Muskler man kan bruge til noget


Andreas M
 Share

Recommended Posts

Guest Slettet bruger
Det er jo også amerikansk og med hvad der dertil følger ( a la' american dream vs. jantelov)

Ikke desto mindre hvis man ser nogle af de gutter fra CF er de ikke just de mindste, hvor meget der er krudt skal jeg ikke kunne sige, men som Cronfeld også har været inde på, ser man sjældent nogle i lokale fitness centre der løfter mere eller for den sags skyld er væsentlig mere buff en ved CF

Det er jo også amerikansk og med hvad der dertil følger ( a la' american dream vs. jantelov).

Ikke desto mindre hvis man ser nogle af de gutter fra Mr O er de ikke just de mindste, hvor meget der er krudt skal jeg ikke kunne sige, men som Cronfeld også har været inde på, ser man sjældent nogle i lokale fitness centre der løfter mere eller for den sags skyld er væsentlig mere buff en ved Mr O.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 104
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Guest Slettet bruger
Det er jo også amerikansk og med hvad der dertil følger ( a la' american dream vs. jantelov)

Ikke desto mindre hvis man ser nogle af de gutter fra CF er de ikke just de mindste, hvor meget der er krudt skal jeg ikke kunne sige, men som Cronfeld også har været inde på, ser man sjældent nogle i lokale fitness centre der løfter mere eller for den sags skyld er væsentlig mere buff en ved CF

Er det her et forsøg på at argumentere for rigtigheden af den omgang arrogante nonsens som der er linket til ovenover?

Link to comment
Share on other sites

Hehe ja det har du sgu da ret, ved ik hvor jeg havde fået ind i hovedet at nr. 3 og 4 var byttet om.... men det er jo kun i fjer i hatten til dem der syntes det er det vigtigste!

Synes selv CrossFit er et glimrende koncept til styrke og cardio - men jeg er nu mildt sagt ikke overbevist om at CrossFit skulle være bedre end decideret bodybuilding til hypertrofi.. heller ikke efter den smøre fra FAQ'en.

Link to comment
Share on other sites

Der hvor CF i mine øjne har en berettelse, er for folk, der gerne vil i nogenlunde allround form og som ikke har evner/vilje til at presse sig selv. Der er flere ting ved CF som jeg ikke finder optimalt fx: alle bør ikke træne efter samme protokol, dårlig/ingen periodisering og enkelte WOD's har i mine øjne en forkert sammensætning af øvelser og sidst men ikke mindst et stort skadespotentiale. Når alt det så er sagt, vil det efter min mening bringe 9 ud af 10 i en bedre allround form, end med det lort de render og laver i Shitness.dk.

CF kommer fra USA og derfor er deres markedsføring noget speciel. Præcis lige som Pavel, Chek, Mike Mentzer og alle andre.... det skal man bare se igennem fingre med. Tror og håber ikke, at de mener det der med BB vs. CF.

Link to comment
Share on other sites

Synes selv CrossFit er et glimrende koncept til styrke og cardio - men jeg er nu mildt sagt ikke overbevist om at CrossFit skulle være bedre end decideret bodybuilding til hypertrofi.. heller ikke efter den smøre fra FAQ'en.

Giver dig ret, og det var også derfor jeg umiddelbart byttede om på de to, uden at tjekke! Hvis man ser de resultater som mange bodybuildere har opnået og sammenligner det med nogen af de største fyre fra Crossfit videoerne, så er der ingen tvivl om at bodybuilderne har størst muskler, men som bl.a. Cronfeldt nævner, så er det et spørgsmål hvor meget så reelt kan løfte.!

Link to comment
Share on other sites

Er det her et forsøg på at argumentere for rigtigheden af den omgang arrogante nonsens som der er linket til ovenover?

Egentlig direkte...

Har ikke selv styr på om "choach's" priotering er den rigtige da jeg ikke har så stor indsigt i bb-verdenen eller CF for den sags skyld.

Det jeg ville have sagt er at han givet vis er ret i noget af det han siger, da jeg de gutter jeg har set på cf.com har mere kød på kroppen end dem i mit eget center.

At han så virker en smule arrogant i det hans skriver vælger jeg at tildele at der er amerikansk...

Link to comment
Share on other sites

Det er jo også amerikansk og med hvad der dertil følger ( a la' american dream vs. jantelov)

Ikke desto mindre hvis man ser nogle af de gutter fra CF er de ikke just de mindste, hvor meget der er krudt skal jeg ikke kunne sige, men som Cronfeld også har været inde på, ser man sjældent nogle i lokale fitness centre der løfter mere eller for den sags skyld er væsentlig mere buff en ved CF

p5310001.jpg

Nu bragte du det selv på bane.

Swole kan man ikke sige instruktøren er...

Crossfit er anstændig allround træning, men vildere er det heller ikke. Der hvor kæden hopper af er den halvt "religiøse" tilgang til det. Hvor man pludseligt mener at crossfit er et fantastisk universal værktøj. Det findes ikke! Hele toughguy attituden om at crossfit også er forbandet hårdt 8det lugter lidt af manddomsårøve) er også en sjov fokus.

Træning hvor man fokuserer på smerte for at måle effektiviteten er fjollet. Det er ikke svært at presse folk til elelr ud over grænsen, det kan ethvert fjosl finde ud af. Det handler om at få overlegne resultater.

Der er mange ting der er godt ved crossfit:

holdfølelse, gode basisøvelser, medlemmerne bliver tydeligvis motiverede af setuppet, der er fokus på bevægelighed og mobilitet.

Det er fint at der er et træningsalternativ for dem der har den interesse. bare ærgerligt at one size fits all er budskabet. At det endnu engang skal hypes som det næste store.

Boldtræning, Kettlebells, HIT træning etc.. Trends der har toppet og faldet tilbage igen.

Det værste er at det er ikke svært at imødekomme de problemer der kan være ved crossfit:

1 lad være med at bullshitte og sige at crossfit er et fantastiske træningssystem for alle.

2 fokuser på autoregulering frem for konkurrence

3 fokuser på at maksimere præstation frem for at fokusere på smerte

4 individualiser skidtet. Det må være muligt at lave differentieret træning på baggrund af en analyse af den enkeltes kapacitet, frem for bevidstløst at banke igennem en WOD.

5 lad være med at prøve at stege en bøf på et rivehjern. Vælg det bedste værktøj til en given opgave. Cleans til metabolic conditioning.. Pleeease...

6 drop det pseudevidenskabelige lir. Neurendokrin respons? Hvor er Crossfit studierne?

Jeg kan læse mig til at der er elementer af ovenstående i jeres approach, men det er ikke det grundlæggende.

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
Det jeg ville have sagt er at han givet vis er ret i noget af det han siger, da jeg de gutter jeg har set på cf.com har mere kød på kroppen end dem i mit eget center.

At han så virker en smule arrogant i det hans skriver vælger jeg at tildele at der er amerikansk...

Øhm... okay, "det er amerikansk"... jeg kan ikke få øje på nogen merit i det argument så det lader jeg ligge.

Og hvad udleder du af at folk i dit center ikke er trænede at se på? Er det et argument?

Du siger selv du ikke har indsigt i BB verden. Som Morten Z skriver i sin signatur: "got nothing to say, say nothing".

Jeg erindrer ikke at have kritiseret CF før, i hvert fald ikke nævneværdigt. SÅ at læse sådan en påstand om at alle der træner BB træner forkert - de burde træne CF! (wow strong Brian Boese-deja vu), det er topmålet af arrogance.

Edited by ARMADA_I
Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
Swole kan man ikke sige instruktøren er...

Andreas, som er på billedet, er en meget dygtig skiløber (og i øvrigt uddannerchef i Den Danske Skiskole, stifter og cheftræner på SkiAkademiet og træner af det Danske Interski Demolandshold op til Interski 2011). Han ville få store problemer hvis han blev en buff fuck! At man KAN blive stor på Crossfit, betyder selvfølgelig heller ikke at man bliver det medmindre at man vil det. Mange mennesker har bestemt ikke fordele ud af at have voldsomt meget muskelmasse. Nu er billedet nu heller ikke ligefrem det mest afslørende, for han ser faktisk rimelig veltrænet ud:

n612068618_903837_3097.jpg

Link to comment
Share on other sites

Andreas, som er på billedet, er en meget dygtig skiløber (og i øvrigt uddannerchef i Den Danske Skiskole, stifter og cheftræner på SkiAkademiet og træner af det Danske Interski Demolandshold op til Interski 2011). Han ville få store problemer hvis han blev en buff fuck! At man KAN blive stor på Crossfit, betyder selvfølgelig heller ikke at man bliver det medmindre at man vil det. Mange mennesker har bestemt ikke fordele ud af at have voldsomt meget muskelmasse. Nu er billedet nu heller ikke ligefrem det mest afslørende, for han ser faktisk rimelig veltrænet ud:

n612068618_903837_3097.jpg

1) Han er en ål

2) Han dødløfter 110kg...

3) Han har dårlig teknik

Link to comment
Share on other sites

(...)Det er fint at der er et træningsalternativ for dem der har den interesse. bare ærgerligt at one size fits all er budskabet. At det endnu engang skal hypes som det næste store.

Boldtræning, Kettlebells, HIT træning etc.. Trends der har toppet og faldet tilbage igen.

Det værste er at det er ikke svært at imødekomme de problemer der kan være ved crossfit:

1 lad være med at bullshitte og sige at crossfit er et fantastiske træningssystem for alle.

2 fokuser på autoregulering frem for konkurrence

3 fokuser på at maksimere præstation frem for at fokusere på smerte

4 individualiser skidtet. Det må være muligt at lave differentieret træning på baggrund af en analyse af den enkeltes kapacitet, frem for bevidstløst at banke igennem en WOD.

5 lad være med at prøve at stege en bøf på et rivehjern. Vælg det bedste værktøj til en given opgave. Cleans til metabolic conditioning.. Pleeease...

6 drop det pseudevidenskabelige lir. Neurendokrin respons? Hvor er Crossfit studierne?

Jeg kan læse mig til at der er elementer af ovenstående i jeres approach, men det er ikke det grundlæggende.

^^ QFT,

fra igårpersonligt syntes jeg egentlig meget godt omkring den alsidighed der ligger i det, men at bliver religiøs omkring er nok til den gode ende...

på samme måde med CF CPH, kanon fedt at vi får en i DK, og lad der da endelig komme flere, så længe det ikke går hen også bliver til et pop-fænomen

Hvad angår argumentet om amerikanere, lader vi den ligge. I forhold til min manglende indsigt i BB-verdenen, betyder det ikke at jeg har en holdning :wink:

Og hvad udleder du af at folk i dit center ikke er trænede at se på? Er det et argument?

Edit så; Størstedelen af de brugerne i normale motionscentre som jeg ser og kender til, ikke BB'er, ser ikke ud til at få samme udbytte (ift. det muskeløse udseende) som de folk jeg har set på cf.com eller andre der har dyrket crossfit. her tillader jeg mig så at slutte at CF giver et bedre resultat.

hvem har desuden reklamere med at;

Jeg erindrer ikke at have kritiseret CF før, i hvert fald ikke nævneværdigt. SÅ at læse sådan en påstand om at alle der træner BB træner forkert - de burde træne CF! (wow strong Brian Boese-deja vu), det er topmålet af arrogance.

? :dry:

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
1) Han er en ål

Han er IKKE en ål, han er en skiløber :laugh:

Desuden er det lidt voldsomt at definere Crossfit træningens hypotrofi-potentiale ud fra én træner i København. Der findes adskillige Crossfitters med masser af muskelmasse, bl.a. Greg:

gregoverheadsquat.jpg

og Rob:

captains-last.jpg

Jeg har trænet med dem begge, og de har uden tvivl både god fysik og grotesk performance.

Dog er jeg helt enig i at Crossfit ikke er det optimale valg, hvis man primært ønsker at se stor ud.

Edited by Cronfeld
Link to comment
Share on other sites

Ved rendyrket vægtløftning får du uden tvivl større styrke men mange træner ofte med det udelukkende motiv...... at få større 'muller'. !

Quotet for bullshit... Vægtløftning handler i større grad om hurtighed og eksplosion end ren muskelstyrke! Skal man have større muskler er BB da langt VL overlegen, jeg tror ikke jeg kender en eneste der dyrker VL for at få større muskler!

Link to comment
Share on other sites

Andreas, som er på billedet, er en meget dygtig skiløber (og i øvrigt uddannerchef i Den Danske Skiskole, stifter og cheftræner på SkiAkademiet og træner af det Danske Interski Demolandshold op til Interski 2011). Han ville få store problemer hvis han blev en buff fuck! At man KAN blive stor på Crossfit, betyder selvfølgelig heller ikke at man bliver det medmindre at man vil det. Mange mennesker har bestemt ikke fordele ud af at have voldsomt meget muskelmasse. Nu er billedet nu heller ikke ligefrem det mest afslørende, for han ser faktisk rimelig veltrænet ud:

n612068618_903837_3097.jpg

Du understøtter jo ganske fint min pointe. Nogen bliver større af crossfit, andre gør ikke.

hvis det var bedre end BB ville man måske se lidt mere hypertrofi på skiløberen :wink:

Crossfit er ganske fint til allround træning, jeg håber bare ikke det producerer så mange skader som jeg kunne frygte.

Link to comment
Share on other sites

1 lad være med at bullshitte og sige at crossfit er et fantastiske træningssystem for alle.

2 fokuser på autoregulering frem for konkurrence

3 fokuser på at maksimere præstation frem for at fokusere på smerte

4 individualiser skidtet. Det må være muligt at lave differentieret træning på baggrund af en analyse af den enkeltes kapacitet, frem for bevidstløst at banke igennem en WOD.

5 lad være med at prøve at stege en bøf på et rivehjern. Vælg det bedste værktøj til en given opgave. Cleans til metabolic conditioning.. Pleeease...

6 drop det pseudevidenskabelige lir. Neurendokrin respons? Hvor er Crossfit studierne?

1. Du har til dels ret i at der er mange der mener at CF er det eneste rigtige men findes de ikke inden for alle træningsmetoder? Fordi der findes folk der måske går lidt for meget op i det betyder det ikke at grundkonceptet er forkert.

2. Konkurrence er en af de bedste motivator der findes - det er derfor den er valgt

3. Hvorfor tror du der bliver taget tid, talt reps og vægt - CF er resultat orienteret (rigtigt mange hiver det at det er hårdt/gør ondt frem som argument men det er bestemt ikke noget der er en del af den grundlæggende filosofi).

4. CF bliver individualiseret - man scaler WOD og skifter øvelser ud alt efter niveau.

5. Igen kommer det tilbage deres version af funktionel træning og overførlighed til hverdagens opgaver. Du kunne her have ret i at det at løftesandsække eller flippe traktordæk ville være et bedre valg men man skal trække linje et sted (der er mange dog mange der kører CF på den måde).

6. Også en valid point. Selvom det påstås at CF er empirisk så er det i mange tilfælde mere baseret på praktisk erfaring men det basale er meget godt dækket men det er sjovt nok i kraft af det er taget fra styrkeløft og o-løft.

Link to comment
Share on other sites

jeg kan ikke se argumentet for at køre høj reps cleans/deadlifts når man i same lokale har langt bedre former for værktøj.

jeg vil anbefale at kigge lidt på EDt filosofien, tanken bag fatigue management og så overveje om tingen ikke kunne gøres mere effektivt med en anden tilgang?

Link to comment
Share on other sites

1. Du har til dels ret i at der er mange der mener at CF er det eneste rigtige men findes de ikke inden for alle træningsmetoder? Fordi der findes folk der måske går lidt for meget op i det betyder det ikke at grundkonceptet er forkert.
Jonas Cronfeld

Jonas er en frygtløs, proaktiv, højt motivieret, energisk, disciplineret, risiko-tagende og optimistisk eksperimentalist på bare 21 år. Han har igennem de sidste 5 år brugt sin krop som et laboratorium, og prøvet alt lige fra klassiske bodybuilding-programmer, kettlebells, kropsvægtsøvelser - at gå fra kun at spise kød til at være vegetar, kun at spise en gang om dagen (om aftenen), at spise som en stenaldermand - og alt hvad kreativiteten ellers har tilladt. Han har prøvet det hele for at finde ud af hvad der virker bedst, og det førte til at han i 2005 fandt Crossfit og blev opslugt.

I 2007 blev han certificeret Crossfit træner i North Carolina, og har siden gjort en intens indsats for at udbrede konceptet i Danmark. Når Jonas ikke

træner og underviser leger han fremadstormende IT-iværksætter, globetrotter, longboard-rider og mild & munter livsnyder.

Han tror på at det vigtigste I livet er at være lykkelig og begejstret, og at forbedre sig hver eneste dag. Hans lidenskab er at hjælpe andre mennesker, og han glæder sig til at hjælpe dig med at nå næste niveau.

CrossFit

“CrossFit saved my life”.

Sådan en udtalelse ville man nok tro var fra en film, eller fra en eller anden kendis i USA der havde sagt det under et interview. Ikke desto mindre, er det for mig som tingende forholder sig. CrossFit har reddet mit liv. Jeg har hele livet søgt efter et eller andet der kunne udfordre mig konstant, og presse mig på det fysiske, og det mentale plan. Noget som kunne få mine tanker væk fra dagligdagen, og gi mig en rolig og afbalanceret sinds tilstand.- nærmest meditativ.

CrossFit stiller krav til ens levevis. det er helt udelukket at ryge i byen en Fredag aften, og så tro at man kan møde op i gymmet den næste morgen og præstere noget som helst. Dårlig mad kan heller ikke kombineres med denne form for træning. Det er ikke muligt at skære 10 sekunder af din “Fran” tid, hvis du ikke putter noget ordenligt i munden.

Denne “levevis” er for mig blevet svaret på mine spørgsmål, omkring hvordan jeg skal leve mit liv. Hvordan jeg finder ro i de ting jeg foretager mig, og hvordan jeg hele tiden kan forbedre mig, og blive stærkere, ikke bare fysisk, men også mentalt.

Man kan sige at CrossFit ikke foregår i “the comfort zone”. Man skal være dedikeret og fokuseret, hvis man vil ha resultater. (sådan er det jo også i livet). Man skal ikke regne med at sludre med personen i nabo maskinen når man slapper imellem sættene. Der er kun et tempo, og det er så hurtigt som muligt. Gi alt hvad du har i dig hver gang hele tiden. Til gændgæld bliver du belønnet med en form du ikke troede var muligt. Du vil ikke være den i centeret, der kan løfte mest, men du vil være den mest fitte af dem alle.

“Are you fit - or are you CrossFit” ?

http://puddercykel.dk/

Læg mærke til linket til "Workouts that kills"

Det er måske bare mig. Jeg kan ikke se det fede i hårdt for at være hårdt, jeg er mere efter effektivitet. To each his own.

Link to comment
Share on other sites

jeg kan ikke se argumentet for at køre høj reps cleans/deadlifts når man i same lokale har langt bedre former for værktøj.

jeg vil anbefale at kigge lidt på EDt filosofien, tanken bag fatigue management og så overveje om tingen ikke kunne gøres mere effektivt med en anden tilgang?

Hvad tænker du på som er mere effektive?

Har du noget link til det EDt?

http://puddercykel.dk/

Læg mærke til linket til "Workouts that kills"

Det er måske bare mig. Jeg kan ikke se det fede i hårdt for at være hårdt, jeg er mere efter effektivitet. To each his own.

Igen fordi der er nogle der har den tilgang til CF betyder det ikke at det er sådan CF er tænkt.

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
? :dry:

Ja hvad forstår du ikke?

At påstå at Crossfit er bedre til BB end "clean BB" træning er det - er sludder hvor nonsens-densiteten er nær de 100% og udtryk for en religiøs og uærlig tilgang til det hele.

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
Det jeg ville have sagt er at han givet vis er ret i noget af det han siger, da jeg de gutter jeg har set på cf.com har mere kød på kroppen end dem i mit eget center.

Så fordi der er gutter på CF.com der har mere kød på kroppen end folk i dit center...så må CF være bedre til BB-resultater end BB træning er det.

Lillemor kan flyve.

Link to comment
Share on other sites

Angående det med at være mere buff ved at træne CF - bullshit. Jeg vil godt vædde med at man ser langt mere veltrænet folk i random fitnesscentre. Snakker vi cardiovaskulær form og performance har crossfit-ålene muligvis lidt mere at byde på.

Jeg var nok ikke den eneste der tænke: Hvorfor er alle instruktørerne så hamrende tynde da følgende video blev postet?

Crossfit-intro i Cronfelds log

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share