christines kondi log


cwr
 Share

Recommended Posts

Nårh ja, så havde jeg vist skrevet at jeg ville prøve at se, hvor meget jeg kunne trykke i romaskinen, så det blev også lige testet!

Jeg rykkede spjældet lidt op, så det stod på en 5-6 stykker og så tog jeg ca 10 maxtag.

Jeg fik den ned i 1:28 nogle tag, men jeg kunne ikke få den længere ned.

Tror jeg vil prøve at køre en 100 meter næste gang, det er nemlig ret sjovt!

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 275
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Nårh ja, så havde jeg vist skrevet at jeg ville prøve at se, hvor meget jeg kunne trykke i romaskinen, så det blev også lige testet!

Jeg rykkede spjældet lidt op, så det stod på en 5-6 stykker og så tog jeg ca 10 maxtag.

Jeg fik den ned i 1:28 nogle tag, men jeg kunne ikke få den længere ned.

Tror jeg vil prøve at køre en 100 meter næste gang, det er nemlig ret sjovt!

Vildt, vildt, vildt.....holder du den i 500 meter, bukker jeg mig i støvet.

Link to comment
Share on other sites

:banana::cheer: :4thumbup: :superman:

Jeg var helt flyvende i dag!

Havde lige lidt mere end 45 minutter inden et møde, så den skulle have en over nakken i romaskinen!

Kørte 5 x 750 m (svarer ca til 3 min for mig) med 3 min pause. For halvanden uge siden kørte jeg 5 x 3 min med Dynamix, hvor jeg kørte bedre og bedre, så jeg tænkte, at jeg virkelig ville presse den, og prøve at køre under 2:00 i gennemsnitstryk fra start af.

Og se så lige hvor god jeg var: :devil:

1. 1:58,5 T28

2. 1:58,8 T28

3. 1:58,2 T29

4. 1:57,8 T30

5. 1:56,9 T30

Jeg blev stadig bedre og bedre... Og jeg kunne have kørt en 6. lige så godt, jeg havde desværre bare ikke tid :unhappy:

Det var satme fedt! Helt høj Metallica og så bare derudaf! Det er ikke nogen dårlig idé jeg har fået, det der med at komme i form :blush:

De næste to dage skal jeg på vandet og ro, det bliver så dejligt!

:4mewantfood: :4mewantfood: :4mewantfood: :4mewantfood: :4mewantfood:

Link to comment
Share on other sites

Træningen i dag var roning på Bagsværd sø.

Jeg sidder ikke på noget fast hold, men er reserve for nogle, når de mangler.

Det er meget smart, når jeg nu ikke har tid til det faste, men alligevel gerne vil ud og ro!

Vi roede dobbeltfirer, ca en time, fuld skrald! Der var ganske meget sidevind, men vi var gode.

Her er to billeder fra en tidligere tur. Det er mig, der sidder 1 (den, der kommer først over målstregen... :bigsmile:

post-17575-1210790758_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Nøj jeg er træææææt!

Det kan godt være at roning primært er en konditionskrævende sport, men det trækker også virkelig i musklerne!

Tredje dag i træk med roning har efterladt mine arme, ben og ryg (primært latissimus dorsi) helt splattede og tunge. Sidder i sofaen og tænker på at jeg skal læse om skulderleddet og de omkringliggende muskler, men der er så langt over til bogen... :tongue:

Tud tud tud... :crybaby:

Vi havde en rigtig god tur igen i dag. Ramte den lige i rø... flere lange passager, og det er så mega fedt!!! :firebounce::cheer:

I modsætning til at ro i maskiner, er der på vandet balanceaspektet. Og det er relativt svært at få båden til at ligge i god balance, så man bare kan arbejde igennem.

Men i dag lå helt perfekt!

Vi roede 16 km, ca halvanden time, med noget intervalhalløj undervejs.

Skøn træning!!!

Link to comment
Share on other sites

I dag fik jeg cyklet mig en tur! :4thumbup:

En pige jeg kender fra roning, der tidligere har kørt cykelløb i ABC, spurgte om jeg ikke ville med på en lille tur.

Vi kørte fra Bagsværd op til Farum og ud på den der Tyren. Jeg har ikke været der før, men har jo selvfølgelig hørt om den, så det var fedt at få den vist.

Vi kørte bare sådan rimelig roligt afsted. Det var Ninas anden tur på raceren i år overhovedet, og hun havde været ude og træne (altså i sin båd), og jeg havde bare tunge, trætte ben.

Så vi kørte bare og snakkede og nød det gode vejr.

Det er satme nogle fede bakker på den runde!!! :devil:

Jeg har slet ikke rigtig kørt på bakker endnu, så det er simpelthen så hårdt, men fik da sat hende på de fleste... :bigsmile:

Det er lige et lidt sværere terræn end motorvejen, så man skal koncentrere sig noget mere om at ramme de rigtige gear og sådan, men det var rigtig sjovt!

I alt blev det til 49 km med 27,3 km/t.

Og så har jeg rundet 500 km nu... (530 km) Syntes ellers at jeg har cyklet så meget, men det har jeg jo så overhovedet ikke... :nonono: Det er jo på halvanden måned, sådan ca...

Så holder nok i virkeligheden meget pæn fart... Altså når jeg ikke har fået trænet mere... :blush:

Link to comment
Share on other sites

Træning i C2'eren i dag. Jeg var sprængfyldt af energi, for jeg havde bare siddet på min flade med en bog og computeren hele dagen :firebounce:

Så jeg kørte min hårde iltoptagelsestræning igen i dag:

5 x 750 meter P3 min

1. 1:56,3 T29

2. 1:56,2 T29

3. 1:56,0 T30

4. 1:56,0 T30

5. 1:55,8 T30

Igen var jeg markant bedre end sidst, meeeen det var næsten for 'nemt' stadig... :smile:

Havde ikke tid til at køre flere, synes ellers der var luft til en enkelt mere... Selvom det stadig var hårdt.

Jeg kan også mærke at jeg bliver bedre til at holde ved når det bliver hårdt. Både krop og hjerne skal lige erindre hvordan det er, det skal føles.

Roning er jo bare benhårdt, så jeg skal bare øve mig i at presse mig selv endnu mere :4whip:

Så næste gang tror jeg at jeg skal prøve at køre 4 minutter i stedet, så får man lige lidt længere tid ad gangen med høj puls, og bliver dermed trættere :devil:

Og måske også i bedre form :4thumbup:

Trænede i øvrigt ude i Bagsværd på rocenteret, samtidig med tre af roerne fra letvægtsfireren. Den fjerde var måske skadet, det ved jeg ikke. De sad i hvert fald i ergometer, og det hjælper da afgjort på motivationen at de sidder ved siden af og træner rigtig hårdt! :smile::cooldance:

Link to comment
Share on other sites

I dag var jeg ude og ro igen.

Reserve på den samme dobbeltfirer som jeg plejer at være med på.

De skal til kaproning i weekenden, så vi skulle lave distancer.

4 x 500 meter MAX :devil:

Det var dælme sjovt! Men også lidt overraskende, at jeg faktisk er kommet i så god form nu, at det er teknikken og ikke konditionen, der sætter begrænsningen.

Har jo ikke roet i mange år, og det går virkelig stærkt når man bevæger sig i tempo 34-36... :gal:

Men det må jeg se at komme efter, for jeg skal selv deltage ved en kaproning d. 7. juni...

Et af holdene manglede en, og så er jeg kommet til at sige ja...

Det bliver sgu nok ret sjovt, egentlig. Kan mærke den gamle væddeløbshest komme op i mig igen. Det er så mega fedt at ro sig helt i smadder og konkurrere! :firebounce:

Link to comment
Share on other sites

:bike: I dag stod den på cykling! :cheer:

Jeg får alligevel ikke læst et ord om aftenen, og så kunne jeg lige så godt køre afsted mod aftensolen!

Jeg var ude på Bagsværd for at træne roerne, og så var det bare videre derfra.

Kørte fra Bagsværd mod Farum. Prøvede at tage den med ro det første stykke, fordi man jo skal varme op først, men det kunne jeg så ikke mere end 3 km... Så ville min krop give gas! :smile:

Efter Farum drejede jeg til højre mod Høvelte, hvor man kører på den fedeste vej med gode sving og små bakker. Og pænt er der også.

Videre gennem Bregnerød (tror jeg det hed) indtil jeg ramte Kongevejen. Jeg syntes det var lidt tidligt at køre ind mod byen, så jeg tog Kongevejen udaf mod Hillerød.

Der er nogle gode bakker på den vej! Og relativt god cykelsti hele vejen :4thumbup:

Jeg ville egentlig have været helt til Hillerød, men 5 km derfra (omtrent) gik det op for mig at det på et tidspunkt bliver mørkt, og at jeg ikke havde lygter med...

Så jeg vendte om og kørte hele vejen ind af Kongevejen til Lyngby.

Jeg havde vel kørt omtrent 25 km da jeg vendte om, og da følte jeg mig helt balret. Trætte ben og tungt åndedræt... :gal:

Men så da jeg vendte gik det bare strygende hele vejen hjem! Jeg havde rigtig god energi og synes jeg kunne få god rytme i tråddet, og det var bare dejligt!!!

Der er nogle ordentlige bakker på turen, så jeg fik rigtig øvet mig i at køre opad og stå op i pedalerne. Har ellers ikke rigtig kunnet få det til at virke, men i dag gav det god fart! :superman:

Igennem Lyngby, ind af Nybrovej til Lyngbyvejen og så til højre af Tuborgvej.

Her havde jeg kørt 52 km med en gennemsnitsfart på 28,6 km/t. :cheer: Kan huske at jeg undervejs (vist efter en time eller lidt mere) så at gennemsnittet lå på ca 31 km/t.

Og det gode var, at jeg efter de 52 km følte at jeg sagtens kunne have kørt en time til, hvis det skulle være!

Meeeen, det var næsten mørkt, så jeg trillede hjem til Brønshøj.

Og jeg var dygtig, for jeg trillede rent faktisk! De andre ture jeg har haft, har jeg givet max gas helt hjem til hoveddøren, så jeg har slet ikke fået kølet af.

Denne gang kørte jeg de sidste 5 km med 24-25 km/t, så benene lige kunne komme sig lidt.

Spændende om jeg kan mærke forskel i morgen!

Det var en skøn tur! Jeg ææælsker min cykel :wub:

Og jeg glæder mig til at eksamen er overstået, så jeg kan få tid til at komme ud på nogle længere ture!

Er kommet til at sige ja til at køre Sjælland på tværs d. 28. juni. Det er 178 km...

Og i dag har jeg rundet de 600 kørte kilometer...

Det kan jeg ikke vurdere om er klogt... Specielt ikke fordi jeg er træææææt!!!

Edited by cwr
Link to comment
Share on other sites

Så var der regatta hele weekenden, og jeg fik ikke lavet noget sport selv. ØV :unhappy:

Men i dag var jeg ude og ro otter. Jeg havde egentlig glædet mig, og så var det en rigtig forfærdelig tur...

Der var dårlig balance, dårlig rytme og det blæste...

Der var også gode ting, og det var sådan set meget hyggeligt, og med god stemning, meeeeen... da jeg steg ud af båden kunne jeg knække ryggen bare ved at rotere i rygsøjlen.

pow pow pow pow pow sagde det...

Så har der altså været skidt balance!

Nå, men pyt, for i morgen skal jeg træne med Bogs. :firebounce:

Vi skal ro i C2'eren og flytte på nogle kettlebells. Det glæder jeg mig til!

Nå, ja forresten: de piger jeg ror med var i TV2 Sporten i går. Det er dem, man ser lige først i indslaget.

http://sporten.tv2.dk/video/index.php/nodeId-11731372.html

Link to comment
Share on other sites

I går blev det ikke til træning. Bogs havde travlt, og det havde jeg egentlig også...

I dag skulle jeg have været ude og ro, men det blæste så meget, at vi ikke gik på vandet :unhappy: Ganske træls, for vi skal til kaproning d. 7. juni, så vi skal jo nå at få trænet lidt sammen.

I stedet gik jeg i roergometer og fik brugt noget energi. Jeg er gået ind i den mere intensive eksamenslæsningsperiode, så jeg sidder bare på min flade og bruger mit hovede. Så får man det sådan, at hovedet er helt udmattet og føles fuldstændig ristet, men kroppen alt for frisk.

I går læste jeg indtil kl. 24 og så gik jeg direkte i seng. Det skal man lade være med! Jeg drømte om muskler og ledbeskrivelser hele natten, og vågnede en time før vækkeuret ringede; PLING, lysvågen, med beskrivelser af mavemusklerne snurrende rundt i hovedet... :crazy:

Nå, men træningen var:

en god opvarmning, ca et kvarter og så 2 x 20 min T24 P 5 min.

1. 4653 meter. Snit pr. 500 m: 2:08,9

2. 4666 meter. Snit pr. 500 m: 2:08,5

Det gik rigtig godt! Fik det timet så jeg virkelig skulle arbejde hårdt de sidste ti minutter for at holde trykket ved lige! Det var skøn træning :wub:

Har en erindring om at have kørt noget lignende i efteråret, da jeg lige var begyndt at træne igen, og der trykkede jeg omkring 2:16/ 2:17 i snit, og var fuldstændig smadret efterfølgende, så lidt er der da sket! :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Nøj hvor jeg er træt af at læse til eksamen!!! Det er egentlig meget hyggeligt, og anatomi er spændende, men der er slet ikke tid til træning, jo...

I dag var jeg så ude og ro! Først i otter og bagefter en lille tur i dobbeltsculler (to personer, to årer hver). Vi skal ro kaproning på lørdag i Maribo, så der skulle øves starter og laves lidt farttræning. Det gik sådan nogenlunde, men det blæste ret meget, så det var sgu hårdt :crazy:

Det bliver rigtig spændende hvordan det kommer til at gå på lørdag, jeg har ikke roet en konkurrence i tre år...

Ellers glæder jeg mig som et lille barn til at jeg skal til forpremiere på Sex & the City i morgen!!! Det er min belønning for at have været dygtig til at læse!

Link to comment
Share on other sites

Yeah! Eksamen overstået, jeg tipper at den også er bestået... :hands:

Men det var skriftlig, så der går en måneds tid før man kan være sikker. Har godt nok besvarelsen med hjem, men kan ikke rigtig overskue at skulle sidde og tjekke den igennem. Kan jo alligevel ikke gøre det om nu!

Var til regatta i weekenden. Jeg skulle ro med en pige, jeg tidligere har været til juniorVM med, så på papiret så det ret godt ud. Virkeligheden var bare, at hun ikke har siddet i en båd i fire år, og at den eneste træning vi havde sammen, var fire km i onsdags. :dry:

Vi skulle ro 1000 meter, ca fire minutter. Vi var de hurtigste til at starte, og lå vel en spids foran nr to, men mere end en halv længde foran de andre fire både efter 100 meter. Jeg havde helt glemt hvor fedt det er at ligge forrest i et felt og kigge på de andre! :devil:

Meeen, så blev vi lidt trætte, og sakkede efterhånden agterud i forhold til to andre både. Vi blev nr tre ud af seks, så det var egentlig meget rimeligt. Også fordi de andre rent faktisk havde øvet sig. Mega usportsligt at have trænet på forhånd!

Senere på dagen havde vi et løb i otter, også på 1000 meter. Igen var vi bedst afsted fra starten, selvom vi væltede rundt, og så gik den vilde jagt! Der er bare meget larm når sådan 6 ottere ligger side om side. Styrmændene råber, vandet sprøjter, pulsen pisker afsted og man VIL bare vinde!

Det var über cool :wub: , selvom vi blev nr 2. Igen havde de andre rent faktisk øvet sig på forhånd...

Det var faktisk så fedt at være til kaproning igen (det var seks år siden jeg sidst deltog i en konkurrence), at jeg har meldt mig under fanerne, som en del af holdet!

Så skal jeg trænes af Happyjazz herinde fra MOL af.

Nu er eksamen overstået, og så har jeg tid til at træne igen!

I dag roede vi otter, og det var faktisk en ganske udemærket tur. Vi havde nogle nye med, så der var lidt mere ubalance og problemer med rytmen, men det var god træning! Er vældig træt i armene.

Roede vel halvanden times tid - alt inklusive. Effektiv træning, efter opvarmning og alt det, var 2 x 15 min T24-26, hvilket nok er en intensitet, der svarer til ca 75% af maxpuls, vil jeg tro. Så det var stille og roligt.

Og så cykling frem og tilbage selvfølgelig. Det bliver alligevel til 23 km. Tænker egentlig bare på det som transport, men det giver jo også lidt.

Et lille PS: Sex & the City var helt fantastisk!

Link to comment
Share on other sites

Så kom cyklen ud i regnvejr for første gang nogensinde :unhappy:

Det blæste for meget til at ro, 14 sekundmeter, så vi skulle ud og cykle i stedet. Jeg kørte med en pige fra roning og to af hendes venner. Jeg har jo ikke fået trænet så meget de sidste par uger, så jeg var lidt bekymret for om jeg kunne følge med, men det gik ganske godt!

Vi kørte ud til Farum og så til venstre på et tidspunkt og så vidt jeg husker, var vi ude ved Slangerup og den vej rundt...

Jeg fulgte bare med det bedste jeg havde lært, og vidste jo slet ikke hvor jeg var.

Vi kørte et par og 60 km, og ca halvvejs begyndte det selvfølgelig at regne.

Sådan virkelig øse ned... så er der bare lang vej hjem!

Men det var helt fantastisk at komme ud og få brugt sig selv og blive træt!

I alt blev det til lige over 60 km med 29,8 km/t.

I morgen skal det lade være med at blæse, så vi kan komme ud og ro!!!

Link to comment
Share on other sites

Halløj :bigsmile:

Fandt godt din log da den var ny men kom fra den igen. Nu genfandt jeg den lige og fik læst den igennem og kan da se at den skal med i samlingen over skal-læses-logs. Her sker jo interessante ting.

Vil godt medgive at der er grænseoverskridende når den nye cykel kommer ud i regnvejr for første gang.

God træning!

Link to comment
Share on other sites

Træning for 4. gang i denne uge... Det er satme dejligt at eksamen er overstået!

I dag var jeg først træner for nogle andre, og bagefter sad jeg i ergometer. Jeg skal se og stoppe med at undervurdere min egen form. Hver gang jeg har siddet i ergometer i den sidste måneds tid har jeg kørt hurtigere end jeg troede jeg kunne.

Og det er da dejligt, men det betyder jo også, at jeg ikke får presset mig selv heeelt så meget som jeg kunne.

I dag lavede jeg:

3 x 10 min med 4 min pause

1. 2423 meter, 2:03,8 i snit-tryk og tempo 25

1. 2422 meter, 2:03,8 i snit-tryk og tempo 26

1. 2447 meter, 2:02,5 i snit-tryk og tempo 27

Det at jeg lå lidt højere i tempo for hver gang hjalp mig selvfølgelig også til at trykke mere! Jeg havde sigtet på at køre ca 2:05, så jeg blev meget overrasket, da den første var så ultra nem.

Jeg ramte også rytmen og trykket rigtig godt i dag! Fik arbejdet super godt med at hænge og trykke med benene!

Og så var det i øvrigt dejligt, at der var modvind ud til Bagsværd, og medvind hjem. Var alligevel lidt træt i stængerne lige de første par km hjemad.

Hvis jeg ikke er alt for ramt af tømmermænd i morgen, vil jeg tage ned og ro ergometer igen, tror jeg.

Link to comment
Share on other sites

Halløj :bigsmile:

Fandt godt din log da den var ny men kom fra den igen. Nu genfandt jeg den lige og fik læst den igennem og kan da se at den skal med i samlingen over skal-læses-logs. Her sker jo interessante ting.

Vil godt medgive at der er grænseoverskridende når den nye cykel kommer ud i regnvejr for første gang.

God træning!

Hej Gregers.

Det er jeg glad for at du synes! Jeg har selv tænkt, at det måtte være lidt kedeligt for andre at læse... Roning på vandet er jo ikke sådan sindsoprivende spændende: "...så roede jeg 2 km den ene vej og derefter 2 km den anden vej..." :tongue:

Det gode ved at cyklen kom ud i regnvejr var at jeg fik taget mig sammen til at nusse godt om den. Det trængte den til!

God træning lige tilbage, KH Christine

Link to comment
Share on other sites

Godmorgen!

Jeg er lige kommet hjem fra en tur på druk, så sandsynligheden for tømmermænd er overhængende stor! Sandsynligheden for træning vil jeg umiddelbart tro er ganske lille.

Haha. Sådan! Det har jeg ingen erindring om at have skrevet...

Godt man ikke bruger tid på sådan noget som net-dating, det må der kunne komme nogle virkelig pinlige ting ud af!

Link to comment
Share on other sites

I øvrigt har jeg fået trænet i dag!

Var med til prøvetimer i spinning i Fitnessworld i Valby. Min veninde har kørt der hele vinteren, og talt så varmt om det. Og nu fik hun lokket mig med.

Og fordi hun plejer at køre to timer i træk, skulle jeg selvfølgelig også...

Først var det niveau I, derefter niveau II. Jeg har ikke prøvet det før, så jeg vidste ikke rigtig, hvad jeg havde i vente, men det var jo sjovt!!! :w00t:

Super cool instruktør, der ovenikøbet var en majet pæææn ung mand :wub: og rigtig fed stemning!

Jeg kan ikke længere huske hvilke intervaller vi kørte, men anden time var godt nok benhård. Ham instruktøren skulle vist til noget Ironman her i næste uge, og skulle have et pas med anaerob træning, så det skulle vi også :crazy:

Så sidste halvdel af anden time var masser af korte intervaller med fuldt skrald. Det var super fedt!

Nu er jeg rimelig træt i stængerne.

Derudover er jeg nu kommet på et fast hold frem til den næste regatta, d. 24. august. Så fra nu af bliver der roning fast 3-4 gange om ugen! :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Roning i otter i dag.

Vi roede 16 km, ca halvanden time i alt. Programmet var 3 x 12 min, fordelt på 6+4+2 min med 3 min pause. Tempo 24-26-28.

Det var god træning, hvor vi ind imellem ramte den rigtig godt. Det er et nyt hold, så der er lidt problemer med balance og rytme. Der var sidevind og lidt dønninger fra andre træneres motorbåde, der generede ind i mellem, og så kan det godt være svært at holde intensiteten oppe.

Men generelt var det rigtig god træning, og jeg er dejligt træt i mine arme nu!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share