Maria's Log


Tigermis
 Share

Recommended Posts

Så blev arbejds weekenden overstået!! ENDELIG....

Travlt har der været både fredag og lørdag, men søndag var ret lang og lidt kedelig.

Det blev desværre ikke til så meget træning inden arbejde i dag, men i stedet for har jeg bare kørt en masse mad i hovedet. Hmm smart Maria.:blush::mad:

I morgen starter en ny uge, og det glæder jeg mig dælme til. Der skal forhåbentlig trænes en masse, og holdes lidt fri, og i min verden lyder det nu som en skøn uge! :wink:

Dagens benarbejde omsat i km blev til: 10 km.

Derudover var der transport cykling som blev til 15 min. hver vej.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 502
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Dagens træning mandag d. 13.10.08

2 timers styrketræning :dumbbell_lift::devil:

Skulle have været oppe og træne med Mette i morges, men da mit vækkeur ringede var jeg stadig helt væk. :sleepy: Var simpelthen så TRÆT! Men Mette var heldigvis sød og forstående, og jeg fik lov at sove lidt længere, men skulle jo så desværre også træne alene da jeg endelig kom op i centret. :unhappy:

Dagens program

Opvarmning

500 meters roning - 2.10 min.

DB incline benchpress

3x10x12.5 kilo pr. hånd

Laterail raises

3x10x10 kilo pr. hånd

Front raise

3x10x7 kilo Venstre hånd

3x10x7 kilo Højre hånd

Seated cable row

2x10x35 kilo

1x10x42 kilo

Close grip pulldown

1x10x35 kilo

2x10x42 kilo

Preacher curls

2x10x10 kilo + stang 10 kilo

2x5x15 kilo + stang 10 kilo

Cabel kneeling triceps extension

3x10x15 kilo

Dumbell pullover

3x5x15 kilo

Single leg split squat

1x10x41 kilo Venstre ben

1x10x41 kilo Højre ben

Goodmornings

3x10x41 kilo

Reverse grip bentover row

3x10x41 kilo

Bentover T-bar row

2x8x30 kilo + stang 20 kilo

1x8x35 kilo + stang 20 kilo

Standing calf raise

1x12x60 kilo

1x12x70 kilo

1x12x75 kilo

Dips Negativer :devil:

3x5

Mave

Jack knife sit ups

3x10

Cable kneeling crunch

1x15x30 kilo

1x15x35 kilo

1x15x40 kilo

Weighted incline crunch

3x15x5 kilo

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning tirsdag d. 14.10.08

2½ times styrketræning :dumbbell_lift:

Var ret øm i kroppen i morges efter gårsdagens styrketræning, men max gas det skulle den da have alligevel. :devil:

Dagens program:

Opvarmning

500 meters roning - 2.00 min.

Benchpress

2x10x30 kilo

1x5x35 kilo

DB incline flyes

3x10x12.5 kilo

Preacher curls

2x8x10 kilo + stang 10 kilo

2x8x15 kilo + stang 10 kilo

Supersæt

Lateral raise - Front raise

1x8x8 kilo pr. hånd

2x8x7 kilo pr. hånd

Kneeling triceps extension

2x10x15 kilo

1x10x20 kilo

Seated cable row

1x10x35 kilo

2x10x42 kilo

DB pullover

1x6x15 kilo

2x8x15 kilo

Behind the neck pulldown

1x10x35 kilo

2x8x42 kilo

Squat Knæet knirkede lidt på den dårlige måde i dag, så tog den lidt med ro med squatet.

1x8x51 kilo

2x5x61 kilo

Goodmornings

3x12x41 kilo

Bent over T-bar row

1x8x30 kilo + stang 20 kilo

1x8x35 kilo + stang 20 kilo

1x8x40 kilo + stang 20 kilo

Standing calf raise

2x12x70 kilo

1x12x80 kilo

Chin ups Maskinen

1x8xBW - 20 kilo

2x5xBW - 20 kilo

Mave

Jack knife sit up

3x10

Cable kneeling crunch

1x15x30 kilo

2x10x40 kilo

Weighted incline sit up

1x10x5 kilo

2x10x10 kilo

Planken

Weighted push ups

2x10x5 kilo

SUPER træning i dag. :bigsmile:

Nu skal resten af dagen bare nydes sammen med kæresten. :wub:

Jeg fik faktisk ros nede i trænings centret i dag, og hvor giver det altså bare så meget ekstra energi når folk kan se at ens træning virker.

Så fuck janteloven.. Jeg vil have lov til at være glad for at få ros. :cool:

Håber snart på at kunne få taget nogle billeder, så både folk herinde og jeg selv kan holde øje med om træningen giver de rigtige resultater. :4flex:

Caio :crazy_pilot:

Link to comment
Share on other sites

Synes duhar utrolig mange øvelser, og især mange iso-øvelser.. har du overvejet at træne nogle flere basisøvelser, også skære ned på din iso-træning?

Synes jeg prøvede en del basis øvelser af da jeg startede med min styrketræning, og det virker ikke helt så godt som det gjorde i starten nu.

Derfor er jeg gået over til at kører lidt flere isolations øvelser, og det virker godt for mig lige i tiden. :bigsmile:

Jeg håber jo lidt på at kunne stille op til noget fitness konkurrence til næste år, hvilken slags ved jeg ikke helt endnu. Det er også derfor jeg prøver at isolere mine muskler lidt, så jeg kan begynde at blive noget mere markeret, og det hjælper sku.

Altså kører også stadig gode basis øvelser som dødløft og squat osv., men prøver at skifte lidt engang imellem og ser så hvad der virker. :smile:

Jeg skal snart snakke med en gammel miss fitness atlet, og jeg håber hun kan give mig nogle gode fif og tips med på vejen, og så må vi se om min træning ændre sig igen.

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning onsdag d. 15.10.08

1½ times blandet træning

Dagens program

Opvarmning

10 min. powerwalk - niveau 8

10 min. løb - niveau 10 ( 1 min. niveau 13-16 )

DB incline benchpress

3x8x13 kilo

Chin ups Hjælpestativet

2x3xBW - 10 kilo

1x5xBW - 15 kilo

Dips Blev kørt i hjælpe stativet i dag. Dog kom jeg også helt ned og lavede dem rigtigt så

3x5xBW - 10 kilo

Preacher curls

2x6x15 kilo + stang 10 kilo

Hammer curls

3x20x10 kilo pr. hånd

Clean and press

3x5x25 kilo

Barbell behind the neck press

1x10x15 kilo

1x10x20 kilo

Military press

1x10x15 kilo

1x10x20 kilo

Cable kneeling triceps extension

3x10x15 kilo

Mave + Ryg

Kneeling cable crunch

Bensving

Push ups

Captain chair

Lying torso/leg raise

Udover træning har jeg været på arbejde, og der var godt drøn på i dag.

Dagens arbejds gå tur blev til: 12.6 km.

Nu er jeg ENORMT træt, så nu vil jeg skynde mig ind under min dyne og glæde mig til at sove længe i morgen.

Godnat :wink:

Link to comment
Share on other sites

Hej Maria

Noget af et program du drøner igennem hver gang..

Lige en tanke... Da jeg f.eks aldrig har haft så store/gode skulder som jeg har for tiden, hvor jeg træner en masse tungt bryst (flad + skrå) + en masse push ups.. osv. Har derfor mere eller mindre slettet mine skulder øvelser, har dog lidt til bagskulder i ny og næ.. Det erstatter faktisk også tit mine triceps øvelser af samme grund.. på den måde er der mange øvelser der overlapper hinanden, og derfor ikke behøves at blive høvlet igennem hver træningspas...

Det er ikke fordi du skal slette nogen øvelser lige nu, men prøv at få en til at kikke lidt på det så, du ikke køre død i 10-11 forskellige øvelser til hver træningspas.. :devil:

Link to comment
Share on other sites

Hej Maria

Noget af et program du drøner igennem hver gang..

Lige en tanke... Da jeg f.eks aldrig har haft så store/gode skulder som jeg har for tiden, hvor jeg træner en masse tungt bryst (flad + skrå) + en masse push ups.. osv. Har derfor mere eller mindre slettet mine skulder øvelser, har dog lidt til bagskulder i ny og næ.. Det erstatter faktisk også tit mine triceps øvelser af samme grund.. på den måde er der mange øvelser der overlapper hinanden, og derfor ikke behøves at blive høvlet igennem hver træningspas...

Det er ikke fordi du skal slette nogen øvelser lige nu, men prøv at få en til at kikke lidt på det så, du ikke køre død i 10-11 forskellige øvelser til hver træningspas.. :devil:

Jeg håber/regner også snart med at skulle kører et nyt program.

Ved godt at jeg kører rigtig mange øvelser, men lige nu passer det mig fint, men regner helt sikkert med at skulle kører noget split program eller lign. snarest.

Skal lige snakke med en gammel miss fitness vinder, som jeg håber kan lede mig på den rigtige vej med både kost og træning. :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Jeg håber/regner også snart med at skulle kører et nyt program.

Ved godt at jeg kører rigtig mange øvelser, men lige nu passer det mig fint, men regner helt sikkert med at skulle kører noget split program eller lign. snarest.

Skal lige snakke med en gammel miss fitness vinder, som jeg håber kan lede mig på den rigtige vej med både kost og træning. :bigsmile:

Det er bare at læse rundt omkring. Tvivler på, at selvom hun er fitness vinder, kan tilfører dig mere viden end du kan læse selv rundt omkring. Det at vinde fitness er i min verden mere et udtryk for personens vilje..

Link to comment
Share on other sites

Det er bare at læse rundt omkring. Tvivler på, at selvom hun er fitness vinder, kan tilfører dig mere viden end du kan læse selv rundt omkring. Det at vinde fitness er i min verden mere et udtryk for personens vilje..

Tro mig, jeg er i fuld gang med at læse. :bigsmile:

Dog kan jeg heller ikke kun læse mig frem til det, men jeg skal også afprøve det og se hvad min krop lystre bedst til, og lige i øjeblikket er det at kører et full body program 3-4 gange om ugen.

Men nu må vi hvordan tingene ændre sig hen af vejen. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Var FULDSTÆNDIG færdig da jeg vågnede her til morgen. :sleepy::crazy:

Så jeg valgte at holde trænings fri og nyde et par timer sammen med kæresten inden jeg skulle på arbejde.

Dagens arbejde omregnet i km. blev til: 10.9 km.

Derudover var der 15 min. transport cykling hver vej.

I morgen står den på en fed omgang styrketræning med Mette musen. :blahblah::yahoo:

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning fredag d. 17.10.08

2 timers styrketræning med Mette :bigsmile::dumbbell_lift:

Dagens program

Opvarmning

500 meters roning - 2 min.

DB incline benchpress

3x8x12.5 kilo pr. hånd

2x8x15 kilo pr. hånd

Supersæt

DB front raise - DB Lateral raise

1x8x8 kilo pr. hånd

2x8x7 kilo pr. hånd

Close grib pulldown to front

1x8x35 kilo

12x8x42 kilo

Seated cable row

2x10x35 kilo

1x10x42 kilo

T-bar row

1x10x30 kilo + stang 11 kilo

1x10x35 kilo + stang 11 kilo

1x10x40 kilo + stang 11 kilo

1x8x45 kilo + stang 11 kilo

Preacher curls

1x10x10 kilo + stang 10 kilo

1x5x15 kilo + stang 10 kilo

1x8x15 kilo + stang 10 kilo

Squat Knæet knirker, så det blev ikke til meget løft hverken i denne øvelse eller i dødløftet

2x5x61 kilo

Deadlift

1x8x61 kilo

1x5x81 kilo

Military press

3x8x25 kilo

Cable triceps extension

1x15x15 kilo

1x15x20 kilo

1x10x20 kilo

Goodmornings

3x10x41 kilo

DB hammer curls

3x20x10 kilo pr. hånd

Behind the neck press

3x10x20 kilo

Dips Hjælpe stativet

3x5xBW - 10 kilo

Chin ups

2x5xBW - 15 kilo

1x5xBW - 20 kilo

Cable flyes Lavede bare lidt den her øvelse i mens jeg ventede på at komme i gang med noget andet. :bigsmile:

1x10x40 kilo

Mave

Weighted Jack knife sit ups

3x10xBWx5 kilo

Weighted incline sit ups

3x12xBWx10 kilo

Weighted twisted sit ups

3x10xBWx10 kilo

Push ups

2x10xBW

Link to comment
Share on other sites

FERIE FERIE FERIE :yahoo:

Har glædet mig længe til den her ferie. Jeg skal slet ikke noget vildt eller specielt, skal blot en tur til Jylland og besøge mine forældre. Men det er nok bare mere det bare at holde fri og ikke skulle arbejde en helt uge. Weee :bigsmile:

Nå men har igen holdt en af mine trænings frie dage, så det vil sige at jeg har holdt to i den her uge.

I morgen regner jeg med at skulle styrketræne lidt sammen med kæresten efter vi har været ude og spise brunch. :wub:

I næste uge tager jeg jo som sagt et smut til jylland, så det bliver til noget styrketræning først på ugen, og derefter en masse løb og mave træning. Loggen bliver nok først opdateret søndag aften når jeg vender tilbage til Kbh igen.

Der sker forresten også to andre gode ting i næste uge.

Jeg skal nemlig have mit møde med Tanja, som er gammel miss fitness vinder, og jeg håber at vi får os en god snak sammen, og at hun måske kan give mig nogle gode fif og råd med på vejen.

Derudover skal jeg på næste søndag besøge den politi forberedende højskole jeg skal starte på til januar, og det tror jeg bliver super spændende. Det bliver rart at finde ud af lidt mere om skolen og alt hvad der skal foregå i de 5 måneder jeg nu skal være der.

Nå men det var vist alt for i dag.

Dagens benarbejde omsat i km.: 9.9 km.

Transport cykling 15 min. hver vej.

Godnat og sov godt :sleeping:

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning søndag d. 19.10.08

1 times søndags styrketræning

Stille og rolig træning i dag, da tiden var knap og jeg er i lidt af et søndags trætheds humør. :blink:

DB incline Benchpress

2x8x12.5 kilo pr. hånd

3x8x15 kilo pr hånd

Supersæt

Lateral rasie - front raise

3x8x7 kilo pr. hånd

Seated cable row

2x10x35 kilo

1x10x42 kilo

Deadlift

1x5x70 kilo

1x5x80 kilo

1x5x85 kilo

Bent over row

2x10x45 kilo

1x10x50 kilo

Standing lunches

3x10x20 kilo

Clean and press

3x8x25 kilo

Mave

Jack knife sit ups

Bensving

90 graders mavebøjninger

Alt for i dag. Humøret har det lidt underligt så må hellere skynde mig at smutte igen. :crazy::devil:

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning mandag d. 20.10.08

1 times styrketræning :dumbbell_lift:

Benchpress

2x5x31 kilo

3x5x36 kilo

Incline DB benchpress

3x8x15 kilo

Military press Siddende

5x5x25 kilo

Lateral raise

3x10x10 kilo pr. hånd

Front raise

3x10x8 kilo pr. hånd

Dips Hjælpestativet

3x8xBW - 15 kilo

Scull crusher

3x10x10 kilo + stang 10 kilo

Mave med belastning

Kneeling cable crunch

1x10x35 kilo

1x10x40 kilo

Incline sit up

1x10x10 kilo

Incline twisted sit up

1x10x10 kilo

Jack knife sit up

1x10x5 kilo

Push ups

1x10

Har siddet og luret lidt på forskellige trænings programmer herinde på MOL, og i går fandt jeg et 2 splits program jeg synes så super godt ud, og det har jeg altså lige tyv stjålet. :tongue:

Det kommer til at blive sådan her:

Mandag/Torsdag:

Ben/Ryg/Biceps

Squat 5x5

Dødløft 5x5

Læg 3x10

Chin 5x5/8

Bent over eller T-bar row 3/5x8

Biceps curls 3/5x10

Tirsdag/Fredag:

Bryst/Skulder/Triceps/Mave

Bænkpres 5x5

Incline DB pres 3x8

Mili pres 5x5

Lateral raise 3x10

Front raise 3x10

Dips (med belastning når jeg engang når så langt :dry: ) 3/5x8

Fransk pres/Scull crusher 3/5x10

Mave med belastning 5x10

Onsdag:

Fri/Powerwalk

Lørdag:

Powerwalk/løb

Søndag:

Fri

I denne uge bliver programmet kørt på andre dage, og jeg får det nok ikke kørt helt igennem da jeg tager til Jylland på onsdag og først kommer hjem søndag.

Dog vil jeg os lige tale med hende Tanja først da hun jo måske har et bedre forslag til et program der kan gøre mig mere markeret og stærkere. :bigsmile:

Det var alt for i dag.

Nu vil jeg gribe støvsugeren og give lejligheden en ordentlig omgang. :devil:

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning tirsdag d. 21.10.08

1½ times styrketræning :dumbbell_lift:

I dag var det så tid til at jeg skulle afprøve anden del af det to splits program jeg har fundet. :bigsmile:

Squat

2x5x61 kilo

2x5x66 kilo

1x5x71 kilo

ASS TO THE GRAS :devil: Av av

Deadlift

2x5x70 kilo

2x5x75 kilo

1x5x80 kilo

Standing calf raise Læg

1x10x70 kilo

1x10x80 kilo

1x10x85 kilo

Chin ups Hjælpestativet

5x5xBW - 15 kilo

T-bar row

2x8x30 kilo + stang 20 kilo

2x8x35 kilo + stang 20 kilo

1x8x37.5 kilo + stang 20 kilo

Preacher curls

2x10x10 kilo + stang 10 kilo

1x10x15 kilo + stang 10 kilo

Hammer curls

2x20x10 kilo pr. hånd

Mave

Mave øvelser på bold

Synes det virker som et godt program, og selvfølgelig endnu bedre hvis man kører det hele ugen ud. Desværre må det vente til næste uge. :smile:

Nu vil jeg skynde mig i bad og så vil jeg smutte ind i magasin og bruge lidt penge. Kender i den følelse af at man bare har brug for at bruge lidt penge?! :blush:

CAIO :w00t:

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning torsdag d. 23.10.08

5 km. løbetur med hunden :crazy_pilot:

Jeg er nu smuttet en tur til Jylland, og bliver her indtil søndag.

Jeg har desværre ikke så mange muligheder for at få styrketrænet herover, så derfor regner jeg med at jeg kan få løbet lidt med min søde hund Aslan. :bigsmile:

I dag tog vi os lækker tur i skoven, og come on.... Der er altså ikke noget bedre end at løbe i en halv våd skov, med frisk landluft i hovedet og en skøn hund ved siden.

I LOVE IT!!! :wub:

Nå jeg vil smutte igen. Der er jo så mange mennesker man skal nå at se når man kun er hjemme en sjælden gang. :blush:

Prøver så vidt muligt at få opdateret loggen hele ugen, ellers skal jeg nok komme med en konklusion på søndag.

CAIO :w00t:

Link to comment
Share on other sites

Hej Maria..

Syntes faktisk dit nye program som udgangspunkt lyder fornuftigt.. og efterhånden som du finder ud af hvad du mangler eller kan undvære kan du bytte lidt rundt på det.. :bigsmile:

Nu skal du bare ha tålmodighed og 1 milliard træningstimer plus god kost :4mewantfood: Så bliver du en miss fitness til din politiprøven i foråret.. :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Hej Maria..

Syntes faktisk dit nye program som udgangspunkt lyder fornuftigt.. og efterhånden som du finder ud af hvad du mangler eller kan undvære kan du bytte lidt rundt på det.. :bigsmile:

Nu skal du bare ha tålmodighed og 1 milliard træningstimer plus god kost :4mewantfood: Så bliver du en miss fitness til din politiprøven i foråret.. :tongue:

Hej Nillepigen!

Tak for det. Jeg synes os selv det var ret godt. Dog har jeg snakket med hende Tanja nu, som skal hjælpe mig med at komme videre i min træning så jeg kan blive parat til at stille op til noget næste år. Desværre bliver det nok ikke miss fitness, da den konkurrence måske slet ikke kommer til at eksistere næste år. Tilgengæld håber og regner jeg med at kunne stille op i Bodyfitness i stedet for.

Jeg skal nok også til at kører noget tre split program, for det var det hun forslå mig at gøre, og så må vi se hvordan det spinder an. Og ja som du selv siger så skal der ligges uendelig mange timer i det mht. både kost og træning, men jeg tror det er det hele værd i den sidste ende. :crazy::superman:

Jeg kan i hvert tilfælde slet ikke vente med at komme i gang med både dette og den politi forberendedehøjskole.

Ha det godt!

Hilsen Maria :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Wow! - kunne Aslan godt følge med dig på de 5 km?! :tongue: Lyder som om, du har det godt ovre i det mørke Jylland.

Glæder mig til vi ses i weekenden,. Det skal nok blive interessant at se, hvad Politihøjskolen er for et sted :smile:

Kys! Casper

Ha ha om Aslan kunne følge med mig???!! Det var vist nærmere lige omvendt tror jeg. :crazy:

Jeg glæder mig godt nok også til at du kommer herover i dag. Så skal vi rigtig hygge med min familie, og hvis det er som det plejer at være, så skal vi nok få en masse mad indenbords. :4mewantfood:

Men det er jo så også en af de sidste gange jeg virkelig giver mig selv lov til bare at spise derud ad. Nu skal der sku strammes op så jeg kan blive fit og lækker. Hehe. :blush::innocent:

Kys Maria :wub:

Link to comment
Share on other sites

Fantastisk weekend i Jylland! :cool:

Har været meget ude i den friske landluft, og har virkelig nydt at være hjemme hos de gamle.

Der er vist også blevet skovlet alt hvad jeg har kunne finde ind i min store mund. Men nu skal det jo også til at være helt slut, så jeg skulle jo lige nyde det sidste. HMMM :4mewantfood: :dry:

Dog var jeg lidt halv forkølet da jeg tog afsted, og nu er jeg så blevet helt forkølet. :devil::ill:

ØV!!

Men efter at have brugt ca. tre toilet ruller til min næse, drukket en hel flaske hoste saft, spist en masse halspastiller og brugt en hel næse spray er jeg næsten ved at være på toppen igen. :yahoo:

I dag bliver det nok ikke til meget træning, udover en lille smule hjemme træning med kærestens håndvægte. Må hellere blive helt rask før jeg begynder på noget som helst.

Senere i dag skal jeg have taget 'før' billeder fra alle fire vinkler, og så må vi om jeg ikke os lige kan få lagt dem ud her på MOL. Første prioritet er at få sendt dem til Tanja, så hun kan få mixet et program sammen til mig. :4thumbup:

I går var jeg ellers også oppe og se på den højskole jeg skal starte på til januar.

Det var virkelig super godt! :bigsmile: Der er så mange valgfag man kunne vælge, såsom styrke, fitness, kajak roning, klatring og meget mere. Jeg er sikker på at det bliver en oplevelse for livet, og jeg glæder mig allerede helt vildt. :w00t:

Nå men det var jo ikke meget træning jeg fik skrevet ind, så jeg må hellere smutte igen.

Link to comment
Share on other sites

Spændende læsning, du virker meget seriøs.

Jeg var selv igennem prøverne til politiet i 2001 (de er sikkert ændret nu), skal man stadigvæk til en svømmetest?

Synes lige jeg vil komme med et par tips:

Tror sagtens du kan klare den fysiske test, når det så er sagt er det "kun" en prøve af flere.

De vil helt sikkert spørge dig om hvorfor du vil være politibetjent, har du tænkt på det? Det har du jo nok, men derfor kan du ligeså godt være forberedt på den slags spørgsmål. "Hvordan kan du gøre en forskel" kunne være et andet spørgsmål du kunne få.

Får du øvet diktat, regning?

Mht. prøven i almen viden er det en god idé at læse avis dagligt, se nyheder på tv.

Håber du kan bruge det til noget.

Keep up the good work

Link to comment
Share on other sites

Spændende læsning, du virker meget seriøs.

Jeg var selv igennem prøverne til politiet i 2001 (de er sikkert ændret nu), skal man stadigvæk til en svømmetest?

Synes lige jeg vil komme med et par tips:

Tror sagtens du kan klare den fysiske test, når det så er sagt er det "kun" en prøve af flere.

De vil helt sikkert spørge dig om hvorfor du vil være politibetjent, har du tænkt på det? Det har du jo nok, men derfor kan du ligeså godt være forberedt på den slags spørgsmål. "Hvordan kan du gøre en forskel" kunne være et andet spørgsmål du kunne få.

Får du øvet diktat, regning?

Mht. prøven i almen viden er det en god idé at læse avis dagligt, se nyheder på tv.

Håber du kan bruge det til noget.

Keep up the good work

Hej! :smile:

Rart at høre at det ikke er helt kedeligt at læse min log. :4thumbup:

Nej det er ikke et officielt krav mere at have taget bassin prøven, men jeg ved at de stadig gerne ser at man tager den alligevel.

Jeg skal starte på højskole her til januar, hvor jeg regner med både at få taget bassin prøven og få opfrisket min hukommelse mht. matematik, dansk, samfunds viden osv.

Jeg prøver så vidt muligt at få læst en masse, da det er i samfunds viden og matematik jeg nok er svagest i.

Mht. at skrive og stave har jeg det nu ret fint så jeg regner ikke med at det bliver det store problem.

Jeg har tænkt meget over hvad jeg vil sige når jeg kommer til den store samtale, men det kan jo altid kun blive bedre.

Jeg snakker også tit med min kæreste om hvad jeg egentlig vil sige når jeg kommer ind, og det er rigtig rart at høre om andre også synes det er godt det man siger.

Tak for dit besøg på min log!

Ha det rigtig godt. :bigsmile:

Maria

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share