Log of Hansen


hansen.j
 Share

Recommended Posts

Det er da virkelig også kun for teh lulz at jeg gerne vil se den :smile: Jeg har ikke trænet i +4 uger på det tidspunkt.

I know, men det ændrer ikke på at jeg (og salt, tror jeg) ikke synes den skal op på mol :smile: Men du skal nok få den at se - enten på min tlf eller også kan jeg smide den på youtube som private (det er nok nemmest).

Link to comment
Share on other sites

Torsdag 07-07-2011

Cardio

Fesen tur i dag. Min krop er helt smadret her post Roskilde. Sad nærmest og faldt i søvn foran computeren inden jeg tog afsted - og havde det lidt som jeg ikke havde drukket nok. Tog dog en kort og stille tur alligevel.

Løb

Distance: 2.65 km

Tid: 13'21" / km

Hastighed: 5'02" / km

BB i morgen @ 17.

Link to comment
Share on other sites

Fredag 08-07-2011

Bryst / Ryg

Havde egentlig slet ikke lyst til at bodybuilde, da jeg kørte fra arbejde, men på hele cykelturen til The Gym (i regnvejr) kørte jeg og råbte mig selv ind i hovedet - samt satte min motivationsliste på ipod'en. Dette resulterede i en fantastisk bodybuildingslyst da jeg nåede frem 15 min senere.

Salt, Troels, Mikael og en masse andre var på vej hjem da jeg kom - kun MamboMads blev lidt endnu. Efter han gik var jeg dog næsten alene i gymmet. Det blev dog en helt udmærket træning alligevel.

Holdt det stadig lidt under allout, især fordi jeg synes at kunne mærke en lille smule i venstre skulder under bænkpressen.

Opvarming: Skulder drills (dette bliver jeg ikke stor af jvf. Mikael Smed), lidt hip drills

A1: Bænkpres

Opv

5 @ 95 kg

5 @ 90 kg - gik lidt ned for ikke at risikere noget med skulderen

5 @ 90 kg

5 @ 90 kg

5 @ 90 kg

Nemt. Fik god kontakt til pecs i dag!

A2: Pull-ups

5 @ BW

5 @ BW

5 @ BW

5 @ BW

5 @ BW

Meget let, men første gang jeg kører den i ca. 100 år.

B1: Decline DB Press

6 @ 33.5 kg

6 @ 33.5 kg

6 @ 33.5 kg

6 @ 33.5 kg

Nemt nemt nemt, de fløj op og jeg kørte med ekstra stretch på pecs og pause i bunden af hver rep.

Supersæt:

B2: Incline DB Press 30°

10 @ 21 kg

10 @ 21 kg

10 @ 21 kg

10 @ 21 kg

Store pecs!

B3: One Arm KB Row

6 @ 40 kg

6 @ 40 kg

6 @ 40 kg

6 @ 40 kg

B4: Hansen Sidebends

10 @ BW+18.5 kg

10 @ BW+18.5 kg

10 @ BW+18.5 kg

10 @ BW+18.5 kg

De fløj også op.

Måske tog jeg 5 sæt fremfor 4 i B-øvelserne.

C2 Roning

500m @ 1:34

- Havde egentlig planlagt ikke at køre cardio, men romaskinen stod og fristede, så tog et enkelt 500m-interval tæt på all-out.

Det tog lige et par sekunder at få den i gang og ellers lå jeg på 1:31-1:32 / 500m. Fuck det var hårdt!

Om lidt vil jeg tage til teenagefest, som bliver holdt i en kammerats forældres hus. Fedt!

BB i morgen eftermiddag. Er der nok omkring kl. 13.30-14.

Link to comment
Share on other sites

Lørdag 09-07-2011

Skulder / Ben

Vågnede i dag stort set uden tømmermand påtrods af at jeg var godt gammeldags JesperHansenFuld i går.

Ved 13.30-tiden tog jeg mod The Gym, hvor Søren Lærling, Christoffer Le Gend, salt, essensen, Team BB m.fl. var til stede.

Mit outfit var i dag Søren Lærling-tribute: Orange tshirt, sorte tights og hvide squatsko (udlånt af Le Gend. Køber selv nogle snart).

Under min Squat troede Christoffer at jeg havde puttet en pakke cigaretter i mine tights, men fandt så ud af at det bare var mine huuuge quads. Min numse er desuden også meget flot i et par tights! Måske jeg skulle begynde at gå med dem til hverdag?

Opvarmning: Skulder drills, hip drills, udstræk

A1: Squat

Opv

3 @ 90 kg

3 @ 90 kg

3 @ 90 kg

3 @ 90 kg

3 @ 90 kg

3 @ 90 kg

20 @ 70 kg - overvejede at gå efter 41 reps for at slå salt, men det må blive en anden gang - selvom udstyret var der i dag!

A2: Military Press

Opv

5 @ 50 kg

5 @ 50 kg

5 @ 50 kg

5 @ 50 kg

5 @ 50 kg

5 @ 50 kg

Har jeg ikke kørt siden marts, men det gik fint. Ikke specielt tungt.

B1: GHR

6 @ BW

6 @ BW

6 @ BW

6 @ BW

6 @ BW

B2: Kneeling One Arm Cable Lateral Raise

8 @ 17.5

8 @ 17.5

8 @ 17.5

8 @ 17.5

8 @ 17.5

C1: Arnold Press 70*

6 @ 26 kg

6 @ 26 kg

6 @ 26 kg

6 @ 26 kg

C2: Hanging Reverse Crunches

6 @ BW

6 @ BW

6 @ BW

6 @ BW

C3: Bulgarian Split Squat

6 @ BW+2x12 kg

6 @ BW+2x12 kg

6 @ BW+2x12 kg

6 @ BW+2x12 kg

Derefter direkte i Netto, hvor jeg købte 8 guldøl og 715g flanksteak - så er jeg klar til grillfest i aften!

Cardio i morgen. Måske løber jeg et smut forbi The Gym - kommer an på hvordan jeg har det.

Link to comment
Share on other sites

Søndag 10-07-2010

Cardio

Fik næsten spist mig ihjel i går, men overlevede dog heldigvis. Blev ikke helt JesperHansenFuld og vågnede derfor efter en god lang søvn uden tømmermænd. Ventede dog til her sen eftermiddag med at løbe. Turen foregik i tights og bar overkrop. Bum.

Løb

Distance: 4.27 km

Tid: 18'44"

Hastighed: 4'23" / km

Fin tur og udmærket tempo.

BB i morgen @ 17.

Link to comment
Share on other sites

Mandag 11-07-2011

Bryst / Ryg

Har i noget tid gerne ville starte på et nyt program, men ville vente til jeg havde 8-10 uger i træk, hvor jeg ikke rigtigt havde nogle planer. Umiddelbart ser det ikke ud til jeg skal det store i løbet af resten af sommeren (måske et par dage i sommerhus), så har tænkt mig at starte med et 8-ugers Hansen Strength & Growth-program (HSG) her fra på næste mandag. Det er egentlig mest en justering af de programmer jeg kørte efteråret 2010 til primo 2011. I hovedtræk ser det således ud:

Dag 1: Bryst / Ryg

Hovedøvelser (Bænkpres, Pull-ups): 7x3 (uge1) -> 5x6 (uge2) -> 6x3 (uge3) -> 3RM (uge4) -> repeat

Sideøvelser (Inc DB Press, CSDBR, Decl DB Press, CG Pulldowns): 4-6 sæt x 5-10 reps

Hansen Sidebends: 4-5 sæt x 6-12 reps

Dag 2: Ben / Skulder

Hovedøvelser (Squat, Military): 7x3 (uge1) -> 5x6 (uge2) -> 6x3 (uge3) -> 3RM (uge4) -> repeat

Sideøvelser (Rev Hypers, Lat Raise, Split Squat, Overhead Lockouts): 4-6 sæt x 5-10 reps

FM Læg: 4-5 sæt

Dragon Flags: 4 sæt

Dag 3: Biceps / Triceps (/ Bryst)

Hovedøvelser (EZ Curls, CG Bænk): 4-5 sæt x 6-12 reps + max reps @ vægten fra uge1 -10 kg

Sideøvelser (DB Preacher Curls, French Press, Reverse Curls): 4-5 sæt x 6-12 reps

Ekstra (evt. også bryst): Efter dagsform

Dag 4: Bryst / Ryg

Hovedøvelser (Incl DB Press, OADR): 4-5 sæt x 6-10 reps

Sideøvelser (Flat DB Press, Chin-ups, Decl DB Press, Flyes): 3-4 sæt x 8-15 reps

Windshield Wipers: 4 sæt

Dag 5: Ben / Skulder

Hovedøvelser (DB Shoulder Press, Dødløft): 4-5 sæt x 6-10 reps

Sideøvelser (GHR, Push Press, Front Squat, Lat Raise): 3-4 sæt x 8-15 reps

DB Calfe Raise: 3-4 sæt x 8-15 reps

Hanging Reverse Crunches: 4 sæt

Har sat lidt ekstra fokus på pecs, da det umiddelbart er weakpoint - påtrods af jeg tæsker dem rimelig meget - samt (selvfølgelig) at det er fedt at køre bryst og have store patter!

Jeg tilføjer desuden evt. et par ekstra sæt eller øvelser til mine sideøvelser alt efter dagsform.

Derudover kunne jeg virkelig godt tænke mig at overholde følgende gennem de 8 uger:

Masser af cardio -> Masser af kcal

Under mit cut op til Roskilde kørte jeg cardio 5-7 gange om ugen bl.a. om morgenen, når den stod på BB om eftermiddagen. Hvis jeg kan nå op på bare 3-5 gange om ugen vil jeg kunne indtage flere kcal -> mere growth uden at der sætter sig alt for meget fedt. Det er i hvert fald min teori (eller bare g-flux).

Minimum af alkohol

Kunne godt tænke mig at se hvor meget der sker med træningen, hvis jeg holder mig fra alkohol 8 uger i træk. Dette kommer dog ikke til at ske, hvis jeg kender mig selv. Prøver dog at holde det på et minimum - og evt. bare nøjes med 4-5 øl fremfor at drikke mig JesperHansenFuld.

Denne uges træning kommer formentlig til at ligne ovenstående en smule. Vil desuden lave nogle 3RM, så jeg har noget at sammenligne med/bygge programmet ud fra.

Karim, salt, Smeden, Erdahl, Simon, essensen + vedhæng m.fl. var i gymmet i dag.

Opvarmning: Skulder drills, hip drills, udstræk

A1: Bænkpres

Opv

3 @ 105 kg - 3RM. Der var måske til 107.5, men følte mig ikke så stærk i dag, så holdt den bare her.

3 @ 95 kg

3 @ 95 kg

3 @ 95 kg

3 @ 95 kg

3 @ 95 kg

Da jeg skulle unloade stangen efter sidste sæt overså jeg at der sad en 2.5 kg-skive på, hvilket resulterede i at den droppede lige ned på min fuldstændigt uforberedte fod med kanten først. Selvom det kun var 2.5 kg, så gjorde det rimelig ondt - fik dog kølet den ned med is i resten af træningen, da jeg ikke kunne overskue en hævet fod. Satser på den har det fint i morgen.

A2: Pull-ups

Opv

5 @ BW+10 kg

5 @ BW+10 kg

5 @ BW+10 kg

5 @ BW+10 kg

5 @ BW+10 kg

Første gang jeg kører vægtet Pull-ups i laaang tid, hvilket kan mærkes på styrken.

B1: Incline DB Press 20°

6 @ 36 kg

6 @ 36 kg

6 @ 36 kg

6 @ 36 kg

Nemt

B2: Chest-Supported DB Row

6 @ 28.5 kg

6 @ 28.5 kg

6 @ 28.5 kg

6 @ 28.5 kg

Nemt²

C1: Decline Russian Twist

16 @ BW+10 kg

16 @ BW+10 kg

16 @ BW+10 kg

C2: Decline DB Press (3s ecc)

10 @ 26 kg - meget nemt

10 @ 28.5 kg

10 @ 28.5 kg

Så gad jeg ikke mere og tog i stedet hjem og vaskede op mens jeg lavede perlebyg-risotto med rejer, champignon, spinat, citronskal, parmesan og olivenolie. Virkelig lækkert!

BB i morgen eftermiddag.

Link to comment
Share on other sites

Tirsdag 12-07-2011

Ben / Skulder

God træning i dag - og hold da op hvor var der mange flotte mennesker! Karim, salt, Søren Lærling, Swan+vedhæng, Ølmand, Team BB aka Thailandsbodybuilderne, Erdahl, Legenden, Mikael Smed og minsandten om ikke også The Predator aka The Juice dukkede op!

For at salt ikke skulle få alt for meget hjemve startede jeg ud med at lege TosseKlaus og optage begge powerracks.

Opvarmning: Skulder drills, hip drills, foam roll, udstræk

A1: Dødløft

Opv

4 @ 150 kg

4 @ 140 kg

4 @ 140 kg

4 @ 140 kg

4 @ 140 kg

4 @ 140 kg

A2: Overhead Lockouts

Opv

4 @ 75 kg

6 @ 70 kg

6 @ 70 kg

6 @ 70 kg

6 @ 70 kg

5 @ 70 kg

Wtf, har aldrig fået de 70 kg løftet væk fra pins'ne før. De fløj dog op, så nøjedes med 1 rep (og kaldte det opvarming) og gik i stedet på 75. Der er snart til 80! Store delts.

B1: GHR

6 @ BW

En masse sæt @ et par reps, hvor Troels prøvede at ændre min teknik/indstillingen på GHR-maskinen

6 @ BW

6 @ BW

B2: Kneeling One Arm Cable Lateral Raise

12 @ 15

12 @ 15

12 @ 15

12 @ 15

12 @ 15

C1: DB Shoulder Press 80°

8 @ 26 kg

8 @ 23.5 kg

8 @ 23.5 kg

8 @ 23.5 kg

C2: Front Squat

8 @ 50 kg

8 @ 50 kg

8 @ 50 kg

8 @ 50 kg

5 kg-skive under hver hæl - Swan-tribute!

C3: Hanging Reverse Crunches

8 @ BW

8 @ BW

8 @ BW

8 @ BW

Så i Netto -> hjem og smide 500g svin i ovnen sammen med rødvin og grøntsager. Dér får den lov at stå i ca. 2 timer. Stegede det dog lige af inden for stegeskorpen :wub:

For ikke at blive alt for katabolsk i ventetiden smed jeg lige nogle frosne hindbær sammen med fromage frais, kærnemælk, sød, lime og piskede æggehvider - delicious!

BB i morgen @ 17.

Link to comment
Share on other sites

Tirsdag 12-07-2011

Så i Netto -> hjem og smide 500g svin i ovnen sammen med rødvin og grøntsager. Dér får den lov at stå i ca. 2 timer. Stegede det dog lige af inden for stegeskorpen :wub:

For ikke at blive alt for katabolsk i ventetiden smed jeg lige nogle frosne hindbær sammen med fromage frais, kærnemælk, sød, lime og piskede æggehvider - delicious!

BB i morgen @ 17.

Bliver det sådan lidt koldskålsagtigt?

og hvis ja, kan du så ikke lige skrive størrelsesforhold.

Edited by Jaaanie
Link to comment
Share on other sites

Er det fordi du snart er færdig at der er så mange der har søgt i år?

http://studier.ku.dk/optagelsesstatistik/2011/antal-ansoegninger-i-alt/science/

Er fan'me glad for at jeg (sandsynligvis? nu får jeg helt noia på) får mulighed for at blive overflyttet efter blok 1, snittet kommer jo til at ligge på 12,3 i år.

Det er pga. det fucking program på DR hvor de sagde at aktuarer alle var milliardærer, fuck DR!

Edited by MamboMads
Link to comment
Share on other sites

Er det fordi du snart er færdig at der er så mange der har søgt i år?

http://studier.ku.dk/optagelsesstatistik/2011/antal-ansoegninger-i-alt/science/

Er fan'me glad for at jeg (sandsynligvis? nu får jeg helt noia på) får mulighed for at blive overflyttet efter blok 1, snittet kommer jo til at ligge på 12,3 i år.

Det er pga. det fucking program på DR hvor de sagde at aktuarer alle var milliardærer, fuck DR!

Wtf. Lorte DR - nu kommer alle bare og tager mit job!

Hvor mange bliver der overhovedet optaget? Jeg tror ikke det er meget mere end 50 - men har ikke rigtigt styr på det, da det som regel er alle :laugh:

Men det er fandme en vild udvikling. 51 ansøgere sidste år var allerede noget mere end de sidste 3-4 år!

Bliver det sådan lidt koldskålsagtigt?

og hvis ja, kan du så ikke lige skrive størrelsesforhold.

Tja, det minder i hvert fald en del om min BB-koldskål jeg har postet tidligere herinde.

Jeg laver den altid bare på gefühl, så har ikke nogle præcise forhold. Jeg kan dog komme med et guestimate, men ellers er det jo bare at prøve sig frem.

- 300g Fromage Frais (plejer at bruge Skyr, men havde intet i køleskabet)

- 300-350g kærnemælk

- 50-70g frosne hindbær

- saft af 1 lime

- sød til det smager sødt nok

- 2 æggehvider

- evt. vanilje (gad bare ikke til at rode med vaniljestænger i dag)

Blend det hele undtagen æggehvider. Pisk æggehviderne i en skål ved siden af og vend dem i til sidst.

Link to comment
Share on other sites

Tja, det minder i hvert fald en del om min BB-koldskål jeg har postet tidligere herinde.

Jeg laver den altid bare på gefühl, så har ikke nogle præcise forhold. Jeg kan dog komme med et guestimate, men ellers er det jo bare at prøve sig frem.

- 300g Fromage Frais (plejer at bruge Skyr, men havde intet i køleskabet)

- 300-350g kærnemælk

- 50-70g frosne hindbær

- saft af 1 lime

- sød til det smager sødt nok

- 2 æggehvider

- evt. vanilje (gad bare ikke til at rode med vaniljestænger i dag)

Blend det hele undtagen æggehvider. Pisk æggehviderne i en skål ved siden af og vend dem i til sidst.

350 kcal og omkring 40 gr protein...

det er godt nok en super fin sommer ret, du sådan lige bikser sammen det må jeg prøve i den nærmeste fremtid. Mange tak for tippet og forklaringen.

:bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

T: Hah, det skal jeg nok. Havde dog ingen anelse om at du var fra mol - troede bare du var én af Jens' venner.

Og tak :smile:

Onsdag 13-07-2011

Biceps / Triceps

Fin træning igen i dag. Fik lidt rettelser af Bertel til mit program, men det var småting. Team Full Moon Party havde indre-nedre-bryst-dag i dag.

Min lænd var btw. meget DOMS-ramt efter dødløft i går, så den fik lidt ekstra foam roll.

Opvarmning: Skulder drills, hip drills, foam roll

A1: CG Bænkpres

Opv

8 @ 80 kg

8 @ 80 kg

8 @ 80 kg

8 @ 80 kg

A2: EZ Curls

Opv

8 @ 42 kg

8 @ 42 kg

8 @ 42 kg

8 @ 42 kg

B1: DB Preacher Curls

6 @ 13.5 kg

6 @ 13.5 kg

6 @ 13.5 kg

6 @ 13.5 kg

B2: EZ French Press

6 @ 47 kg

6 @ 47 kg

6 @ 47 kg

6 @ 47 kg

B3: EZ Reverse Curls

12 @ 17 kg

12 @ 17 kg

12 @ 17 kg

12 @ 17 kg

C1: Squat

3 @ 50 kg

3 @ 50 kg

3 @ 50 kg

3 @ 50 kg

3 @ 50 kg

Teknik.

C2: One Leg Calfe Raise

12 @ BW+13.5 kg

12 @ BW+13.5 kg

12 @ BW+13.5 kg

12 @ BW+13.5 kg

12 @ BW+13.5 kg

C3: Bænkpres (m. pause og selvmordsgreb)

3 @ 70 kg

3 @ 70 kg

3 @ 70 kg

3 @ 70 kg

3 @ 70 kg

Teknik.

Løb i morgen, BB fredag @ 16-17.

Link to comment
Share on other sites

Min lænd var btw. meget DOMS-ramt efter dødløft i går, så den fik lidt ekstra foam roll.

Så vidt jeg ved er lænden da en af de ting man ikke burde foam rolle?

Pizzaen var i øvrigt great succes! Jeg påtænker at prøve at lave nogle burder-agtige boller ud af en lignende dej og lave en anabolicZ burger!

Edited by essensen
Link to comment
Share on other sites

Så vidt jeg ved er lænden da en af de ting man ikke burde foam rolle?

Det er meget muligt, selvom jeg synes det lyder lidt mærkeligt. Må lige søge på det når jeg får tid.

Men det føles nu lækkert (i hvert fald efterfølgende) når den er ramt af DOMS.

Pizzaen var i øvrigt great succes! Jeg påtænker at prøve at lave nogle burder-agtige boller ud af en lignende dej og lave en anabolicZ burger!

Godt at høre. Jeg er dog i tvivl om ikke det bliver for skrøbeligt til at kunne holde sammen på en burger? Men prøv endelig og meld tilbage. Når jeg laver burgere herhjemme halverer jeg grovpitabrød og bruger som boller.

Edited by hansen.j
Link to comment
Share on other sites

Torsdag 14-07-2011

Cardio

Tog en løbetur her inden touren ramte pyranæerne. God motivation - det er altid lækkert at løbe i styrtende regnvejr :smile:

Opvarmning

Distance: 1.42 km

Tid: 6'37"

Hastighed: 4'39" / km

Tabata

990m @ 3'50"

- Udmærket, især set i lyset af at 7 af intervallerne var i rimelig hård modvind.

Afjog

Distance: 2.16 km

Tid: 10'33"

Hastighed: 4'53" / km

Nu sidder jeg i sofaen med en dobbelt Latté, O&W og touren på tv'et :wub:

BB i morgen @ 17.

Link to comment
Share on other sites

Der er noget "screw all of you" ved at træne udenfor i regn :cool:

Brian Holm elskede at træne i regnvejr. Der var ikke noget bedre i hans verden:

- "Jeg garanterer dig, hver gang regnen piskede på ruden, så var jeg i hopla. Jeg vågnede om morgenen og var verdens lykkeligste menneske. Jo værre, jo bedre. Det var min måde at overleve i cykelsporten på. At gøre mig god i de her løb, hvor der var dårligt vejr og elendige veje."

Og så en lille comment på BB-Koldskålen:

Serverede igår min egen version:

1 Bøtte Skyr (500g)

250mL Koldskål

halv citron

evt vanillie

knuste kammerjunkere

jordbær vendt med mynte og lidt brun farin (evt sød hvis man er BB-Nazist)

Serveres i et højt glas til damerne, eller hvis man er alene i en kæmpe skål! :devil:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share