Hvor lang er "en lang cykeltur"?


Carmen
 Share

Recommended Posts

Ja, hvor lang er "en lang cykeltur"... for dig altså? :smile:

Sidste år lokkede min bedre halvdel mig med på en 32 km. cykeltur på mountainbikes, og der var jeg bare heeelt færdig. Han måtte endda give mig "en arm" på den sidste lange bakke. Behøver jeg at sige, at han har gjort grin med det lige siden :laugh: Efter den oplevelse har jeg altid sagt, at en lang cykeltur er alt over 30 km. :wink:

Mange i min familie (alder 40+, storrygere, ikke-motionister og alt det der :wink: ) synes, at det er "helt vildt flot" og "sejt", at jeg indimellem cykler 7 km. for at besøge dem :laugh:

Så de kan da i det mindste få mig til at føle, at jeg er i lidt god form, selvom min form faktisk er ret elendig i forhold til flertallet herinde (ja, ja, hvis man er i dårlig form, skal man bare sammenligne sig selv med en 20 år ældre storryger med en stillesiddende hverdag, så får man det straks meget bedre :laugh: ).

Link to comment
Share on other sites

Du skal tænke på vi alle er mere eller mindre sindsyge af træning :laugh:

Plus at en del af dem, der har svaret, nok har en vis interesse for cykling.. hvis du spurgte mig hvad en lang løbetur var, så ville jeg sige alt over 500 meter :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Plus at en del af dem, der har svaret, nok har en vis interesse for cykling.. hvis du spurgte mig hvad en lang løbetur var, så ville jeg sige alt over 500 meter :laugh:

Enig, jeg løber som jeg har brækket mine ben :blink:

Edited by Mollerup
Link to comment
Share on other sites

Plus at en del af dem, der har svaret, nok har en vis interesse for cykling.. hvis du spurgte mig hvad en lang løbetur var, så ville jeg sige alt over 500 meter :laugh:

Nu træner jeg sprit triathlon så. 60+ km. cykel er en lang tur, 15km+ løb er en lang tur og 3km+ svømning er en lang tur

Så jeg er helt enig med med der sige 60+ på racer er en lang tur :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Nu træner jeg sprit triathlon så. 60+ km. cykel er en lang tur, 15km+ løb er en lang tur og 3km+ svømning er en lang tur

Så jeg er helt enig med med der sige 60+ på racer er en lang tur :4thumbup:

500 ml vodka før første disciplin?

Link to comment
Share on other sites

Cyklede engang fra Mossø til Hjerl hede 100 km på den værste cykel jeg har siddet på - (lånt) og tilbage igen dagen efter.

Det var langt. :blink:

Jag siddet på en motionscykel et par gange - men det er da ikke sjovt! - og kan da ikke tælle som en "tur"...? :sneaky2: Medmindre man en meget livlig fanasi...

god tur

PA

Link to comment
Share on other sites

Jag siddet på en motionscykel et par gange - men det er da ikke sjovt! - og kan da ikke tælle som en "tur"...? :sneaky2: Medmindre man en meget livlig fanasi...

god tur

PA

Tjaa, nogen `tur´ er det vel ikke, i bogstavelig forstand, siden man jo ikke kommer nogen vegne. Om det er sjovt/brugbart, kommer MEGET an på den enkeltes temperament. Der er jo de fordele, at man kan cykle, når man vil, man påvirkes ikke af vejret, og man er fri for at spekulere på trafik osv.

Nu er jeg et lidt specielt tilfælde, i det mindste rent fysisk (det er der ingen grund til at gå i detaljer med her, men læs evt. min log, eller pm mig, hvis det interesserer dig at vide hvorfor). Jeg kan ikke nægte, at jeg måske ville køre landevejscykling, hvis jeg kunne, men jeg synes faktisk ikke, at kondicykler er så dumme endda. Men du har ret i, at man skal være indstillet på det, rent mentalt, for ikke at gå død i det.

Edited by Oksen fra Århus N
Link to comment
Share on other sites

Svømmeri så i spritten? ;)

kunne være sjovt at prøve også hvis man bliv tørstig

MEN meget dumt hvis det var hav svømning (næste selvmordsforsøg) samtidig vil det bare sækket gang i mere dehydrering, da man allerede sveder 1-2 l væk i time ved svømning.

Kondicykel er bare kedelig, kun lige en god instruktør kan gøre en spinnings time sjov

Link to comment
Share on other sites

T. Der er jo de fordele, at man kan cykle, når man vil, man påvirkes ikke af vejret, og man er fri for at spekulere på trafik osv.

Men du har ret i, at man skal være indstillet på det, rent mentalt, for ikke at gå død i det.

Trafikken er som regel stor udfordring - især man bor i København - man skal som regel et godt stykke ud af byen før der er frit terræn og man ikke skal være bekymret for at nå at stoppe i tide... i fald det er nødvendigt. :w00t:

Det er jo nok det - man kan da nok egentlig nå en sådan times stillestående tur - feks tale en times tid med sim moster - forudsat at hun snakker - og man bare lytter....eller se en film - jeg sad og så to (!) dårlige film igår - måske havde jeg været knapt så utilfreds hvis jeg nu havde brændt en flaske champagne af samtidig....

Jeg kan heller ikke så lide alt det der "blinke-blip-blop" design på "piloten" man skulle tro dem havde det designet det havde designet spilleautomater.... :crazy: det er gyseligt og tacky- og så snart man endelig tænker på andet blipper den eller begynder blinke - uff

Men selve bevægelsen "at cykle er jo fin nok".... :4thumbup:

Phallas den sarte

Edited by phallasathene
Link to comment
Share on other sites

kondicykler er heller ikk lige mig. det er jo ikk videre spændende. og finder man noget underholdning, tager det for det meste toppen af intensiteten. i hvert fald for mit vedkommende.

men jeg vil da påstå at alt over 40 km. da er en pæn tur.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share