Håndbold EM


Keler
 Share

Recommended Posts

yes... et stykke fra topklasse bold.. forsvaret var ik heeeelt oppe i gear, ej heller angreb.. men hva gør det når slovenien heller ik helt er.... glæder mig til semifinalen... og finalen :D dog tror jeg desværre ik at franrkig kan slås

Link to comment
Share on other sites

Det er en håndboldhistorisk aften. Efter tre EM-bronzemedaljer i træk er Danmark for første gang i en EM-finale, og er for kun anden gang i en finale ved et stort mesterskab.

Den første finale var ved VM i 1967, hvor det blev til sølv. Ulrik Wilbæk har på imponerende vis fået lagt 1990'ernes håndboldderoute i graven.

EM-historie

EM 1994 Nr. 4

EM 1996 Nr. 12

EM 1998 Ikke kvalificeret

EM 2000 Nr. 10

EM 2002 Nr. 3 (taber semifinalen til Tyskland)

EM 2004 Nr. 3 (taber semifinalen til Tyskland)

EM 2006 Nr. 3

VM-historie

VM 1938 Nr. 4

VM 1954 Nr. 5

VM 1958 Nr. 4

VM 1961 Nr. 5

VM 1964 Nr. 7

VM 1967 Nr. 2

VM 1970 Nr. 4

VM 1974 Nr. 8

VM 1978 Nr. 4

VM 1982 Nr. 4

VM 1986 Nr. 8

VM 1990 Ikke kvalificeret

VM 1993 Nr. 9

VM 1995 Nr. 19

VM 1997 Ikke kvalificeret

VM 1999 Nr. 9

VM 2001 Ikke kvalificeret

VM 2003 Nr. 9

VM 2005 Nr. 13

VM 2007 Nr. 3

Edited by Scorpio
Link to comment
Share on other sites

sindssygt fedt.... alt for spændende kamp.. muligvis ik den bedste teknisk/spillemæssigt set.. men puha hvor jeg lige pludselig sys at jesper jensen endelig gjorde det som godt som han kan.... og hvor imponerende rutine og nerver lars c har... skønt i en kamp hvor han ellers ik spiller specielt godt... og tak til spellerberg!

Link to comment
Share on other sites

altså... jeg tror lidt det kommer an på hvem af Balic og hvidt der har den bedste dag... er 2 er efter min mening alfa omega for hver sit hold... self spiller der også en masse andre ting ind, men sådan groft sagt... som jeg var inde på efter kampen mod kroatien og som lars Jørgensen også sagde igår, så spillede kroatien ik for fulde hammer mod dk sidst... tror især balic mener at han har noget at revancerer... blir en meget lige kamp tror jeg... self tror jeg på dk.. men de ska virkelig spille godt for at ku slå kroatien.. der er jo en grund til at Kroatien er OL-mestre...

EDIT: nu hørte jeg lige eksperterne sige at det var Boldsen og Balic det lidt kom an på....

Edited by Pilla
Link to comment
Share on other sites

Haha, jeg elsker ham den danske kommentator.. Han der bare flipper fuldstædig ud når Danmark scorer, det var helt vildt i semifinalen...

Thomas Kristensen skriger som en kælling :laugh:

Men bortset fra det er han en ok håndboldkommentator. I øvrigt gustent at se Bent Nyegaard uden overskæg efter finalen!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share