Hvor lang er "en lang cykeltur"?


Carmen
 Share

Recommended Posts

Gad vide om årsagen til vi cykler er at vi ikke kan finde ud af at løbe :laugh:

Alt det bumberi ryster mine indre organer rundt. Og så er rimeligt ærgeligt at man skal flytte fødderne betydeligt mere end 350 mm for hvert skridt. Og alligevel kommer man ikke engang 5 meter frem. Det er skuda en rimelig impotent fornemmelse...

Edited by Melisen
Link to comment
Share on other sites

cykelture på +10km er lange

5-10 mellemdistance

<5 km korte

Sjovt nok da jeg boede i en "mindre" by i jylland var det UUDHOLDELIGT at cykle 5 km, ja selv ture på 3-4 km virkede bizare.

I kbh ryger jeg snildt op på 30km transportscykleri på en god dag.

Skægt - har det noget med terrænet at gøre ? Jeg mener området omkring Københavnstrup er temmeligt fladt. Til gengæld er der så en del at kigge på... :cool:

Phallas voyer athene

Link to comment
Share on other sites

Mht. evnen til at cykle `langt´ på kondicykel: Jeg har generelt ikke svært ved at få cyklet. Dog er jeg enig i, at det med at se film, læse blade, eller hvad folk nu gør, imens de cykler, stjæler koncentrationen. Så det lader jeg være med. God musik i baggrunden, og så nichts weiter.

Nu har jeg, som nogen måske ved, et lidt hidsigt gemyt, og ved cyklingen kan dette bruges konstruktivt. Når det kniber med motivationen, bliver det ganske enkelt til en `krig´ at få cyklet. Fjenden er dels repræsenteret ved fristelsen til at lade være med at cykle, men også ved den, for mange danskere, så typiske holdning, at `Det kan du ikke!´, og `Hjemme-cykling er der ingen, der kan få sig selv til at fortsætte med i længden!´ Hvis jeg ikke kan drive mig selv frem på andre måder, så gør jeg det vha. ønsket om at bevise, at de mennesker, der giver udtryk for en sådan indstilling, tager fejl af mig.

Og INTET er federe end at føle, at man har vundet!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share