Hvorfor startede du med at styrketræne


Chris27
 Share

  

131 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Jeg har lige læst endnu en f&f diskussion. Og så var det, at jeg tænkte, at det vel er de færreste, som er født som styrkeløftere (selv på MOL).

De fleste folk har vel startet med mere 'beskedne' ambitioner såsom at blive en strandløve (om 6mdr :) ), og så har de set lyset (mørket :D ) og blevet styrkeløfter eller andet rigtigt seriøst.

Så derfor kunne det være spændende at finde ud af, hvorfor i startede og hvorhenne, var det: F&F, kollegiets kælder eller en styrkeløftklub eller noget helt fjerde. :)

Link to comment
Share on other sites

Jeg startede med styrketræning som 13 årige i min lokale klub, de fleste kajakklubber har et vægtlokale.

Ik´ noget fancy - nogle stænger og vægte, en bænkpres og en træk bænk, en chins stang, et træk tårn, og et par håndvægte. Ik imponerende men ganske effektivt.

Har over flere omgange trænet i forskellige centre, men når den første glæde over at kunne prøve 50 maskiner er gået over ( og det gør den hurtigt) så er jeg altid vendt tilbage. (man må heller aldrig træne i bar overkrop i centre :banana: )

Edited by canoing
Link to comment
Share on other sites

Jeg startede da jeg var 18 for at tabe mig, så tabte jeg mig, så fik jeg lyst til at være stor, så tog jeg en masse kg på igen, og nu har jeg lyst til at blive forfærdelig stærk, så det er det næste projekt. Jeg ender nok som Hi/Low instruktør om et par år! :D :D :D

Link to comment
Share on other sites

Jeg startede med styrketræning fordi jeg havde ondt i ryggen og en eller anden fortalte mig at det skulle være godt med noget styrketræning for ryggen. Men det blev sgu hurtigt kedeligt kun at træne ryg - så det blev mere og mere bodybuilding.

Det sørgelige - når jeg ser tilbage på det nu - er at jeg startede i en okay almindeligt motionscenter.......hvor jeg blev nødt til at cykle op og ned af en helvedes bakke.......når der 200 m fra hvor jeg boede ligger et rigtigt godt styrkeløfter/vægtløfter-center (AK Frem)......det er sgu lidt bittert at tænke over hvad man kunne have fået ud af at være startet i et almindeligt motionscenter..........

Link to comment
Share on other sites

Hvis der menes styrkeløfttræning, så var det noget med at blive stærkere end BLACKICE. Hvorfor husker jeg ikke.

Hvis det var hvorfor jeg oprindeligt startede, så var det noget med sommerferie og en kammerat fra gymnasiet og min bror var startet ved Nautilus i Århus. Min bror og jeg cyklede til Århus hveranden dag (13 km) og trænede en times tid, hvorefter vi cyklede ud til mindeparken og løb den lange Marceils træningsrute (omkring 10 km), derefter cyklede vi hjem igen forbi Bilka i Tilst (18 km).

Der var en vildt sød leder af centret, som vist hed Pia, og det var vist hovedårsagen.

Og på det tidspunkt var jeg (om muligt) mindre end Jørgen :devil:

PS: Det var muligt :)

Link to comment
Share on other sites

Jeg startede også for at få det standardiserede fitness look :bblush: og jeg skulle i hvert fald ikke træne alt for hårdt for jeg skulle jo ikke være BB :)

Det kom jeg dog væk fra, og kørte et pænt stykke tid på hvad jeg troede var et godt program med masser af failure og den slags, inden jeg så lyset og blev styrkeløfter :devil:

- Rod

Link to comment
Share on other sites

Jeg blev tvunget til det i forbindelse med håndbold.

Efter 1 år droppede jeg håndbold - så kan de lære det!!!

Jeg spillede i mine velmagtsdage (135kg+ og størst muskler i kæberne) på et DGI-hold i Horsens en enkelt sæson. Vi vejede næsten alle sammen over 100kg og var endda i Se & Hør en enkelt gang, samt et eller andet sportsblad.

Anyway, det døde ret hurtigt ud... Mange udekampene krævede nemlig man krydsede Vejle Fjord broen, men det ville Vejle Amts vejvæsen ikke tillade på grund af vores vægt. :D

Når vi så endelig spillede, var der også problemer med andre myndigheder... Problemet var ikke så meget vi skød hårdt, som at de kunne måle det på Risø når vi landede fra et hopskud. :lol:

Edited by klausjensen
Link to comment
Share on other sites

Startede i 2000 hvad man nok vil kalde en form for fitness-træning - jeg havde tabt mig 15-20 kg og det ville jeg holde + jeg havde et ønske om at opbygge lidt muskler. Det foregik i Equinox i Århus (det hed vist Århus Fitness Center dengang!).

I slutningen af 2001 startede jeg på styrkeløftstræning og kørte det et halvt års tid indtil jeg blev skadet. Nu er jeg så småt på vej tilbage og det bliver BB et godt stykke tid frem. Dog vil det nok være en kombination af BB/SL.

- Claus J.

Link to comment
Share on other sites

Den klassiske årsag.....

Jeg havde set Commando som 19 årig, og fik en umådelig trang til at ligne Arnold. Og da jeg i forvejen havde fået besked af lægen om at gøre noget for min dårlige ryg, så var det jo perfekt. Lægens forslag var iøvrigt at jeg skulle begynde at svømme for min dårlige ryg, men da jeg har været konkurrence svømmer i mine unge år, så var det et meget dårligt forslag. Jeg havde fået nok af klorvand, så valgte faldt istedet for på jernstængerne :D

Så jeg stemte derfor "for at komme til at ligne en grum bodybuilder"......

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Jeg ville være en kæmpe bodybuilder med svulmende overarme. Det skulle nok tage omkring ½ år regnede jeg med.

Men eftersom den forventede muskelmasse udeblev, hoppede jeg efter et par år på VL.

Nu holder jeg stadig stand mod SL´s underlige magiske tiltrækning.

Ihvertfald lidt endnu.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share