Maria's Log


Tigermis
 Share

Recommended Posts

ok, dengang jeg var oppe skulle der aflægges en svømmeprøve, mener det var 200 m, kan ikke huske tidskravet.

Mht. skriftlig prøve var den dengang sådan at man udover diktat, almen viden og en regneprøve (svarende til folkeskolens færdighedsregning), skulle man også give et referat af en tekst, er det stadigvæk sådan?

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 502
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

ok, dengang jeg var oppe skulle der aflægges en svømmeprøve, mener det var 200 m, kan ikke huske tidskravet.

Mht. skriftlig prøve var den dengang sådan at man udover diktat, almen viden og en regneprøve (svarende til folkeskolens færdighedsregning), skulle man også give et referat af en tekst, er det stadigvæk sådan?

Ja man skal stadig give et referat af en tekst plus diktat, almen viden og regneprøve. :crazy:

Så der er en del at give sig til at læse på, men jeg regner stærkt med at kunne være klar til at søge ind til august/september næste år. :4thumbup:

Den fysiske prøve er heldigvis ikke den jeg frygter mest, men der skal selvfølgelig også trænes op til den.

Har du været i politiet siden 2001 så? Hvis, har du været glad for det? :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning onsdag d. 29.10.08

1 times styrketræning :dumbbell_lift:

Skulderpres

2x10x25 kilo FRI

1x10x25 kilo SMITH

1x10x40 kilo SMITH :devil::crazy:

Lateral raise DB

3x6x10 kilo

Front raise DB

4x8x8 kilo

Cable omvendt flyes - liggende

3x10x20 kilo

1x8x30 kilo

Biceps curl DB

3x10x12.5 kilo

1x10x10 kilo

Preacher curl

3x8x25 kilo

Cable curl m. reb

2x12x25 kilo

1x12x30 kilo

Nå, men nu har jeg så fået nyt program... Igen! :bigsmile:

Har talt med hende Tanja der skal hjælpe mig med at blive klar til BF 2009, og hun har lavet et 3-split program til mig plus et kost program. Det er virkelig fedt! :4thumbup:

Da jeg jo har lagt syg de sidste 4 dage vil jeg først gå i gang med kost programmet på mandag, så jeg ved at sygdommen er helt ude af systemet.

Trænings programmet er jeg gået i gang med at afprøve, eller det vil sige jeg har prøvet det første af programmet af i dag, og kan kun sige at jeg synes det virker godt. Mine skuldre og biceps er i hvert fald trætte nu. :blush:

Kort referat af hvordan mit trænings program kommer til at se ud foreløbelig:

Skulder-Biceps

Skulderpres

Lateral raise DB

Front raise DB

Cable omvendt flyes - liggende

Biceps curl DB

Preacher curl

Cable curl m. reb

Ben-Triceps-Mave

Squat

Lunges

Leg curl - liggende

Bottoms up

Pushdown

Fransk press

Kickback

Mave - Lige-skrå-bænken

Ryg-Bryst-Læg

Træk til nakke

Sidende row - bredt greb

Bent-over row DB

Pullover m. stang

Incline DB flyes

Incline Benchpress eller flat Benchpress

Peck deck

Standing calf raise

Drop set

Kort referat af mit nye kost program:

Der kommer til at være fast kost mandag til fredag, hvor jeg også skal indtage en del protein pulver.

Jeg har før spist protein pulver, men jeg tror jeg havde fået fat i noget jeg ikke kunne tåle, da det faktisk gik så galt at jeg røg på sygehuset og gik helt ned med flaget. :surrender:

Lørdag er så min 'off day' hvor jeg kan gøre næsten som jeg vil. Alting med måde jo. :wink:

Søndag er igen sund dag hvor der skal spises en masse frugt og grønt, så jeg kan få lørdagens strabasser ud af systemet.

Trænings programmet kommer til at kører sådan at jeg træner tre dage i streg, holder en dags pause og træner så tre dage i streg igen, og sådan forsætter det så.

Jeg glæder mig enormt meget til at få sat gang i både kost og trænings program, og til at se hvilke resultater det giver. :4flex:

Nu vil jeg suse i bad og tage på arbejde bagefter. Vender nok lige tilbage i aften med hvor meget jeg har gået i løbet af dagen.

CAIO

Link to comment
Share on other sites

Nå.... Så blev dagens arbejde overstået og alt i alt har det været en meget stille dag.

Dagens benarbejde: 9 km.

Transport cykling - 20 min hver vej.

I morgen står den på endnu en dag med arbejde og selvfølgelig afprøvelse af det nye trænings program. :yahoo:

Godnat :sleeping:

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning onsdag d. 30.10.08

1 times styrketræning

I dag var det tid til at prøve anden del af mit nye tre - splits program.

Ben-Triceps-Mave :4flex:

Squat

1x20x60 kilo

2x20x50 kilo

Er du sindsyg det var hårdt at squatte så mange reps i træk, men det kunne da i hvert tilfælde mærkes i bagdelen. :devil:

Lunges

3x20x20 kilo

Leg curl - liggende

4x25x10 kilo + maskinen

Bottoms up

3x12x5 kilo

Denne øvelse er vist ikke en 'rigtig' øvelse, men vist lidt selv opfundet af en, men den virker sku. :wink:

Pushdown

3x10x15 kilo

1x10x20 kilo

Fransk press

3x6x17.5 kilo

Kickback

3x12 pr. armx8 kilo

Mave

Skrå på bænk

Jack knife

Bensving

Push ups

90 graders

Så er det igen tid til at tage på arbejde, men så venter der også en hel fri weekend bagefter hvor jeg skal i biffen og ud og bruge en masse penge sammen med kæresten. :wub:

Link to comment
Share on other sites

Så er det weekend......!!!!!!! :cheer:

Dagens benarbejde på jobbet: 13 km.

Transport cykling - 15 min hver vej.

I morgen står den på prøvelse af tredje delen af mit nye trænings program sammen med dejlige Mette pigen, og en tur til tandlægen :crazy: hvilket resulterer i en cykeltur på godt 14 km. :chopper:

Det var alt for i dag...........

Godnat :sleeping::crazy_pilot:

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning fredag d. 31.10.08

1½ times styrketræning + cykling :4flex:

I dag afprøvede jeg tredje delen af mit nye 3-splits program, og ellers har jeg været ude på en dejlig lang cykeltur i det smukke vejr. Jeg lagde lige en ekstra skulder øvelse og lidt hurtig mave ind i dag. Det havde jeg lige brug for synes jeg. :bigsmile:

14 km. cykling :chopper: - til og fra tandlægen :crazy:

Da bagdelen og lårene er ret ømme efter gårds dagens træning, var cyklingen lidt hård. Hver eneste gang jeg cyklede over et bump måtte jeg bide mig selv i læben, fordi det gjorde pænt nuller i det bageste parti.:devil:

Ryg-Bryst-Læg

Træk til nakke

2x10x35 kilo

2x10x28 kilo

Siddende Cable row - bredt greb

1x8x35 kilo

2x8x42 kilo

Bent-over row DB

1x10x15 kilo

2x10x17.5 kilo

Pullover m. stang Har aldrig kørt denne øvelse med stang før, så tog mig lige en opvarmnings runde først.

Opvarmning - 1x8x12.5 kilo

3x8x15 kilo

Incline DB flyes

1x8x12.5 kilo

3x8x15 kilo

Incline DB Benchpress

3x8x15 kilo

Peck deck Denne øvelse kendte jeg ikke før Tanja skrev den ind i mit program... Hmm den er faktisk lidt hård! :dry:

3x6x30 kilo

1x6x35 kilo

Calf raise

1x10x80 kilo

2x10x100 kilo

Tre øvelser jeg lige selv synes jeg ville have med... bare lige i dag :smile:

Cable flyes omvendt - liggende

3x8x30 kilo

Chin ups

2x2 RIGTIGTE!!!!!!!!!!! WEEEE MINE FØRSTE RIGTIGE CHINS.... HELT UDEN HJÆLP.... :yahoo: :4sport:

Mave

Skrå på bænken

Alm. på bænken

Link to comment
Share on other sites

Ja man skal stadig give et referat af en tekst plus diktat, almen viden og regneprøve. :crazy:

Så der er en del at give sig til at læse på, men jeg regner stærkt med at kunne være klar til at søge ind til august/september næste år. :4thumbup:

Den fysiske prøve er heldigvis ikke den jeg frygter mest, men der skal selvfølgelig også trænes op til den.

Har du været i politiet siden 2001 så? Hvis, har du været glad for det? :bigsmile:

Tror ikke du skal frygte for den fysiske test, jeg trænede til den i 4 måneder og gik igennem uden problemer.

Kom dog ikke hele vejen, mit syn var ikke godt nok, dengang måtte ansøgere ikke bruge kontaktlinser, og det var såmænd fair nok. Bare bittert at få det at vide efter de 4 prøver.

Mht. de skriftlige prøver, lånte jeg nogle 9.kl. færdighedsregningsopgaver og løste dem, + jeg så nyheder og læste avis og kom fint igennem de skriftlige prøver.

Dengang var det sådan at de lagde mere vægt på at man var god til at stave, fremfor matematik, men det er selvfølgelig en helhed du bliver bedømt på.

Niveauet for de skriftlige prøver er ca. 9.kl.

Spørg endelig hvis du har spørgsmål.

Link to comment
Share on other sites

Tror ikke du skal frygte for den fysiske test, jeg trænede til den i 4 måneder og gik igennem uden problemer.

Kom dog ikke hele vejen, mit syn var ikke godt nok, dengang måtte ansøgere ikke bruge kontaktlinser, og det var såmænd fair nok. Bare bittert at få det at vide efter de 4 prøver.

Mht. de skriftlige prøver, lånte jeg nogle 9.kl. færdighedsregningsopgaver og løste dem, + jeg så nyheder og læste avis og kom fint igennem de skriftlige prøver.

Dengang var det sådan at de lagde mere vægt på at man var god til at stave, fremfor matematik, men det er selvfølgelig en helhed du bliver bedømt på.

Niveauet for de skriftlige prøver er ca. 9.kl.

Spørg endelig hvis du har spørgsmål.

Nå for pokker da... Det var sku da træls det med dit syn, men ja der er jo desværre ikke så meget at gøre ved det!....

9 kl. niveau er jo ikke så højt, det ved jeg godt, men regning har jeg altså bare svært ved, men jeg håber at ved at øve mig det næste lange stykke tid, skulle jeg helst blive klar til både matematik prøven plus alt det andet skriftlige.

Rigtig rart at vide at jeg kan spørge dig til råds hvis det er. Tak! :bigsmile:

Maria

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning søndag d. 2.11.08

1 times styrketræning

I går var det hvile dag, og den blev nydt i fulde drag. Jeg fik shoppet MEGET igennem med kæresten :wub: og vi havde bare en kanon hyggelig dag/aften.

Skulder-Biceps :4flex:

Skulder press fri

4x10x25 kilo

Lateral raise DB

3x6x10 kilo pr. hånd

Front raise DB

4x8pr. armx8 pr. hånd

Cable flyes omvendt - liggende

2x15x20 kilo

2x10x30 kilo

Biceps curls DB

2x10x10 kilo pr. hånd

2x10x12.5 kilo pr. hånd

Preacher curls

3x8x25 kilo

Cable curl m. reb

1x12x25 kilo

2x12x30 kilo

Chins UH

2x2xBW :devil: :4sport:

I går og i dag har jeg fået købt ind til mit nye kost program, og jeg kan næsten ikke vente med at komme i gang med det. :yahoo:

Senere i dag skal ud og besøge en veninde i Rødovre og det er lige 9 km. cykling hver vej, så lidt cardio træning får jeg da også lavet i dag. :bigsmile::chopper:

Link to comment
Share on other sites

Så blev der sku lige kørt 18 km. cykling som jeg skrev jeg ville før i dag...

Men good damn det er koldt......!!!!! :cold:

I morgen starter mit nye kost program og så må vi se hvor slik sulten jeg bliver når alt bliver skåret væk! :4ranting: :crazy:

I morgen står den selvfølgelig også på træning, og det bliver ben, triceps og mave der skal bankes igennem. Glæder mig alledere, for har været øm i bag partiet lige siden sidst jeg trænede det. :devil:

Godnat alle sammen :sleeping:

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning mandag d. 03.11.08

1 times styrketræning

Ben-Triceps-Mave :4flex:

Squat

3x20x50 kilo

Lunges

3x12x20 kilo

Leg curl - liggende

4x25x10 kilo

Bottoms up

3x12x10 kilo

Pushdown

4x10x15 kilo

Fransk press

1x8x12.5 kilo

2x8x15 kilo

Kickback DB

3x12 pr. armx10 kilo

Mave

6 forskellige øvelser

Link to comment
Share on other sites

Så blev mandagens tolv timers arbejds dag overstået! :bigsmile:

Det har været en STILLE dag, men jeg fik da alligevel gået lidt.

Dagens benarbejde: 8 km.

Transport cykling - 15 min hver vej.

I dag var jo så også dagen hvor jeg skulle starte på mit nye kost program, og hold da op hvor skal der køres meget mad indenbords. :4mewantfood:

Vil så vidt muligt prøve at log fører min kost hver dag, så både jeg selv og I kan holde øje med at jeg at det der kommer ind i skrutten nu er det rigtige. :blush::wink:

Kost for mandag d. 03.11.08

Morgenmad

Prutkage

½ l. vand

Måltid 2

Protein shake - mixet i vand

1 æble

Måltid 3

50 g. ris

250 g. grønt

200 g. tun

½ l. vand

Måltid 4

2 skiver rugbrød

100 g. hamburgryg mininmun

½ l. vand

Måltid 5

Protein shake - mixet i vand

Måltid 6

200 g. kylling

250 g. grønt

150 g. kartofler

½ l. vand

Måltid 7

Protein shake - mixet med frosne jordbær

Hmmm og så kom der jo lige en smutter. Det var ikke meningen at jeg skulle spise mere efter protein shaken, men blev altså bare så sulten og så tog jeg mig lige tre skiver ananas og et lille stykke prut kage. :dry::nonono:

Det var alt for i dag. I morgen er det ryg, bryst og læg der står for skud, og hvis det er at tiden er til det(og jeg selv gider :blush: ) så tager jeg nok også ned og cardio træner lidt.

Godnat :sleeping:

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning tirsdag d. 04.11.08

1 times styrketræning

Ryg-Bryst-Læg :4flex:

Træk til nakke

1x10x25 kilo

3x10x35 kilo

Siddende cable row - bredt greb

3x10x42 kilo

Bent-over row

2x10x40 kilo

1x10x50 kilo

Pullover m. stang

3x8x15 kilo

Incline DB benchpress

4x8x15 kilo

Benchpress

3x10x36 kilo

Peck deck

2x6x25 kilo

1x6x30 kilo

Rowtary calf Smith stativet var desværre optaget, så måtte hoppe i maskinen, og det gik nu os fint nok. :smile:

1x10x25 kilo

1x8x30 kilo

1x6x35 kilo

1x6x40 kilo

Chins UH Det går mere og mere fremad med de chins... Super fedt :4thumbup:

1x3xBW :devil:

2x2xBW

Link to comment
Share on other sites

Kom lige i tanke om at jeg skulle skrive min kost ind også.

Kost for tirsdag d 04.11.08

Morgenmad

1 æble

Cheasy yougurt 200 g.

Müsli 30 g.

Måltid 1

1 Banan

Proteinpulver 25 g.

Måltid 2

Tun 150 g.

Ris 40 g.

Salat 130 g.

Pinjekerner 20 g.

Måltid 3

2 stykker frugt

Måltid 4

Protein shake 30 g.

Måltid 5

Kød 150 g.

Grønt 100 g.

Salat 130g.

Gulerod 150 g.

Måltid 6

Frosne jordbær 150 g

Protein pulver 20 g.

Hvis jeg skulle komme til at smide noget mere ind i kæften(hvilket jeg helst ikke skal!) så skriver jeg det lige ind senere. :blush:

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning onsdag d. 05.11.08

Cardio træning :4jumpy:

I dag er det styrketrænings fri dag. Så derfor valgte jeg at dyrke lidt cardio i stedet for, for et eller andet skal jeg jo lave. :bigsmile:

Det blev så til:

Cross trainer

10 min.

Roning på C2

10 min.

Step maskinen

15 min.

Cykling Min veninde som jeg skal besøge bor i sydhavnen og der er 10,5 km. hver vej

21 km.

I får også lige kost programmet for i dag, nu når jeg alligevel er herinde.

Kost for onsdag d. 04.11.08

Morgenmad

Prutkage

Måltid 1

Proteinshake med 1 stk. banan

Måltid 2

160 g. tun

200 g. grønt

Måltid 3

2 skiver rugbrød

100 g. pålæg minimum

Måltid 4

Proteinshake

Måltid 5

200 g. magert kød

130 g. kartofler

200 g. grønt

Måltid 6

Protein shake med frosne jordbær

Som sagt lovede jeg jo at skrive hvis jeg indtog mere end hvad jeg skrev op i kost planen i går, og der kom vist lige til at ryge en redbull og en 0,1% yougurt(250g) ned. Dog gør det jo ikke så meget, da jeg jo ikke er på cut endnu. :innocent:

Jeg regner med at jeg senere i dag vil skrive ind hvad min kost bliver fremover, for så skal jeg ikke huske at skrive den ind hver dag, og så kan jeg altid komme med tilføjelser hvis det er. :blush:

CAIO :crazy_pilot:

Link to comment
Share on other sites

Nå.... Som lovet skriver jeg hele min kost plan ind nu, så jeg ikke skal gøre det hver eneste dag. :4mewantfood:

Mandag-Onsdag-Fredag

Morgenmad

Prut kage

Måltid 1

Proteinshake m. 1 stk æble

Måltid 2

Magert kød 200 g

Ris 50 g.

Grønt 200 g.

Måltid 3

Rugbrød 2 skiver

Pålæg 100 g.

Måltid 4

Proteinshake

Måltid 5

Magert kød 200 g.

Kartofler 150 g.

Grønt 250 g.

Måltid 6

Proteinshake m. frosne jordbær

Tirsdag-Torsdag

Morgenmad

Æble 1 stk.

Cheasy yougurt 200 g.

Müsli 30 g.

Måltid 1

Proteinshake m. 1 stk. banan

Måltid 2

Magert kød 150 g.

Ris 40 g.

Salat 200 g.

Pinjekerner 20 g.

Måltid 3

2 stykker frugt

Måltid 4

Proteinshake

Måltid 5

Magert kød 150 g.

Grønt 100 g.

Salat 200 g.

Gulerødder 150 g.

Måltid 6

Proteinshake m. frosne jordbær

Lørdag

Fri dag med måde - altså her bestemmer jeg selv hvad der skal spises og drikkes. :4thumbup:

Søndag

Sund dag. Denne dag er der ikke bestemte gram jeg skal spise af kød og grønt, dog skal det bare være sundt det jeg spiser.

Skulle jeg komme mere ind i kæften, skal jeg nok skrive det. :blush: Men i hvert tilfælde kommer det til at se sådan her ud lige foreløbelig.

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning torsdag d. 06.11.08

1 times styrketræning

Skulder-Biceps :4flex:

Opvarmning

10 km. cykling

Skulder pres Fri

4x10x25 kilo

Front raise DB

1x8pr. armx8 kilo

3x8pr. armx9 kilo

Lateral raise DB

3x6x10 kilo

Cable flyes omvendt - liggende

2x15x20 kilo

2x10x30 kilo

Biceps curls DB

2x10x10 kilo

2x10x12.5 kilo

Preacher curls

3x8x25 kilo

Cable curl m. reb

1x12x25 kilo

2x12x30 kilo

Chins UH Det går fremad :4sport:

2x3xBW

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning fredag d. 07.11.08

1 times styrketræning

Ben-Triceps-Mave :4flex:

Squat Ville gerne have haft mere vægt på, men med så mange reps kunne jeg bare ikke lige i dag. :innocent:

3x20x50 kilo

Lunges DB

3x12x20 kilo

Leg curl - liggende

4x25x10 kilo

Bottoms up Glemte faktisk at lave øvelsen i trænings centret, så lavede den lige hjemme i stedet, derfor ingen ekstra vægt.

3x12

Pushdown m. reb

4x10x15 kilo

Fransk pres

3x8x17.5 kilo

Kickback DB

3x12 pr. armx10 kilo

Mave

90 graders mavebøjninger

Bensving

Spread eagle sit ups

Bænken

Eavel weel roll out negativer (Det er sikkert forkert stavet, men jeg har lidt travlt. :blush: )

Alt for nu. Men jeg vender tilbage i aften med hvor meget jeg har motioneret på arbejde, :walking: og om jeg har spist noget jeg ikke lige skulle. :innocent: Synes faktisk selv jeg har været ret god til at holde min kost plan, selvom den søde tand har været svær at bide i sig nogen gange. :4mewantfood: :crazy:

Link to comment
Share on other sites

Så blev fredagen overstået.... Så er der kun to dages arbejde mere, og så har jeg fri igen. :bigsmile:

Det har været både en god og dårlig dag. Har haft ekstremt søde gæster som bare for mig til at tænke over hvor glad jeg egentlig er for mit job, og så havde jeg selvfølgelig lige et bord som bare pissede mig fuldstændig af! :devil: Dog ved jeg jo godt at det sker engang i mellem i min branche, men når man så har sådan nogle vildt irriterende gæster, så bliver jeg sku alligevel glad for at jeg skal stoppe på mit arbejde. Hmmm ja man kan vist egentlig kalde det en win win situation... Hehe :laugh:

Nå men jeg fik da gået lidt i løbet af dagen, og det blev så til: 11 km.

Transport cykling - 30 min.

Nu vil jeg skynde mig ind og putte mig under dynen, og se om kæresten er klar på at ligge lidt i ske. :wub:

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning lørdag d. 08.11.08

1 times styrketræning

Ryg-Bryst-Læg :4flex:

Træk til nakke

3x10x28 kilo

1x10x38 kilo

Siddende row - Bredt greb

1x8x35 kilo

2x8x42 kilo

Bent-over row

1x8x41 kilo

2x8x51 kilo

Pullover m. stang

3x8x17.5 kilo

Incline DB flyes

4x8x15 kilo

Benchpress smith

3x10x40 kilo

Peck deck

1x6x25 kilo

1x6x27.5 kilo

2x6x30 kilo

Calf raise

1x10x100 kilo

1x8x105 kilo

2x6x110 kilo

Chins UH

2x3xBW

Uhh i dag er jo min 'off day' på kost siden, så der skal nok komme lidt usunde ting ind i dag. :innocent::blush:

Link to comment
Share on other sites

Fik vist ikke lige skrevet ind hvor meget jeg gik i går, for da jeg kom hjem var jeg ret så kvæstet.

Havde været ude og få en lille en da min kammerat blev 25 i går :4drunk: , og da det jo var lørdag så jeg måtte jo gerne. :innocent:

Nå men jeg nåede så at få to drinks ca. og så blev klokken pludselig mange, og det endte selvfølgelig med at jeg først lå hjemme i min seng klokken seks i morges. :sleepy:

Ikke det smarteste når man skal op og arbejde 12 timer igen søndag. :dry:

Dagens ben arbejde lørdag blev til: 11.5 km.

Jeg har trænings fri dag i dag, så der bliver nok ikke postet noget i den stil.

Forresten så synes jeg at det er lidt træls, at bare fordi man ikke har drukket længe så har det simpelthen lykkedes mig at få tømmermænd efter to drinks. :mad:

Link to comment
Share on other sites

Jubii så blev min arbejds weekend overstået og nu er der kun fem dage til kæresten og jeg skal en smut tur til Paris. :wub:

Har gået en del i dag selvom det er søndag, og det plejer at betyde stille dag, fordi min bar kollega var syg. Heldigvis var mine andre kollegaer søde til at hjælpe mig, så det var jo dejligt. :bigsmile:

Dagens km på arbejde blev til: 11.3 km.

Transport cykling 30 min.

Hvad angår kosten så hyggede jeg mig vist rigeligt godt lørdag, men det måtte jeg jo også godt da det nu var min 'off day'. :innocent:

Søndag blev der spist nogenlunde sundt, men jeg må hellere indrømme at der smuttede to små chokolader ned. :blush:

I morgen bliver det igen god solid sund kost det kommer til at dreje sig om, og så skal kroppen jo også lige trænes igennem.

:yahoo:

Godnat alle sammen :sleeping:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share