Allerup


allerup
 Share

Recommended Posts

God idé - husk en tur i dampbad (alternativt sauna). Det er godt for lunger der udsættes for meget kulde og mullerne kan også lide det ;) En lille lur bagefter vil også gavne.

Det er lige hvad jeg gjorde...Så føler man sig godtnok som en slatten karklud bagefter...

Jeg har osse benyttet chancen til lige at gøre lågen ren, så nu mangler kun luren...Den tror jeg jeg snupper foran fjerneren når direktøren er skrubbet på arbejde kl 15.00 :)...

Så skulle jeg gerne være klar til en ny omgang cykling med fornyede kræfter...

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 395
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Allerup back in business..

I dag blev det desværre kun til 3 t 8 min, 83 km.

Startede med opvarmning, hvorefter der blev kørt 5 omgang på en 4 kilometer rundstrækning, med en bakke der siger spar to...Det indbød jo helt naturligt til interval...Selve bakken er nok 1500 m, hvorefter vi rullede ned til bunden igen...

Go øvelse til at finde ud af hvor min pulsgrænse ligger...den er i hvertfald højere end jeg lige umiddelbart havde regnet med...

Efter denne herlige knold kørte vi udholdenhedstræning på flad vej...

Kan virkelig mærke hvor godt benene har af sådan en hvilepause...

Link to comment
Share on other sites

I dag blev det til 2 t 53 min, 81 km udholdenhedstræning, da stængerne var lidt trætte efter gårsdagens bjergetape...

Så der er sikkert dømt karklud foran fjerneren hele eftermiddagen igen :) (Bemærk smilet)...

Så kan jeg jo sige, når kæresten spørger om jeg aldrig skal lave noget:"jeg træner"...

Link to comment
Share on other sites

Godt kørt, men i morgen bør du holde nallerne fra lågen, hvis du har tænkt dig at træne både lørdag og søndag (det har du vel) :)

Hvis ikke du kan holde ud at være derhjemme :D så prøv det med dampbadet igen ;)

Så kan jeg jo sige, når kæresten spørger om jeg aldrig skal lave noget:"jeg træner"...

Du lærer hurtigt må jeg sige, egentlig fortjener du sådan en her: :respekt: men lad os nu lige se om du kan holde dig fra lågen i morgen først. :D

Ziggymund :wave:

Link to comment
Share on other sites

Du lærer hurtigt må jeg sige, egentlig fortjener du sådan en her:  :respekt: men lad os nu lige se om du kan holde dig fra lågen i morgen først.  :D

Frem med skiltet...

Men det var nu planen at jeg skulle i svømmehallen i dag. :tongue:

Om ca. en måned skal jeg til optagelsesprøve hos et større statsligt foretagende, og der skal jeg bl.a. lave noget så eksotisk som 8 chin-ups med overhåndsgreb...tror jeg det hedder... Så jeg er jo nødt til lige at få aktiveret musklerne i overkroppen...

Ellers blev det til lidt bænkpres 3x10x45 og mavebøjninger og hvad jeg ellers lige kunne hitte på...

Sluttede af med 200 m opvarmning, 10x 25 sprint, 2x100 med pullbuoy samt 4x 25 m dykning...

Hold kæft hvor er de kedelige de hvide fliser i svømmehallen...

Edited by allerup
Link to comment
Share on other sites

Så kender vi vejret igen...

Det er arbejdsweekend, så cykling kommer i anden række.

I dag blev det til 1 t 48 min, eller 49 km. De første 80 min blev kørt som udhold, men så tog fanden da ved vores medbragte B-rytter, da der dukkede lidt bjerge op.. :retard:

Så tungen ud af kæften, og hænge i med neglene, men jeg blev da i det mindste ikke sat, selvom farten det meste af de sidste 20 min var 40+... Men så er det da godt jeg skal på arbejde de næste 9 timer, så jeg kan få slappet af :)

Link to comment
Share on other sites

Allerup, har du nogensinde haft problemer med overbelastede ledbånd i knæet i forbindelse med din cykling?

Nej det har jeg ikke, og det skyldes nok primært at for at overbelaste noget, skal man starte med at belaste det... :w00t:

Nå spøg til side: Jeg sætter en ære i ikke at køre "tonsergear" men derimod højere kadence...Cyklede sammen med en sidste år, som var berygtet for sit tunge tråd, han var da også tidligere opereret i knæet. Under Nordjylland Rundt gav knæet op igen, og han måtte opereres...

Det begynder at trække op til at du måske kan lave en pind eller to over hele sæsonen i BEG  

Ja, det er da meningen med det hele... :lol:

Edited by allerup
Link to comment
Share on other sites

Oh ve oh klage...I dag blev jeg sgu hakket af...af en b'er + H30...øv

Ellers en fin tur 2 timer, 57 km... I bidende kold og klam modvind...

Status uge 8

Ialt blev det til 322 km og 11,8 timer. Plus lidt badning uden for kategori...

Jeg har også så småt nået min målsætning vedr. vægten, den er omkring 73 kg, men jeg kan vist godt tåle et par kilo til, det hjælper sgu på knoldene når man får smidt noget ballast.

Link to comment
Share on other sites

En ny uge truer!

2 t 23 min, 64 km

Herligt vejr og fri...Hvad mere kan man forlange? Nåeh jo, gode ben...

Det var der bestemt ikke i dag! Før turen var jeg totalt opsat, men da først jeg sad på lågen var der dømt øv. Jeg havde planlagt interval idag, 10x1 med 1 min pause imellem.

Jeg har foreløbigt droppet tanken om de 10 km enkeltstart for at finde tolerancetærsklen, for jeg tror ikke jeg kan presse mig selv nok, så resultatet bliver misvisende...

Ikke desto mindre kørte jeg 4 x1 min, og ellers bare udholdenhed og styrketræning på bakkerne...

Da jeg skulle hjemad var der ved at være udsolgt, så det var et langt sejt træk...

De næste dage skal jeg absolut ikke køre mere end højt nødvendigt, så benene kan komme ovenpå igen. Men man må da sige jeg lærer lidt om min egen formåen ( og overvurdering af samme)

Link to comment
Share on other sites

Du får satme fyret nogle kilometre af. Gang i dig :devil:

Ja, men jeg har da vist skudt over målet... Var lige nede og handle efter jeg kom hjem fra dagens tur... Og de sølle 6 km frem og tilbage føltes som et ondt år, så nu er der dømt absolut hvile resten af dagen, og gerne i morgen med...

Link to comment
Share on other sites

Hvis du havde lyttet lidt mere til dine stænger og lidt mindre til dit hoved, havde du nok ladet lågen få en fridag i dag.

Et lille råd: Vent med at træne cykling til på torsdag og hvil igen fredag inden weekendens eskapader.

Turen på torsdag kunne være 40-50 km i stille tempo i lave gear (<2 timer). Du kan indlægge 5 stk. 80%-accelerationer a 8-10 sek.

Dine stænger er ikke vant til så stor en træningsmængde, som du byder dem lige nu. Det tager tid at få dem vænnet til meget træning og lige nu er der noget der tyder på, at de har brug for hvile.

Brug de næste par dage til at invitere kæresten i biffen, spil ludo, lav noget god mad, whatever. Men lad nu lågen være.

Ziggymund :wave:

PS. Det var så det sidste indlæg fra mig i din log om at du skal passe på med at træne for meget. From now on you're on your own :devil::tongue:

Link to comment
Share on other sites

Ja, så lader det til at influenzaen er ved at være ude af kroppen. Det er fanme osse en sej omgang med 6 dages sengeliggen, så er man altså ved at være langhåret til sidst..

I dag var jeg lige en smut i svømmehallen for lissom at kickstarte kroppen. Lad mig sige det sådan: Jeg døde stående...

Men saunaen var da god...Der går nok en dag eller to, før jeg er på cyklen, men det er vist klogest kke at forcere noget lige nu...

Tror altså nok jeg investerer i en vaccination til næste år, for det her er godt nok spild af tid!

Link to comment
Share on other sites

Hænger det lidt sammen med at der måsker er alt for få som dyrker løb, cykling, etc. på MOL? (Bare nysgerrig :) )

Ja, det er sådan set den dybereliggende årsag.

Der er simpelthen for få brugere som deler mine interesser, og derfor har jeg følelsen af at skrive for mig selv, hvilket jeg i forvejen gør, da jeg har et excellskema jeg udfylder hver gang.

Det er heller ikke særligt spændende at skrive om træning på den her årstid, det er bare udholdenhedstræning side op og side ned, kræver jo en shakespeare at skrive noget spændende om det 5 gange om ugen... :lol:

Edited by allerup
Link to comment
Share on other sites

Det er sgu noget skidt at du lukker og slukker loggen. Jeg tror sku du har flere trofaste læsere end du regner med. Du bliver jo også nødt til at skrive hvilke løb du deltager i, sådan at jeg kan komme og overrumble dig i slutspurten...hver eneste gang :D

Link to comment
Share on other sites

Jeg gider sgu ikke den her log længere, det er vist mere givende at føre min egen log, og så henvende sig til de få, som kan hjælpe mig i de relevante spørgsmål.

Sidste mand lukker og slukker...

Jeg har faktisk haft samme overvejelser udfra fuldstændig samme resonnement, meeeen jeg bliver hængende lidt endnu. Det synes jeg også du skulle gøre.

Ziggymund :wave:

Link to comment
Share on other sites

Jeg gider sgu ikke den her log længere, det er vist mere givende at føre min egen log, og så henvende sig til de få, som kan hjælpe mig i de relevante spørgsmål.

Sidste mand lukker og slukker...

Hmm... Det er da et helt forkert tidspunkt, at drage sådan en konklusion. Der er nu mindre end en måned til sæsonstart, og det er jo først her, det bliver bliver virkelig relevant med en logbog.
QUOTE (xax @ 6. Mar 2003, 16:32)

Hænger det lidt sammen med at der måsker er alt for få som dyrker løb, cykling, etc. på MOL? (Bare nysgerrig  )  

Ja, det er sådan set den dybereliggende årsag.

Jeg kan se, at der er flere, der får noget ud af at læse i din log, og ved at fortsætte giver du også noget af det tilbage, som du selv har fået af MOL. Desuden hjælper det jo heller ikke på antallet af folk med cykel-interesse, at du lukker loggen.

Det er netop fordi der ikke er så mange af din slags logger, at den er interessant for folk.

Langt mere, end hvis jeg oprettede HST-log nr. 117!

Ik´?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share