Træning i værkstedet


Philty
 Share

Recommended Posts

Lidt kasteteknik på ridebanen. Det har efterhånden regnet en del og i det sædvanlige nedfaldsområde lå der klart vand. Fruen er lidt træt af det og vil have et bedre dræn, men da hun ikke bruger banen særligt meget kan jeg ikke rigtigt se pointen. Jeg tror også, det vil hjælpe noget hvis ukrudtet kommer væk. En dag som i dag med et træls vejr irriterer det mig kraftigt at vi har bruget en bunke penge på etableringen af banen og så gider hun ikke holde den fri for ukrudt. Jeg kører den nogen gange over med traktoren, men der er tit noget galt med den. Pt står den med punkteret forhjul. Hvornår det bliver lavet; tja.

Nåh men jeg er begyndt at søge mere på nettet efter træningsfif. Jeg skal koncentrere mig mere om de forskellige momenter i øvelsen.

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning.

Clean and press 40kg 2*8 Kræver noget luft.

Skrå bænkpres 57,5kg 8 62,6kg 6 67,5kg 4

Flyers 2*19,5kg 3*12 Noget nemmere i dag

Lunges 30kg 2*8

Squat 54kg 3*8

Pulldown 57,5kg 8 62,5kg 8 67,5kg 8 72,5kg 8 (de 2 sidste repetioner knebne)

Lying db triceps extension 2*15kg 3*8

Hammercurl 2*25kg 3*8

Maveøvelse 15kg db 3*10 supersættet med

Standing calf raises 60kg 3*20

Ok træning.

Link to comment
Share on other sites

Nu lakker OL mod enden og sådan en lørdag får jeg ikke lavet så meget andet end at se fjernsyn. Men her til aften var jeg lige lidt ude på ridebanen og udføre nogle kast. Det giver godt i armen og i skuldrene. Men da en godt stød er yderst afhængig af benene skal jeg dels få stærkere ben og dels bliver langt bedre til at overføre det, der kommer derfra, til afleveringen af redskabet.

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning:

Skrå bænkpres 50kg 10 55kg 10 60kg 8

Skrå flyers 2*22kg 3*10

Lunges 30kg 2*10

Squat(dybe) 54kg 3*10

Pulldown 55kg 10 60kg 10 65kg 10 70kg 5 Der var udsolgt, også mentalt

Roning til taburet 40kg 3*10

Lying triceps db extension 2*15kg 3*10

Reverse bb curl 3*10

Maveøvelse 15kg db 3*10 supersættet uden pause med

Standig cakf raises 60kg 3*20

Kuglesjov

Ok træning, men mit humør er noget svingende. Måske skyldes det noget nyt medicin jeg får. Der skal ikke ret meget til, før jeg bliver irritabel. Under træningen bliver jeg sur/depri over de halvfærdige projekter fruen har sat i gang, men tilsyneladende ikke gør noget ved. Sådan har det været længe, så det burde jo ikke påvirke mig under træningen. Jeg må hellere spørge lægen næste gang.

I starten på sommeren var her omkring 11 katte. Men nu her er jeg ikke sikker på at her længere bor en eneste fast. Men der er nogen, der spiser den mad jeg lægger ud, og selvom pindsvinet også kan lide kattemad er det ikke kun den, der spiser. Missefar er tilsyneladende jaget væk af en ny hankat, der huserer her omkring. Eddie kunne tilsyneladende ikke passe på sine 3 killinger: de er i hvert fald forsvundet. De var ellers nogle søde langhårede nogen. Missefar er langhåret. Manfred fik også 3 langhårede killinger, men de er også væk. Manfred er blevet bange for at være inde i stalden med mindre vi er der eller hun kan ligge på en bjæle under loftet. Hun er gravid igen, men det går nok galt igen, hvis hun ikke tør have dem i stalden eller deromkring. Manfred og Eddie ser vi altså en gang imellem, men hvor de ellers opholder, sig ved jeg ikke. Tigermis fik et skadet ben. Fruen så ham for en uge siden og det så meget bedre ud. Han så ellers meget velplejet ud, så mad får han. Kalle har vi ikke set længe. Moderen til de 4 katte har været væk i et halvt år. Eller det vil sige. I sidste uge var hun pludselig i stalden og var kælen og lidt sulten. Men sådan er katte også. De kan være væk i et stykke tid og så vende tilbage somom de ikke har været væk.

Edited by Philty
Link to comment
Share on other sites

Lige lidt kastværk her til aften. Jeg er begyndt at bruge noget mere tid på opvarmningen, så det giver jo så også noget træning. Jeg tænker på at lave noget udendøres træningsudstyr. F.eks. en høj ribbe og noget lignede en barre. Om det bare er at finde nogle stolper (de kan være dyre nok) grave nogle - dybe - huller , bore nogle huller og sætte en stålstang i. Jeg ærger mig over jeg ikke fik fat i nogle telefonpæle, da de fjernede dem herude. Ham taksatoren sagde at det slet ikke kunne lade sig gøre, da de var giftige og skulle destrueres. Men så vidt, jeg kan se har alle mulige herude fået fat i nogle pæle. Og det giftige er de åbenbart ligeglad med og saver pælene op til hegnspæle ude på marken. Jeg blev ellers belært om at savssmuldet er giftigt og i givent fald skal samles op, da det forurener jorden og demed kornet. Jeg havde nok gjort det samme, da de er meget tunge. Men sådan nogle pæle havde være rare at have.

Link to comment
Share on other sites

Gårdagens træning:

Clean and press 46kg 2*5 Tungere, end jeg havde forventet. Skal måske have checket skiverne.

Skrå bænkpres 55kg 5 60kg 5 65kg 5 70kg 3*3 Havde lidt gummiarm.

Flyers 2*22kg 3*10

Lunges 36kg 2*5

Squat 74kg 3*5

Pulldown 60kg 5 65kg 5 70kg 5 75kg 5

Lying db triceps extension 2*16,5kg 3*5

Hammercurl 2*16,5kg 3*5

Maveøvelse 16,5kg 3*10 supersættet uden pause med

Standng calf raises 74kg 3*20

Kuglesjov

Jeg har været lidt træt i denne uge. Jeg skal huske at passe mine sengetider og gerne have hvilet mig inden jeg skal motionere.

Efter tisdagens træning fik jeg ondt i lysken og efter træningen i går har jeg fået ondt i ryggen.

Nu her gør det ikke længere ondt i lysken, men min ryg er stiv. Jeg håber, jeg kan motionere i morgen.

Link to comment
Share on other sites

Godt nok er ryggen stiv og øm, men træne med kuglen i går kunne jeg godt. Der var ingen begrænsninger. Så det er jo ok. Jeg går mere og mere over til at hoppe med mere og så mere fokus på teknik i kastene. Gad vide, hvad et ender med.

I dag står det på den traditionelle vægttræning. Der vil jeg nok kunne mærke ryggen. Det bliver i hvert fald ikke til noget clean og press. Det er nok den hovedskyldige i rygønheden.

Link to comment
Share on other sites

Gårsdagens træning:

Træk(forsøg på) 26kg 2*8 Meget let, men der skal bruges noget tid på at komme ind i teknikken.

Skrå bænkpres: 57,5 kg 8 62,5kg 6 67,5kg 5

Flyers 2*22kg 3*10

Lunges 32kg 2*8 Jeg tager et let sæt squat inden som opvarmning. Alt i alt bliver benene godt varme til selve squaten.

Squat 56kg 8 58kg 8 60kg 8

Pulldown 57,5kg 8 62,5kg 8 67,5kg 2*8 Denne øvelse skal jeg til at retænke.

Lying DN triceps extension 2*16,5kg 3*8

Triceps puldown 25kg 3*10 supersættet med

BB biceps curl 26kg 3*8

Maveøvelse db 16,5kg 3*10 supersættet uden pause med

Standing calf raises 60kg 3*20

Kuglesjov

Ømheden i ryggen forsvandt i løben af dagen i går og jeg mærkede ikke noget under selve træningen. Selvom det nok var lidt dumt at forsøge lidt træk. I dag har jeg ondt i ryggen.

I sidste weekend vejede jeg 87kg. I denne 88kg.

Link to comment
Share on other sites

Lidt træning med kuglen. Det bliver mere og mere andre øvelser som spring og hop, men det gør ikke noget. Det vigtigste er at jeg får noget motion. Og mere eksplosivitet i benene vil hjælpe på stødet. Selvom jeg støder mindre syntes jeg det går bedre. Mere fokus på teknikken hjælper også.

Jeg nåede kun et par enkelte kast med diskosen, da det begyndte at regne og det var jeg ikke klædt på til. Min ryg mærkede jeg kun ganske lidt til.

Jeg sluttede dagens træning med lidt mavebøjninger og ryghævninger på stuegulvet.

Min søster var på besøg i går. Hun har også heste ligesom fruen. Fruen var dog ude for at se på en hest til sin søster, så hun kom først senere hjem. Det var meget godt, da jeg ellers ikke rigtigt får snakket med min søster, da de to piger ellers snakker løs om deres fælles interesse.

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning:

Skrå bænkpres 42,5kg 10 47,5kg 10 52,5kg 6

Flyers 2*17kg 3*15

Lunges 30kg 2*10

Squat 56kg 10 58kg 10 60kg 10

Pulldown 50kg 3*15

Roning til taburet 40kg 3*10

Lying db triceps extension 2*15kg 3*10

Triceps pulldown 25kg 3*10

Lette mavecrunches på bænk 3*20 supersættet uden pause med

Standing calf raises 60kg 3*20

Kuglesjov

Min ryg er stadig øm, hvorfor øvelser, hvor jeg kan finde på at "rykke" med ryggen er droppet. Desuden valgte jeg i nogen øvelser at tage flere repetioner med lettere vægte.

Mit humør er noget nede, da vores føl formentlig har fået en uhelbredelig lidelse. Den går ikke rigtigt på benene - slinger hedder det -og det er nogle nerver, der bliver trykket. Dyrlægen kunne ikke helt udelukke andre lidelser, men muligheden for det er lille. Dyrlægen tog nogle prøver, som skal gentages om nogle uger. Vi kan håbe på at det er noget andet og mere harmløst.

Link to comment
Share on other sites

Møgvejr. Træningen skal revurderes. Jeg kan altid starte inde i garagen med noget opvarmning og håbe på at det vil regne mindre eller jeg bliver mindre sart. Det ser ud til at jeg kan være lidt i læ bag vrap-ballerne, så jeg kan foretage nogle spring. Det går nogenlunde selvom græsset er vådt og glat. Regnen stilner lidt af og jeg gå op på ridebanen og hygge mig lidt med kuglen. Men det er noget smat og håndklædet til at tørre grus af kuglen og hænderne bruges flittigtt. Da det bliver tid for diskosen regner det igen noget. Jeg venter lidt og det bliver mere tåleligt. Helt godt bliver det dog ikke, men et par kast bliver det da til.

Link to comment
Share on other sites

Fredag var jeg lidt sløj. Så satte jeg mig i en bus for at køre fra arbejdet ud til min tante. Så blev jeg først rigtig dårlig. Det første jeg sagde til min tante var at jeg går ovenpå og lægger mig. Efter en time har jeg det lidt bedre og senere på aftenen, da jeg er kommet hjem igen har jeg det fint og falder i søvn til atletiken på DR2.

Jeg valgte at stå over lørdag for at få lidt mere hvile.

Dagens træning:

Skrå bænkpres 55kg 5 60kg 5 65kg 5 70kg 4 75kg 2 80kg 1 (Lidt kneben, men den kom da op)

Lunges 36kg 2*5

Squat 74kg 3*5

Pulldown 60kg 5 65kg 5 70kg 5 75kg 3*5

Bent over rowing 26kg 3*10 Let for tilvænning

Pres til panden 26kg 3*10 Let. Min venstre albue driller mig. Let træning er ebdre end ingen.

Maveøvelse 3*20 supersættet uden pause med

Standing calf raises 74kg 3*20

En anelse kuglesjov

Det var som om jeg ikke rigtigt kunne blive varm i dag. Hverken i muskler eller led. Jeg haft en smule krudt i røven i dag og måske var jeg blevet lidt træt og uoplagt.

Min vægt lørdag morgen var ca. 86,8, men her søndag morgen var den ca. 87,5. Jeg mener ikke at have overspist mig lørdag, men sådan hopper den let.

Edited by Philty
Link to comment
Share on other sites

Dejligt vejr i dag. Min kone skulle hjælpe sin søter med en ny hest, så jeg kunne ikke komme hjem at hvile som jeg plejer. Jeg fandt dog en liggestol, jeg kunne tage en blunder på. Da vi endelig kom hjem tog jeg lidt at spise og lidt i sofaen. Men ud skulle jeg. God opvarmning med sprællemandshop med mere, Diverse kast og hop. Endelig lidt stød og lidt diskos. Man kan virkelig mærke nu,at det bliver tidligere mørkt. Når udendørstræningen ikke længere er mulig i dagslys må det nok nøjes med at blive en gang om ugen i weekenden. Til gængæld må jeg træne mere inde i værkstedet.

Jeg har ind imellem stadig noget træthed i skuldrene. F.eks. i dag under et møde blev min venstre skulder helt stiv så jeg kun med besvær kunne hæve den.

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning:

Skrå bænkpres 57,5kg 8 62,5kg 8 67,5kg 4 supersættet med

B.O.Rowing 30kg 8, 32kg 8, 34kg 8

Pulldown 57,5kg 8 62,5kg 8 67,5kg 8 supersættet med

Skrå flyers 2*19,5kg 3*10

Lunges 34kg 2*8

Squat 60kg 3*8

Reverse barbelcurl efterfulgt af alm. barbel curl 26kg 2*2*8

Tricepspres til panden 30kg 3*8

Maveøvelse 15kg db 3*20 supersættet uden pauser med

Standing calf raises 60kg 3*20

Kuglesjov

Ved supersættene havde jeg lidt svært ved at holde pausen, når jeg også skulle skifte skiver.

Der skal ske noget nyt ved træningen, da jeg egentlig ikke rigtigt gider den. Jeg tror, det skyldes at der er rimeligt meget at se til på arbejdet og det sluger min energi.

Link to comment
Share on other sites

Lørdagens træning:

Skrå bænkpres 50kg 10 55kg 10 60kg 10 supersættet med

Bend over rowing 34kg 10 36kg 10 38kg Underhåndsgrib

Pulldown 55kg 10 60kg 10 65kg 10 supersættet med

Flyers 2*19,5kg 3*10

Lunges 32kg 2*10 supersættet med

Dips 2*6

Squat 60kg 10 62kg 10 64kg 10

Reverse barbelcurl efterfulgt af alm. barbel curl 26kg 1*2*10 Jeg gik noget kold på den alm. del

Tricepspres til panden 30kg 3*10

Maveøvelse 15kg 3*10 supersættet med

Standing calf raises 64kg 3*20

Kuglesjov

Lidt uinspireret træning. Men rart at tage dip igen.

Torsdag havde jeg hovedpine igen. Jeg troede om morgenen, at det ville gå hurtigt over, så jeg tog på arbejde, men nej. Så da jeg stadig kunne mærke lidt fredag morgen blev jeg hjemme. Ærgeligt, da der ellers var gratis mad i kantinen fredag på grund at de tog for meget om torsdagen, som jeg jo så betalte(slevom jeg nævnte overfor kassedamen at noget var galt). Træningen fredag sprang jeg derfor over. Jeg skal tænke lidt på, at jeg ikke må spænde buen for meget.

Min vægt her lørdag og søndag har ligget på lidt over 87kg.

Link to comment
Share on other sites

Igen tid til lidt udendørs træning i form af kugle og diskos.

Da jeg var blevet godt varm skulle jeg selvfølgelig ind og skide og lidt senere ringede svigerfar. Han kedede sig tilsyneladende og forstod vist ikke at jeg var midt i noget. Heldigvis kom fruen ind ude fra hestene. Så kunne han snakke med hende.

Men fint vejr her til aften og dejligt at være ude.

I går havde jeg gang i motorsaven. Det er altid en prøvelse. Jeg har som regel problemer med at starte den og det gjaldt også denne gang. Da det er næsten 2 år siden jeg har brugt den sidst var der også noget, der skulle repeteres. Men jeg ved at jeg bare skal blive ved; så skal den nok starte. I starten jeg havde den kørte jeg nogen gange ned til forhandleren og fik ham til at starte den. Det er ikke fordi jeg så kørte hjem med en tændt motorsav, men en varm motor er nemmere at starte. Han plejede at starte den med det samme stort set uden problemer. Det er lidt pinligt, men nu har jeg altså lært det. Dog kan jeg ikke finde ud af starte den holdende i hånden. Nåh. Men jeg skulle fælde de grantræer, jeg forlængst har klippet grenene af. Nogle af dem for fem år siden!!! Nogen gange går det som en leg at benytte saven andre gange gør det ondt i ryggen og gør hele kroppen stiv. Dette var en af de gange. Og sveden løber. Saven er naturligvis alligevel en stor lettelse i forhold til den manuelle sav og der er den fordel at når tanken er tom kan der ikke fældes flere træer. Jeg er nede i granerne to gange og får vist nok fældet alle de resterende "stubbe". Der ryger også et par hele træer. Senere på efteråret eller måske til foråret skal jeg kridte de træer op, der skal fældes. Det er bedre at se på det uden sav, da der nemt ellers ryger nogle træer, der burde blive stående eller måske senere kan bruges til juletræ eller lignende. Et af dem, jeg fælder denne gang har netop en god top.

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning i værkstedet:

Skrå bænkpres 55kg 5 60kg 5 65kg 5 70kg 4 supersættet med

B. o. rowing 46kg 4*5

Squat 76kg 5 78kg 5 80kg 5

Lunges 38kg 2*5

Standing calf raises 80kg 3*20 supersættet(uden pauser)med

Maveøvelse 3*20

Jeg må tage konsekvensen af dels min ryg ikke er for god, men også mine albuer er begyndt at brokke sig. Desuden er det måske nok fedt at træne arme, men energien kan godt bruges bedre. Men ikke i dag. Jeg er desuden ret ukoncentreret. Selv i de tungeste sæt kan jeg tage mig i at tænke på noget andet.

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning:

Skrå bænkpres 55kg 5 60kg 5 65kg 5 70kg 5 75kg 3 65kg 8 supersættet med

B.O. Rowing 46kg 5*5 36kg 8

Squat 60kg 5 66kg 5 70kg 5 76kg 5 80kg 5 70kg 8

Maveøvelse 3*20 supersættet med

Standing calf raises 70kg 3*20

Tricepspres til panden 30kg 3*10

Jeg plejer -ved bænkpres- at lægge stangen stille på brystet. Det gjorde jeg ikke i dag. Det havde ikke den store betydning for de tungere af løftene. Måske skal jeg have noget mere styrke i den øvre fase.

Jeg glemte at nævne forleden, at da jeg var ude med motorsaven sled jeg en klump hård hud af ved fingrene. Det har været medvirkende til at jeg ikke har taget nogen pulldowns.

Nå, jeg havde hovedpine igen i går. Da jeg skal være ekstra påpassellig med helbredet blev jeg hjemme fra arbejdet og sov til klokken 12:00. Men ikke nogen træning. I dag var jeg frisk nok.

Link to comment
Share on other sites

Jeg havde egentlig troet at de korte bukser ikke skulle i brug mere i år - udendørs. Men der tog jeg heldigvis fejl. En herlig dag, selvom jeg kom lidt sent op.

Lidt træning med kuglen og diskosen sidst på eftermiddagen blev det også til. Ok og frisk træning.

Af alle de katte, der var her i sommer er der nu kun en fast. Og han var der ikke engang i sommer. Han har tilsyneladende jagtet de andre væk - Og måske gjort det af med killingerne. Men han er mægtig kælen og vil gerne ind i huset, men det får han nu ikke lov til. Den anden dag havde en af de "gamle" misser dristet sig ind i stalden for at spise. Fruen fandt ham - Kalle- siddende helt oppe under taget, mens den ny kat sad nede på en halmballe og vogtede nedgangen. Fruen forsøgte at få ham væk, men det blev besvaret med nogle riv, så hun måtte bruge en kost. Det havde missen dagen efter tilsyneladende glemt, da den gerne ville kæles.

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning:

Front skulderpres på skråbænk 30kg 5 32,5kg 5 35kg 5 37,5kg 5 40kg 5 35kg 8 supersættet med

B.O. Rowing 46kg 5 48kg 5 50kg 3*5 46kg 8

Lunges 32kg 2*10 supersættet med

Dip 6 8 (Jeg glemte at tage en eller to repetioner som opvarmning)

Reverse bb curl efterfulgt af biceps bb curl 26kg 1*2*10 Den bliver hård på den anden del.

Maveøvelse 3*20 supersættet uden pause med

Standing calf raises 70kg 3*20

Kuglesjov

Ok træning. Jeg har forsøgt at skrue lidt ned på øvelsesantallet. Jeg skal forsøge at variere mere. Det betyder blandt andet, jeg skal tage mig sammen til at ændre indstillingern på bænk og stativ oftere.

Der skal mere skuldertræning ind - stort set nul i lang tid indtil i dag- og det kommer til at betyde at jeg ind imellem dropper brysttræningen.

Jeg var træt i benene, så jeg ville ikke tage nogle squat. Jeg havde nogle hop og hink i går, som iøvrigt gik fint, men de sad i benene.

Link to comment
Share on other sites

Endnu en træning udenfor, hvor vejret var til shorts. Men det var måske alligevel lidt for ambitiøst. Sidst på eftermiddagen bliver det køligt igen. Men ok træning med kast og spring.

Fruen er gået igang med at luge på ridebanen. Det pynter, men er et stort arbejde.

Link to comment
Share on other sites

Dagens vægttræning

Bænkpres(uden pause i bunden) 60kg 5 65kg 5 70kg 5 75kg 5 80kg 5 70kg 8 supersættet med

B.O. Rowing 46kg 5*5 1*8

Squat 60kg 5 66kg 5 70kg 5 76kg 5 80kg 5 supersættet med

Pulldown 50kg 5 55kg 5 60kg 5 65kg 5 70kg 5 60kg 8

Tricepspres til panden 30kg 3*10 supersættet med

Triceps pulldown 25kg 3*10 Det sidste sæt var drøjt

Maveøvelse 5kg skive bag nakken 3*10 supersættet uden pause med

Standing calf raises 70kg 3*20

Lang tid siden sidst med alm. bænkpres. Men der skal noget variation til.

Jag har jo døjet med lidt rygproblemer, men de seneste par dage har jeg ikke rigtigt mærket noget. Om det hænger sammen med at jeg ikke har trænet pulldown et par gange ved jeg ikke. Jeg mener ikke at puldownen har skadet min ryg, men måske har den været med til at vedligeholde skaden. Bortset fra et lille gip syntes jeg ikke, jeg mærkede noget til ryggen under træningen, men nu må jeg se, hvordan den har det til morgen.

Jeg syntes ærmerne på mine trøjer er blevet længere. Men da min vægt i weekenden var uforandret på de 88kg, skyldes forandringen nok at jeg husker forkert(hvilket ikke er noget nyt) eller at trøjerne under vask på en eller anden måde er blevet trukket.

På arbejdet har jeg sluppet for at deltage i et internt seminar. De fleste andre i afdelingen skal med, men indgoldet er langt hen af vejen noget, som jeg ved i forvejen og iøvrigt ikke kan bruge til noget. Til gængæld har jeg fået lov til at deltage i et (håber jeg)fedt excel-kursus. Faktisk var det min chef, der foreslog det. Normalt vil afdelingen ikke bruge penge på sådan noget, da man antager, at det finder man selv ud af, så jeg var noget overrasket. Normalt finder jeg også selv ud af det, men det kan tage sin tid og er ikke altid lige velorganiseret.

Link to comment
Share on other sites

Endnu en dag med godt vejr. Men da jeg -ud på eftermiddagen- stod parat i træningsshortsene til en gang udetræning syntes jeg alligevel det var for koldt til dette.

Træningen blev forkortet, da jeg følte mig træt. Træningen var derefter. Men godt at få sig rørt.

Vi plukkede æbler i dag. Der er mange på i år. Det var der sådan set også sidste år og forrige år. I år er der dog endnu flere, men der er mange små. Jeg tvivler på, at vi selv får tilnærmelsesvis får spist alle de plukkede. Men de bliver nok snarere brugt som godbider til hestene og - senere- som fuglefoder. Vi får langt fra plukket alle.. da træet er for højt. Men nedfaldsæblerne samler vi normalt også op og giver hestene. Det er filipaæbler. Jeg er ikke så begejstret for dem, da de godt kan give mig mavekneb. Men de er gode i kager. Om et måned skal vi plukke belle boskop. Dem er der også mange af. Jeg har de senere år plantet flere æbletræer. De seneste har jeg fået ved noget der hedder de gamle sorter. Jeg hørte efterhånden så meget dårligt om de gængse planteskoletræer, så jeg ville forsøge mig med nogle ældre sorter, som er podede på de ældre grundstammer, således de skulle blive større og mere holdbare.

Vi har desværre ingen pæretræer. En af mine tidligere kolegaer har et dobbelt philip pæretræ. Hvert år sender hun mig nogle stykker. De er bare gode. Jeg må forsøge at finde plads til et sådant træ. Men det kræver også en bestøver. Dvs. flere træer.

Vægten sagde knap 88kg. Dvs. uforandret.

I går var maden i kantinen under lavpunktet. Det sagde jeg til kassedamen - lidt mere diplomatisk. Hun svarede, at det om fredagen ofte var rester. Jeg vil mene, vi får rester hele ugen. Det er irriterende at kantinen er blevet så dårlig. Jeg har vænnet mig til et godt måltid varm mad midt på dagen og så rugbrøder om aftenenen på arbejdsdagene.

Link to comment
Share on other sites

Gårsdagens vægttræning:

Skrå bænkpres: 50kg 5 55kg 5 60kg 5 65kg 5 70kg 5 60kg 8supersættet med

B.O. Rowing 46kg 5*5 1*8

Lunges 32kg 2*10 supersættet med

Pulldown 50kg 2*15

Reverse bb curl efterfulgt af bicep bb curl 26kg 1*2*10

Dip 8 6

Maveøvelse 5kg skive på nakken 3*10 supersættet uden pause med

Et bens calf raises 50kg 3*10(med hvert ben) Ingen stor succes.

Jeg var træt og havde lidt ondt i hoved søndag, så træningen blev udskudt. Efter træningen følte jeg mig også ret træt.

Og så var jeg sur. Der skal et større projekt i gang på mit arbejde vedrørende implementeringen af et nyt lønsystem. Deri er jeg - trods tidligere lovning - kun tildelt en sekundær rolle. Jeg er nok den i afdelingen, der ved mest om løn i afdelingen, men der er prioriteret anderledes. Jeg har konfronteret min chef med dette. Men han mener selvfølgelig at det er okay, det han har prioriteret. Da vi implementerede et nyt økonomisystem for ikke så længe siden satte han også uerfarne kræfter i vigtige roller. Det betød også at vi skulle lave en masse unødvendige rettelser bagefter. Det er ikke fordi de uerfarne ikke også skal være med, da det også er deres arbejdsredskab bagefter. Men ofte vil en ny jo forsøge at klare det hele selv, for at vise sit værd, og så kan det gå galt. Samtidig får den erfarne ikke opdateret sin viden, men kan sidde og sysle med sine "hobbies" imens. Hvis det er sådan andre steder også, kan jeg godt forstå, hvorfor mange ikke gider arbejde længere end højst nødvendigt og går på efterløn.

Link to comment
Share on other sites

I går aftes: Lidt udendørs træning. Efteråret er nu brudt igennem. Ikke kun på træernes blade, som nu står i mange nuancer, men også i temperaturen. Jeg ønsker mig noget nyt træningstøj. Det som kan bruges til udendørs har det med at skille i midten og det er det blevet for koldt til. Ind imellem fryser jeg også i mine hænder. Endelig skal jeg begynde at overveje at gå tidligere ud, da det er ved at blive mørkt, når jeg tager de sidste kast med diskosen.

Men ellers ok træning. Jeg var hverken under eller efter så træt, som jeg har været efter træningen de seneste par gange.

Jeg var på hospitalet i tirsdags. Mine blodprøver ser fine. Lægen menete ikke at mine hyppige hovedpiner på det seneste skyldes den nye medicin jeg får, men måske snarere at jeg trænger til briller. Så fortalte han at han selv på et tidspunkt opdagede at han reelt ikke læste journalerne, selvom han gjorde, fordi han også trængte til briller. Han er en lidt underfundig fyr. Men meget dygtig og virker meget idealistisk med sit arbejde.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share