MikkelHs log


MikkelH
 Share

Recommended Posts

Guest Slettet_26102014

Jeg synes egentlig, at FSV nye styrketest er ganske god og er godt sat sammen. Et godt tiltag af CFI.

Jeg overnattede faktisk på Skive kaserne fra onsdag til torsdag. Jeg skulle da lige have givet lyd fra mig.

Hvor er du henne?

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 283
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Torsdag 280110

Cindy

9 runder +5+10+10

Ikke imponerende, men bedre end sidst (8 runder)

Det er med al tydelighed armstrækningerne der er de begrænsende for antallet af runder. 90kg er jo også en del at presse :innocent: til gengæld gåes der ikke på kompromis med ROM eller kropsspænding...kvalitetsarmstrækninger!

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Kære alle,

Så er der igen nyt på loggen. Der sker en del nyt på træningsfronten. Jeg havde brug for noget variation og er nu medlem af Skive judo klub - fed sport! Det blir så kombineret styrketræning som, efter en konsultation med dr. Swarowsky, er en simpel Starting Strength-variant.

Følg med videre her:

Mikkel Hs fysiske eventyr

:superman:

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Onsdag 140710

VL-træning:

Ryes Kaserne i Fredericia

Spring med 2x5kg 3x4reps

Træk fra hæng 6x2:

40-40-42,5-42,5-45-45

Stødvend+opadstød 4x2+2reps:

50-55-60-60

Trækhiv 4x5reps:

50-60-65-70 (langsomme tilsidst)

Benbøj, bagpå med 3 hop - 4x3reps:

100-110-120-125

Rygbøjninger:

10reps á 20kg

Bonus chinups:

6BW

Rart at VLe igen efter alt det SS. Programmet er Folkes begynderprogram fra DVFs hjemmeside: http://www.weightlifting.dk/Breddeudvalg/Begynder.aspx

Det passer ganske godt til at starte på - ikke så meget benbøj og vend, men meget træk og trækbalance.

Link to comment
Share on other sites

Mikkel! Det er længe siden!! Jeg håber det går dig godt :bigsmile:

Jeg så lige i din blog, at du vejer 104,5 kg nu?? Holy smokes, der fik du godt nok spist godt igennem, hva'? :tongue:

Er det nu helt slut med SS eller overvejer du at starte op med det igen på et senere tidspunkt?

Link to comment
Share on other sites

Hehe..du har fat i et ømt punkt. Der skal høvles nogle kilo af, men det har nu givet mig noget af et boost på styrken og rehab'bet mit knæ. Det ville ikke rigtigt noget efter et faldt til judo, men SS med squat fra 70kg og op ser ud til at have løst problemmet for mig.

Jeg vil til hver en tid anbefale programmet til de fleste - og jeg prøver at få flest muligt omkring mig til at droppe BB-triceps-kickback-leg-curl-flyers og andet af samme skuffe med store øvelser med god teknik og tunge sæt - noget der batter! :superman:

Men nu er det altså VL den står på (og intervalløb og forhåbentligt stadig judo ...det er skideskægt!!) Decideret crossfit tror jeg aldrig jeg kommer tilbage til.

Forhåbentligt ses vi snart! Har snart tænkt mig at være mere i Kbh end det er tilfældet lige nu.

Link to comment
Share on other sites

Jeg kan slet ikke forstille mig dig med så meget sul på kroppen :tongue:

Men fedt, at programmet har hjulpet med dit knæ!! Jeg har selv prøvet SS i et stykke tid. Men fordi jeg ikke var villig til at give mine metcons op, gik det drastisk ned ad bakken med både min styrke og mine CF præstationer :blush: Ellers er der ingen tvivl om, at SS holder hele vejen!

Jeg har for resten tænkt mig at melde mig ind i IK99 igen så jeg kan få styr på min VL-teknik. Det kan være vi ses der en dag? Jeg kan nok ikke lokke dig til at træne i kirken, nu hvor du ikke længere er CF-entusiast :wink:

Link to comment
Share on other sites

Jeg kan slet ikke forstille mig dig med så meget sul på kroppen :tongue:

Men fedt, at programmet har hjulpet med dit knæ!! Jeg har selv prøvet SS i et stykke tid. Men fordi jeg ikke var villig til at give mine metcons op, gik det drastisk ned ad bakken med både min styrke og mine CF præstationer :blush: Ellers er der ingen tvivl om, at SS holder hele vejen!

Jeg har for resten tænkt mig at melde mig ind i IK99 igen så jeg kan få styr på min VL-teknik. Det kan være vi ses der en dag? Jeg kan nok ikke lokke dig til at træne i kirken, nu hvor du ikke længere er CF-entusiast :wink:

"Lidt" lasket, men der er også røget en del på skuldere og ryg. Overkropsstyrken har altid haltet for mit vedkommende, mens der på arbejdet jokes med at jeg kan "squatte alle til døde.." :4thumbup:

Jeg tror også at vejen frem hvis du vil fokusere på styrke til CF og ikke "ren" styrke er CF Wichita Falls' bud på at kombinere SS og Metcons:(Måske du kender det?)

Man: Squat 3x5 + Pres 3x5 + Pull/Chin-ups 3xmax

Tir: Frivend 5x3 + metcon

Ons: Fri eller skill-dag

Tors: Squat 3x5 + Bænkpres 3x5

Fre: Dødløft 7x1 + metcon

Når nu du bor i Valby, så kom med mig ned i AK Gotha i Bavnehøjhallen i stedet. Lidt skramlet, men skide hyggeligt. 80/kr måned vist nok. Der trænes mandag (16-), tirsdag (15-) og torsdag (16-) og ellers er der længe åbent da det er i en hal ligesom IK99.

AK Gothas hjemmeside

...men jeg kommer gerne forbi kirken for at sige hej og hygge!

...og under sidste uges sommerhustur lavede jeg både 5 runder af 200m løb og 30 swings og 7 runder af: 15 swings og 10 burpees - jojo jeg kan godt når det skal være :innocent:

Edited by MikkelH
Link to comment
Share on other sites

"Lidt" lasket, men der er også røget en del på skuldere og ryg. Overkropsstyrken har altid haltet for mit vedkommende, mens der på arbejdet jokes med at jeg kan "squatte alle til døde.." :4thumbup:

Jeg tror også at vejen frem hvis du vil fokusere på styrke til CF og ikke "ren" styrke er CF Wichita Falls' bud på at kombinere SS og Metcons:(Måske du kender det?)

Man: Squat 3x5 + Pres 3x5 + Pull/Chin-ups 3xmax

Tir: Frivend 5x3 + metcon

Ons: Fri eller skill-dag

Tors: Squat 3x5 + Bænkpres 3x5

Fre: Dødløft 7x1 + metcon

Når nu du bor i Valby, så kom med mig ned i AK Gotha i Bavnehøjhallen i stedet. Lidt skramlet, men skide hyggeligt. 80/kr måned vist nok. Der trænes mandag (16-), tirsdag (15-) og torsdag (16-) og ellers er der længe åbent da det er i en hal ligesom IK99.

AK Gothas hjemmeside

...men jeg kommer gerne forbi kirken for at sige hej og hygge!

...og under sidste uges sommerhustur lavede jeg både 5 runder af 200m løb og 30 swings og 7 runder af: 15 swings og 10 burpees - jojo jeg kan godt når det skal være :innocent:

Haha - manden, der squatter alle til døde. Det er da en titel, du godt kan være bekendt! :bigsmile:

Og den der CF Wichita Falls version af SS ser da ikke så tosset ud. Den gemmer jeg til efter september ..

Sjovt at du skulle nævne Gotha .. jeg har lige været der i mandags for at se på stedet. Men der var desværre allerede lukket da jeg kom ved 18-tiden. Ellers var jeg bare for dum til at finde den rigtige indgang :tongue: Jeg hørte dog, at niveauet og undervisningen i Gotha ikke er særlig gode. Hvad synes du?

Du skal virkelig komme forbi kirken en dag, der er sket rigtig meget siden dengang du trænede med os :cool:

Og det lyder som en sommerhustur lige efter min smag, godt at du stadigvæk har det i dig :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Fredag 160710:

VL-træning i IK99:

Trækbalance 3 rep 3 set

30-30-30

Træk 2 rep 5 set

35-40-40-42-45

Frivend+Knickstød 2+2 rep 4 set

50-60-60-65

Benbøj,foran 5 rep 4 set

90-90-90-90

Pushpres+Opadstød 4+1 rep 3 set

50-50-55

Maveøvelse (GHD-situps)

2x10

...og halvvejs kom Werner kiggede på - og så måtte jeg anstrenge mig lidt mere :blush:

Ikke forfærdeligt tungt, men skulderne skal kunne følge med uden at fucke op og kroppen skal nok også lige vende sig til arbejdet. :blush:

Næste træning bliver på mandag i IK 99 med Steen. I morgen står den på en god gammeldages løbetur i Søndermarken.

Link to comment
Share on other sites

Lørdag 170710

5km løb

Efter at have været forbi ro-marathon i Crossfit Copenhagen (som tilskuer!) var det løbetid for Mikkel Højlund. Jeg har i de sidste mange måneder kun løbet sporadiske intervaller og lidt O, så jeg var godt nok spændt på hvordan det skulle være at løbe 2 gange rundt i Søndermarken.

Men ud skulle jeg jo og med Rammstein i ørene løb jeg 2 omgange fyldt med HO-minder om terrænintervaller, pyramideløb, 5km-test og andet godt kadet-pineri fra 3 år på den anden side af vejen. :nonono:

5,63km (transport+2 omgange)

30'25''

5'24'' min/km :cry:

Det må vi have noget mere af...fordi:

Kampvægt: 103,1kg

Højde: 185cm

Fedt-%: 19,8

Link to comment
Share on other sites

Mandag 190710

VL-træning med Steen i IK99:

Trækbalance 3x3reps:

40-40-40 (lidt for langsomme - går ned på 35 på fredag)

Træk fra gulv 4x3reps:

40-40-45-50

Stødvend + Benbøj, foran + Opadstød 4x1+2+1reps:

60-60-65-65

Stødhiv fra gulv 4x5reps:

70-90-90-90

GHD-situps 2x10reps:

Lækkert - ser allerede frem til en time eller to imorgen med Werner :superman:

Link to comment
Share on other sites

Tirsdag 200710

VL-træning i IK99 med Werner

Træk fra hæng over og under knæ 7x2-3reps:

40-40-42-45-45-40-40

(Fokus: Slutbredde + Knæene i 1. hivet)

Vend + opadstød 4x2+2reps:

60-60-60-60

(Fokus - vend: Knæene bagud i 1. hivet. Fokus - opadstød: Hovedet frem)

Trækhiv 4x5reps:

50-50-50-50

(Fokus: Blive over stangen i 3. hivet) Havde ingen stropper så det gjorde nas i poterne :blink:

Benbøjninger, bagpå 4x6reps:

90-90-90-90

Werner: "Det er ikke en benbøjning! Det er en Guutmååårning!!!" (om lowbar, hvilket er det jeg har praktiseret indtil nu, men det er altså slut nu. Men det gør jo herre-nas at have den liggende deroppe!! :crazy: )

Ryg: 10 stk

Helt færdig... Der ryger også 14km på cyklen på hver gang jeg træner i IK. Det tæller jo også :innocent:

Nu står den på helosan (til poterne) og familiebesøg før vi igen skal mødes i kælderen torsdag middag.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share