Allerup


allerup
 Share

Recommended Posts

DAGens ret: 90 min. sædvanligt dansk vintervejr, krydret med sindssyge fyraftensbilister og kædegrus... <_<

Benene var lidt seje i dag, så det er godt jeg skal slappe af i morgen. Ellers en stille og rolig tur, kørt på lav intensitet, gns. puls på 130, så det er jo ikke ophidsende, der var ellers et par gode lange bakker, men når man så sidder og fiser husleje af på vej nedad, rasler pulsen hurtigt ned.

I morges var jeg lige en tur på vægten, 75 kg stod der..så er der kun en to-tre kg tilbage, før jeg er tilfreds med den side af sagen. Hvilepuls på 43.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 395
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Mandag 27. januar

I dag blev det til 2.03 timer og 59 km i herligt blæsevejr...(hvor blev dem her :chicken: af?)

Turen startede med 25 kilometer i modvind ad flad vej, og derefter ind i bakkerne.

Jeg skulle lige prøve lidt styrketræning med den lave kadence som ziggymund anbefalede, og jeg må sige, det gav en følelse af noget der virkede. Jeg kørte ikke på nogen bestemte tider, men tog den bare på den store klinge op ad alle de bakker jeg mødte, og blev endda nødt til lige at finde et par ekstra bakker... Det største problem er sådan set at holde den lave kadence, for 35-40 omdr. min. er fanme langsomt. :retard:

Måske var der osse ekstra kraft i benene efter to dage uden cykling.

Jeg er så uheldig at være ramt af fast eftermiddag/aftenarbejde hver anden weekend, og så kom jeg ikke lige tidligt nok op om morgenen :chicken: (nå, der var en, sad osse og undrede mig).

Det må jeg jo bare øve mig på...

Link to comment
Share on other sites

Det største problem er sådan set at holde den lave kadence, for 35-40 omdr. min. er fanme langsomt. :retard:

Det kræver "bare" en bakke med 8-10% stigning over 200 meter. Er bakken stejl nok holder du ikke mere end 10-12 km/t i den tunge gearing, og så har du bakke nok til mindst 45-60 sek. Det intet mindre end flyder med den slags bakker i Nordsjælland :tongue:

Godt at se du gør noget fornuftigt ud af træningen :)

Ziggymund :wave:

Link to comment
Share on other sites

Det kræver "bare" en bakke med 8-10% stigning over 200 meter. Er bakken stejl nok holder du ikke mere end 10-12 km/t i den tunge gearing, og så har du bakke nok til mindst 45-60 sek. Det intet mindre end flyder med den slags bakker i Nordsjælland   :tongue:

Det fandt jeg jo sådan set ud af i dag :) ...Der er i øvrigt osse masser af passende bakker i Nordjylland...Måske har jeg været for lidt gavmild med gearene i går, ihvertfald gik det fint med at holde den lave kadence i dag :retard: , måske har det noget at gøre med at vinden ikke var så venlig op ad bakkerne i dag, eller osse er det fordi jeg knaldede den i det sejeste gear...Det sved ihvertfald i lårbasserne... :retard: (Jeg tog et selvportræt på vej op ad en af bakkerne, det er ham til venstre!)

Vær ikke så ked af lidt modvind - det giver lidt styrketræning oveni. Og det hærder sjælen og får   :chicken:   væk!
I dag blev det til 1t 56 min. I dag var det da vist blæst lidt op, men jeg er ved at affinde mig med den evige modvind de første tyve kilometer...Ziggymund->Er det min sjæl der hærder? :huh: :blink: ...

De første tyve kilometer blev kørt som en art opvarmning/udholdenhedstræning, kadence på 95-100. Dernæst lidt styrketræning afbrudt af rullepauser og endelig den store klinge hjemad 15 km. hvor jeg ikke var under 40 :) ...( Det var altså ikke med vilje! :( )

Hov forresten... Har lige bestilt et hjulsæt med Mavic Open Pro, Dura Ace nav og sorte sapim eger...Glæder mig til at få et hjulsæt der vejer under 2 kg. Der røg osse en eger i forhjulet i dag, mon det var et tegn fra oven? Nu kan jeg så bare gå og vente på posten...

Godt at se du gør noget fornuftigt ud af træningen

Det er jeg sgu nødt til...Licensen er købt og betalt :blink::blink::blink:

Edited by allerup
Link to comment
Share on other sites

jeg er ved at affinde mig med den evige modvind de første tyve kilometer...Ziggymund->Er det min sjæl der hærder? :huh: :blink: ...

Hov forresten... Har lige bestilt et hjulsæt med Mavic Open Pro, Dura Ace nav og sorte sapim eger...Glæder mig til at få et hjulsæt der vejer under 2 kg.

Ingen tvil, din sjæl er ved at lære at livet ER hårdt :D

Til lykke med de nye hjul, du bliver glade for dem. Der er ikke meget, der ruller som et DuraAce nav. Open Pro fælgen er en født klassiker.

Link to comment
Share on other sites

Hvad kører du ellers på?

Jeg kører på en Trek 1500... Alu ting med ultegra og ellers helt igennem standard...Tror den er opgivet til 10 kg standard...heavy ting :( , men da jeg er lidt fattig af og til (thank you SU), er det nok billigere at smide de sidste 3-4 kg tyngdekraften hiver i på hver en nordjysk knold i landskabet, end at købe dyre letvægtsstumper...Jeg griner altså altid inden i mig selv når der står en motionist med 10kg+ om vommen og praler af hans nye carbon frempind der er 50g lettere, og 2k dyrere :lol:

Den er iøvrigt den eneste cykel jeg har udover en transportlåge, så her om vinteren må den nedværdiges med et par skærme ( som jeg måtte klippe over, og derefter nitte sammen igen :retard: med et stykke fladjern under bremserne for at de kan være der...)

Men nu hvor jeg er ramt af arbejde ved siden af skole skulle der gerne blive basis for at købe en eller anden let lille ting til en formue (hov, hvem er ham den fede motionist der står og kvækker? :blink: ), og så kan trekken sgu få lov at stå der og glo hele sommeren!!! <_< Eller alternativt købe en ny let ramme og en 105 serie, og så smække 105'eren på trek rammen og ultegraen på den nye (dyre :unsure: )ramme...Hvem ved???

Edited by allerup
Link to comment
Share on other sites

Lækkert at se motionisterne som jeg selv stikker snuden frem og får kørt nogle km. Dejligt så dette forum ikke drukner i ren bodybuilding.

Jeg kan så oplyse jeg har en canondale caad4 med ultegra og duraacehjul.

Tror også du bliver glad for dine nye hjul. Tillykke !

/Thomas

Link to comment
Share on other sites

Hvis du stadig leder efter en 720i kender jeg en som sikkert gerne vil sælge dig et billigt inklusiv interface osv. Ham jeg købte min colnago af havde en 720i. Havde kørt med den 2 gange. Han ville gerne af med den, men som sagt havde jeg jo en HAC 4. Desuden besider han nok DKs dyreste MTB. Skal jeg skrive til ham og tjekke hvad han skal have for den?

Link to comment
Share on other sites

Det var så den måned. Jeg fik ikke helt kørt de kilometer jeg gerne villle p.g.a. det kolde vejr i starten af måneden. Jeg har stort set kun kørt udholdenhedstræning, dvs. lav hastighed, dog her til sidst iblandet lidt styrketræning som jeg bilder mig ind har virket,selvom jeg kun har kørt det få gange. :blink:

I dag blev det til 2 timer med meget lav intensitet, men der var jo osse -8 grader. Jeg kørte sammen med en anden, og der blev mest hyggesnakket. Det er osse lidt svært at køre effektiv træning når man knap nok kan holde cyklen på ret køl på de tilsneede veje...Gad vide hvorfor de ikke salter i Hirtshals kommune, mens vejene i Frederikshavn var fuldstændig tørre??? <_<

Jeg havde ellers lavet et fint diagram i excell jeg ville ha vist jer, men jeg kunne ikke lige hitte ud af at få det vist <_< , så hvis der er nogen der lige kan give lidt fjernundervisning ville jeg være taknemmelig. :)

Link to comment
Share on other sites

I dag blev det til 3 timer sharp, 80 kilometer i gruppe. Der var godt nok optræk til sne, men det blev heldigvis væk, men mon ikke det kommer en anden dag.

Jeg synes iøvrigt at jeg bliver stærkere og stærkere, måske er det rigtigt hvad de siger, at regelmæssig træning er nødvendigt? De sidste 10 kilometer gik der godt nok racerløb i den, og snittet lå omkring 45, for fire måneder siden ville jeg ikke ha været med ret længe i det selskab, men i dag gik det fint, selvom jeg overvurderede mine kræfter og blev sat på de sidste 400 meter, fordi jeg absolut skulle ligge og tage føringer...

Det lader iøvrigt til, at vi kan få et frugtbart samarbejde igang, os der skal ha licens, selvom vi er en broget flok, 1 U1, 3 Begynder, 1 H30 og 1 B. Vores B-rytter får lidt ansvaret for træningen, og det er vel osse ham der ved mest om den sag...

Nu vil jeg snart ud og spise med kniv og gaffel, så i morgen er der nok dømt rødvinståger!

Link to comment
Share on other sites

Aaaaaaarrghhhhhhh!! :( :angry: <_<

Citat:

Syvdøgnsudsigt

Søndag d. 2. februar 2003.

Syvdøgnsudsigt, udsendt kl. 10.30.

Oversigt

En front med sne og slud over Danmark bevæger sig i dag langsomt østpå til Sverige. I starten af næste uge vil et lavtryk bevæge sig fra Færøerne til Nordsøen og videre ned over Tyskland. Derved vil noget koldere luft midt på ugen igen strømme ned over os fra nord.

Vejrudsigt, der gælder til mandag morgen

Skyet vejr og til tider nedbør, mest som sne, i Vestjylland dog mest som slud eller regn. Temperaturerne stiger i løbet af dagen til mellem 1 grads frost og 3 graders varme koldest i de østlige egne. Først jævn til hård vind, stedvis op til kuling fra syd, men vinden drejer efterhånden mod sydvest og aftager lidt.

I nat skyet vejr med nedbør af og til, mest som slud, efterhånden også i de østlige egne. Temperaturer fra omkring frysepunktet til 3 graders varme. Let til frisk, stedvis hård vind fra syd og sydvest.

Mandag

Mest skyet med byger til dels med slud eller sne af og til. Dagtemp. mellem 1 og 3 graders varme, om natten ned omkring frysepunktet. Let til frisk vind fra syd og sydvest, som langsomt aftager.

Tirsdag

Fortsat mest skyet med mulighed for slud- eller snebyger. Dagtemp. mellem 0 og 3 graders varme med en svag til jævn sydlig vind. Om natten bliver det efterhånden ret klart, vinden drejer til nord og temp. falder ned mellem 2 og 7 graders frost.

Link to comment
Share on other sites

Så er vejene blevet farbare igen...Eller det vil sige...sneen er da væk, men alt vejvæsenets sand er nu klistret på min cykel...

Jeg blev i øvrigt snydt i går..Hos HJ cykler i Herning havde de to Trek 55 eller 5900 til salg. De havde været kørt i 8 måneder af Herning cykelklub, og havde en nypris på 32000. Dem havde de til salg for sølle 10000. Jeg ringede derned i går morges for at høre hvad str. de havde osv., og aftalte at ringe om eftermiddagen hvis jeg ville ha en...Så da jeg ringer tre timer senere er den sidste på vej ud af døren..Snydt, snydt og snydt :( :( :( ... Og desværre er jeg blevet så opsat på at få sådan en cykel, at jeg nok er nødt til at købe et nyt 5500 stel og en DuraAce grp. ØV :lol:

Nå, i dag blev det til 2 t 7 min i Amtsvejvæsenets sand/salt helvede...Ellers en go tur, ikke meget vind og en masse gode bakker...Jeg er faktisk blevet hel tosset med at køre på bakker den sidste uges tid... Hvor jeg før lå og rodede rundt på pandekageflade veje, står den nu på en masse knolde hele tiden. :)

Link to comment
Share on other sites

Hej allerup!

Jeg synes bestemt ikke du skal føle dig snydt!

Du kunne have risikeret, at have fået en cykel der havde tilhørt enten Ari Højgård, Brian Vandborg eller Flemming Bennetsen! Alle ryttere på mellem 80 og 90 kg, der skyder ca 30000km af om året!

Jeg ved, at i hvert fald Ari´s er trådt blød som snot! ;)

Link to comment
Share on other sites

Jeg ved, at i hvert fald Ari´s er trådt blød som snot! ;)

Uden at vove mig uden i de store tekniske overvejelser vil jeg hævde at man ikke kan træde et carbonstel blødt...Man kan træde det i stykker, men det vil altid beholde sin stivhed...

Carbon er jo faktisk bare kulfibre der er klistret sammen med epoxy, og hvis det bliver blødt bryder det da sammen???

Link to comment
Share on other sites

Alle materialer kan/vil ændre egenskaber ved brug. Kompositmateriale kan også nedbrydes ved påvirkning. Trek 5900 er et helstøbt kompositstel - og dermed en del mere stift og holdbart end stel samlet med muffer - som f.eks. Look K381. Men det er også et meget let stel som mere er bygget efter performence end holdbarhed -jeg ville være forsigtig med at købe det brugt.

Det er en flot ramme - kan godt forstå du er tændt på den... men mindre kan vel gøre det? :rolleyes: (ved det godt - det er som at sige til en nyforelsket at han skal holde sig væk :lol: )

Link to comment
Share on other sites

Alle materialer kan/vil ændre egenskaber ved brug. Kompositmateriale kan også nedbrydes ved påvirkning. Trek 5900 er et helstøbt kompositstel -

Det er en flot ramme - kan godt forstå du er tændt på den... men mindre kan vel gøre det? :rolleyes: (ved det godt - det er som at sige til en nyforelsket at han skal holde sig væk :lol: )

Nåda, jeg skal åbenbart revidere mit kendskab til compositter :huh:

Ja, gu er den flot, det er nu godt nok 5500'eren jeg har i kikkerten...Har fundet en 2002 model til 10k. Og bikebuster har DuraAce til 7,5 k...Så er vi nede på 17...kun et par tusinde mere end jeg gav for min trek 1500 for et par år siden... :)

Men nu må vi se... Forhåbentlig driver denne akutte købetrang over igen :retard:

Link to comment
Share on other sites

Så blev den værste købetrang da heldigvis dulmet, for i dag ankom posten med en kasse på en kubikmeter...Inde i den lå mine nye hjul...Hold da helt kæft, her har jeg gået og troet at sådan et nav SKAL sige hjerteskærende lyde når det drejer rundt :huh: , men det ruller jo bare...Nu skal vi bare ha tørre veje så jeg kan komme ud og prøve dem...

I mellemtiden må mine gamle hjul lægge ryg (og slidte nav) til mine strabadser :(

I dag blev det til 1t 36 min stille og roligt, ja man kan endda kalde det restitutionstræning, for stængerne var lidt trætte... Forresten, jeg så SOLEN i dag...Troede den var blevet væk. B)

Link to comment
Share on other sites

Alllerup du har selvfølgelig ret i, at selve rammen ikke bliver blød. Men alt andet kan godt være ekstremt pint!

Ari knækkede sit styr 3 gange i den foregående sæson, bare fordi han kom til, at hive lidt for hårdt!

Man skal passe på med at købe brugt! Min pointe er bare: Du skal ikke være ked af, at handlen røg, der findes mange bedre køb!

Link to comment
Share on other sites

Man skal passe på med at købe brugt! Min pointe er bare: Du skal ikke være ked af, at handlen røg, der findes mange bedre køb!

Ja, nu har jeg tørret øjnene og er kommet videre...For jeg har nemlig været ude på mine nye hjul i dag! Jeg ved godt at vejene måske ikke var helt tørre alle vegne, men de skulle jo lige prøves... Og ja, de er fandme gode at rulle på...

Quote Ziggymund:

Trainer: Speed

50 min. i 21 graders varme  ;)  

Dagens træning: 1t 58 min i -1 grads varme... B)

Ja, vi er jo nogen der må ud i virkeligheden en gang i mellem! B)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share