Konkurrence bænkpres (ベンチプレス


cookie_sq
 Share

Recommended Posts

Skulle deres træning være speciel og japanerne specielt gode til bænkpres?

Du kan jo søge på Daiki Kodama ^^, men derudover synes jeg også at conscience nævnte i sin log, efter en tur til japan, at bænk var noget de kunne finde ud af derovre.

Link to comment
Share on other sites

Skulle deres træning være speciel og japanerne specielt gode til bænkpres?

DAIKI KODAMA !!!

Og ja, de har ngole gode bænkpressere.

Nu her jeg læst metalmilitia artiklerne 17 gange så noget japaner inspiration vile ikke være værst.

Du kan jo søge på Daiki Kodama ^^, men derudover synes jeg også at conscience nævnte i sin log, efter en tur til japan, at bænk var noget de kunne finde ud af derovre.

Daiki Kodama var heller ikke et super søge ord, man får en masse youtube og resultatlister retur.

Link to comment
Share on other sites

DAIKI !!!

Japanerne vandt så VM som hold og havde bedste løfter på wilks (DAIKI KODAMA!!!)

Hvad er hemligheden bag dette?

Jeg tror sgu ikke du finder svaret, selvom jeg gerne selv vil vide det! og hvorfor er de ikke så dominerende i 3-kamp, når de er det i bænkpres?

Edited by L^P
Link to comment
Share on other sites

Suck it !!! :-)

Power GnP wrote:

d91b5-07jbp276.jpg

One interesting bit of info that I've heard from fellow lifters and talking to a couple Japanese IPF lifters.

Their shirts (most) are modified Titan F6's, 1-2 sizes two big...they stitch a new seam on the arms/shoulder to make them tighter and pull the collar down lots, they call them "muffin tops". I've talked to a guy who used one, he benches about 430lbs and can touch 200lbs with this design. I'd love to get my hands on one soon.

Big EG wrote:

...and they shorthen the sleeves by 1-2". The trick I hear is that they then bench off the collar, or just below. I think the picture you posted shows how that's possible.

I have heard, and this is only secondhand info, that some Japanese benchers will take the maximum width grip and then rotate their hands outwards heavily. Net result: thumb and forefinger still cover the ring but it is equivalent to moving your grip out an inch past it each side. Requires a bit of flexibility and wrist strength, but seems to shorten the stroke and lockout.
Link to comment
Share on other sites

Has anybody used an altered bp shirt with a larger chest plate, but tighter arms?

I read on another forum that the Japanese used larger chest plates, but tighter arms. Also, they dominated this year IPF World BP Championship too.

Thanks a lot,

If you have a very big arch using a poly with a bigger chest plate with tighter arms could defintely be an advantage. The arch means you won't have to bring it deep, leaving you with mostly a lockout range of bench. Tighter sleeves will help you keep the lockout support and allow you to ride the sleeves up while a bigger chest plate will make it easier to touch while bending the elbows as little as possible.
Link to comment
Share on other sites

Husk bare på at der er strammet op omkring de hårde opspænd.

Måske der skal kigges på hvorfor 2 af de japanske bænkere fik alt underkendt. Hvis det var pga deres hårde opspænd kan sådanne teknikker være meget hit or miss.

Jeg så en finde til ER da vi var spottere, der lavede enormt cirkus opspænd. Han fik lov til at re racke 4gange og fik kun lov til at tage en tvivlsom til brystet, fordi han ikke holdt reglerne på opspænd (mere af røven i sædet). Det ene forsøg han havde røg lige ned i saftestopperne. Havde de ikke været der var han færdig, ingen kontrol over hovedet med hans crazy opspænd og max tilbageknækkede håndled. Tror ikke det er let at bænke som en japaner. Det er IMO også noget cirkus artisteri med fokus på at presse reglerne til grænsen, frem for bare at blive bedre løfter.

Link to comment
Share on other sites

Husk bare på at der er strammet op omkring de hårde opspænd.

Måske der skal kigges på hvorfor 2 af de japanske bænkere fik alt underkendt. Hvis det var pga deres hårde opspænd kan sådanne teknikker være meget hit or miss.

Jeg så en finde til ER da vi var spottere, der lavede enormt cirkus opspænd. Han fik lov til at re racke 4gange og fik kun lov til at tage en tvivlsom til brystet, fordi han ikke holdt reglerne på opspænd (mere af røven i sædet). Det ene forsøg han havde røg lige ned i saftestopperne. Havde de ikke været der var han færdig, ingen kontrol over hovedet med hans crazy opspænd og max tilbageknækkede håndled. Tror ikke det er let at bænke som en japaner. Det er IMO også noget cirkus artisteri med fokus på at presse reglerne til grænsen, frem for bare at blive bedre løfter.

Hov hov, styrkeløft handler om hvem der løfter mest inden for de givne regler, kan man ikke lide røgen i bageriet må man nøjes med gymlifts uden pause og med løftet røv. Udstyret er kommet for at blive, det er en integreret del af styrkeløft, i stedet for at fokusere på de negative sider skal man bare holde sin kæft og lære at bruge det. Jeg synes det er dejligt det føjer endnu et teknisk aspekt til sporten. Jeg synes dette indlæg bærer præg af visse fallerede styrkeløftere har ondt i røven over de mange kg. der løftes. :wink:

Link to comment
Share on other sites

Jeg træner selv i trøje nu og skal stille op i løbet af de næste par måneder.

Jeg har været ude med skader, men er på vej tilbage.

Jeg har en holdning til hvordan man bruger udstyret og til de regler der er.

Det gør mig hverken falleret, eller løfter med løftet røv uden pause.

Edited by ptpoul
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share