Mollerup mod Challenge Aarhus


Mollerup
 Share

Recommended Posts

Godt du har fundet motivation til at gå igang igen, bare pleace gør det lidt mere fornuftigt.. Får helt nervøse trækninger med så lidt mad.. :cry: Håber du får handlet lidt ind i dag, og tænk på at få lidt mere protien ind, jeg har mange gode ideer hvis du mangler indput :smile:

Jeg fik også en pakke sukkerfri pastiller i går :laugh:

Jeg skal godt nok have købt ind i dag, jeg er klar over det ikke går med at spise så lidt over ret lang tid.

Lyder godt med noget indput, kander du nogle sovser med få kalc.? jeg har svært ved at undvære sovs :blush:

Link to comment
Share on other sites

Hey M :bigsmile:

Du kan også lave en gang tomat sovs, af hakkede tomater- bedst med friske tomater, men også ok fra dåse. Bland lidt løg, salt, pebber, hvidløg el hva du lige har og kan li.Kog det i et par minutter, og vupti... Det smager godt, passer det det meste og næsten ingen kcal.

Kogte gulerødder blendet med lidt af vandet, salt og peber er ganske godt, men måske liiiidt for "grønt" til dig :wink: heh..

Hakket spinat/grønkål, udgør det også som en gansge go sovs, hvis man spæder det op med lidt mælk/vand... :4mewantfood:

Nam...

Edited by Ibex
Link to comment
Share on other sites

Det er selvfølgelig nemmere når man er god til at lave mad.. :tongue:

men lavede faktisk igår en stor potion oksekødsovs (lav fedt) med 5 store gulerødder, 3 porre, 2 løg, hvidløg og 2 dåser hakket tomater... Det nemmeste er at købe en pose chilli con carne krydderier eller andet kødblanding krydderier, hvis man ikke er så god selv til at få det til at smage af noget..

Prop det hele i en gryde, (alså steg køde, løg osv. først) brug vand/skummemælk som væde, og jeg putter altid lidt mel i så det ikke bliver så flydende.. og kog det så gulerødderne er møre..

Så har du en sund fedtfattig og rimelig kcal fattig gryderet som selv Anne Larsen ville være stolt af.. :cool: Du kan spise den med en håndfuld pasta eller ris.. Men det er gryderetten der skal mætte og ikke kulhydraterne.. :wink:

Ja og hvis det kun er sovs, så nap da en af de breve og nøjes med at putte skummemælk i.. Alså det er en livstil ændring og ikke en konkurrence diæt du er på, så det handler også om at finde noget man kan spise så man ikke får brækfornemmese efter en uge.. :smile:

Hvis du nøjes med at spise 1 og ikke 2 potioner :wink: af det til aftensmad, plus dit knækbrød, yoghurt osv. uden alt det andet halløj, så kommer du også til at tabe dig hurtigt, plus der er energi til din træning.. :superman:

Link to comment
Share on other sites

Der er ikke voldsomt mange kcal i rødvinssauce i forhold til så mange andre saucer - ca. 70 kcal / 100 g.

er det den færdig lavet?

Hey M :bigsmile:

Du kan også lave en gang tomat sovs, af hakkede tomater- bedst med friske tomater, men også ok fra dåse. Bland lidt løg, salt, pebber, hvidløg el hva du lige har og kan li.Kog det i et par minutter, og vupti... Det smager godt, passer det det meste og næsten ingen kcal.

Kogte gulerødder blendet med lidt af vandet, salt og peber er ganske godt, men måske liiiidt for "grønt" til dig :wink: heh..

Hakket spinat/grønkål, udgør det også som en gansge go sovs, hvis man spæder det op med lidt mælk/vand... :4mewantfood:

Nam...

Den første lyder ret godt, den tror jeg at prøver i aften med noget kyllingfilet og katofler/pasta, men du har ret i kogte gulerødder lidt for "grønt" :laugh: for mig og jeg har aldrig købt spinat eller grønkål, det bliver der nok ikke ændret så meget på, det kunne være at jeg skulle prøve det, men det lyder lidt for sundt for mig

Tak for forslag.

Link to comment
Share on other sites

Tirsdag 25-11-2008

Biceps curl.

12 * 14 kg.

10 * 18 kg.

8 * 20 kg.

Bicpes

8 * 24 kg.

8 * 28 kg.

8 * 30 kg.

Squat tak til Gregers TF for tippet om at have god afstand mellem fødderne, det hjalp med at komme meget længere ned :4thumbup:

12 * 47 kg.

12 * 67 kg.

12 * 77 kg.

12 * 87 kg, der fik jeg ondt i røven så jeg gik vidre til bench press

Bench press

12 * 57 kg.

6 * 77 kg, ikke godt nok jeg skal lade være med at gå 20 kg op.

4 * 82 kg.

4 * 87 kg

2 * 92 kg.

2 timers spinning en 1'er og en 3'er, mit pulsur drillet igen, jeg køber snart et rigtig pulsur istedet for min garmin, nogle ide til hvad man skal købe?

Jeg snakket med Rikke i pausen, vi har næsten kørt de samme timer de sidste 2 uger, jeg fortalte at jeg var startet på diæt, det først hun sage var om jeg nu spiste nok eller jeg bare gik amok og ikke spist ret meget :laugh: bagefter sage hun at hun skulle have lasagne og at hun skulle spise løs, man må alså ikke mobbe en mand på diæt :devil: det kunne jeg slet ikke finde på :laugh:

Så har jeg fundet 3 andre til at køre 24 timers spinninge med i Ålborg den 31-1-2009, Rikke, Jesper og en pige jeg ikke kan huske hvad hedder, det bliver fedt :smile: nogle der har prøvet det før og ved hvordan man burde dele timerne?

Edit : jeg glemte helt at skrive maden.

Morgenmad : et æble.

Kl 9.30 : en pære.

Middag : 2 rugbrød med 125g makrel.

kl 14.30 : et æble.

Aftensmad : ris med 250 g kylling og tomatsovs, tak Ibex :smile:

Jeg håber det er et trænings center det hvor jeg skal til Sysadm seminar i morgen ellers må det blive en trænings fri dag.

Jeg fik handlet i dag, 2 pakker knækbrød, 4 dåser makrel guf, 2 kg gulerødder, 2 kg appelsin, 2 røde grape og 5 clementiner.

Edited by Mollerup
Link to comment
Share on other sites

Så har jeg fundet 3 andre til at køre 24 timers spinninge med i Ålborg den 31-1-2009, Rikke, Jesper og en pige jeg ikke kan huske hvad hedder, det bliver fedt :smile: nogle der har prøvet det før og ved hvordan man burde dele timerne?

Jeg har prøvet 2 gange, første gang hvor vi var 3 på holdet og fordi jeg skulle køre hjem valgte jeg at køre 2 x 3 + 1 x 2 timer, hvilet jeg ikke syntes var vildt hårdt, man er selvfølgelig træt og mærket af de mange timer, men der var tid til hvile mellem turerne.

Den anden gang kørte jeg 12 timer, 2 timers kørsel, 2 timers pause, hårdt - ja, for der er ikke tid til andet end at få et bad, lidt at spise benene op i 10 min. og så i gang igen, så skal jeg køre 24 timer en anden gang bliver det enten med 3 eller 4 på holdet for så er der tid til det sociale som der også skal være plads til på sådan en tur.

Første gang jeg var afsted var der også nogle foredrag og andre indslag uden for rummet hvor der var spinning og det syntes jeg var et virkelig godt arangement.

Så god fornøjelse.

p.s husk skiftetøj så du har tørt tøj hver gang du starter op.

Link to comment
Share on other sites

Den første lyder ret godt, den tror jeg at prøver i aften med noget kyllingfilet og katofler/pasta, men du har ret i kogte gulerødder lidt for "grønt" :laugh: for mig og jeg har aldrig købt spinat eller grønkål, det bliver der nok ikke ændret så meget på, det kunne være at jeg skulle prøve det, men det lyder lidt for sundt for mig

Tak for forslag.

Link to comment
Share on other sites

Den første lyder ret godt, den tror jeg at prøver i aften med noget kyllingfilet og katofler/pasta, men du har ret i kogte gulerødder lidt for "grønt" :laugh: for mig og jeg har aldrig købt spinat eller grønkål, det bliver der nok ikke ændret så meget på, det kunne være at jeg skulle prøve det, men det lyder lidt for sundt for mig

Tak for forslag.

Så lidt :bigsmile:

Ja det er rigtig godt til kylling og pasta, faktisk også til ris....

Spinat kan købes på frost, så det er meget nemt at gå til :wink:

Hvor er det flot med dit vægt tab..!! Keep up the good work :4thumbup:

Ha en rigtig go aften... og velbekomme :4mewantfood:

Tak :smile:

Link to comment
Share on other sites

Torsdag 27-11-2008.

Det gik helt galt i går med maden og det blev heller ikke til træning, men druk til kl 4.30 :blush:

I dag blev har maden heller ikke været for god, jeg fik middag på hotel legoland(hvor det gemmenført der :4thumbup: ) aftensmad bliver nok bare nogle celemtiner og evt. knækbrød med ost.

Da jeg kom hjem sov jeg lige en time inden træning, så det blev ikke til noget styrketræning, mit puls ud drillet igen men efter 15 min begyndte at virke igen :blink: .

Jeg hade stadig ondt i mine lår efter squat i mandags, men jeg mærket det næsten ikke under spinning :bigsmile:

Cykling 2 puls avg 130(70%), max 155(84%).

Cykling 1(stående hele timen) puls 144(77%), max 161(87%), nu skal jeg snart op i zone 5 igen.

Link to comment
Share on other sites

Torsdag 27-11-2008.

Det gik helt galt i går med maden og det blev heller ikke til træning, men druk til kl 4.30 :blush:

I dag blev har maden heller ikke været for god, jeg fik middag på hotel legoland(hvor det gemmenført der :4thumbup: ) aftensmad bliver nok bare nogle celemtiner og evt. knækbrød med ost.

Da jeg kom hjem sov jeg lige en time inden træning, så det blev ikke til noget styrketræning, mit puls ud drillet igen men efter 15 min begyndte at virke igen :blink: .

Jeg hade stadig ondt i mine lår efter squat i mandags, men jeg mærket det næsten ikke under spinning :bigsmile:

Cykling 2 puls avg 130(70%), max 155(84%).

Cykling 1(stående hele timen) puls 144(77%), max 161(87%), nu skal jeg snart op i zone 5 igen.

Link to comment
Share on other sites

Fredag 28-11-2008

Var lidt træt i dag så styrketræning blev kun til biceps.

Cykling 2 puls avg 140(75%) max 166(89,5%) 1 pulsslag fra zone 5 :devil: men jeg har stadig ondt i mine lår så det blev ikke til mere :unhappy:

Mad

Morgenmad = 0 :blush:

Middag kylling og bacon sandwich 300 g

eftermiddag 2 clementiner.

Aften kalkunsteg EDIT jeg gad ikke lave sovs og pasta så det blev 2 rugbrød.

Lamb Of God er noget ret fedt music :4thumbup:

Jeg er ved at vaske lige, øv hvor jeg hader at vaske :devil:

Den ene af dem der skulle med til 24 timers spinning er sprunget fra pga skitur, så bliver det kun mig og 3 piger, jeg ved ikke om det er godt eller skidt.

Edited by Mollerup
Link to comment
Share on other sites

Den ene af dem der skulle med til 24 timers spinning er sprunget fra pga skitur, så bliver det kun mig og 3 piger, jeg ved ikke om det er godt eller skidt.

FLOT at du næsten ramte zone 5 :4thumbup: Du skal nok når derop næste gang!

Øv, at der er en der er hoppet fra.... Hvis jeg havde muligheden ville jeg helt vildt gerne ha været med :bigsmile:

Go fornøjelse...

Ja det var tæt på, jeg var godt kogt :smile:

Kom nu der er da ikke ret lángt til Aalborg :laugh: og det er kun 24 timer.

Ps. når du quoter skal du ikke fjerne den øverste line.

Link to comment
Share on other sites

Den ene af dem der skulle med til 24 timers spinning er sprunget fra pga skitur, så bliver det kun mig og 3 piger, jeg ved ikke om det er godt eller skidt.

Du burde skamme dig, 3 piger med til Ålborg hvad kan man ønske sig mere :bigsmile: hvorfor en 5 mand/pige det går jo ikke op i de 24 timer og 6 timmer kaan du sagtens holde til, bare sørg for vædske og noget at spise ind i mellem turerne.

Link to comment
Share on other sites

Du burde skamme dig, 3 piger med til Ålborg hvad kan man ønske sig mere :bigsmile: hvorfor en 5 mand/pige det går jo ikke op i de 24 timer og 6 timmer kaan du sagtens holde til, bare sørg for vædske og noget at spise ind i mellem turerne.

He he, jeg er bare bange for at der bliver lovlig meget tøsesnak.

Jeg mener at det bliver 3 piger en mand i stedet for 2 mand og 2 piger, som var planen, den sidste pige er ikke sikker på at hun kan komme, så må vi køre 8 timer i stedet :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Lørdag 28-11-2008

Cykling 3, fed time, jeg kørte stående næsteen hele timen og hade gode ben, puls avg 156(84%) PR, max 176(95%) :4thumbup: 4 min 47 sek i zone 5 :bigsmile: damm jeg var smadret.

Cykling 1, puls avg 126, maz 141 :crazy: ikke så fed time, var mega smadret og måtte holde godt fast i styret for at holde balancen :blush: , måske jeg skulle spise mprgenmad før 2 spinning timer :laugh:

Maden i dag.

Morgenmad = 0

Middagsmad stegte ål, med persillesovs og kartofler :blush:

Aftensmad pizza :blush:

Andet nogle mandariner og en pakke sukkerfri Lakerol Xterme.

Jeg har bestemt af jeg under mig selv en pizza om lørdagen.

God weekend.

Link to comment
Share on other sites

Cykling 3, fed time, jeg kørte stående næsteen hele timen og hade gode ben, puls avg 156(84%) PR, max 176(95%) :4thumbup: 4 min 47 sek i zone 5 :bigsmile: damm jeg var smadret.

Ser ud til at vi næsten har samme max puls i spinning... btw. så du spurte efter et godt pulsur, jeg har ønsket mig et Polar RS200sd i julegave med indbygget km, kcal- tæller, beregning af maxpuls osv. Har fundet ud af at det gør træningen lidt sjover :4thumbup:

i428145863s.jpeg

Inde på den her hjemmeside har de nogle gode tilbud på pulsure http://www.pulsure.dk/

Link to comment
Share on other sites

Ser ud til at vi næsten har samme max puls i spinning... btw. så du spurte efter et godt pulsur, jeg har ønsket mig et Polar RS200sd i julegave med indbygget km, kcal- tæller, beregning af maxpuls osv. Har fundet ud af at det gør træningen lidt sjover :4thumbup:

i428145863s.jpeg

Inde på den her hjemmeside har de nogle gode tilbud på pulsure http://www.pulsure.dk/

Hej, ja det gør det lidt sjover at have et pulsur, man skal altid lige se om man kan komme lidt højere op, din maxpuls burde alså være højere end min, er det ikke bare fordi at du er doven :tongue: , jeg kan anbefale at tage timen stående det får pulsen op :devil: ps. skal du ikke snart have ændret dit brugernavn?

Det ur ser ok ud, jeg vil helst ikke over 1.000.- men jeg vil også have et fedt ur, jeg har set på FT80post-10700-1228064571.jpg det er fedt, lidt dyrt 238€(1.800.-), jeg løbet jo ikke så det er lidt overdrevet, men jeg er jo dum nok til at købe det :laugh:RS200SD kan man få til 153€(1.150.-) jeg har også set på et FT11 80€(600.-) det er jo til at have med at gøre, jeg har også set på Garmin Forerunner 405 285€(2.150.-) 50 55€(420.-) jeg tænkte det vill være smart at købe et Garmin når jeg har en Garmin cykel computer, men FT80 er sku fed.

Link to comment
Share on other sites

Søndag 30-11-2008

Benchpress

12 * 20 kg.

12 * 60 hg.

6 * 70 kg.

4 * 80 kg.

4 * 85 kg.

0 * 90 kg, pinlig fail, den kom ned, men ville slet ikke op igen så lå jeg bare der med 90 kg på brystet :blush: den kom en og hjalp :smile: , en anden sage så så var man da sikker på at man hade givet sig helt ud, det har han da ret i, men det er sku lidt pinligt :laugh:

Cabel row.

8 * 7?

4 * 7?

8 * 7?

Cykling.

Cykling 1, instruktøren fortalte at hun hade skadet sit knæ, så det var ikke sikkeret at stod op når hun sage det, hun klaret det ok, men hun mente at vi skulle høre julemusik, da det var første advent alle mændene sage nej, men det hjalp ikke, så vi hørte Wham Last Christmas og en andre julesagne de første 12 min :devil: , timen stoppet efter 45 min, men jeg forsatte i 60 min, puls avg 143, max 155.

Cykling 2, vi forsøgt at overbevise instruktøren og vi ikke skulle høre julemusik, men nej, så forsøgte vi at lave en deal med hende, vi lod være med at håne hende hvis hun blev nød til at sidde under stående, men den gik heller ikke, så 12 min julemusik igen :devil: , ok time men pulsen ville ikke op, puls avg 132, max 156.

Maden

Morgenmad kl 11 2 rugbrød med ost.

Aftensmad kl 17.30 2 kebap, det er skidt at træne i Nørrebrogade, der er alt for mange fristelser når jeg går sulten hjem fra træning :blush: , købte ellers laks og pære i Føtex, regner mad at spise et par pærer og et par appelsiner.

Øv, hvor har jeg lyst til slik :crazy:

Edited by Mollerup
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share