MikkelHs log


MikkelH
 Share

Recommended Posts

  • Replies 283
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Torsdag 011009

Træk-træk-træk!

1-1-1-1-1-1-1

Lidt almindelig opvarmning

Burgener warm-up med træpind

Blandet: sots-press, OHS, snatch balance og heaving snatch balance (aner ikke hvad det hedder på dansk...)

En masse solide singles på 40 kg (10stk)

42,5kg-45kg-50kg ...og her kommer min finger i vejen for stangen på vejen ned, så jeg går tilbage til lettere træk og kører en masse 40'ere.

De virker sku meget godt. Vægten må komme en anden dag :wink:

Link to comment
Share on other sites

Lørdag 031009

Chipper

En lille lækkerbisken til O.G.

På tid:

25 Walking lunges

20 Pull-ups

50 Box jumps

20 Double unders

25 Dips (skulle have været rææng dæps, men det blev almindelige)

20 K2Es

30 KB swings 32kg

30 Sit-ups

20 Hang squat cleans (med 16kg dumbells)

25 Back extensions

30 Wallballs 10kg

3 ture op i rebet

Tid: 24'03''

Nasty workout, men er jeg nu meget tilfreds med når man tager i betragtning hvor ondt jeg havde af mig selv :blush:

Link to comment
Share on other sites

Mandag 051009

Løb, pistols og sit-ups

På tid:

800m løb

15 Pistols H og V

25 Sit-ups

12 Pistols H og V

25 Sit-ups

9 Pistols H og V

25 Sit-ups

800m løb

Tid: 14'06'' (Men det var altså også pistols uden den foreskrevende vægt (24kg) og uden fuld dybde...men man skal jo starte et sted)

:tongue:

Link to comment
Share on other sites

Tirsdag 061009

O-løb!!

Jeg blev lokket til Karup af min ven Niller. Det blev til en kort tur (5km), men den var med indlagte løjer iform af korthuske og kompasgang. Det tog lige i underkanten af en times tid og selvom terræn, kort og en enkelt post var noget snot, så lover det ikke godt for åbent DM i næste uge...men mon ikke det går

Eftermiddagen stod på:

På tid:

21-18-15-12-9-6-3 reps af:

Powerclean 42,5kg

Sit-ups

Back extensions

Tid: 11'42''

Lækker lille sag :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Onsdag 071009

Muskel-åp og cåre

På tid:

30 muscle-ups (med afsæt fra jorden)

Tid: 13'10''

Resten af dagen stod på blandet intervaltræning, coreøvelser og styrketræning som en del af noget idrætsundervisning. Jeg er godt nok smadret efter den omgang, men jeg beviste vist ret tydeligt at crossfit og VL giver gode ben til lunges og squat og core-stabilitet (5 af 5 i alle de statiske øvelser)

:tongue:

Link to comment
Share on other sites

Lørdag 101009

AMRAP 20 min af:

250m roning

21 Sumo deadlift high-pulls 42kg

15 Pull-ups

Det blev til 4 runder ...puha! Den første runde virkede ikke særlig hård, men inde i anden runde begyndte jeg at få ondt af mig selv. Jeg tror jeg skal prøve at være lidt mere strict med min kost for at se om ikke det giver mig lidt mere stamina. Søvn og væske går det ganske godt med for tiden.

Imorgen står den på 5km løb. Sidst fik jeg kommentaren, af en god ven, der er tidl. triathlet: "Løb du med en kanonkugle?" De kan jeg ikke have siddende på mig :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Søndag 111009

Løb og clean på Østerbro stadion.

Jeg ville have løbet først, men der var en eller anden fodboldkamp på stadion, så jeg gik i kælderen til starte med.

Efter lidt opvarmning stod den på clean. Min venstre skulder brokker sig lidt, så indtil jeg har konsulteret min fys imorgen er der ingen snatches til Mikkel H.

Det blev til:

3-position powerclean (midt på låret, lige over knæet, fra gulvet)

40-50-60kg

Clean

50-60-70-75-80-82,5-85kg

Push jerk

3'er med 60kg

Clean pulls

5'er med 80kg

Imellemtiden var fodboldkampen slut og jeg gik op for at løbe.

5km = 12,5 omgange på stadion i "frisk" vind: 20'14''

Ikke dårligt, sidst jeg løb var 3. september i Frederiksberg Have. Der blev tiden 22'01'' - men om det er banen, eller min kondi der har givet de 1'47'' skal jeg ikke kunne sige...

Dejlig dag! :cool:

Link to comment
Share on other sites

Mandag 121009

Hviledag

Dagen bød på en tur til fys, da jeg i et par uger har været øm i venstre skulder. Dommen var irritation i de forreste udspring af deltoideus - og det var nok også det jeg havde forventet :blush: Lidt massage og en masse formaninger om OGSÅ at huske at strække overkroppens muskler...

Edited by MikkelH
Link to comment
Share on other sites

Tirsdags 131009

"Fran"

På tid 21-15-9 reps af:

Thruster 42kg

Pull-ups

Tid: 8'17''

Ikke nogen fantomtid, men jeg er godt tilfreds. Taget i betragtning at jeg altid har ondt af mig selv når der er thrusters på programmet, så prøvede jeg at begrænse pauserne idag. Tidligere har jeg lavet den på 9'12'' med 42kg og på 7'36'' med 30 kg - alt i alt tilfredsstillende

Og i morgen skal der cleanes...I love it! :cool:

Link to comment
Share on other sites

Onsdag 141009

"Elizabeth" og Clean fra hæng!

Men først lidt tunge cleans fra hæng:

20-60-70-75-80-85-90-95(0)-93(0)-91-92-93(0)

Kan ikke huske hvad min Hang Clean PR er. Vist nok omkring 70-75kg for lang tid siden. Men idag var på igen måde tosset. Mit tungeste clean hidtil er 87,5kg, så at komme over 90kg var lækkert (også selv det var fra hæng).

Og så blev det tid til Elizabeth!

21-15-9 reps på tid af:

Clean 60kg

Dips (Ræng dæps)

Jeg substituerede ring dips med alm. dips i stativ, dels af praktiske årsager og dels for at kunne holde intensiteten oppe. Det syntes at være et godt valg for de kørte fint og workouten blev mere jævnbyrdig mellem øvelserne. Og ikke som den plejer at være - hvor dips'ne ødelægger intensiteten.

Tid: 14'23''

Link to comment
Share on other sites

Torsdag 151009

Crossfit Total

Det er ikke lang tid siden den var på programmet sidst (070909) og jeg var derfor spændt på at se om jeg kunne øge nogle af løftene.

Back Squat:

145-150(PR)-152,5(PR)

YES!!! Det var ikke verdens pæneste squat, men det var til parallel og jeg tror der er til mere i nærmeste fremtid. Niceness!

Shoulder press:

60-63,5(fail)-62,5(fail)

ØV! Min PR er 63 og det er over et halvt år siden, så det var ringere end forventet, men stadig 2,5kg mere end sidst.

Dødløft:

160-170-175 (seneste PR)

YES!!! De var dog ikke lige så pæne som squats'ne, men dog heller ikke hul-i-hovedet, så vidt jeg kunne fornemme. (Der var altså ikke lige tid til at tjekke ryggen i spejlet :tongue: )

= 387,5 > 10 point mere end sidst (377,5) > Lækkert

:superman:

Edited by MikkelH
Link to comment
Share on other sites

Fredag 161009

Orienterings-biathlon

Åbent DM - 1. dag - sprint

H21B - 2,425km i Tved Plantage

Opbygning: O-løb - 5 liggende skud (3 træf) - 2 strafrunder - o-løb - 5 stående skud (2 træf) - 3 strafrunder - mål

Tid: 33'00'' (2'55'' efter vinderen)

Især skydningen var ok, men jeg var alt for uskarp i kortlæsningen og det kostede mig ihvertfald de 2'55'' jeg manglede.

I morgen står den på klassisk (punkt-O+6 km O+4 skydninger) det bliver spændende at se om jeg kan gøre det bedre. Min modstander skyder af helvede til, men løber langt stærkere end mig, men i morgen er der ingen strafrunder, men derimod tidsstraf på 2 min per forbier.

Spændende!

Link to comment
Share on other sites

Lørdag 171009

Orienterings-biathlon

Åbent DM - 2. dag - Klassisk

H21B - 3km+6km i Tved Plantage

Opbygning: Punkt-O (23 straf-min) - O-løb - 10 liggende skud (2 træf) - 300m løb - 10 stående skud (3 træf) - mål

Tid: 3h00'XX'' (X'XX'' efter vinderen) <- Kommer senere

På den foreløbige resultatliste førte jeg med 39 sek, men efter "fintælling" viste det sig at mit skyderesultat var forkert - og det kom 2 min tidstraf mere på - øv!

Det viste sig ellers at min modstander var skidt løbende på den "længere" distance. Jeg lå lige bagved ham næsten hele vejen og kom ind til skydningen kun 30-60 sek efter ham :) Til gengæld var min skydning noget LORT. Indskydningen var ellers lige i øjet, men jeg smed alt for meget væk ved ikke at bruge tid nok på det - det kostede mig ihvertfald danmarksmesterskabet i den klasse :sneaky2:

Nederen!

Link to comment
Share on other sites

Søndag 181009

Orienterings-biathlon

Åbent DM - 3. dag - stafet ...det er sjovt :tongue:

Mix 2. tur - 3,4km i Tved Plantage

Opbygning: Skifte - 2,1km o-løb - 8 liggende skud på 5 mål (4 træf) - 1 strafrunde - 1,3km o-løb - 8 stående skud på 5 mål (3 træf) - 2 strafrunder - skifte

Tid: 55'XX''

Vi lå til en tredjeplads, hvis ikke sidste turen havde et træf for lidt og blev indhentet på strafrundenerne af holdet efter os :(

Men ellers ok dag, jeg bommede lidt for meget på de to første poster på min 1. tur. Men hey - stafet er skidesjovt!

Link to comment
Share on other sites

Tirsdag 201009

Weighted pull-ups 1-1-1-1-1-1-1

5xBW

5xBW

2x20kg

1x25kg

1x30kg

1x35kg (kom ikke helt op)

1x35kg (kom ikke helt op)

1x25kg

1x25kg

Der var satme ikke meget krudt i armene - sidst jeg lavede denne her fik jeg 42kg op :( øv!

Jeg skulle også lige cleane lidt:

Power clean:

3x2x50kg

3x1x60kg

2x1x70kg

5x1x75kg

2x1x80kg

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share