The Munke Mose Muscle Machine


ptpoul
 Share

Recommended Posts

  • Replies 307
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Hej BBpoul :smile:

Er det korrekt, at du bruger beta alanine?

Hvis ja, hvordan doserer du det? Og hjælper det kun ved 12+ reps?

:smile:

Jeg bruger det ikke for tiden nej. Fokus er på at æde ordentligt og ikke have andet der kan maskere dårligt fødeindtag.

Dosering:

en teske eller to om dagen.

Gerne sammen med kreatin. Kreatin bruges cyklisk, betaswolinin konstant.

Beta alanin virker, særligt sammen med kreatin. Ja jeg har primært oplevet det virker ved at ens tidligere 8-10RM og opefter rykker sig ganske dramatisk på den vis at man kan tage langt flere reps.

Spørg evt nissen han bruger det, Linis bruger det også. Måske de har andre oplevelser.

Link to comment
Share on other sites

Kan huske at vi talte om at når man ikke længere kan mærke effekten af Beta Alanine skulle doseringen øges.

Så man konstant vil kunne mærke en sitren efter indtagelse.

Swolanine virker ganske fortrindeligt specielt med kreatin, et andet kosttilskud man passende kan tilføje til sin preworkout shake er Arginine

Link to comment
Share on other sites

Kan huske at vi talte om at når man ikke længere kan mærke effekten af Beta Alanine skulle doseringen øges.

Så man konstant vil kunne mærke en sitren efter indtagelse.

ved jeg nu ikke om jeg er sikker på. Der er ikke vildt mange gode studier ude på det, så det er lidt at prøve sig frem, jeg mærkede i sin tid god effekt bare af en ganske moderat dosis (2-3gram)

Link to comment
Share on other sites

Fesen træning.. Har været syg (deraf ingen opdateringer) men følte mig semi frisk i dag. Semi var vist ordet:

Shoulder press i smith:

37x10

47x10

57x10

Cutler laterals:

20x10

20x10

20x10

20x8

Slut prut... Har dog spist godt i dag, der er også en del at indhente :dry:

Link to comment
Share on other sites

Jeg bruger det ikke for tiden nej. Fokus er på at æde ordentligt og ikke have andet der kan maskere dårligt fødeindtag.

Dosering:

en teske eller to om dagen.

Gerne sammen med kreatin. Kreatin bruges cyklisk, betaswolinin konstant.

Beta alanin virker, særligt sammen med kreatin. Ja jeg har primært oplevet det virker ved at ens tidligere 8-10RM og opefter rykker sig ganske dramatisk på den vis at man kan tage langt flere reps.

Spørg evt nissen han bruger det, Linis bruger det også. Måske de har andre oplevelser.

Nu spørger jeg måske dumt, men hvis ens 8-10 rm, bliver til 12+ rm, virker det så også ved at man kan løfte mere ved 6 rm?

Edited by Nick_91
Link to comment
Share on other sites

Nu spørger jeg måske dumt, men hvis ens 8-10 rm, bliver til 12+ rm, virker det så også ved at man kan løfte mere ved 6 rm?

Om jeg forstået det ret, virker beta alanin som en buffer. Et sådant stof ville fungere bedre ved forholdsvis høje reps, siden syre er en mere begrænsene faktor i disse tilfælden, hvorimod det er andet som begrænser lavrep træning.

Link to comment
Share on other sites

Om jeg forstået det ret, virker beta alanin som en buffer. Et sådant stof ville fungere bedre ved forholdsvis høje reps, siden syre er en mere begrænsene faktor i disse tilfælden, hvorimod det er andet som begrænser lavrep træning.

ATP?

Men dvs., at det ikke vil have nogen nævneværdig effekt, hvis jeg træner efter hypertrofi, dvs. ca 5-12 reps?

Link to comment
Share on other sites

ATP?

Men dvs., at det ikke vil have nogen nævneværdig effekt, hvis jeg træner efter hypertrofi, dvs. ca 5-12 reps?

Meget simpelt træner du hypertrofi ved 10 til 12 reps - det er en gammel BB school reprange, men den har sjovt nok sin plads med rette.

En stærk muskel er naturligvis også ofte en stor muskel, hvorfor man ikke kan sige at lave reps som 5 ikke giver hypertrofi. Men 10 til 12 giver mere

Link to comment
Share on other sites

Meget simpelt træner du hypertrofi ved 10 til 12 reps - det er en gammel BB school reprange, men den har sjovt nok sin plads med rette.

En stærk muskel er naturligvis også ofte en stor muskel, hvorfor man ikke kan sige at lave reps som 5 ikke giver hypertrofi. Men 10 til 12 giver mere

Ikke for at være besværlig eller kritisk, men har du en kilde? Synes at have fået at vide, at det var ved 6-10 reps?

PS: Det skal ikke være noget videnskabeligt skriveri, hvis du linker til noget. Det skal være på et niveau, som selv jeg kan forstå :tongue:

Edit: Typo

Edited by Nick_91
Link to comment
Share on other sites

Ikke for at være besværlig eller kritisk, men har du en kilde? Synes at have fået at vide, at det var ved 6-10 reps?

PS: Det skal ikke være noget videnskabeligt skriveri, hvis du linker til noget. Det skal være på et niveau, som selv jeg kan forstå :tongue:

Edit: Typo

Jeg har kun videnskabelige artikler, men altså, det var ret sort/hvidt som jeg beskrev det. Det gør ikke noget at gå så lavt som 6 reps ind imellem, men det er ikke det bedste at lade det dominere, om hypertrofi er dit hovedmål. I hvert fald ikke om du tænkt at køre de 6 reps som 6RM.

Evt kan du læse lidt i forskellige fysiologbøger i stedet for, hvor sproget er taget ned på et lidt mere lettilgængeligt niveau :smile:

Link to comment
Share on other sites

Jeg har kun videnskabelige artikler, men altså, det var ret sort/hvidt som jeg beskrev det. Det gør ikke noget at gå så lavt som 6 reps ind imellem, men det er ikke det bedste at lade det dominere, om hypertrofi er dit hovedmål. I hvert fald ikke om du tænkt at køre de 6 reps som 6RM.

Evt kan du læse lidt i forskellige fysiologbøger i stedet for, hvor sproget er taget ned på et lidt mere lettilgængeligt niveau :smile:

Undskyld jeg sådan bryder ind fra sidelinjen, men rep range er vel kun én faktor mht. hypertrofipotentialet af en træning? Total volumen er vel også ret væsentligt, forstået på den måde, at antallet af sæt også har en del at sige. Jeg mener f. eks. at 8 sæt af 6 reps burde være mere effektivt for hypertrofi end 2 sæt af 12? Man får både flyttet mere vægt, flere reps totalt, og mere TUT. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Undskyld jeg sådan bryder ind fra sidelinjen, men rep range er vel kun én faktor mht. hypertrofipotentialet af en træning? Total volumen er vel også ret væsentligt, forstået på den måde, at antallet af sæt også har en del at sige. Jeg mener f. eks. at 8 sæt af 6 reps burde være mere effektivt for hypertrofi end 2 sæt af 12? Man får både flyttet mere vægt, flere reps totalt, og mere TUT. :smile:

Helt ærligt nu skærer jeg lige igennem. Vi taler om rep ranges for at disutere et tilskuds effekt, hvoerken mere eller mindre.

En full blow hypertrofidiskussion med alt hvad det indebærer er der tærsket langhalm på og det gider jeg ikke se i min log. Det kan du oprette en seperat tråd til.

Edited by ptpoul
Link to comment
Share on other sites

@Nick 91

Skulle du være nysgerrig, kan vi også bare snakke næste gang vi ses i the gym :smile: Jeg har en del materiale på det liggende, som jeg kunne tage med, hvis du gider at nørde lidt. Det er også nemmere at føre diskussionen IRL, i stedet for at skulle skrive en hel roman som indlæg.

Link to comment
Share on other sites

Dagens BB i athletic center of doom (AKA Jannes GYM)

Først blev der varmet op med massage, powershopping, lidt junk og en del væske (fik nogle drinks og øl i går).

Da vi gik lidt rundt i Malmå så vi simpelt hen den sjoveste and der var ved at tage bad i et springvand. Den pudsede, dykkede og hyggede sig gevaldigt og tog brusebad i springvandet. Den så simpelthen så sød og glad udt. Fantastisk syn billedet desværre ikke fangede helt. Far (andrikken) var også med, han svømmede dog bare rundt mens fruen var på "Spa ophold" i springvandet der står midt på en travl plads.

3599093936_4ab0b4ef4b.jpg

3598287689_a8f72cd8c5_o.jpg

opv typisk overkrops opvarmning for dem der er interesserede:

scap pushups, scap wallslides, low trap raise, back flye (rhomboid/trap emphasis), low raises, supported external rotation, trap stretch

Inclime hammer press:

50x10

70x10

90x10

90x6

90x8

90x9 (en forced)

Korte pauser og stadig ikke helt 100%

Den sad fantastisk i bryst, særligt min ævre ventre ppec, som lagger både i størrelse og kontakt. Det er helt sikkert mit scap aktivering der har hjulpet, mere af det!

Pec deck flye:

64x10

64x9 (3 forced)

64x8 (2 forced)

64x8 (3 forced)

fik hjælp til at klemme vægten det sidste stykke ind hvor man altid failer.

Close grip pin press:

90x5

90x4

90x4

Mega weak, godt triceps masse ikke er en prioritet

Triceps maskine

60x12

60x9

60x9

60x9

Igen korte pauser og godt pump

Biceps maskine (preacher style):

whatever x 12 x 4sæt

Bare let pump, når nu man ikke bruger/har adgang til maskinen ellers

Paloma abs:

1 supersæt AW

Stræk:

15 minutter, dejligt!

Equus fik det vildeste pump efter at have lavet cutler laterals og constant tension lat raises. Fuck det bed. Miss Law og Linis gik amok. De træner hårdere og hårdere for hver gang de træner sammen. De er sindssyge :laugh: i forhold til de wannabee fitness tøser der "duller rundt" i centeret leverer de to piger 100gange mere intens træning. Det er hoverrystende idiotisk at se fitness tøser krudte sig, når de aldrig presser sig helt ud til træning. Lær at brænde først, så er det måske ikke nødvendigt med hjælp...

Post workout meal:

Pasta med kødsovs i Jannes Gym skyllet ned med gainer shake.

Det er bare så hyggeligt man kan få pasta med kødsovs, at jeg skal have det hver gang, selv om det er en lidt fesen omgang man får.

Til sidst må jeg afsløre Equus og Miss Laws hemmelighed bag deres imponerende resultater. De er på piller i kg vis. Da vi skulle hjem sneg jeg mig til at tage et billede af deres seneste pille leverance der vil chokere de fleste selv hardcore dopingmisbrugere!

3598351697_396cc9f3cf_o.jpg

Træpiller i kg vis. De forklarer Equus tree trunk legs!

Edited by ptpoul
Link to comment
Share on other sites

Effekten af træpiller er ikke at fornægte :smile:

Havde helt glemt historien med anden, den var simpelthen for skæg, iøvigt også sjovt med gåsemor og gæslingerne der bare trampede over vejen.

Tak for nogle gode forced i dag, og ikke mindst tilråb så jeg fik klemt de sidste par cutlers ud

Link to comment
Share on other sites

Effekten af træpiller er ikke at fornægte :smile:

Havde helt glemt historien med anden, den var simpelthen for skæg, iøvigt også sjovt med gåsemor og gæslingerne der bare trampede over vejen.

Tak for nogle gode forced i dag, og ikke mindst tilråb så jeg fik klemt de sidste par cutlers ud

Når jeg ikke gider mere kan jeg altid pushe andre :laugh:

Linis tog måske 50 reps på sidste sæt i sine dropsets og du pumpede også løs som en gal, he he. :laugh:

PS: Skyder i også substral (ikke at forveksle med Sustanon) hører det er en form for naturlig "vækst".

932256647_c3d77d841b.jpg

Link to comment
Share on other sites

@Nick 91

Skulle du være nysgerrig, kan vi også bare snakke næste gang vi ses i the gym :smile: Jeg har en del materiale på det liggende, som jeg kunne tage med, hvis du gider at nørde lidt. Det er også nemmere at føre diskussionen IRL, i stedet for at skulle skrive en hel roman som indlæg.

Meget gerne :smile:

Link to comment
Share on other sites

Gårsdagens træning at Zhe Gym

Opv

Zercher squat:

70x10

70x10

70x10

Her føltes det som noget satte sig i øvre ryg...

Seated Good mornings

20x15

40x10

Nu drillede den øvre ryg for meget. Is på ryggen og hjem at slappe af. Jeg er lavet af fucking glas!

Om aftenen var jeg til grill hygge.

En vens kæreste havde købt en stripper til ham i fødselsdagsgave. Når en stripper fyrer den af i en baggård står alle pludseligt og kigger på :laugh: Det var ret sjovt at se folk kigge ned fra vinduer osv..

Selve strip konceptet er dog ret uinteressant for mig må jeg erkende.

Til grill festen spiste jeg mere end de fleste og folk blev ret chokerede. Jeg kunne ikke se det vilde i det, men almindelige mennesker spiser jo heller ikke noget mad.

I dag er ryggen en del bedre og jeg smutter snart i La Fit for at gøre min bentræning færdig.

Link to comment
Share on other sites

Poul, for helvede...

Træner du ikke noget specifikt rehab for din ryg, div. stabilitetsøvelser på jorden, bold etc?

Ville det ikke være fornuftigt at sætte lidt fokus på det indimellem dine cheat Cutler Laterals og Cheat Biceps Blasters?

Jeg menes at have spurgt om dette før, men kan ikke huske svaret.. :blush:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share