nogle rolige overhead squat(10*14kg).

Vi har ikke fået installeret noget videre lys på gårdspladsen. For nogle år siden fik jeg foræret nogle lamper i fødselsdagsgave, men der skal trækkes ledninger med mere, så de ligger og samler støv. Desuden er de heller ikke lige dem, jeg kunne tænke mig.

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning:

Bænkpres 60kg 5 65kg 5 70kg 5 75kg 5 80kg 5 70kg 8 60kg 10 supersættet med

Dødløft 70kg 5 80kg 5 90kg 5 100kg 5 110kg 5 120kg 5 100kg 8

Pulldown 75kg 3*5 (Lidt for tung)

Tricepspres til panden 34kg 3*10 supersættet med

BB Bicepscurl med isopower 34kg 3*5

Oneleg calf raise 15kg db 3*20 supersættet uden pause med

maveøvelse med 5kg skive på nakken 3*10

Shrugs 2*16,5kg 2*8

Ikke videre træt i dag. Formen ved den tunge dødløft føltes ikke helt god, men op kom den.

Det kører ikke så godt med bænkpresen. Vægten blev sat lidt ned, men jeg syntes ikke rigtig, den føltes lettere. 2,5kg er selvfølgelig heller ikke så meget.

Jeg har fået kål med linser til aftensmad i 3 dage i streg. Fruen tilbereder altid store portioner og det skal jo spises. Det er egentlig ok, da kantinemaden er af svingende kvalitet og jeg ellers spiser smørebrød til aften på hverdagsaftenerne. Kål er jo endvidere sund og er en god undskyldning for en massiv vind.

Link to comment
Share on other sites

Det bliver godt nok mørkt tidligt nu, men luften var fin til udendørs træning. Men selvfølgelig ingen kast. Jeg skal gøre mere ud af udstrækningen, da jeg har været meget stiv i baglår og bagdel.

Det kan også godt komme af frivend og hvad jeg ellers laver efter det udendørs.

I frivend fik jeg 66kg forholdsvist nemt. Mit greb smuttede lidt, så 2-eren smuttede. Jeg har ændret lidt på teknikken, således jeg ikke tager den direkte fra gulvet. Det giver et for stort ryk i ryggen. Desuden high pull(3*3*46kg) og træk(5*36kg, som det tungeste). Jeg er spændt på, om jeg bliver mere eksplosiv af dette.

Edit(Ændret i frivendsvægten)

Edited by Philty
Link to comment
Share on other sites

Gårsdagens(fredag) træning:

Skrå bænkpres 55kg 5 60kg 5 65kg 5 70kg 5 75kg 5 65kg 8 55kg 10 supersættet med

B. O. Rowing 46kg 5 50kg 5 54kg 5 58kg 5 62kg 5 54kg 8 46kg 10 Det tungeste sæt knebent.

Squat 60kg 5 70kg 5 80kg 5 70kg 8 supersættet med

Pulldown 55kg 5 65kg 5 75kg 5 65kg 8 Mine albuer er blevet uvenner med denne øvelse. Hvorfor de sidste sæt blev "dumme". Enten skal øvelsen skrottes i et stykke tid eller jeg skal nøjes med lette vægte.

Dip 6 6 7

Hammercurl 2*16,5kg 3*5

Maveøvelse 5kg skive på nakken 3*10 supersættet uden pause med

Stief leg db dødløft 2*16,5kg 3*10

Kugle-tricepsextension.

Det blev lidt senere i går. Jag havde været ude hos min tante. Jeg ville dog ikke udskyde træningen, da jeg syntes, jeg har gjort det for ofte på det seneste og desuden orker jeg ikke at motionere begge dage her i weekenden. Men jeg var nu frisk nok. Den træthed, jeg oplevede stammede vist fra træningen dagen forinden.

Edited by Philty
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share