MikkelHs log


MikkelH
 Share

Recommended Posts

Planen (den nye!) er at træne således:

Mandag: VL

Tirsdag: Almen fysik

Onsdag: VL

Fredag: VL

Lørdag: Almen fysik

Almen fysik dækker over en blanding af: Sprint/løb, kuglekast, koordinationsøvelser og forhåbentligt også snart prowler- og slædeløb.

Judo bliver der ikke tid til foreløbigt, men måske det kommer på en gang udi fremtiden - for det er altså ret sjovt!

Stats per okt 2010:

Træk 64kg

Stød 84kg

Frivend 92kg

Ben, foran 120kg

Ben, bagpå 140kg (HB/VL)

Edited by MikkelH
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 283
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Mandag 240809

"Cindy"

Max runder på 20 min af:

5 Pull-ups

10 Push-ups

15 Airsquats

8 runder + 5 pull-ups og 8 push-ups

Puha, det var hårdt!

Dødløft:

5@110kg

5@105kg

Skulderpres:

5@47,5kg

5@45kg

Det var knap så hårdt :showoff:

Edited by MikkelH
Link to comment
Share on other sites

Onsdag 260809

"Nate"

Max runder på tyve minutter af:

2 Muscle-ups

4 Handstand Push-ups

8 Kettlebell Swings 32kg

Det blev i dagens anledning skaleret til MU med lille hop, HSPU med fødderne i ribbe og swing med 24kg (der var ikke tungere :unhappy: )

11 runder + 1 MU

En lækker work-out, der er intens på sin helt egen måde.

Edited by MikkelH
Link to comment
Share on other sites

Fredag 280809

Overhead Squat 5x3

Opvarmning:

5@20kg

5@40kg

Arbejdssæt:

3@50kg

3@52,5kg

3@57,5kg

2@60kg

2@60kg

3@57,5kg

Den sidste (3.) 60'er røg desværre forover i begge sæt på vejen op :(

Ellers god fornemmelse i skuldre og lænd, og det er i øvrigt første gang jeg er oppe på 60kg :w00t: Niceness!

Edited by MikkelH
Link to comment
Share on other sites

Lørdag 290809

5 runder på tid af:

15 Power snatch 42kg

400m løb

Puha den var fandme led! :crazy:

Efter den første runder blev det klart at jeg skulle længere ned i vægt, hvis teknikken skulle være bare nogenlunde ordenlig. Min normalt slatne hofte var helt færdig efter at have snatchet i alle sættene igår. Vægten blev 30kg i de sidste 4 runder.

Tid: 18'46''

Edited by MikkelH
Link to comment
Share on other sites

Søndag 300809

Weigthed pull-ups 7x1

Nøj hvor blev jeg glad kl 6 i morges da jeg kom hjem fra byen og så dagens workout på nettet. Det var lige noget jeg ku holde til!

Arbejdssæt:

1@25kg

1@35kg (tidligere PR - og ingen problem)

1@40kg

1@42kg

1@40kg

1@37kg

1@35kg

Det var jeg ganske godt tilfreds med :tongue:

Så blev det tid til at køre lidt videre på mit dødløft/skulderpres-program fra Crossfit 603

Det skal give mit dødløft og især skulderpres et boost ved en periode med mere opmærksomhed end det normalt får i crossfit-regi.

Konceptet er at starte med 1 sæt med 5 reps med 60% af den seneste 1RM og derefter 1 sæt med 5 reps med 90% af det første. Det gør man med begge øvelser 3-4 gange om ugen ved siden af den øvrige træning. Man øger to træninger i træk og går en tak ned i den tredje.

I dag var det:

Dødløft

5@115kg

5@110kg

Skulderpres

5@50kg

5@45kg (sku vist have været 47kg, men den smuttede lige i min bagstivhed :dry: )

...og imorgen står den så på pause, før det går løs igen tirsdag!

Edited by MikkelH
Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet_26102014

Endnu en CF log :4thumbup:.

Fedt at du følger crossfit.com, som jeg selv. Jeg vil uden tvivl følge med!

Stærke løft!

Hvad er dine stats. Alder, højde, vægt?

Link to comment
Share on other sites

Mandag 310809

Det skulle have været en hviledag, men jeg havde stabilitetstest med mine folk - og så måtte jeg hellere selv været det gode eksempel. (Tallene i parentes angiver point på en skala fra 0 til 5, hvor 5 er max)

Lunges

60@20kg (5) - ingen problem

Sidebro

V: 1'27'' (2) ...hmm

H: 1'38'' (3)

Rygbro

V: 56'' (2) ...hmm

H: 1'10'' (3)

Mave (statisk)

2'15'' (5)

Ryg (statisk)

2'48'' (5)

Kropshævninger (overhånd, kroppen fudstændigt i ro)

8 stk (4)

4,1 ...hæderligt, men næste gang skal det vist være en 5'er!

...og så lige lidt DL/SP

Dødløft

5@110kg

5@115kg

Skulderpres

5@47,5kg

5@45kg

Link to comment
Share on other sites

Lasse > God pointe! Får lige sat mine stats på toppen, men de er: 24 somre (1984), 90kg, 184cm

Kasper > Crossfit Copenhagen ... jeg har jo haft fornøjelsen af at træne med dig i et års tid nu :tongue:

Ahh, super! Det var vist lidt sent da jeg skrev...

Kunne bare ikke gennemskue om det var DEN Mikkel udfra de postede stats. Men må have overet noget eller du har indsat stats efterfølgende, for kan da godt genkende dine stats nu :smile:

Link to comment
Share on other sites

Tirsdag 010909

"FRowAN"

Et glimrende (og ubehageligt) eksempel på konstant variation: Fran - nu med ekstra gaver i form af roning!

På tid:

1000m roning

21 thrusters 42kg

21 pull-ups

500m roning

15 thrusters 42kg

15 pull-ups

250 m roning

9 thrusters 42kg

9 pull-ups

Jeg var noget mere domset efter gårsdagens udskejelser end jeg havde forventet, men de 60 lunges + rygbro og andet gøjl havde åbenbart sat sine spor i mine lår og balder. Jeg besluttede mig derfor for at sætte thrusters til 30kg ...måske mest af ynk... desværre blev pull-ups'ne derimod til strict fordi stativet ikke gav mulighed for at kippe :dry:

Tid: 19'45'' :crazy:

Edited by MikkelH
Link to comment
Share on other sites

Onsdag 020909

"Elizabeth"

21-15-9 reps på tid af:

Clean 60kg

Ring dips

Tid: 18'05'' ...føj jeg svedte!

Cleans'ne var gode - jeg fornemmede ikke selv nogen fejl under work-outen, meeen...nu gik det jo heller ikke så stærkt. Det værste var ræng dæps, som jeg måtte lave enkeltvis til sidst. Men jeg fornemmer nu god skulder/triceps-fremgang på det seneste :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet_26102014
Hey Mikkel, fedt at du nu også skriver log. Så kan vi holde øje med, om du laver noget fornuftigt derovre i Skive!

Du burde selv oprette én frøken!!!! :wink:

Link to comment
Share on other sites

Torsdag 030909

5km løb

I Frederiksberg Have i silenende regn, men det hjalp at have en hel børnehave til at heppe :tongue: så følte jeg mig jo nærmest som Kipketer.

Tid: 22'01'' ...Jeg havde nu håbet på at skære et minuts tid af, men hvis jeg ser tilbage på den seneste tid konditionstræning (og få til ingen o-løB) så er det nok ikke helt ved siden af. Jeg ser frem til at den er på programmet næste gang.

Før det (mens jeg ventede på at regnen holdt op):

Dødløft:

5@115kg

5@110kg

Skulderpres:

5@50kg

5@47,5kg

...det føltes ret tungt i forhold til forventet, men efter elizabeth igår så er det nok ikke så mærkeligt!

Link to comment
Share on other sites

Lørdag 050909

C&J 7x1

Lettere tømmermandsramt fik jeg mig bevæget til Østerbro for at lave lidt lækkert løft. Det gik heller ikke helt tosset så efter lidt opvarmning startede jeg på 70kg. Jeg synes selv at mit clean er ganske fornuftigt, solid og ubesværet, men jerk-delen halter.

Clean-n-jerk:

1@70kg

1@75kg

1@80kg (fail)

1@75kg

3x1@77,5kg

Derefter var det tid til den sidste omgang i mit dødløft/skulderpres projekt:

Dødløft

5@120kg

5@115kg

Skulderpres

3@52,5kg

5@50kg

Nu er det vist også på tide at skrue ned for volumenet i de to øvelser. Jeg synes ikke det virker så ubesværet mere, men jeg glæder mig nu til at se om perioden har påvirket mit 1RM næste gang det kommer på ".com-plakaten"

Nu kunne jeg jo ikke holde mig væk fra kirken, så til Open Gym blev det lige til nogle flere tunge cleans, split jerk og push press-teknik-træning.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share