Morten's Crossfit


Molleally
 Share

Recommended Posts

Murph så også ud til at være lidt ond ved dig hen imod slutningen. :tongue:

Den tog nær livet af mig :laugh:

IMG_5645.JPG

Damn den Murhp ser ond ud, men det er så vidt jeg har forstået helt i orden at skifte mellem de forskellige øvelser undervejs. Den der Eva lyder som Helen på steroider, bare 10 swings med 32'eren og man står og pruster :blink:

Fortsat god træning :)

Det veksler lidt hvordan de poster den på crossfit.com, siger Klaus. Nogen gange er det ok at kombinere, andre gange ikke. Har dog pt. svært ved at se mig selv tage 200 push-ups i streg...

Og tak :smile:

Edited by Molleally
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 593
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Det veksler lidt hvordan de poster den på crossfit.com, siger Klaus. Nogen gange er det ok at kombinere, andre gange ikke. Har dog pt. svært ved at se mig selv tage 200 push-ups i streg...

Og tak :smile:

Såvidt jeg har forstået det, så var den oprindelig defineret sådan at man ikke måtte dele op, men det er senere ændret til at man godt må. De har da vel ikke hoppet frem og tilbage i deres definitioner?

Jeg synes ærlig talt også den ville være decideret ufornuftig hvis de tre styrkedele skulle tages sammenhængende. Men man kan jo aldrig vide sig sikker med CrossFit. :wink:

Link to comment
Share on other sites

Såvidt jeg har forstået det, så var den oprindelig defineret sådan at man ikke måtte dele op, men det er senere ændret til at man godt må. De har da vel ikke hoppet frem og tilbage i deres definitioner?

Jeg synes ærlig talt også den ville være decideret ufornuftig hvis de tre styrkedele skulle tages sammenhængende. Men man kan jo aldrig vide sig sikker med CrossFit. :wink:

Ser ud til at du har ret, det ligner samme stil hver gang: opdeling er ok

hehe gj med murph, den er ond.

Inspireret af dig lavede jeg den også i dag, dog med burpees i stedet for løb :nonono:

Tak :smile: burpees holder!

Link to comment
Share on other sites

WOD 16 02 2009

Kl 7-hold med Klaus

"Mary"

Max runder på 20 min

5 Hand Stand Push-ups

10 Pistols

15 pull-ups

Resultat: 3 Runder (+ 5 HSPU)

Kørte negativer på HSPU, og pistols blev lavet med støtte. Men skulle være blevet hjemme, var stadig alt for mærket efter lørdagens Murph. Særligt ved albueleddet på begge arme var jeg helt død, hvorfor jeg nærmest ikke en gang bare kunne stå på hænder. Pull-ups var også en kamp, pga. DOMS i hele ryggen. Af samme grund droppede jeg rope climp i dag.

Edited by Molleally
Link to comment
Share on other sites

WOD 17 02 2009

Kl. 21-hold med Erik

Dødløft

3 - 3 - 3 - 3 - 3

Resultat:

100 kg.

110 kg.

120 kg. (PR)

120 kg.

105 kg.

Fin træning. Stadig lidt medtaget i armene efter Murph, og selvom de 120 var hårde at få op, er der plads til mere.

Fik øvet en masse clean med 40 kg. som opvarmning, den begynder at sidde ordentligt.

Rope Climb Challenge (uge 2): 2

Er lidt spændt på hvor længe jeg kan følge med. Holder ved i alle 10 uger, men er sgu i tvivl om jeg når op på 10

Har købt nye løbesko, men fået den nedslående besked at de skal løbes til, dvs. mine fødder skal vænne sig til dem. Og mine gamle er slatne i en grad, så jeg ikke tør løbe langt i dem af frygt for at skade mine knæ. Så den står på et par korte 4-5 km. ture de næste 7 dage, og ingen lang tur i morgen desværre.

Edited by Molleally
Link to comment
Share on other sites

Det er nok klogt nok, og jeg taler af bitter erfaring. Selv om man virkelig brænder for at komme ud og straffe dem :w00t:

Gj med dødløft hvad er din 1 rep maks PT?

Jeg har faktisk haft lidt svært ved at sætte mig ind i hvorfor man lige skal vænne sig til skoene, men blev rådet til det i både butikken og af en fys der også træner i kirken. Så jeg tænkte at der nok var noget om snakken... Hvordan er du blevet ramt?

Og tak :smile: Jeg ved ikke hvad mit 1 RM er, for har aldrig løftet over 120 kg. Men mon ikke jeg har omkring 130 kg. i mig?

Link to comment
Share on other sites

WOD 19 02 2009

Kl 7-hold med Klaus

"G.I. Jane"

På tid:

100 Burpee Pull-ups

Resultat: 19:53 RX

Modbydelig satan. Fik af samme grund ikke taget rope climb (heller) i dag. Giver mig selv en pause fra kirken indtil mandag, med en lille løbetur lørdag. Må erkende, at jeg er ude af RC-challenge tidligere end jeg troede. Har tænkt mig at køre på fra mandag dog.

Link to comment
Share on other sites

Pis, det er fandme uheldigt! Men du er ikke helt forhindret i at løbe dog?

WOD 21 02 2009

Kl. 12-hold med Fred

Push Jerk

5 - 5 - 5 - 5 - 5

Resultat:

50 kg.

55 kg.

60 kg.

65 kg.

50 kg.

Føler klart min teknik er blevet forbedret. Efter en druktur torsdag, masser af dårlig mad fredag, et møg-sent spillejob og for lidt søvn var jeg til gengæld lavet af gummi, og havde intet at give af. Men der skal nok være til en hel masse her!

Til opvarmningen kunne jeg ikke løfte en 15 kg. vægtstang fra nakken i bunden af en squat!

Rope Climb (uge 2): Kunne nærmest ikke holde fast på rebet, og komme op. Var derefter ved at falde ned, hvorfor jeg holdt det til 1 rep. Sikken skod-træning...

Edited by Molleally
Link to comment
Share on other sites

GJ med push jerk, splitter du benene eller hvordan??

Men ja jeg kan godt løbe, men jeg skal varme op med fys øvelser og strække ITB ud, ellers bliver jeg straffet :dry:

Laver du nogensinde Overhead squat? Hvis ja, hvordan filen bliver man så smidig at det kan lade sig gøre, jeg føler altid at jeg er påvej forover på vej ned i squat

hva med dig?

Link to comment
Share on other sites

Det er nu også et ret krævende måde at presse på. :smile:

Det må man sige! Men jeg prøvede senere på dagen, og det virker som om at jeg generelt bare ikke kan løfte armene når jeg er i bunden. Det lugter af at det er smidigheden den er gal med :unhappy:

GJ med push jerk, splitter du benene eller hvordan??

Men ja jeg kan godt løbe, men jeg skal varme op med fys øvelser og strække ITB ud, ellers bliver jeg straffet :dry:

Tak. Og nej, jeg ville normalt bare sprede benene lidt, men det blev vi frarådet af træneren. Har dog ikke hørt før, at man ikke bør det...

Jeg er ikke helt med på ITB, hvad betyder det? Og hvilke øvelser varmer du op med, kunne godt bruge nogen fif selv nemlig!

Laver du nogensinde Overhead squat? Hvis ja, hvordan filen bliver man så smidig at det kan lade sig gøre, jeg føler altid at jeg er påvej forover på vej ned i squat

hva med dig?

Jeps. Men jeg er ufattelig dårlig til det, så jeg er ikke den bedste at spørge. Prøv at spørge MaxP! Men en del af tricket ligger, kan jeg mærke på mig selv i hvert fald, i at have aktive skuldre, og en bredere fodstilling end i alm. squat.

Link to comment
Share on other sites

Det må man sige! Men jeg prøvede senere på dagen, og det virker som om at jeg generelt bare ikke kan løfte armene når jeg er i bunden. Det lugter af at det er smidigheden den er gal med :unhappy:

Tak. Og nej, jeg ville normalt bare sprede benene lidt, men det blev vi frarådet af træneren. Har dog ikke hørt før, at man ikke bør det...

Jeg er ikke helt med på ITB, hvad betyder det? Og hvilke øvelser varmer du op med, kunne godt bruge nogen fif selv nemlig!

Jeps. Men jeg er ufattelig dårlig til det, så jeg er ikke den bedste at spørge. Prøv at spørge MaxP! Men en del af tricket ligger, kan jeg mærke på mig selv i hvert fald, i at have aktive skuldre, og en bredere fodstilling end i alm. squat.

ITB = Iliotibial Band - det er den øverste del af ydre låret og sædemusklen, jeg har hørt fra diverse fysser+ en vis hr. Stew smith at man ved at strække den mindsker stresset på knæene markant, så det gør jeg :bigsmile:

Jeg bruger 3 øvelser, primært til varmup når jeg løber;

1) En hvor man sidder på måsen op ad væg eller lignende derfra har du fødderne hvilene på jorden med tæerne pegende opad, derefter løfter du det venstre(ell højre)ben 5-10cm og laver op-ned bevægelser i 30 seks pr. ben.

2)du ligger fladt på ryggen med ben bøjede i 90grader ca. så løfter du hofterne op så du hviler på fødder og skuldre, herfra løfter du det ene ben og strækker det ud, derefter det andet osv. 40 reps

3)1min med lukkede øjne på et ben, skift(sværere end man tror i starten) når du bliver øvet kan du krydre med at hoppe rundt og stoppe op osv.

programmet kører jeg 3x dvs. men det er så også kun med det ene ben. Det bliver røvirriterende at lave når man har gjort det i 1 år :unhappy:

men prøv dig frem, og husk at strække ud før og efter løb.

Edited by CasperETP
Link to comment
Share on other sites

WOD 24 02 2009

Kl. 7-hold med Andreas

Lav på så få sæt som muligt:

75 Overhead Squat (42 kg)

Resultat:

4 sæt (30 kg.)

(12 - 26 - 27 - 10)

No clue hvorfor jeg satte stangen efter 12 reps. Lavede den 14/11 i 5 sæt med 25 kg., og synes at det var skrækkeligt. Følte mig derimod godt tilpas på 30 kg. i dag, for første gang nogensinde i OHS tror jeg... Må lige få trænet den yderligere, syntes teknikken spillede, og så er 42 kg. in reach!

Rope Climb: 1

Har siden murph følt at mine arme, særligt venstre, er ved at falde af lige mellem bicep og albueled. Og efter hver træning er det kommet igen. Havde det absolut glimrende efter træning (trods 30 pull-ups til opvarmning), lige indtil rope climb hvor det straks kom igen. Af samme grund dropper jeg den øvelse i nogen tid. Men skal klart igang med RC efter træning igen.

Mini-WOD:

50 burpees

Tid:

3:30

Lagde for hårdt ud, kan godt lave dem hurtigere. Skal siges at de lå efter WODen.

Link to comment
Share on other sites

WOD 25 02 2009

Kl. 7-hold med Klaus

Backsquat

5 - 5 - 5 - 5 - 5

Resultat:

5 x 80 kg.

Har lagt armtræning, direkte og indirekte, og muligvis CF generelt, på hylden i en uges tid, da min venstre arm især bliver super øm lige ved albueleddet, ved bicep. Det kom i dag bare ved at jeg stod på hænder, så med andre ord kommer det temmelig nemt. Så fik lov at squatte i hjørnet i dag, fremfor dagens WOD, som ellers så meget indbydende ud.

Edited by Molleally
Link to comment
Share on other sites

Har lagt armtræning, direkte og indirekte, og muligvis CF generelt, på hylden i en uges tid, da min venstre arm især bliver super øm lige ved albueleddet, ved bicep. Det kom i dag bare ved at jeg stod på hænder, så med andre ord kommer det temmelig nemt. Så fik lov at squatte i hjørnet i dag, fremfor dagens WOD, som ellers så meget indbydende ud.

Det er sgu da ærgerligt med den arm... Formoder du får en fys til at se på den!? Mht. træning kan det jo altid lade sig gøre at tilpasse WODsne - bare se hvordan Sarah gik amok da hendes skulder var i stykker :devil:

Link to comment
Share on other sites

Det er sgu da ærgerligt med den arm... Formoder du får en fys til at se på den!? Mht. træning kan det jo altid lade sig gøre at tilpasse WODsne - bare se hvordan Sarah gik amok da hendes skulder var i stykker :devil:

Det er super irriterende! Snakkede faktisk med Sarah om det i morges, og hun sagde at hun havde haft det på helt samme måde lige inden hun tog på ferie, og at det var gået væk efter en uges tid. Så tænker lidt at lave samme trick, og se om ikke det gør tricket. Hvis ikke, så tager jeg fat i en doktor i hvert fald. Men har tænkt mig at lave et par WODs alligevel, måske Michael, Annie eller en afart af Kelly, eller noget andet hjernedødt som 400 lunges på tid el.lign. :wub:

Link to comment
Share on other sites

WOD 05 03 2009

Kl. 7-hold med Klaus

Dødløft

5 - 5 - 5 - 5 - 5

Resultat:

5 x 5@100 kg.

Super at være tilbage, armene føltes fint. Tog den helt med ro i dag, og tager kun i morgen med, før jeg holder pause indtil mandag igen.

Edited by Molleally
Link to comment
Share on other sites

WOD 06 03 2009

Kl. 7-hold med Klaus

På tid

Handstand push-ups

15 - 13 - 11 - 9 - 7 - 5 - 3 - 1

L-sit pull-ups

1 - 3 - 5 - 7 - 9 - 11 - 13 - 15

Tid:

21:57

WOD'en laves som skift imellem øvelserne, dvs. 15 HSPU, 1 pull-up, 13 HSPU osv.

Skalerede HSPU ned til at tage dem fra box. L-sit pull-ups blev kun taget rigtigt i første, anden og sidste runde, derudover med bøjede ben. Det blev til en del singles på på især de sidste runder pull-ups, og generelt max 4 i træk. HSPU blev taget uden pause i første runde, og derefter som 3ere og 2ere, med få få 4ere iblandt.

Kan ikke stresse nok, hvor godt det er at være i gang igen!

Armene føltes glimrende efter workouten, trods både træk og pres. Belært af erfaringen holder jeg dog pause indtil mandag, med intervalløb søndag. Overvejer snart at hoppe på Jackie, som er på crossfit.com i dag.

Edited by Molleally
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share