Improving Mobility & Performance!


Lundiq
 Share

Recommended Posts

  • Replies 686
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

AK Jyden

- Fin dag på uni, vi er begyndt på en kort modul omkring farmakologi - meget interessant.

Jeg kører den nye template ind i denne uge, også håber jeg på, at kunne smide nogle flere metcons ind, evt. nogle udendøre! :4thumbup:

Warm-up

Stretches, mobility drills + opvarmning af led

Wendler

Military press: 5/3/1+ rep

2x 5 reps @ 40 kg

5 reps @ 50 kg

3 reps @ 55 kg

6 reps @ 60 kg

Dødløft: 5/3/1+ reps

2x5 @ 50 kg

5 reps @ 100 kg

3 reps @ 115 kg

1 reps @ 130 kg

1 reps @ 140 kg

1 reps @ 150 kg

0 reps @ 155 kg

- kørte med dobbelt overhånd, og lige før lock-out tabte jeg 155'eren, men havde jeg holdt mixed grip havde den været der uden tvivl.

Finisher

50 Burpees på tid

Tid: 2:50 min

--------

Daisy: Jeg tror Irma er et københavnsk fænomen, det er ihf ikke noget vi kender til her i 2x A :tongue:

Link to comment
Share on other sites

AK Jyden

Min ankel mobilitet er isoleret set blevet meget bedre, dog virker den ikke særlig overførbar til min squat, så der må være andre ting, der spiller ind.

En lorte træning i dag, det går mig på, at VL øvelser er så fucking svære, og at jeg synes det føles som lort, når jeg laver dem!!! :cry::sneaky2: MEGA FRUSTRERENDE!! Uden at vide det, så føles det 1) som om stangens bane er i en bue væk fra kroppen og 2) som om, at jeg ikke formår at opnå fuld hofte extension!

Opvarmning

Udstrækning: understel

Sving: Arme, ben

Frivend fra hæng

Opvarming @ stang

3x 2 reps @ 50 kg

3x 2 reps @ 55 kg

Frivend

4x 2 reps @ 50 kg

Front squat

3x 5 reps @ 60 kg

5 reps @ 80 kg

3 reps @ 90 kg

- føltes meget tungt i dag! :dry:

Link to comment
Share on other sites

AK Jyden

I dag var en meget bedre dag! Jeg blev coachet lidt i mit VL, hvilket fungerede fint - dog var det en kort omgang VL i dag. Havde glemt mit program, så wendler blev lidt på gefühl! Jeg begynder mit wendler forfra nu, sætter mine max efter hvad jeg synes!

Opvarmning

Primært dynamisk udstrækning: understel

Sving: Arme, ben

Wendler 5/3/1+ reps

Squat

8 reps @ 50 kg

8 reps @ 60 kg

5 reps @ 75 kg

5 reps @ 85 kg

3 reps @ 95 kg

3 reps @ 100 kg

- fokus på luft i maven, samt at holde spændet - det er jeg virkelig dårlig til!

Bænkpres

8 reps @ 60 kg

5 reps @ 75 kg

3 reps @ 85 kg

3 reps @ 90 kg

2 reps @ 95 kg

DB Row

5/5 reps @ 37,5 kg

3x 5/5 reps 40 kg

Finisher

Teknik @ Frivend fra hæng

Lidt OH squat

http://www.youtube.com/user/CatalystAthletics#p/u/14/XhHc7FbSUiY

Edited by Lundique
Link to comment
Share on other sites

- fokus på luft i maven, samt at holde spændet - det er jeg virkelig dårlig til!

Må jeg foreslå, at du spiser en god portion chilli con carne inden træning næste gang. Så klarer det med luft i maven sig selv, og du kan fokusere endnu mere på et godt opspænd. Eller god dybde. Eller noget andet spændende ...

(Det skrev jeg kun, fordi du godt kan lide opmærksomhed i din log :wink: )

Lidt OH squat

Jeg har flere gange fået at vide, at man ikke træner OHS i VL. Hvad siger man til det i Jyden?

Hahaha .. jeg har set den video for nogle måneder siden og bruger en gang imellem en del af øvelserne til opvarmning når jeg underviser. Men det er først nu, at jeg lagde mærke til, at det er Greg Everett i videoen :w00t: Han er så cool!! Og imponerende smidig for sin størrelse!

Og FEDT, at din træning var bedre i dag!! :4thumbup: Egentlig er det godt, at man har off-dage en gang imellem. Ellers ville man slet ikke sætte pris på de dage, hvor det kører godt.

Link to comment
Share on other sites

Må jeg foreslå, at du spiser en god portion chilli con carne inden træning næste gang. Så klarer det med luft i maven sig selv, og du kan fokusere endnu mere på et godt opspænd. Eller god dybde. Eller noget andet spændende ...

(Det skrev jeg kun, fordi du godt kan lide opmærksomhed i din log :wink: )

Ja den var go'! Jeg er sikker på, at min mave er særlig overfølsom overfor chili.

Jeg har flere gange fået at vide, at man ikke træner OHS i VL. Hvad siger man til det i Jyden?

Jeg ved det faktisk ikke, det var for at teste min dybde, jeg har jo som tidligere nævnt problemer med min mobilitet. Egentlig burde jeg vel have brugt snatch balance i stedet. :smile:

Hahaha .. jeg har set den video for nogle måneder siden og bruger en gang imellem en del af øvelserne til opvarmning når jeg underviser. Men det er først nu, at jeg lagde mærke til, at det er Greg Everett i videoen :w00t: Han er så cool!! Og imponerende smidig for sin størrelse!

Youtube kanalen er i det hele taget virkelig nice! :4thumbup:

Og FEDT, at din træning var bedre i dag!! :4thumbup: Egentlig er det godt, at man har off-dage en gang imellem. Ellers ville man slet ikke sætte pris på de dage, hvor det kører godt.

Du har så meget ret, det er bare aldrig sjovt at have en dag, hvor intet lykkedes. :nonono:

Link to comment
Share on other sites

Jeg har flere gange fået at vide, at man ikke træner OHS i VL. Hvad siger man til det i Jyden?

OHS er fint hvis man mangler mobilitet, eller til opvarmning. Problemet med OHS er at den ikke er særlig overførbar til VL, og at man ikke bliver lige så stærk af at udføre den som ved front eller back squat.

Link to comment
Share on other sites

OHS er fint hvis man mangler mobilitet, eller til opvarmning. Problemet med OHS er at den ikke er særlig overførbar til VL, og at man ikke bliver lige så stærk af at udføre den som ved front eller back squat.

Jeg brugte den også til at finde dybden, min mobilitet er jo som du ved ikke den bedste. For mig var den en god indikator for, hvor dybt jeg kunne komme. Burde man bruge træk balance i stedet?

Link to comment
Share on other sites

Youtube kanalen er i det hele taget virkelig nice! :4thumbup:

Jep! Og en tidsrøver af stor kaliber. Ligesom Facebook. Og MOL :crazy:

Du har så meget ret, det er bare aldrig sjovt at have en dag, hvor intet lykkedes. :nonono:

Jeg er nu heller ikke specielt god til det ... men i sådan et tilfælde gælder det om at huske, at det alligevel bare er træning!!

OHS er fint hvis man mangler mobilitet, eller til opvarmning. Problemet med OHS er at den ikke er særlig overførbar til VL, og at man ikke bliver lige så stærk af at udføre den som ved front eller back squat.

Tak for opklaring! :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Opsamling på 3 ugers wendler

Jeg er nu færdig med den første omgang wendler, hvilket har været positivt - derfor nupper jeg en omgang mere. Jeg har pt. fået en skade, jeg oplever store smerter i mit højre knæ+knæhase => at jeg har problemer med at gå normalt.

Jeg har en idé om, at det er mit meget intense forsøg på, at forbedre mine anklers mobilitet, der er skyld i det. Disse ankel øvelser, har muligvis sat stress på mit knæ, hvilket jeg så betaler prisen for nu.

Derudover har jeg de seneste 3 uger øget mit kcal indtag => at jeg har fået et strækmærke til samlingen på venstre armhule/skulder, hvorfor jeg b.la. stoppede med bodybuilding i sin tid. Jeg sætter derfor mit kcal indtag ned igen, så jeg ligger omkring ligevægts indtaget så vidt muligt.

Planen er fremadrettet at få indlagt minimum 2x metcons/uge!

Day 1:

1. Military press: Wendler cycle

2. Deadlift: Wendler cycle

3. Metabolic conditioning

Day 2:

1. 3-position power clean (Thighs, below knees, floor): warm-up as needed, then 3 set of 3.

2. DB row (5x10) super-set Hyper extension (5x10)

Day 3:

1. Squat: Wendler cycle

2. Benchpress: Wendler cycle

3. Metabolic conditioning

Day 4:

3-position power snatch (Thighs, below knees, floor): warm-up as needed, then 3 set of 3.

Strict pull-ups (5x10) super-set Abs (5x10)

Wendler

Military press: 75 kg 70 kg

Deadlift: 160 kg 150 kg

Squat: 120 kg 110 kg

Benchpress: 110 kg 105 kg

Link to comment
Share on other sites

TrainingPavilion

I forbindelse med jeg så på Viborg CrossFit opdagede jeg, at de brugte Trainingpavilion.com.

Disse fansy pavilioner, havde jeg engang set under en løbetur i skovdalen uden på daværende tidspunkt at ane, hvad det var for noget, og jeg var egentlig også ligeglad. Derfor besluttede jeg mig i dag, at tage min cykel og cykle op, for at se hvad det var for noget, og jeg blev skuffet.

Selve idéen bag er god, dog er det meget trist, at der ikke er et sted, hvor man har mulighed for at lave pull-ups og dips. Umiddelbart vil jeg se, om ikke jeg kan kører metcons der, og se om det er optimalt. Desuden er der en masse dejlige bakker til hill-sprints og deslige!

dsc01154n.jpg

Link to comment
Share on other sites

Morgen træning - Havnen

Godt at få gang i denne form for træning igen. Jeg lavede metcon'en i mine nye inov8, det var nice!

Metabolic conditioning

3 runder på tid

20x KB swings, 24 kg

100m løb

20x push-ups

100m løb

Tid: 07.37

Aften træning - AK Jyden

Jeg glemmer at lave rep-out på sidste sæt i wendleren gang på gang. Derudover ser det ud til at blive en presset uge, både med arbejde og ligeledes også på uni, så vi må se hvornår jeg kan få presset en træning ind igen.

Wendler

Dødløft

5 reps @ 60 kg

5 reps @ 60 kg

-

5 reps @ 95 kg

5 reps @ 110 kg

5 reps @ 120 kg

Military press

10 reps @ stang

5 reps @ 40 kg

-

5 reps @ 45 kg

5 reps @ 50 kg

5 reps @ 57,5 kg

Roman chair

4x 10 reps

DB Curl

3x 8/8 reps @ 15 kg

Link to comment
Share on other sites

Derudover har jeg de seneste 3 uger øget mit kcal indtag => at jeg har fået et strækmærke til samlingen på venstre armhule/skulder, hvorfor jeg b.la. stoppede med bodybuilding i sin tid. Jeg sætter derfor mit kcal indtag ned igen, så jeg ligger omkring ligevægts indtaget så vidt muligt.

Det lyder da helt absurd! :blink: Hvor meget har du taget på i de 3 uger?

Selve idéen bag er god, dog er det meget trist, at der ikke er et sted, hvor man har mulighed for at lave pull-ups og dips. Umiddelbart vil jeg se, om ikke jeg kan kører metcons der, og se om det er optimalt. Desuden er der en masse dejlige bakker til hill-sprints og deslige!

Kan du ikke bruge den der stige i venstre pavillon til at lave pull-ups? Eller de stænger, som taget sidder på? Det skal vel ikke være kipping pull-ups?

Og jeg ved godt, at det ikke er rigtige dips .. men hvis du nu sætter dine hænder på bænken og så fødderne op på stigen højere end bænken .. så skal du nok få gang i dine triceps :smile:

Link to comment
Share on other sites

Det lyder da helt absurd! :blink: Hvor meget har du taget på i de 3 uger?

Kan du ikke bruge den der stige i venstre pavillon til at lave pull-ups? Eller de stænger, som taget sidder på? Det skal vel ikke være kipping pull-ups?

Og jeg ved godt, at det ikke er rigtige dips .. men hvis du nu sætter dine hænder på bænken og så fødderne op på stigen højere end bænken .. så skal du nok få gang i dine triceps :smile:

Jeg har egentlig kun taget 2 kg på, men det kunne tyde på at military krydret med bænk har haft en vild effekt på bryst/skulder!

Jo, problemet er, at jeg ikke kan få hagen over de bjælker på grund af taget. Bænk dips er altid en mulighed, jeg synes bare det er to så basale BW øvelser, at man burde have tænkt på det!

Link to comment
Share on other sites

Jeg har egentlig kun taget 2 kg på, men det kunne tyde på at military krydret med bænk har haft en vild effekt på bryst/skulder!

Kun 2 kg og så går det allerede galt? Det er vist en god ting, at du ikke kan blive gravid! :blink:

Jo, problemet er, at jeg ikke kan få hagen over de bjælker på grund af taget. Bænk dips er altid en mulighed, jeg synes bare det er to så basale BW øvelser, at man burde have tænkt på det!

Så må det jo blive til sådan nogle pull-ups her:

post-20710-046603500 1288726945_thumb.jp

Muligvis mente pavillonopfinderne, at pull-ups og dips var alt for hardcore til at folk ville kunne lave dem?? :crazy:

Edited by Daisygirl
Link to comment
Share on other sites

OHS er fint hvis man mangler mobilitet, eller til opvarmning. Problemet med OHS er at den ikke er særlig overførbar til VL, og at man ikke bliver lige så stærk af at udføre den som ved front eller back squat.

+ 1 for awesomenessssss! DBM approved! smile.gif

Lundique: Det ser sgu godt ud med træningen. Bliver spændende med Wendler over en længere periode - regner selv med at hoppe det til dec en gang!

Link to comment
Share on other sites

Kun 2 kg og så går det allerede galt? Det er vist en god ting, at du ikke kan blive gravid! :blink:

Så må det jo blive til sådan nogle pull-ups her:

post-20710-046603500 1288726945_thumb.jp

Muligvis mente pavillonopfinderne, at pull-ups og dips var alt for hardcore til at folk ville kunne lave dem?? :crazy:

Ja, det er meget heldigt, at jeg ikke kan blive gravid, det er nok ikke den eneste årsag :wink:

Jeg kan selvfølgelig sagtens lave en form for pull-ups, men det kunne være lavet mere optimalt.

+ 1 for awesomenessssss! DBM approved! smile.gif

Lundique: Det ser sgu godt ud med træningen. Bliver spændende med Wendler over en længere periode - regner selv med at hoppe det til dec en gang!

Jeg synes wendler fungere meget godt, det er overskueligt, og jeg tro ikke på at udmatte sig selv til hver træning, specielt ikke i forbindelse med tunge løft.

For hvad det er værd kan man sagtens lave kropshævninger og dips i mine lokale pavillon.

Der kan sagtens laves kropshævninger, det kunne dog laves mere optimalt. Hvor laver du dips henne? Bænk dips kan laves, men kan ikke lige overskue, hvor jeg kan lave almindelige dips.

Link to comment
Share on other sites

Der kan sagtens laves kropshævninger, det kunne dog laves mere optimalt. Hvor laver du dips henne? Bænk dips kan laves, men kan ikke lige overskue, hvor jeg kan lave almindelige dips.

Jeg laver dips nede i klubben på sådan én her:

nautilus_FW_chin-dip-leg_raise.jpg

Med en elastik, som letter belastningen i bunden.

Men det var naturligvis ikke det du egentligt spurgte om. Min lokale pavillon er sådan én her:

http://www.trainingpavilion.com/index.php/products/maxitrainingpavilion

Og på dette billede kan du se nogle parallelle stænger i baggrunden:

maxi-4.jpg

Dem kan man dippe (og andet) på.

Nu skal du huske at jeg ikke bor i Udkantsdanmark, hvorfor der har været råd til en "MAXI".

Link to comment
Share on other sites

Jeg laver dips nede i klubben på sådan én her:

nautilus_FW_chin-dip-leg_raise.jpg

Med en elastik, som letter belastningen i bunden.

Men det var naturligvis ikke det du egentligt spurgte om. Min lokale pavillon er sådan én her:

http://www.trainingpavilion.com/index.php/products/maxitrainingpavilion

Og på dette billede kan du se nogle parallelle stænger i baggrunden:

maxi-4.jpg

Dem kan man dippe (og andet) på.

Nu skal du huske at jeg ikke bor i Udkantsdanmark, hvorfor der har været råd til en "MAXI".

Ja, den så jeg godt på deres hjemmeside, og forstår ikke hvorfor man har sådan en i stedet for 3 stk.

Kalder du Aalborg for udkants Danmark? :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Morgen træning - Havnen

Jeg var overraskende frisk, da mit vækkeur ringede. Ud at træne og hjem igen. Efter opvarmningen, begyndte det at regne, så jeg ikke kunne holde ordentlig ved KB'en, derfor gik jeg fra planlagt 10 reps til de 5. Hjem og kigge på anatomi af næse + pharynx.

Metabolic conditioning

5 runder på tid

50m sprint

5/5 KB snatch, 24 kg

10x push-ups

1 min rest

Tid: 07:58

Aften træning - AK Jyden

Skulle egentlig have kørt VL i dag, men jeg valgte at bytte rundt på træningerne, således at VL højst sansynligt kommer til at ligge i morgen formiddag. Jeg har lidt problemer med mit knæ for tiden, ved ikke helt hvordan jeg skal reagere på det - overskud i mine squats i dag.

Warm-up

Statisk og dynamisk udstrækning

Wendler

Squat

x reps @ stang

5 reps @ 50 kg

5 reps @ 50 kg

-

5 reps @ 70 kg

5 reps @ 80 kg

5 reps @ 90 kg

Bænkpres

5 reps @ 50 kg

5 reps @ 50 kg

5 reps @ 50 kg

-

5 reps @ 65 kg

5 reps @ 75 kg

5 reps @ 85 kg

Link to comment
Share on other sites

Morgen træning - AK Jyden

Det er begyndt at blive en god vane, at stå forholdsvis tidligt op, og starte med en omgang træning. I dag mødte jeg en af gutterne fra CF AA, som vist også stopper i CF AA indenfor nærmeste fremtid. Derudover fik jeg mig en sludder med en gammel herre, der skulle til et VL-stævne for veteraner - han havde tidligere været til VM eller EM (kan ikke huske) :4thumbup:

Jeg valgte at begynde frivend fra gulv i dag + at smide nogle flere kg på stangen. Umiddelbart virkede det til at have en positiv effekt, det føltes godt! - om det så godt ud ved jeg ikke :laugh: Ligeledes føltes mine træk også meget bedre end jeg havde forventet, jeg lander dog rimelig bredt før jeg kan gribe den i "OH squat-bund-position" - det kan jeg leve med.

Opvarmning

Hurtigt omgang statisk+dynamisk udstrækning + opvarmning af relevante led.

Lidt OH squat med kosteskaft+stang

Vægtløftning

Frivend fra hæng

Teknik @ 40 kg

Frivend

X @ 40 kg

X @ 60 kg

Xx 3 reps @ 70 kg

Træk fra hæng

Teknik @ 25 kg

GHD sit-ups

5x 10 reps @ sandsæk?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share