Stines motionslog


Stinelykke
 Share

Recommended Posts

Det lyder ikke værst med nyt vandland i Randers. Der skal jeg helt bestemt op og plaske en dag :bubblebath:

Jamen, det er fantastisk som vandkvaliteten har ændret sig i DK. Da jeg voksede op ved Flensborg Fjord var den også nærmest død, og i dag er der både open water-stævner og fede dyk dernede.

Som Spinderella skriver, er der langbane det meste af tiden på svømmestadion. Jeg kan godt lide at svømme dernede, men vandet er ikke altid heeelt rent :newtongue:

Vandlandet er ikke projektteret endnu men besluttet af byrådet at det skal laves, snart!!

Det er vel ikke rotter og hårboller man kan finde flydende på svømmestation? Det lyder ikke helt rart at svømme rundt i andet end vand :crazy:

Link to comment
Share on other sites

Vandlandet er ikke projektteret endnu men besluttet af byrådet at det skal laves, snart!!

Det er vel ikke rotter og hårboller man kan finde flydende på svømmestation? Det lyder ikke helt rart at svømme rundt i andet end vand :crazy:

Rotter - nej!

Hårboller, elastikker, plaster, rester af folks træningsprogrammer - ja :mad::blink: Det er af og til rimeligt skummelt dernede. Men er dog ikke blevet syg dernede endnu (7-9-13)

Link to comment
Share on other sites

Styrke og frisk luft

Havde egentlig sat næsen op efter en tur i svømmeren, men da min nakke brokkede sig lidt her til middag, ændrede jeg dagens program til en gang styrke for hele kroppen.

Programmet så sådan ud:

1. Opvarmning med step, stræk og mobilitetsøvelser (blev faktisk ret forpustet, hehe) 25 min

Bækken og ben:

1. Squat

2. Bækkenløft m og u stor bold inkl. knibeøvelser

3. Bækkenøvelse (for ydersiden + inde omkring symfysen)

Mave/ryg:

1. Bugpresse

2. Benløft / dips af fødder med godt spænd i maven

3. Diagonalløft

Nakke/skuldre:

1. Nakkestyrke m/ lille bold

2. Roning m/ elastik

3. Armstrækkere

4. Stabiliserende nakke/skulderøvelse v/ væg

Diverse yoga/mobilitetsøvelser ind imellem

Må sige, at jeg kan mærke at der er mere vægt at bære på nu- kørte squat og armstrækkere som en slags cirkeltræning for at holde pulsen lidt oppe, men efter to sæt var jeg helt flad :tongue: Så jeg satte tempoet lidt ned.

Til gengæld var det fedt at få trænet lidt styrke, det er ved at være 10-14 dage siden sidst. Nyder svømningen og yogaen så meget for tiden, at jeg ikke rigtig prioriterer styrketræningen. Tror dog at jeg skal prøve at tvinge mig til at tage et par pas om ugen, for jeg vil helt sikkert have enorm glæde af det til fødslen, hvis mine muskler er lidt i form...

Dagen har også budt på masser af frisk blæsevejr med hunni (og deraf følgende lave temperaturer). Skal afsted nu ned til "vores" lille sø og luftes lidt igennem igen. I aften står den på afspænding, fødselsforberedelse og tidligt i seng!

Link to comment
Share on other sites

Svømning @ svømmestadion, kortbane

Jeg havde sat mig selv i stævne til en gang svømmetræning her til formiddag. Da jeg ankom på svømmestadion kl. 10, var omklædningsrummet fyldt til randen med mennesker. Så jeg frygtede at bassinet også ville være overfyldt, men heldigvis lykkedes det mig et finde en bane, hvor der kun lå to rimeligt hurtige svømmere :smile: (Note to self: vent en times tid med at komme om tirsdagen).

For en gangs skyld var jeg hurtig til at komme i vandet og det gik lystigt afsted derudad. Programmet så sådan ud:

Opvarmning: blandet 300 m.

Serier:

3x100 m.blandet:

bryst, ben m plade og arme m. pull buoy

3x300 m.:

Ben med plade og fødder

Arme m. pull b.

Crawl

I alt 1500 m. Tid: ca 1 time (?)

Endnu en gang var det en skøn tur på stadion med godt overskud og masser af lyst til at svøme. Det tynger en lille smule i bækkenet, lige når jeg begynder at svømme, men det bliver bedre når jeg er kommet ordentligt i gang.

Er næsten sikker på, at det er en lille haletudse eller fisk, jeg har i maven, da hun sparker lystigt når vi er i vandet. :smile: Eller hvem ved, måske er det en lille triatlet?

Link to comment
Share on other sites

Årh, en minitriatlet! :wub:

Der er rigtig kommet gang i din svømning igen, det er fedt at se. :smile: Håber du er klar på endnu en tur i baljen fredag eftermiddag. :bigsmile:

Ja, eller en lille havsvømmer/dykker. Vi er begyndt at lede efter lyserøde finner og tank :wub:

Er helt sikkert med på en tur i vandet igen fredag, hvis alt går vel...

Link to comment
Share on other sites

Hej Stine,

Vil bare lige poste en hurtig, men kærlig hilsen og sige, at det ser supergodt ud med din træning!

Glæder mig at se, du også trives med svømning, yoga etc.

God træning fortsat!

Hvornår er det nu, at du har termin?

Kh Tina

Hej Tina

Tak for hilsen :smile: Og dine søde ord :blush:

Jeg har termin d. 27. april, så der er et par mdr. at vente endnu. Maven er ved at være stor, men den er ikke i vejen endnu, så jeg kan heldigvis stadig få lidt motion ind i hverdagen.

Lillepigen ligger stadig i tværleje. Hvornår har dine drenge lagt sig med hovedet nedad? Er sådan lidt spændt omkring det, selv om hun jo har masser af tid til at vende sig endnu :smile:

Synes at yoga og svøm er en perfekt kombo, begge dele er sådan lidt zen-agtige, selv om svømningen selvfølgelig også kan give en god puls og ømme muskler, hvis det er det jeg trænger til :devil:

Link to comment
Share on other sites

Fredag d. 9. marts

Svømmetræning @ svømmestadion, langbane

Mødtes med team naboerne til endnu et fint svømmepas fredag aften. Det gik igen super godt og jeg havde masser af energi (selv om jeg godt kan mærke, at jeg bliver hurtigere træt nu end ellers)

Tog passet på gefühl, da jeg gerne vil passe lidt på både nakke og bækken.

Derfor er programmet også lidt "vejledende", da jeg ikke husker det helt i detaljer :blush: :

Opv. 300 m blandet

300 m. crawl / bryst blandet

300 m. ben m. plade og finner

300 m. arme m. pull buoy

I alt 1200 m, tid: ca. 41 min (ifølge banemåle-chippen)

Derefter bad, en banan og laaang tids kaglen i omklædningen med Spinderella og Bjergtrolden - SÅ hyggeligt :wub:

Edited by Stinelykke
Link to comment
Share on other sites

Nu skal du ikke begynde også at brokke dig over hvor hurtigt Stine slipper af med sin (om knap 2 mdr.). :laugh: :laugh:

Stine har bare en kur som mænd ikke kan bruge :4thumbup: - Det er nu nok nærmere 2 måneder PLUS det løse :crazy:

Måske jeg også lige skulle smide 10 kg på 2 måneder :superman:

Link to comment
Share on other sites

Stine har bare en kur som mænd ikke kan bruge :4thumbup: - Det er nu nok nærmere 2 måneder PLUS det løse :crazy:

Måske jeg også lige skulle smide 10 kg på 2 måneder :superman:

Tak Spinderella, håber også maven ryger hurtigt efter fødslen :laugh:

10 kg på 2 mdr. Hm, husk nu den gamle regel om, at man skal bruge den samme tid på at tabe sig, som man brugte på at tage på :cool:

Link to comment
Share on other sites

Lørdag d. 10. marts

Styrketræning @ DGI-Huset

Var opsat på at få trænet lidt styrke i dag, og da jeg stadig har et par klip på mit gamle DGI-kort, drønede jeg ind til byen for at brænde et enkelt af på lidt træning.

Det blev en rolig omgang, kan mærke, at jeg holder flere og længere pauser mellem sættene og øvelserne, men kroppen bliver bare hurtigere brugt lige for tiden...

Kørte et lille helkropsprogram, med følgende:

Opv. på kondicykel 15 min

Træk til bryst

Benpres, single leg

Diagonalløft

Maveøvelser med "dyppede tæer"

Bugpresse

Nakkeøvelse m. lille bold

Napoleons sværd / rotator cuff

Bryst-pres i maskine

3 sæt á 10-12 gentagelser i alle øvelser.

Alt i alt en hyggelig træning, og dejligt at være blevet æltet lidt igennem i hele kroppen :smile:

Link to comment
Share on other sites

Tak Spinderella, håber også maven ryger hurtigt efter fødslen :laugh:

10 kg på 2 mdr. Hm, husk nu den gamle regel om, at man skal bruge den samme tid på at tabe sig, som man brugte på at tage på :cool:

Du læser for mange dameblade Stine :nonono: - skulle jeg bruge 10 år på at tabe mig 10 kg !! - forestiller mig de er væk inden sommerferien :smile:

Link to comment
Share on other sites

Du læser for mange dameblade Stine :nonono: - skulle jeg bruge 10 år på at tabe mig 10 kg !! - forestiller mig de er væk inden sommerferien :smile:

Jamen, det er de da helt sikkert med din nye livsstil :4thumbup: :superman:

Jeg satser på at være konstant monster-sulten, når jeg skal amme, så mon ikke mine 10 kg bliver siddende lidt længere? :blush:

Link to comment
Share on other sites

Apropos al den snak om vægttab i loggen på det sidste, vågnede jeg i dag med en uhyrlig trang til gåsebryst (i ved, den dér lagkagesnitte-ting med creme, flødeskum og marcipan). Alt sammen fordi vi så Sopranos i går, hvor Johnny Sack spørger sin svoger, om han har købt kage med marcipanroser til hans kone :4mewantfood: :blush:

Selv om jeg er gravid er jeg åbenbart også doven, for jeg tog mig aldrig sammen til at komme forbi en bager. I stedet har vi lige været i Fakta efter metadon: kransekage, marcipanbrød og vanille-is.

Godt, at der er nabosvøm i morgen aften :blush:

Link to comment
Share on other sites

Mandag d. 12. marts

2+ timer gåtur, leg og frisk luft med hunni

Nabosvøm @ svømmestadion, langbane

30 min effektiv svømning i ok tempo

Tirsdag d. 13. marts

Dejlig yoga, 1,5 time.

Var for en gangs skyld lidt hårdt, lavede bl.a. nogle rimeligt stride side-broer :smile:

Edited by Stinelykke
Link to comment
Share on other sites

Mandag d. 12. marts

2+ timer gåtur, leg og frisk luft med hunni

Nabosvøm @ svømmestadion, langbane

30 min effektiv svømning i ok tempo

Tirsdag d. 13. marts

Dejlig yoga, 1,5 time.

Var for en gangs skyld lidt hårdt, lavede bl.a. nogle rimeligt stride side-broer :smile:

Svøm + yoga = as good as it gets :hippy: :4thumbup: :innocent:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share