Meget vægt, få gange eller lidt vægt, mange gange?


Dami
 Share

Recommended Posts

  • Replies 85
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

jeg siger at det bedst du kan gøre er at tag forbi en vægtløfter eller styrkeløfter klub fordi de kan hjælpe dig med alle de gode øvelser, som både er sundest i længden og mest effektiv... Man kan bare ikke lærer disse øvelser alene...eller overnettet.

hvis du har mod på at tag ud i sådan en klub så prøv:

bænkpress http://www.exrx.net/WeightExercises/Pector...sPowerLift.html

chin ups http://www.exrx.net/WeightExercises/Latiss...handChinup.html

benpress

leg lifts

hyper extensions http://www.exrx.net/WeightExercises/Erecto...rextension.html

suplere efter den først måned med:

dips http://www.exrx.net/WeightExercises/Triceps/ASTriDip.html

curls http://www.exrx.net/WeightExercises/Biceps/BBCurl.html

seatet row http://www.exrx.net/WeightExercises/BackGe...BSeatedRow.html

der skal mere vægt på det hele, også leglifts og hyperextensions.

Edited by RuneB
Link to comment
Share on other sites

jeg siger at det bedst du kan gøre er at tag forbi en vægtløfter eller styrkeløfter klub fordi de kan hjælpe dig med alle de gode øvelser, som både er sundest i længden og mest effektiv... Man kan bare ikke lærer disse øvelser alene...eller overnettet.

hvis du har mod på at tag ud i sådan en klub så prøv:

Jeg har sku ik' nosser nok til at tage ned i sådan en klub, gør mig selv til grin med de arme jeg har ;) Eller bare min bygning i det hele taget...

Men hvor svært kan det være at lave de ting, uden en træner til at hjælpe en, men en ven ? :)

Link to comment
Share on other sites

Man skal kun begynde at gå til styrkeløft eller vægtløftning, hvis man har lyst til at dyrke pågældende sportsgren.

Undskyld mig... men hvorfor ikke lad klubberne få nogen flere medlem og indirekte understøtte en bedre trænings kultur i de kommercielle centre. Hvis dami lære øvelserne rigtigt er der måske en anden heldig drenge der for lov til det samme en anden gang.

Jeg kan kan ikke fat hvornår du er begyndt at tro at man kan lære øvelserne ordentligt i nogen af de kommercielle centre... chancen er meget lille.

Edited by RuneB
Link to comment
Share on other sites

Jeg har sku ik' nosser nok til at tage ned i sådan en klub, gør mig selv til grin med de arme jeg har ;) Eller bare min bygning i det hele taget...

Men hvor svært kan det være at lave de ting, uden en træner til at hjælpe en, men en ven ? :)

Meget svært!!! trust me. Kan man lære at snakke med spansk accent af en bog? Tilgengæld kan en træner der har forstand på det lærer dig øvelserne relativt hurtigt.

Måske du kan lave en aftale med nogen af drenge her fra sitet om at mødes med dem?

Link to comment
Share on other sites

Undskyld mig... men hvorfor ikke lad klubberne få nogen flere medlem og indirekte understøtte en bedre trænings kultur i de kommercielle centre. Hvis dami lære øvelserne rigtigt er der måske en anden heldig drenge der for lov til det samme en anden gang.

Jeg kan kan ikke fat hvornår du er begyndt at tro at man kan lære øvelserne ordentligt i nogen af de kommercielle centre... chancen er meget lille.

Hvis man bare kan lære at lave de øvelser rigtigt, og man har en som har prøvet det før, så kan jeg ærlig talt ik' se en grund til at gå i sådan en vægttrænings klub. Derfor syntes jeg bare at jeg bare skal lære at lave nogle af de hovedeøvelser rigtigt, og så kan jeg presse mere og mere på, jeg skal bare passe på, da man sagens kan få skader ved at træne med håndvægte. Jeg er lille og splejset, men jeg kan nok godt blive "stor" og stærk, hvis jeg har en rigtig partner. Det hjælper altid at have en go' en. !

Link to comment
Share on other sites

Meget svært!!! trust me. Kan man lære at snakke med spansk accent af en bog? Tilgengæld kan en træner der har forstand på det lærer dig øvelserne relativt hurtigt.

Måske du kan lave en aftale med nogen af drenge her fra sitet om at mødes med dem?

RuneB, tror næppe nogle af dem vil mødes pga en sølle dreng der har brug for noget trænings hjælp. Men det kunne måske godt lade sig gøre, da jeg har Træn 2 i Fitness World, så kan tage en ven med hver gang...? :)

Link to comment
Share on other sites

men jeg forstår godt dit problem... men det er det samme som at møde op til fodbold først dag.. noget der skal overvindes...

Ik' hvis man kender nogle der går til fodbold på det hold man vil gå på ;)

Men altså, har skrevet til Teddy om det med at mødes og hjælpe mig med at træne.. Self ik' direkte :P

Altså, jeg har på en måde en lille smule trænings erfaring, da jeg har trænet i kælderen siden sommerferien tror jeg, men der er ik' rigtig sket noget med de f**king 7-kg's vægte, så derfor er jeg startet i et træningscenter hvor man kan komme op på 40 kg tror jeg . :P ik' fordi den kommer så højt op, men bare så jeg kan tage mere end 7 kilo.. :)

Link to comment
Share on other sites

1. i ss starter man med en der vægt sænker hastigheden på ens løft. Derfra øges vægten hvergang, men teknik er stadig den bestemmende faktor.

2. Ja det er fint du mener det. Men det er noget du tror...et MOL dogme....ikke noget du har nogen rimelig argumenter på... Du har selvfølgelig ret på et generelt plan. Hvergang man så nævner noget der ikke er i tråd med mol dogmerne så kommer råb koret (MOL chearleaders og der kan nævnes et par stykker). Jeg kan godt se problemt... men ikke i det konkrete program jeg opstiller.

1. Overgangen bygger stadig på high rep range

2. Den eneste øvelser der kan være et problem er bænkpress... problemet er tilknyttede rotatorcuffen spørgsmålet er her om teknikken ikke er langt vigtigere. En øvelse som DB press vil overgangen fra maskine til frivægt være et stort problem, fordi rotatorcuffen og de muskler der skal pladser scapula korrekt skal arbejde utrolig meget. Rotatorcuffen arbejder under Press i maskine et langt mindre.

i flueknepper alt for meget.. små detaljer hos en begynder...

3. Selvfølgelig er 5 * 5 automatisk med samme vægt. Ellers skal det fremgå tydeligt.

Jeg synes det er langt mere problematisk at mange af dem har udtalt sig på dette emne er ukonstruktive, upragmatisk og generelt set ikke evner at forhold sig til målgruppen.

Og du mener du flueknepper mindre??

Og undskyld jeg siger det, men hvor fa... har du læst at 5x5 er med samme vægt??

Man skal ikke udtale sig skråsikkert om noget man ikk har forstand på...

Over and out

Link to comment
Share on other sites

Jeg har sku ik' nosser nok til at tage ned i sådan en klub, gør mig selv til grin med de arme jeg har ;) Eller bare min bygning i det hele taget...

Men hvor svært kan det være at lave de ting, uden en træner til at hjælpe en, men en ven ? :)

Hej Dude

Du bliver ikke til grin hvis du tager ned i en SL/VL-klub pga. små arme. Du kan muligvis blive til grin pga. mangel på træningsindsats eller ligende.

Alle skal jo starte et sted.

Jeg gentager lige mig selv:

Hvis du vil være større (altså tage kilo på) og ikke bare få 'pænere' arme skal du igang med noget tung, solid grundtræning.

Link to comment
Share on other sites

Rune B, med al respekt, for du virker som en fyr der mener det godt, er videbegærlig osv. Du har ikke styr på en skid.

At gentage hvad andre har sagt gør ikke en til ekspert, særligt hvis man har misforstået indholdet af det man prøver at formidle.

Jeg har fået relativt ringe resultater fra min udisciplinerede indsats i det her game, men selv jeg har prøvet utroligt meget mer epå min egen og andres krop end du har, det er sgu skræmmende...

Jeg vil virkeligt anbefale du træder et langt skridt tilbage. Prøver tingene af i praksis og så kommer tilbage og er skrå¨sikker når du har lidt praksis erfaring og har bere styr på din teori.

Du ender desværre med at give lorte dårlige råd med alle de huller der er. Det er lidt trist, for du er sgu velmenende.

Link to comment
Share on other sites

The Pimp ->Nedenstående klubber ligger relativt tæt på dig, men kræver lige en lille tur på cyklen eller i bil...

Vægtløftningsklubben Ares | VK Ares, Rødovre Parkvej 425, 2610 Rødovre

Albertslund Styrkeløft Forening | ASF, Egelundsvej 8, 2620 Albertslund

Hvidovre Styrkeløft Forening | HSF, Rebæk Søpark 1, 2650 Hvidovre - har jeg været nede og kigge, lille sted, men engarrede atleter og god stemning!

PTPoul -> Jeg er bare almindelig motionist der har fuldt med herinde et godt stykke tid og syntes at RuneB's råd lyder ok til en der har trænet så kort tid. Jeg syntes ikke der er noget grundlæggende forkert(eneste skulle vel være opstart m. maskiner, men anser det for at være en smagssag og at forskellen i sidste ende er minimal bare man kommer over på frivægte). Kan du ikke i grove træk sige hva der er forkert?

Link to comment
Share on other sites

Det RuneB siger lyder fornuftigt, desværre forstår jeg ik' halvdelen af det. Det der 5*5 forstår jeg heller ik'.. altså man lave 5 gange, fx bænkpress, 5 gange ? lige efter hinanden eller hvad?

Jeg prøver forskellige måder at træne på, her i torsdags trænede jeg med maskiner, og jeg følte ik' en pind igår eller idag. Jeg tog siddende bænkpress, til brystet, men kan ik' mærke en skid. og gjorde det mange gange, så jeg prøver vægte imorgen og ser om det gør nogen forskel?

Link to comment
Share on other sites

Det RuneB siger lyder fornuftigt, desværre forstår jeg ik' halvdelen af det. Det der 5*5 forstår jeg heller ik'.. altså man lave 5 gange, fx bænkpress, 5 gange ? lige efter hinanden eller hvad?

Jeg prøver forskellige måder at træne på, her i torsdags trænede jeg med maskiner, og jeg følte ik' en pind igår eller idag. Jeg tog siddende bænkpress, til brystet, men kan ik' mærke en skid. og gjorde det mange gange, så jeg prøver vægte imorgen og ser om det gør nogen forskel?

Og hvilke kompetencer er det så du besidder til at at være i stand til at dømme hans udmeldninger som 'fornuftige'? :cool:

Link to comment
Share on other sites

Og hvilke kompetencer er det så du besidder til at at være i stand til at dømme hans udmeldninger som 'fornuftige'? :cool:

Ingen, men jeg syntes bare det lyder rimelig fornuftigt det han siger. Jeg er en der har trænet i 2 uger tror jeg, og jeg har ingen forstand på om det er fornuftigt eller en bunke lort det han skriver, men JEG syntes det virker ok rigtigt.

Måske er det bedst at starte med maskiner, og det er også det jeg gør. Men ik' hele tiden, fx bænkpress eller dumbellpress liggende. Altså, det er nok de eneste jeg laver med vægte, ellers bruger jeg maskiner... Nogle andre måder man kan træne på med vægte ? :)

Link to comment
Share on other sites

Hey Dami.

Synd at din tråd med ønske om en god opstart er blevet voldtaget sådan.

Jeg kan godt hjælpe dig igang med teknik i squat, dødløft mv. - det kræver dog at du kommer til en Fitnessworld i København. Så hvis du er frisk på en tur med toget, så skal jeg gerne vise dig noget teknik.

Er forresten styrkeløfter :)

Link to comment
Share on other sites

Hey Dami.

Synd at din tråd med ønske om en god opstart er blevet voldtaget sådan.

Jeg kan godt hjælpe dig igang med teknik i squat, dødløft mv. - det kræver dog at du kommer til en Fitnessworld i København. Så hvis du er frisk på en tur med toget, så skal jeg gerne vise dig noget teknik.

Er forresten styrkeløfter :)

Super, finder lige ud af det :)

Hva er din mail , så kan vi diskutere over msn hvis det er det ? :)

Link to comment
Share on other sites

Hey Dami.

Synd at din tråd med ønske om en god opstart er blevet voldtaget sådan.

Jeg kan godt hjælpe dig igang med teknik i squat, dødløft mv. - det kræver dog at du kommer til en Fitnessworld i København. Så hvis du er frisk på en tur med toget, så skal jeg gerne vise dig noget teknik.

Er forresten styrkeløfter :)

Biiver, det er ligemeget ;) Tror sku bare jeg træner derud af, og så ser jeg hvilken måde der er bedst at træne på og hvad jeg skal træne. Har prøvet squat, men det var med den der støttestang ude i siden. Har ik' prøvet dødsløft, men det gør jeg nok bare imorgen. Der der noget man skal passe på med når man laver dødsløft, for kan se man bruger ryggen ? eller hvad?

Link to comment
Share on other sites

Som i alle andre øvelser bør man opretholde et naturligt lændesvej. Der er selvfølgelig en række ting, man bør være opmærksom på, men det er efter min mening den vigtigste.

Skriv en PM til mig, hvis du ændrer mening og vil mødes :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share