Tonen på MOL


No Enigma
 Share

Recommended Posts

Nu er der snart gået et år, hvor jeg, med jævne mellemrum, har været aktiv MOL bruger. Tidligere blev der med interesse læst med fra sidelinien. Det har altid været mit indtryk, at MOL er et forum hvor problemstillinger tages seriøst og dermed bidrager til ny motivation og ny tanker der skal tænkes.

Men på det seneste er det som om, tonen har ændret sig i en uheldig retning - er der kommet en ny generation?!

Det kan undre, hvorfor den konstruktive, saglige opmuntrende tone i flere og flere tilfælde må vige for nedlandenhed og selvhævdelse. Lad mig bare henvise til mit seneste indlæg: http://www.motion-online.dk/fora/index.php?showtopic=48876 og Dr. Mengele's bemærkninger (samtidig tak til de mange gode konsktruktive svar!). Tilfældet er slet ikke enestående.

Min umiddelbare tanke er, at flere må have haft en dårlig dag eller et dårlig liv, hvor de har fået en så hård medfart, at dette skal projeceres videre til bl.a dette forum (a la de som har fået tæv af deres forældre som barn og sidenhen tæver deres egne børn).

Der kan altid opstå problemstillinger, man finder latterlige, men den som siddet med problemet finder det garanteret ikke latterligt. Min pointer er så, at hvis man ikke vil eller ikke evner at forholde sig lidt reflekterende til en problemstilling, er det mindste man kan gøre, at gøre ingenting!

Med andre ord: Hvis man finder en problemstilling latterlig og på ingen måder kan byde ind med konstruktive, positive eller saglige vinkler, så lad være med at svare...!

Det er ærgeligt hvis MOL skal udvikle sig til et forum, hvor man må forvente en dosis hånligheder og mangel på respekt for problemstillinger, der ligger ud over den enkeltes ego.

Man får det bedre med sig selv ved at behandle andre dårligt.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 77
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Uden at tage stilling til det du linker til, skal du være opmærksom på at Dr. Mengele er en tidligere "banned" bruger, som har fået ny profil. Og så vidt jeg har læst mig til, er han igen blevet banned i dag.

Det har naturligvis sine årsager.

Husk at du altid kan bruge "anmeld" funktionen, hvis du synes et indlæg er under lavmålet.

Når det så er sagt, så er Simon, der står bag brugere Dr. Mengele, en super dygtig person, som er dedikeret med sin træning. Men den lidt arrogante, og nedladende tone har tidligere været et problem.

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes det er usmageligt, at du vælger at fremhæve en enkelt bruger som ansvarlig for tonen på MOL.

Det svar du fik af Dr. Mengele i den pågældende tråd finder jeg helt korrekt, men der er altid nogen, som helst skal have det hele drysset over med sukker før de kan sluge sandheden :wink:

Link to comment
Share on other sites

Nu er der snart gået et år, hvor jeg, med jævne mellemrum, har været aktiv MOL bruger. Tidligere blev der med interesse læst med fra sidelinien. Det har altid været mit indtryk, at MOL er et forum hvor problemstillinger tages seriøst og dermed bidrager til ny motivation og ny tanker der skal tænkes.

Men på det seneste er det som om, tonen har ændret sig i en uheldig retning - er der kommet en ny generation?!

Det kan undre, hvorfor den konstruktive, saglige opmuntrende tone i flere og flere tilfælde må vige for nedlandenhed og selvhævdelse. Lad mig bare henvise til mit seneste indlæg: http://www.motion-online.dk/fora/index.php?showtopic=48876 og Dr. Mengele's bemærkninger (samtidig tak til de mange gode konsktruktive svar!). Tilfældet er slet ikke enestående.

Min umiddelbare tanke er, at flere må have haft en dårlig dag eller et dårlig liv, hvor de har fået en så hård medfart, at dette skal projeceres videre til bl.a dette forum (a la de som har fået tæv af deres forældre som barn og sidenhen tæver deres egne børn).

Der kan altid opstå problemstillinger, man finder latterlige, men den som siddet med problemet finder det garanteret ikke latterligt. Min pointer er så, at hvis man ikke vil eller ikke evner at forholde sig lidt reflekterende til en problemstilling, er det mindste man kan gøre, at gøre ingenting!

Med andre ord: Hvis man finder en problemstilling latterlig og på ingen måder kan byde ind med konstruktive, positive eller saglige vinkler, så lad være med at svare...!

Det er ærgeligt hvis MOL skal udvikle sig til et forum, hvor man må forvente en dosis hånligheder og mangel på respekt for problemstillinger, der ligger ud over den enkeltes ego.

Man får det bedre med sig selv ved at behandle andre dårligt.

Der er ingen grund til at være så pylret. Det indlæg Dr. Mengele aka Friend har skrevet som svar på dit spørgsmål er yderst kvalificeret, og skrevet direkte uden Bulls***.

Det ligger i ligeså høj grad hos afsenderen om man tager en problemstilling seriøst eller ej. Dit indlæg er dårligt formuleret, og skrevet med en barnagtig tone, og så er det klart du får nogle høvl. Tænk lidt over hvordan du udlægger dit problem, du får som regel svar efter det.

Når alt så er sagt, giver det ingen mening at banne Simon. Han er i top5 over de mest kvalificerede når der kommer til at give gode råd om alt inden for træning og kost. MZ, fjern den ban.

Link to comment
Share on other sites

At du vaelger at tage debat tonen paa MOL op med baggrund i dit seneste indlaeg er en skaevvridning. Det indlaeg fortjente i den grad et svar i stil med det leveret af Dr. Mengele.

At spoerge hvordan man holder op med at spise kage (jo du lader vaere med at komme det i munden) er ikke det samme som at spoerge til hvordan man eksempelvis udfoerer korrekt squat eller andre spoergsmaal som fortjener et ordentligt svar.

Saa please.. hold op med at klynke over debat tonen med reference til din seneste traad.

Link to comment
Share on other sites

Det indlæg Dr. Mengele aka Friend har skrevet som svar på dit spørgsmål er yderst kvalificeret, og skrevet direkte uden Bulls***.

Der er slet ikke tale om et svar i forhold til problemstillingen og dermed kan det ikke slet ikke figurere under en kategori som "kvalificeret".

Det ligger i ligeså høj grad hos afsenderen om man tager en problemstilling seriøst eller ej. Dit indlæg er dårligt formuleret, og skrevet med en barnagtig tone, og så er det klart du får nogle høvl. Tænk lidt over hvordan du udlægger dit problem, du får som regel svar efter det.

Taget til efterretning.

Link to comment
Share on other sites

Hænger dette et eller andet sted sammen med, at Dr. Mengele ikke gav dig et svar i stil med hvad du gerne ville høre?

Altså noget i stil med;

"Det er ikke din skyld lille pus, det er det store onde samfund der skal have skylden!"

Det er ikke samfundets skyld at du æder Mars-barer hver dag, det er, sjovt nok som Dr. Mengele skrev, fordi du har rygrad som en regnorm. Det er han så flink at gøre dig opmærksom på, og du kvitterer ved at hænge ham ud som det onde selv.

Link to comment
Share on other sites

Det var et udemærket svar i forhold til problemstillingen, det var bare ikke det svar du ville have...

Så læs tråden ordentligt før du udtaler dig! Der bl.a ikke tale om marsbarer hver dag! ..og der var måske en grund til at overskriften var "Girls only"!

Har i øvrig sidenhen læst, at bl.a grundet de hormonelle udsving, har kroppen dels brug for mere energi i præ mens fasen og dels behov for ekstra tilskud af kalcium, mangan og evt. magnesium og b6 vitamin! - Se det er oplysninger der kan bruges!

Edited by No Enigma
Link to comment
Share on other sites

Så læs tråden ordentligt før du udtaler dig! Der bl.a ikke tale om marsbarer hver dag!

Hej Enigma, jeg er lige så venlig at sakse en linie fra dit oprindelige indlæg, bare for at opfriske din hukommelse lidt, klar? Her kommer den;

...købe mindst én kage og hvis der er kø i Føtex ryger der også lige en chokoladebar eller to i kurven! ..og jeg er stort set på tanken og i Føtex hver dag!

Ellers flot klaret :laugh:

Edited by Mads Thøgersø
Link to comment
Share on other sites

Så læs tråden ordentligt før du udtaler dig! Der bl.a ikke tale om marsbarer hver dag! ..og der var måske en grund til at overskriften var "Girls only"!

Nej du er ikke helt dum, for du ved at kvinder agerer langt mere ud fra følelser end mænd, og dermed kan komme med de irrationelle svar du ønsker.

Har i øvrig sidenhen læst, at bl.a grundet de hormonelle udsving, har kroppen dels brug for mere energi i præ mens fasen og dels behov for ekstra tilskud af kalcium, mangan og evt. magnesium og b6 vitamin! - Se det er oplysninger der kan bruges!

Det kan ikke bruges til en skid, igen er det undskyldninger. Det er påfaldende det kun er junk du får lyst til, vil det sige din krop ikke "ved", at alle disse stoffer, den har brug for, også findes i sundere madvarer? Det er sjovt du ikke bare får multivitaminpille-cravings?

Link to comment
Share on other sites

Så læs tråden ordentligt før du udtaler dig! Der bl.a ikke tale om marsbarer hver dag! ..og der var måske en grund til at overskriften var "Girls only"!

Har i øvrig sidenhen læst, at bl.a grundet de hormonelle udsving, har kroppen dels brug for mere energi i præ mens fasen og dels behov for ekstra tilskud af kalcium, mangan og evt. magnesium og b6 vitamin! - Se det er oplysninger der kan bruges!

Saa nu hvor du har laest at du har brug for mere energi og ekstra tilskud af kalcium, mangan mv saa er det a-okay at spise loes? Det er du naturligvis selv herre over, men hvis du stadig er utilfreds med dit eget junk forbrug, saa er det bare at tage sig sammen og lade vaere. Mere kompliceret behoever det ikke at vaere.

For at komme tilbage til denne traad: Det er stadig helt hen i vejret at starte en debat omkring tonen paa MOL med baggrund i et hovedloest spoergsmaal. Saa luk nu denne traad!!

Link to comment
Share on other sites

Saa nu hvor du har laest at du har brug for mere energi og ekstra tilskud af kalcium, mangan mv saa er det a-okay at spise loes? Det er du naturligvis selv herre over, men hvis du stadig er utilfreds med dit eget junk forbrug, saa er det bare at tage sig sammen og lade vaere. Mere kompliceret behoever det ikke at vaere.

Er det så svært at forstå, at spørgsmålet netop gik på mulige tiltag for at UNDGÅ cravings!

Så stop dog med at kommentere tråden, med mindre den læses fra ende til anden - da den indeholder uddybende svar til dem der skal have det skåret i pap!

Link to comment
Share on other sites

Er det så svært at forstå, at spørgsmålet netop gik på mulige tiltag for at UNDGÅ cravings!

Så stop dog med at kommentere tråden, med mindre den læses fra ende til anden - da den indeholder uddybende svar til dem der skal have det skåret i pap!

Du har jo tydeligvis ikke selv læst tråden ordentligt (eksempel givet i min quote længere oppe).

Derudover fornemmer jeg en del negative vibrationer fra dig, det er, i min bedste overbevisning ikke særligt givende for diskutionen. Og da slet ikke i et topic, oprettet af dig, om netop tonen på MOL...

:smile:

Link to comment
Share on other sites

Denne tråd er fx. et fantastisk eksempel på tonen på MOL. Hvis nogen kommer med noget der ikke lige rammer den gængse forventning så stormer div. brugere ind og læsser på med sjove bemærkninger og så længe de bare skriver det samme som personen over dem så sker der ikke noget hvor efter personen der startede indlægget ikke får noget som helst ud af det.

Et andet eksempel kunne være:

RuneB - Bor øvelser

Kan godt ske at RuneB er en perfektionist og går meget op i detaljer, men derfra til at bruge knapt 2 sider på at fortælle ham at han ikke løfter nok og ikke har praktisk erfaring nok til at udtale sig om et emne...

Jeg syntes ikke tonen på MOL altid er hård, men det havner ofte i at der pejes fingre, hvorefter emnet totalt bliver glemt hvilket jeg syntes er synd!

Edited by Ramius
Link to comment
Share on other sites

Hej No Enigma

Som det tidligere er nævnt kan tonen her på MOL godt være lidt direkte nogengange. I tråden du referer til synes jeg dog at du har fået flere kvalificerede svar end du har fået svar som, jeg tror, du tolker som useriøse.

Det nævnes bla flere gange, at du måske skal sørge for at spise (sundt) lidt mere/flere gange om dagen, da kroppen bare er tilbøjelig til flere cravings når den mangler næring. Derudover var tippet om at forkæle dig med en smule kvalitetsslik fremfor en masse dårlig slik også udmærket.

Man kan selvfølgelig godt diskutere om Dr. Mengeles indlæg var særligt diplomatisk skrevet, men synes nu stadig at hans pointe er valid: I sidste ende er det dig og kun dig der er ansvarlig for om der ryger en ekstra kage ned, eller om det er en lækker portion kylling med salat.

Så lad være med at lade dig slå ud af tonen eller lignende i et indlæg eller 2. Det mener jeg også at man skal kunne tåle hvis pointen er ordentlig - ellers må man jo bare så vidt mulig ignorere det.

Held og lykke med det!

Edited by KJK
Link to comment
Share on other sites

Nu er jeg selv langt fra en engel til at formulere mig hensigtsmæssigt på MOL. Jeg føler virkeligt at der er behov for at blive delt en dosis realitet ud en gang imellem, men ville da ønske at formidlingen af budskabet blev en smule mere spiseligt af og til (fra min egen side af).

Hej Enigma

Jeg er ikke en GIRL, men jeg er til gengæld klog. Jeg kan præsentere en vifte af forslag til at løse den beskrevne problemstilling.

1.) Sæt en lås på dit køleskab

2.) Praktisér 1 et minimum af selvdisciplin før du fylder indkøbsvognen med alt det lort

3.) Arbejd med selvudvikling så du udvikler 2. mere rygrad end en orm

4.) visualisér dine årer der foralkes af alt det crap du spiser. Bare forestil dig du pludselig sidder i en kørestol. "Før kunne jeg løbe og gå. Nu kan jeg ikke engang kravle".

Jeg tror du bruger det som en dårlig undskyldning til at hælde en masse ragelse i din krop. Den tid på måneden er heldigvis et ukendt fænomen for min krop, men ligesom man kan ignorere sin trang til det ene og det andet kan man også klare 3. de åh så hårde prøvelser du udsattes for.

Held og lykke med at løse dette 4. Mount Everest af et problem

Hilsen

4 punkter der indeholder latterliggørelse og nedladenhed.

Det er meget personrettet og meget lidt konstruktivt.

Fjerner man de nedladende dele af indlægget, er det i sin rene form reelt nok.

Dog er en "tag dig sammen" approach sjælden effektiv. Omvendt skal man tage medansvar for sine udfordringer og acceptere tingen ikke nødvendigvis bliver lette. Lede efter løsninger i sig selv, i stedet for at skyde på omstændighederne.

RuneB og Dysp kommer med rigtigt gode debatoplæg. Der er bare nogle grundlæggende ting der ikke er på plads, og så skal man passe på med at spille kloge Åge. Når man så efterfølgende har svært ved at tage andres argumenter ind hopper kæden af.

Jeg vil da håbe at de fortsætter og bare husker ingen af os har patentet på Sandheden. Måske findes der ikke kun en sandhed inden for dette felt :wink:

Edited by ptpoul
Link to comment
Share on other sites

Jeg kan tilføje, at jeg til gengæld ikke fandt Dr. Mengele's svar særligt indsigtsfuldt. Et typisk svar fra folk, der ikke selv har de problemer som der spørges til. Da svaret tilmed var formuleret nedladende og uforskammet, så er det et godt eksempel på et destruktivt respons.

Jeg kan kun gentage, at det er et definitivt kriterium fra min side, at man diskuterer i en ordentlig tone. Hvis man påkalder sig retten til "at sige tingene lige ud" (underforstået at bruge ord som som dum, idiot, hjernelam etc.), så må man bare finde et andet sted at diskutere. Det er ikke fordi at jeg er snerpet, men det er simpelthen min erfaring at det princip er afgørende for at få de bedste og mest berigende diskussioner.

På det seneste har der været et skred hos en gruppe brugere i retning af en indholdsløs og drengerøvs-agtig tone. Hvis den slags bliver for meget, så må vi skride ind over for det, for det er ikke den stil, der skal være fremherskende på dette forum.

Link to comment
Share on other sites

Jeg var enig i Dr. Mengele's svar til dig her den anden dag! Det var hådt og ligefrem, men efter selv at have haft præcis de samme problemer som dig, er jeg desværre kommet frem til at det desværre er sandheden!! Nogle gange skal man bare have smidt realiteterne i hovedet, også selvom det svier!!!!

Når det så er sagt, så vil jeg gerne kommenterer denne tråd! HVIS I IKKE HAR NOGET KONSTRUKTIVT AT SIGE, SÅ BRUG DA JERS TID PÅ ET ANDET EMNE! Hvad er det for nogle pupertets-svar at komme med: Måske var marsbar'ene udsolgt i Føtes i dag m.m.! Er vi tilbage i ungdomsskolen?!?!? Altså helt ærligt, hold nu op med sådan noget pjat....

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share