christines kondi log


cwr
 Share

Recommended Posts

Hjemvendt fra ROSKILDE var jeg klar til at træne igen i dag!

Var syg i ugen op til festival, så har næsten ikke fået trænet i to uger...

Har trænet lidt, men mest noget vægttræning, helt stille og roligt, fordi jeg ikke har gjort det længe. Så jeg har prøvet at undgå at få for sindsyge doms ved virkelig at køre let, og med få sæt.

Det gik så ikke så godt den første gang jeg skulle squatte. Jeg blev så grebet af det at jeg nåede at lave 8-9 sæt med 5 gentagelser førend jeg kom i tanker om, at jeg ikke havde lavet noget vægttræning i to-tre måneder. Jeg havde lidt problemer med at gå normalt de næste par dage.

I dag roede jeg ergometer og lavede derefter lidt mere stille og rolig vægttræning.

Jeg er ikke særlig gode venner med squat. Har aldrig kørt øvelsen dengang jeg roede (fordi min træner var overbevist om, at det var virkelig skadeligt for knæene...tumpe), så jeg begyndte først i vinter.

Jeg har læst en del op på teknikken i øvelsen, men jeg synes bare ikke jeg for alvor kan få det til at spille. For det første er fleksibiliteten i mine skuldre helt vildt dårlig, så de bliver virkelig trætte af at skulle være så udadroterede og tilbagetrukkede. Det er ikke et kæmpe problem, men det er et irritationsmoment!

Det andet er lidt mere træls! Jeg ved, at jeg kommer langt nok ned, men jeg synes at tempoet jeg kommer op fra bunden med varierer helt vildt meget.

Det er som om, at det nogle gange går let, og andre gange er ufattelig tungt. Med samme vægt, altså...

Hvis jeg gerne vil være bedre til at squatte (og det vil jeg) må jeg vist hellere få nogle til at kigge lidt på mig og min teknik, på et tidspunkt!

Nå, dagens træning:

30 min Tempo 20-22, 2:12,3 (jeg tror jeg rundede 6800 meter)

bænkpres - 5 x 5 - 40 kg

DB row - 3 x 8 - 20 kg

stående DB skulderpres - 3 x 8 - 8 kg

squat - 6 x 5 - 30 kg

Og så nogle mindre øvelser, som jeg ikke lige gider logge.

Det er dejligt at løfte lidt vægte igen! Når kroppen lige har vænnet sig helt til det, om en uges tid, skal der køres hårdt på! Tænker at jeg i morgen skal lave dødløft og BOR!

Ambitionen for sommeren er at skulle træne hver dag! Det kommer måske til at holde lidt hårdt i juli, hvor jeg er en del væk i sommerhus (det var så den første dårlige undskyldning...), men i august har jeg i hvert fald tid!

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 275
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Træning i går - tirsdag d. 8. juli

Concept2

20 min (10+8+2 min) T: 22-24-26

2:07,3 og jeg kan ikke huske hvor mange meter...

Så skulle jeg lave vægttræning, men det gik nu mest op i at jeg skulle instruere en masse andre. Fik dog lavet både dødløft og BOR. Det er jo også bare opstart, så det var nok ok. Det holdt mig i virkeligheden nok fra at give den for meget gas!

Bagefter lavede jeg en masse stabilitetsøvelser.

Træning i dag - onsdag d. 9. juli

Concept2

opvarmning 15 min

30 min T: 22

2:11.6 og 6838 meter

Efterfulgt af nogle flere stabilitetsøvelser og rotatormanchet-elastik-øvelser.

I dag havde vi første dag i vores talent2016 - projekt. Elleve mennesker har sagt ja tak til at være med. Det kommer til at blive rigtig sjovt! De var søde og meget entusiastiske.

Hvis nogle skulle være nysgerrige er det: www.talent2016.dk

Link to comment
Share on other sites

Torsdag d. 10. juli

Rigtig dejlig vægttræning i dag. Glæder mig allerede til næste gang :4mewantfood:

Bænkpres

1 x 10 x 25 kg

5 x 5 x 40 kg

har læst og luret lidt på teknikken i bænkpres, så fik endnu mere opspænd end jeg plejer at have. Det var supernemt at få dem op, der var rigtig god fart på! Havde ellers stadig doms fra i mandags.

Dødløft

1 x 7 x 40 kg

5 x 5 x 60 kg

Det var ganske pudsigt; de første to sæt var tunge og dumme, og så fløj jeg afsted på de sidste tre sæt. Hvis ikke det var fordi jeg ikke har dødløftet meget længe, var der røget meget mere vægt på. Holdt højt tempo! :superman:

DB rows

5 x 5 x 22 kg

yndlingsøvelse! :wub: Kørte dem helt fint og strict

DB skulderpres, stående

4 x 8 x 8 kg

Det hele blev supersættet med bl.a.

hyperextensions

mave-ballade

planken

glute bridge

airsquats

scarecrows

Bagefter trænede jeg roere. Og så skulle jeg selv have været ude og ro, men jeg blev fan'me brændt af :mad::nonono:

Og så var der ellers modvind hele vejen hjem fra Bagsværd :crazy: .

Nyder at have sommerferie! Læser i øjeblikket bl.a. "Det selvhelbredende menneske" af Susanna Ehdin. Det er virkelig spændende og anbefalelsesværdig læsning.

Link to comment
Share on other sites

Lørdag d. 12. juni

Roning i 4x på Bagsværd sø.

Tror vi roede omkring 12 km. Det blæste virkelig meget, med sidevind på de første 1000 meter, så vi var nødt til at vende tidligere. Og så glemmer man helt at tælle.

Vi har ikke været ude længe, så vi roede mest steady state og teknik-øvelser.

Det var en ganske blandet tur.

Karina kom lige fra nattevagt på Riget, så hun var træt, og vi baksede alle sammen en del med balancen.

Jeg bliver bare AAARGH :mad: , når vi ikke kan få det til at fungere! Men nogle gange rammer vi den, og så er det det hele værd!!! :wub:

Til sidst kørte vi 2 x 5 minutter med højere intensitet. Da var teknikken også begyndt at sidde der, og så er det betydeligt nemmere at komme op i tempo!

På mine hænder kan jeg nu tælle 5 vabler af blandet størrelse, og to steder hvor huden er flået helt af. Det svier altid lidt når man skal i bad :crybaby:

Her kommer dagens :blahblah:

I går var jeg så ristet i min krop at jeg ikke orkede at træne. Jeg havde doms i baglår og baller som jeg aldrig har prøvet før, og alle bevægelser var bare i slow motion...

Tager revance i morgen med mere vægttræning :devil:

Dagens optur er, at den kjole, jeg skal have på til fest i aften, sidder meget løsere end da jeg sidst havde den på i oktober! :firebounce:

Link to comment
Share on other sites

Mandag d. 14. juli

To gange træning i dag! Havde aaaalt for mange tømmernmænd i går til at bevæge mig nogle steder hen...

Vægttræning - formiddag

Squat

1 x 5 x 20 kg

3 x 5 x 30 kg

2 x 5 x 35 kg

2 x 5 x 40 kg

Det begynder at virke, tror jeg :bigsmile:

Incline DB bænk

1 x 8 x 10 kg

4 x 8 x 12 kg

Første gang jeg prøver at lave den her øvelse. Der var lidt motorikpanik til at starte med :crazy:

BOR

1 x 5 x 30 kg

5 x 5 x 40 kg

Jeg er virkelig slap her...

Skulderpres (BB)

1 x ? x 20 kg

2 x 5 x 20 kg

2 x 5 x 22,5 kg

Også en helt ny øvelse for mig. Synes det gik godt, men var virkelig træt i skuldrene til sidst :smile:

Flyver - maveliggende på bænk

2 x 8 x 6 kg

Supersettet med scarecrows.

Og så gad jeg ikke mere.

Roning - eftermiddag

10 km i 2x (en dobbeltsculler). Det var en kort, men virkelig god og hård tur!

Tung modvind, der sætter sig lige i rygmuskulaturen :wub:

I morgen står den på mere vægttræning! Og lapning af raceren, der ikke er blevet luftet alt for længe.

Link to comment
Share on other sites

Tirsdag d. 15. juli

I dag i DSR i svanemøllen. Meget rart ikke at skulle til Bagsværd, cykelturen bliver lidt ensformig.

Først havde jeg træning med talenterne. De skulle lave gulvøvelser... :dry:

Det er sådan lidt blandet at sætte 16-19årige til at lave stabilitets/ styrke øvelser. De har brug for det - nogle mere end andre - for de er ikke i god kontakt med deres kroppe, selvom de er rimeligt stærke. Men jeg prøvede at gøre det sjovt ved at inkludere makkerøvelser, 'brydning', bolde og de der tæppestumper.

På sigt skal de lave vægttræning, men der går nogle uger før de får lov at få vægt på nakken!

Nå, men jeg var alligevel godt brugt efter træning i går, så den der times tid med gulvøvelser satte sine spor!

Det blev ikke til så meget vægttræning, men:

Dødløft

1 x 10 x 40 kg

4 x 5 x 60 kg

3 x 5 x 65 kg

Bænkpres

1 x 8 x 37,5 kg

6 x 5 x 40 kg

Næste gang skal jeg tage mig sammen og stige! Den er jo faktisk ikke sååå tung!

Træk til nakke

4 (5?) x 8 x 35 kg

Ældgammelt kabelstativ - der er virkelig meget modstand fra wiren mod 'hjulet'...

Kan i øvrigt ikke lide den øvelse.

Mere gulvballade, sgu... Og vippebræt.

Det er sådan noget jeg tyr til, når jeg er for træt til at træne mere :blush:

I morgen mere roning, i otter. Torsdag laver jeg vægttræning formiddag og ror eftermiddag.

Fredag tager jeg i sommerhus. Og det er jo bare perfekt timet.

vejrudsigten... :cry:

Link to comment
Share on other sites

Onsdag d. 16. juli

ØV! Det var en af de dage, hvor jeg har meget svært ved at huske hvorfor jeg godt gad ro igen. :mad:

Vi roede otter, der var mange nye og et par reserver. Vandet var med bølger på, og det bliver det ikke nemmere af.

Vi væltede rundt, latterlig dårlig balance, ingen rytme og slet ikke nok tryk...

AAAARGH!!!

Nå, men man skal være positiv (eller noget) og det var rart at få løsnet op i de ømme, trætte muskler med cykelturen og roningen.

I morgen bliver de tævet igen, med mere vægttræning :w00t:

Link to comment
Share on other sites

Torsdag d. 17. juli

Roning i 2x - dobbeltsculler - i dag med Henriette. Vi er normalt 4 piger, der ror 4x - dobbeltfirer - men vi er rimelig ferieramte, så vi kan ikke samles så tit.

Det gik virkelig godt! Vandet var fladere end i går, og så bliver man gladere!

Bagefter skulle jeg lige demonstrere en masse øvelser for nogle af de andre, og der fik jeg bekræftet, at det var godt jeg ikke lavede vægttræning i dag.

Droppede det i dag, fordi jeg har været helt kvæstet, nærmest følt jeg har fået tæv. Da jeg så skulle vise de her øvelser (alle mulige gulvøvelser/ kropsvægtøvelser) syrede jeg virkelig hurtigt til. :crazy:

Tænk at jeg er i så skidt form, at min krop brænder sammen af at jeg har trænet lidt mere end jeg plejer...

Nu tager jeg i sommerhus en lille uges tid efterfulgt af 5-6 dage på Christiansø. Jeg vil straffe min krop ved at tage løbesko med, og prøve at lunte nogle ture. Og så selvfølgelig en måtte, så jeg kan lave flere gulvøvelser!

Og så selvfølgelig masser af svømning i havet! :wub:

Link to comment
Share on other sites

Guest Femina

Hej cwr :w00t:

Sej rotræning (derude i naturen må være skæppeskønt) og fremgang i styrketræning - sådan! :alright::smilerock:

Tænker på dig :4whip: hver gang jeg ror på ergometeret :devil: Hører dig sige ting á la "stræk-benene" og "ben-ryg-arme-arme-ryg-ben", "ingen hovedspring" alt imens du snakker om den dér 'fjedring og elastikfornemmelse i kablet', som jeg endnu ikke har fundet......:blush:

post-2449-1216330373.jpg Når der ikke er nogen, som ror ved siden af mig, kan jeg for hvert træk i kablet lytte mig til rytmen og dermed bedre fornemme hastigheden....som var det (dårlig) musik i mine ører.... rimelig monoton :laugh::tongue: ....

Det næste billede jeg vil forsøge at have i hovedet, når jeg ror, er dette: post-2449-1216330687.jpg

Det har en større grad af harmoni over sig :tongue: det kan være jeg failer totalt på dette med et tryk på T10. HAHA....

GOD TUR TIL CHRISTIANSØ!

Klem :bigsmile: fra mig.

Edited by Femina
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Tilbage fra ferie i sommerhus og på Christiansø. Har fået løbet nogle gode ture og lavet lidt forskellige øvelser.

I lørdags roede vi dobbeltfirer og i dag var det tid til at prøve med noget vægttræning igen.

Nåede ikke så meget, men det gik godt!

squat

1 x 5 x 20

2 x 8 x 30

2 x 6 x 35

2 x 4 x 40

BOR

5 x 5 x 40

dødløft

1 x 5 x 40

4 x 5 x 60

Og så gik der snak i den... det er derfor man ikke skal træne sammen med alle de andre trænere. Så er der så meget andet man skal have talt om.

Link to comment
Share on other sites

Tirsdag d. 6. august

I går lavede jeg vægttræning med talenterne, og så var der tid til en smule træning selv. Skal lige i gang igen efter ferie, så det var et lidt halvt træningspas.

Der går også rimelig nemt snak i den fordi folk tror de kan tale til en, når man 'bare' laver vægttræning.

Skulderpres

3 x 8 x 20 kg

2 x 5 x 22,5 kg

Træk til nakke

6 x 8 x 35 kg

Bænkpres

4 x 7-8 x 40 kg

Onsdag d. 7. august

I dag blev raceren lappet og vasket. Den havde savnet mig :tongue:

Det er dejligt hurtigt at køre til Bagsværd på raceren, hvor jeg i dag skulle ro otter. Det har blæst så meget de sidste to dage at det har været helt umuligt at komme ud.

Rigtig god træning hvor vi lavede starter og trænede overgangen fra start til banetempo. Der var smadder god fart på! :superman:

Det regnede selvfølgelig hele vejen hjem fra Bagsværd... :unhappy:

Link to comment
Share on other sites

Torsdag d. 7. august

Cyklede på raceren ud til mine forældre, der er flyttet helt ud til Værløse. 18 km væk!

Bar rundt på flyttekasser og møbler og pakkede ud hele dagen.

Cyklede de 18 km hjem igen, med tordenvejret lige bag mig hele vejen. Undervejs dryppede det nogle gange lidt på mig, og der var nogle ordentlig lyn :crazy:

Ikke længe efter jeg var kommet hjem begyndte det at storme, regne og tordne over Brønshøj. Nogle gange er man da heldig!

Fredag d. 8. august

Min rumbo og jeg have nogle venner over for at se OL åbningsceremoni - meget vild, i øvrigt - så klokken 18.30 havde jeg siddet i sofaen hele dagen, set tv og proppet i hovedet. :4eat::4pizza:

Vi skulle have været ude og ro, men mine makkere var kyllinger; bange for at blive ramt af et lyn midt på Bagsværd sø, så træningen blev aflyst.

I stedet tog jeg i DSR og lavede vægttræning, var helt rastløs og overenergisk af alt det sofakartofleri. :4jumpy:

squat

8 x 20 kg

3 x 8 x 30 kg

1 x 5 x 35 kg

2 x 8 x 35 kg

fik stangen lagt godt langt nede, men mine skuldre piver noget. Alt det roning har gjort dem meget ufleksible. Tænker det retter sig efterhånden.

BOR

8 x 20 kg

8 x 30 kg

4 x 8 x 40 kg

lidt haseudstrækning og McKenzie ind imellem, lænden var øm og stiv fra cykling i går og roning onsdag.

bænkpres

8 x 20 kg

4 x 8 x 40 kg

det holdt lidt hårdt i sidste sæt...

dødløft

8 x 40 kg

8 x 50 kg

4 x 8 x 60 kg

træk til nakke

3 x 8 x 35 kg

supersættet med

DB skulderpres

3 x 8 x 8 kg

DB curls

3 x 8 x 8 kg

Feeed træning!

Var alene i klubben, og det er bare rart! Eneste minus er at stikket til ipod til stereoanlægget ikke virker, så man må lytte til radio. Den der nye rock-radio, som de har reklameret rigtig meget for, spiller ikke særlig meget rock :mad:

Link to comment
Share on other sites

Søndag d. 10. august

Så I roning i dag? Nej, det gjorde I vel ikke.

Nå, men det gjorde jeg, og det var stort!!! Har glædet mig helt vildt til at det skulle starte, og så var alle tre danske både super seje. Det lover virkelig godt for semifinalerne på torsdag!

Således opildnet af fremragende roning tog jeg selv ud og roede. Ikke helt så fremragende...

Roede 2x (dobbeltsculler) med Henriette, lidt mere end en times effektiv træning med en masse starttræning. Rimelig godt gik det!

Bagefter lavede jeg lidt vægttræning:

squat

2 x 8 x 20

1 x 8 x 30

4 x 8 x 35

bedre end sidst, bedre fart op. En dag får jeg det lært.

DB rows

4 x 8 x 20

ind imellem kørte jeg noget planken og 'planken på siden'

rackpulls

1 x 8 x 20

2 x 8 x 50

3 x 8 x 70

sikke en møg øvelse... troede man kunne løfte mere end i dødløft, men det var jo bare tuuungt! Altså virkelig tungt! Kan være det måske er et tegn på jeg skal lave den noget mere?

Link to comment
Share on other sites

Mandag d. 11. august

Mega fed træning i dobbeltsculleren i dag! :firebounce:

Vi byttede plads så jeg strokede (sidder bagerst og sætter rytmen) og det blev det virkelig godt af. Henriette er meget ny, men lærer hele tiden, og i dag var bare en god dag. Kunne bruge kræfter, sætte god, stabil rytme og komme op i tempo.

Det lover godt for ræset på lørdag.

Nu er jeg træt og med store vabler og afskrællet hud på hænderne. Så bliver det dejligt at lave vægttræning i morgen :devil:

Link to comment
Share on other sites

Jo, for pokker :superman: Det er da vildt spændende og inspirerende at se på :bigsmile:

Og selvfølgelig rart, at det ser ud til vi får nogle medaljer der...

YES, det er det bedste! Også et godt løb af Morten og Thomas i den tunge toer i dag. Meget dejligt at se at Thomas var kommet sig ovenpå sygdommen. Tror de har noget mere på de sidste 500 meter til semifinalen på onsdag!

Er faktisk lidt bekymret for Mads og Rasmus, synes ikke de viser helt så overbevisende roning som i 2007. Men håber fanme mine bekymringer bliver gjort til skamme!

Link to comment
Share on other sites

Tirsdag d. 12. august

Øv hvor var der lummert og fugtigt i træningslokalet i dag. Svedte allerede inden jeg begyndte at lave noget :dry:

Træningen i dag var helt energiløs, og efter et par øvelser begyndte jeg at blive svimmel og utilpas. Jeg ved ikke hvorfor...

Nå, men det betød i hvert fald at jeg ikke fik lavet helt det, jeg gerne ville.

squat

8 x 20 kg

8 x 30 kg

4 x 8 x 35 kg

Var ret god til at holde kroppen stabil, også på de sidste reps. Og skuldrene brokkede sig mindre end de plejer.

skulderpres

4 x 8 x 20 kg

puha, hårdt...

BOR

8 x 20 kg

8 x 30 kg

4 x 8 x 40 kg

Og så kunne jeg ikke mere... Møg dag!

Link to comment
Share on other sites

Onsdag d. 13. august

Træning i otter i dag.

Havde optur over at have fået et nyt håndtag til min åre... :wub: (findes der en geek-smiley?) Har indtil nu haft et håndtag af blåt kunststof, men nu har jeg fået et af træ. Og det holder man meget bedre fast i. Specielt når det bliver vådt. Og når man holder bedre fast, så ror man bedre! :superman::yahoo:

carbsweeptimbandcarb.jpg

Ellers havde vi egentlig ikke en særlig fantastisk tur. Der var sidevind på de første 1000 meter, det er der virkelig tit... :annoyed:

Vi lavde 5 x 5 minutter i tempo 28-30, med pause på et par minutter.

Her kommer lige lidt info om roning: :smile:

I en otter sidder man 8 mand (kvinder...) og en styrmand. Man tæller fra spidsen og til agter, hvor styrmanden sidder. Så den der sidder længst fra styrmanden hedder nr 1, og den der sidder tættest på hedder nr. 8. Jeg sidder nr 7 på vores otter.

I en robåd er det sådan at den, der sidder længst mod agter, den med det højeste nummer, sætter rytmen. Og de, der sidder længere bagved (eller foran, alt efter hvordan man ser på det), skal så støtte rytmen og være så ens som muligt.

I dag roede Karina (nr 8) og jeg bedre sammen end vi overhovedet har gjort før, men det hjælper ikke så meget, når resten af båden ikke følger ordentligt. :mad: Så det var tungt og svært at holde tempoet oppe. Rigtig træls, men det blev bedre efterhånden.

Det positive var, at det var benhårdt, så det kommer man jo i bedre form af... :4flex: Er ganske træt i armene nu.

post-17575-1218667809_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Torsdag d. 14. august

I dag var en af de dage, hvor man virkelig får bekræftet, hvorfor man gider bruge tid i en båd på Bagsværd sø! :firebounce:

Alt var bare positivt og fedt! Hele turen igennem havde vi god rytme, godt tryk og rigtig god fart.

Vi roede dobbeltfirer og programmet i dag var starttræning og distancer.

Kørte 3 x 500 meter (der var tung modvind, så knap 2 minutter tog det vel).

Den første lavede vi mod en anden damedobbeltfirer, og de fik tæsk! De holdt meget godt på de første 250 meter, men så trak vi fra, og slog dem med mere end en længde. Mega fedt var det!!! :cooldance:

Derefter kørte vi de sidste to uden modstandere, og fik det til at virke rigtig fint. Der skal trænes lidt mere på starten, men ellers er vi ved at være klar til at uddele klø på næste søndag d. 24, hvor vi skal ro konkurrence. Glæder mig helt vildt! Havde ikke troet jeg nogensinde igen skulle få lyst til at træne og konkurrere.

Men er næsten euforisk over hvor sjovt det er. :wub:

Er derudover meget spændt på semifinalerne i roning i morgen! De blev udsat i dag pga dårligt vejr, så i stedet går det løs i morgen.

Juliane og Katrin ror kl 9.30

Mads og Rasmus ror kl. 10

Fireren ror kl 10.20

hvis nogen skulle være interesserede :cool:

DET BLIVER STORT!!!

Et inspirationsbillede mere er vist på sin plads!

post-17575-1218750140_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Fredag d. 15. august

Dobbeltsculler med Henriette. Fantastisk god træning! Helt euforiske var vi.

I morgen meget tidlig skal vi ro ræs, så vi tog bare en lille og rolig tur, 12 km med en god lang opvarmning og nogle starter.

Der var næsten fladt vand, og det gør det selvfølgelig også nemmere, men vi var også bedre end nogensinde! :4jumpy:

Jeg er i øvrigt virkelig brugt. Mine ben syrer til lige så snart cyklen skal forcere den mindste lille bakke, og kroppen er lang tid om at komme op i gear. Både om morgenen og til træning. Måske holder jeg træningsfri på søndag. Måske. Kan meget vel være at jeg laver vægttræning.

Har nemlig også planlagt ikke at træne så meget på tirsdag, og man skal ikke overdrive... :bigsmile:

I morgen glæææææder jeg mig til at se OL-finalerne i roning! Der er lagt i kakkelovnen til nogle fantastiske løb. Hvis man synes roning er bare lidt sjovt, bør man se det!

Specielt ser jeg frem til den tunge firer, herrernes dobbeltsculler, damernes toer...

Ha, egentlig tror jeg det hele bliver vildt fedt!!!

Et billede mere, denne gang af toeren fra New Zealand, der kommer ud i det mest sindsyge battle med Australien, Canada og USA!

post-17575-1218826285_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Lørdag d. 16. august

Mødtes ved Bagsværd sø klokken kvart i otte (7.45 :crazy: ) her til morgen. Vi skulle nå at ro ræs og ind igen inden OL finalerne startede, jo! :bigsmile:

Til kaproningen i næste weekend skal vi ro noget, der hedder Otter Grand Prix (8GP). Der stiller man som et hold, 8 roere, der både ror i otteren og desuden i hhv. dobbeltfirer, dobbeltsculler og to singlescullere. Man ror altså to løb.

Vi skal ro dobbeltfirer, og blev sat som fast hold fra start (fordi vi er så gode :tongue: ). Men der var blevet sat tre dobbeltscullere, som skulle ro om at komme med. Meget prof at sådan nogle gamle motionister.

Nå, men da vi ikke kunne stille fuldt hold i dobbeltfireren roede vi i dobbeltsculler mod de andre.

Programmet var 3 x 1000 meter (ca 4 minutter), som også er distancen vi skal ro til regattaen.

1. Elendig start. Henriette, der er helt ny, panikkede af bar nervøsitet og stressede roningen virkelig meget. Vi blev sat med en længde på ingen tid, og roede virkelig ikke så godt ned af banen. For korte tag og med stresset rytme. Det gik lige i benene, mine baglår og baller føltes som beton.

Vi blev nr 3 ud af 4 både.

2. Rimelig god start, hang klart bedre med de bedste. Fandt en bedre rytme, selvom vi vist lå lidt højere i tempo. Havde en god spurt det sidste stykke, hvor vi fik presset den ekstra. Blev nr 2!

3. Udemærket start igen, hang godt med og fik vel ca ½ længde foran den anden båd, vi havde ligget og kæmpet med. Teknisk var det klart den bedste distance. Vi fik holdt tempoet oppe, men var i stand til at holde taglængden og presset bedre.

Desværre var vi bare helt vildt trætte, så de andre rykkede forbi og havde næsten en længde på et tidspunkt. De sidste 250 fik vi lavet en kanonspurt og hentet rigtig godt, men ØV, de var lige foran os i mål...

Så nr 3 igen.

Det var super fantastisk at komme ud og ræse igen! :4thumbup: Og også absolut en godkendt præstation, når man tager i betragtning hvor lidt vi har trænet i dobbeltsculleren i forhold til de andre.

Lover godt for dobbeltfirer-løbet i næste weekend. Håber vi kan uddele nogle seriøse tæv! :4mewantfood:

Da jeg vågnede i morges havde jeg samme dejlige, trætte følelse i kroppen (og hænderne) som jeg ikke har haft siden en gang tilbage i '02 på træningslejr. Havde helt glemt hvor skønt det er :devil::wub:

Link to comment
Share on other sites

Som du beskriver det, lyder det faktisk også ret sjovt.

Og held og lykke til næste løb!!

Cool, tak!

Det er virkelig sjovt, tror at alle, der kan lide at konkurrere og presse sig selv maksimalt, vil synes det er fedt!

Vi vil helt sikkert gøre vores bedste, håber jeg kan opdatere loggen med medaljebilleder på søndag! :superman:

Link to comment
Share on other sites

Søndag d. 17. august

En rigtig god dag, der ender med at jeg sidder og trøstespiser en chokoladecroissant af bar vrede... Ih!!!

Kom hjem fra en super bytur kl 6 i morges. Op og se OL roning og sejlads - og det var jo bare fantastisk.

Lige en lille lur, og så havde jeg sagt ja til at være reserve på 1. divisions otter kl 16.

Vi havde en virkelig god træning. Alle var tændte og motiverede, og vi roede super godt.

12 km med rytme, tryk og fin fart i båden. Det lover godt for muligheden for at sætte en god otter til DM d. 4. oktober.

Det var faktisk også rart at komme ud og lave lidt aktiv restitution ovenpå en uges hård træning og druk i nat :bigsmile:

Nå, men hvis I imorgen ser en hidsig dame smide ting ud af et vindue på Nørrebro er det nok mig... Min tabernar af en exkæreste, som jeg har været så rar at lade bo i min lejlighed i 3½ måned, indtil han fandt noget andet, har brillieret ved at sende mig en mail. Udover at han er så dygtig at fortælle mig alle de ting, jeg har gjort galt, informerer han mig også om, at han har tænkt sig at blive boende, for han har ikke fundet noget andet.

Vi aftalte ellers i tirsdags at vi i morgen skulle 'dele ting' og at han så skulle flytte.

Fucking idiot. I morgen bliver han fan'me sat på gaden. Fan'me.

men uhm, den smager godt, croissanten.

Link to comment
Share on other sites

Mandag d. 18. august

Stadig rigtig sur! Brugte bare dagen på at sidde og skumle, så det var ganske rart at komme til træning.

Henriette og jeg roede dobbeltsculler, og havde en hæderlig tur.

Vi roede i en ny båd, og den var ikke indstillet helt godt, så det gik lidt ud over balancen.

Tirsdag d. 19. august

Ingen træning. Fri. Det var dejligt!

Onsdag d. 20. august

I dag var jeg i Øbrohallen med nogle veninder. Det er godt nok lækkert. Boblebad, sauna og dampbad... har helt fin og blød hud efter sådan et par timer!

Bagefter ud og ro otter på Bagsværd.

Vi kørte distancer. 750 m + 500 m + 250 m + 250 m og noget starttræning.

Der var rigtig godt skub på i dag. Rimelig balance og fed opbakning til rytmen. Det lover godt for ræset på søndag.

Har abstinenser efter roning på tv. Nu nåede jeg lige at blive rigtig forvænt. Og i dag var der kun basket og håndbold og noget gymnastikgalla :unhappy: Jøsses. Hvem gider dog se det? :blink:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share