Burde MOL\


Hessel
 Share

  

86 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Og faktum er jo, at der er flere i doping forummet, som har ombestemt sig ang. deres planlagte doping kur!

Ser du ikke dette som en sucess??

Jo, men mindt ligeså mange er per automatik blevet henvist til bodyhouse.dk eller måske fået en PM om vejledning.
Men helt seriøst, syntes du ikke at det er bedre at diskutere doping på et sagligt plan og dermed "omvende" en person, frem for at vedkommende helt sikkert tager stoffet???

Jeg tror ikke på at man kan omvendes. Lad os konsentrere os om KOST og TRÆNING i stedet for. Det vil få langt flere omvendt.

Ja, doping er farligt, men der findes nu (ligesom med mange andre farlige ting) gradbøjninger af farligheden!!

Ja, det kan jeg kun give dig ret i.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 117
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

QUOTE  

Vil du dermed sige at ikke alle resikere nogen af de alvorlige bivirkninger forbundet med AS? heller ikke på lang sigt?

JA, det er nemlig ligepræcist hvad det vil sige!!

Ikke alle får bivirkninger, og kun i sjældne tilfælde/kraftigt forbrug af doping, kommer de helt alvorlige bivirkninger.........

Se det er nemlig der jeg er fuldstændig uenig med dig TJ og atomnissen. Alle vil få alvorlige bivirkninger på lang sigt det er blot et spørgsmål om tid og forbrug!

Link to comment
Share on other sites

Jo, men mindt ligeså mange er per automatik blevet henvist til bodyhouse.dk eller måske fået en PM om vejledning.
Stærkt uenig!! Kom med nogle henvisninger til folk som har fået den besked, for det sker faktisk ret sjældent! Oftest får folk svar på det de spørger om, inden for forummets regler selvfølgelig!
Jeg tror ikke på at man kan omvendes. Lad os konsentrere os om KOST og TRÆNING i stedet for. Det vil få langt flere omvendt

Selvfølgelig kan folk blive omvendt! Dem har vi da haft flere eksempler på, på det seneste, bla "dementia".....

Og dette retfærdiggører i mine øjne et doping forum!

Link to comment
Share on other sites

Jo selvfølgelig vil jeg det TJ! Jeg ved du elsker detaljer
Yes, detaljer er vigtige. Ellers ville det jo svare til at man sagde "du får lungekræft ved at ryge", og det er jo 100 % forkert. Man risikerer at få lungekræft hvis man ryger.
Vil du dermed sige at ikke alle resikere nogen af de alvorlige bivirkninger forbundet med AS? heller ikke på lang sigt?

Ja, det vil jeg dermed sige. På lang sigt er det nok de færreste som slipper helt. Der er dog masser af bodybuildere fra Arnold´s tid, som har brugt sin del af AS, som idag ser sunde og raske ud, og som er et godt stykke oppe i 50´erne. Omvendt er der også folk som er døde i en relativt tidlig alder. F.eks døde begge Mentzer brødrene fornyligt, og godt nok var Mike Mentzer kendt for at være amfetamin misbruger, men det har med sikkerhed noget med deres tidligere AS misbrug at gøre. De var begge omkring de 50.

Man skal huske at anabolske steroider ikke bare er en type præparat. Der findes et hav af forskellige præparater, som hver især har sin egen bivirkningsprofil. Nogen har meget få og relativt milde bivirkninger, og nogen har flere og mere alvorlige bivirkninger. Hvis man ikke bruger de helt skrappe midler, og heller ikke anvender mega-doser, så er det ikke usædvaneligt at man slipper helt uden varige mén. Tag f.eks Louie Simmons fra Westside Barbell Club. Han har indrømmet at han har brugt anabolske steroider i næsten 30 år. Han er i dag i midten af 50´erne, og træner stadigvæk. Han siger selv han ikke har nogen varige mén af hans misbrug. Dog har han adskellige gange nævnt at der anvendes meget spartanske doser i Westside Barbell Club.

Nu skal det selvfølgelig ikke retfærdiggøre noget, at man rent faktisk godt kan tage AS uden at få varige mén. Doping er doping, og doping er forkert.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

QUOTE  

Jeg tror ikke på at man kan omvendes. Lad os konsentrere os om KOST og TRÆNING i stedet for. Det vil få langt flere omvendt

Selvfølgelig kan folk blive omvendt! Dem har vi da haft flere eksempler på, på det seneste, bla "dementia".....

Jeg tror nu ikke at dementia er blevet omvendt. Han er da stadig for doping. Om han tager doping kan han jo kun selv vide.
QUOTE  

Jo, men mindt ligeså mange er per automatik blevet henvist til bodyhouse.dk eller måske fået en PM om vejledning.

Stærkt uenig!! Kom med nogle henvisninger til folk som har fået den besked, for det sker faktisk ret sjældent! Oftest får folk svar på det de spørger om, inden for forummets regler selvfølgelig!

Hvis du bladre lidt i nytårsforsæt tråden har jeg indsat et eksempel.

Link to comment
Share on other sites

QUOTE  

Vil du dermed sige at ikke alle resikere nogen af de alvorlige bivirkninger forbundet med AS? heller ikke på lang sigt?

JA, det er nemlig ligepræcist hvad det vil sige!!

Ikke alle får bivirkninger, og kun i sjældne tilfælde/kraftigt forbrug af doping, kommer de helt alvorlige bivirkninger.........  

Se det er nemlig der jeg er fuldstændig uenig med dig TJ og atomnissen. Alle vil få alvorlige bivirkninger på lang sigt det er blot et spørgsmål om tid og forbrug!

Tildeles rigtigt, men alligevl vil jeg rette noget. Ja, alle KAN få alvorlige bivirkninger, det ved man aldrig på forhånd om man får, medmindre ens krop er blevet testet i hoved og røv. Der hvor vi er uenige, er når du skriver at alle FÅR alvorligebivirkninger! Det er langt fra rigtigt!! (ja faktisk direkte usandt!!) Du kan ikke slynge egne påstande om sådan noget ud, når du på ingen måde kan bagge dine påstande om med noget konkret dokumentation!! Det er jo ligesom at sige at "du er en idiot", fuldstendig tom argumentation..........Så kan jeg jo tilsvarende sige at ALLE der drikker VIL få alvorlige bivirkninger og dø.........tilsvarende tom og fulstendig grundløs argumentation..........!

Link to comment
Share on other sites

Alle vil få alvorlige bivirkninger på lang sigt det er blot et spørgsmål om tid og forbrug!

Ja, netop. Det er et spørgsmål om forbrug. Dem som tager meget, får bivirkningerne hurtigere. Dem som tager lidt, slipper måske, hvis de er heldige. Og det er ikke engang en påstand. Doping har eksisteret så længe at vi efterhånden kan se effekten af det misbrug som startede i 60´erne. Der findes mange bodybuildere og styrkeløftere fra den tid, som har fået alvorlige bivirkninger, men der findes også dem som er sluppet.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Der er dog masser af bodybuildere fra Arnold´s tid, som har brugt sin del af AS, som idag ser sunde og raske ud, og som er et godt stykke oppe i 50´erne.

Masser er vel relativt, og som du selv siger "ser de sunde og raske ud", men udseende kan snyde. Det er vel ikke utænkeligt at Arnolds hjerteproblemer skyldes misbrug af AS.

'Pyt

Link to comment
Share on other sites

Tildeles rigtigt, men alligevl vil jeg rette noget. Ja, alle KAN få alvorlige bivirkninger, det ved man aldrig på forhånd om man får, medmindre ens krop er blevet testet i hoved og røv. Der hvor vi er uenige, er når du skriver at alle FÅR alvorligebivirkninger! Det er langt fra rigtigt!! (ja faktisk direkte usandt!!) Du kan ikke slynge egne påstande om sådan noget ud, når du på ingen måde kan bagge dine påstande om med noget konkret dokumentation!! Det er jo ligesom at sige at "du er en idiot", fuldstendig tom argumentation..........Så kan jeg jo tilsvarende sige at ALLE der drikker VIL få alvorlige bivirkninger og dø.........tilsvarende tom og fulstendig grundløs argumentation..........!
Jo, men det er jo blot ud fra det faktum at hvis man lejer med det endokrine system så får man bivirkninger på et eller andet tidspunkt. Det er ikke helt det samme som at sige at "du er en idiot".
ALLE der drikker VIL få alvorlige bivirkninger og dø.........

Ikke alle vil dø af det, men hvis alkoholforbruget er stort vil jeg våge den påstand at ingen vil kunne se sig fri for bivirkninger.

Link to comment
Share on other sites

Det er vel ikke utænkeligt at Arnolds hjerteproblemer skyldes misbrug af AS

Efter udsagn fra Arnold´s læge skulle det være en medfødt defekt. Men det er da rigtigt at det ikke er utænkeligt.

Og ja, mange er relativt. Men hvis det kun er 5, så modbeviser det stadigvæk Hessel´s påstand om at ALLE vil få alvorlige bivirkninger med tid.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

ALLE der drikker VIL få alvorlige bivirkninger og dø.........

Ikke alle vil dø af det, men hvis alkoholforbruget er stort vil jeg våge den påstand at ingen vil kunne se sig fri for bivirkninger.

For at ordkløve lidt, der er ingen, der har drukket og overlevet det. ;)

'Pyt

Link to comment
Share on other sites

Ikke alle vil dø af det, men hvis alkoholforbruget er stort vil jeg våge den påstand at ingen vil kunne se sig fri for bivirkninger

Ahh...endelig kom vi ind til sagens kerne! :) Det afhænger jo også netop af hvor modtagelig koppen er over for en udefra tilført gift (as, alkohol, stoffer, nikotin/tjære osv.), hvor farligt det enkelte stof er, og hvor meget der indtages!

Men as betyder det, hvilke stoffer bruges (der er jo forskel på farligheden), hvor meget bruges, og hvordan reagerer din krop på det! Alle disse variable faktorer har betydning til om en person får bivirkninger og i så fald hvor alvorlige!! Derfor kan man på INGEN måde genneralisere, ved at sige at ALLE personer får bivirkninger på længere sigt, da det afhænger af mindst 3 variable betingelser..........

Link to comment
Share on other sites

TJ og atomnissen:

Hvis i kan finde noget data om at professionelle bodybuildere i gennemsnit lever ligeså lang tid eller længere end den gennemsnitlige befolkning så er jeg overbevist om jeres påstande!

....og så er jeg fra nu af for doping og selvfølgelig for et dopingforum med vejledning. Det kunne være spændende...

Edited by Hessel
Link to comment
Share on other sites

Og ja, mange er relativt. Men hvis det kun er 5, så modbeviser det stadigvæk Hessel´s påstand om at ALLE vil få alvorlige bivirkninger med tid.

Helt enig, men det er jo svært at opveje for og imod når vi ingen statistiske tal har for brugere med og uden bivirkninger.

Der var en engelsk undersøgelse, der blev offentliggjort for et par år siden omkring risikoen ved ekstrem fysisk træning gennem længere tid. Det havde vist sig at elitesoldater havde større risiko for at få kræft end andre. Der var så faktorer, der ikke kunne udelukkes(kemiske påvirkninger fra udstyr, stress), men det er da tankevækkende at der er en mulighed for at en større dødelighed kan skyldes ekstrem træning hos de førnævnte BB.

Omkring Arnold kan lægens udtalelse måske skyldes beviselighedsfaktoren, og det at Arnold jo længe har påstået, at han ikke har taget AS.

'Pyt

Link to comment
Share on other sites

QUOTE (Thomas J @ 3. Jan 2003, 16:45)

Og ja, mange er relativt. Men hvis det kun er 5, så modbeviser det stadigvæk Hessel´s påstand om at ALLE vil få alvorlige bivirkninger med tid.

Helt enig, men det er jo svært at opveje for og imod når vi ingen statistiske tal har for brugere med og uden bivirkninger.

Bevisbyrden må helt klart ligge hos TJ og atomnissen. Og indtil andet er bevist kan vi andre jo kun holde fast i at ALLE vil få alvorlige bivirkninger med tiden. Mine betragtninger er ud fra det fysiologiske: Hvis man manipulere med det endokrine system sådan at kroppen hormonbalance bliver overgearet vil der opstå bivirkninger.

Link to comment
Share on other sites

....og så er jeg fra nu af for doping og selvfølgelig for et dopingforum med vejledning. Det kunne være spændende...

Hmm....det blev vi ikke mere enige af.......Jeg mener ikke at vi skal vejlede i brugen af doping herinde.......evt. at kategorisere forskellige stoffers farlighed kunne jeg måske godt se en ide i, sålænge det ikke blev udlagt som "bare du holder dig til de milde stoffer, sker der inete".........!!

Jeg går ind for at dopingforummet fortsat skal eksistere i dets nuværende form......

Link to comment
Share on other sites

Bevisbyrden må helt klart ligge hos TJ og atomnissen. Og indtil andet er bevist kan vi andre jo kun holde fast i at ALLE vil få alvorlige bivirkninger med tiden. Mine betragtninger er ud fra det fysiologiske: Hvis man manipulere med det endokrine system sådan at kroppen hormonbalance bliver overgearet vil der opstå bivirkninger.

Hmm.....ud fra din mangelfulde argumentation, kan vi da ligeså godt konkludere at bevisbyrden ligger hos dig!! Når du kan bevise at ALLE der har taget as (i alle former) får alvorlige bivirkninger af det, ja så bøjer jeg mig med det samme.....!! Indtil da, syntes jeg det er noget udokumenteret vrøvl, og en meget mangelfuld argumentation.....!!

Link to comment
Share on other sites

Og indtil andet er bevist kan vi andre jo kun holde fast i at ALLE vil få alvorlige bivirkninger med tiden

Sådan kan man da ikke argumentere. For det modsatte gør sig jo også gældende. Der er ingen beviser for at ALLE får alvorlige bivirkninger på sigt. Der er beviser for at der er en RISIKO. Det er IKKE det samme. Men det er vel i bund og grund også lige meget. For et hvert menneske med sine sanser i behold, er vel ikke villig til at løbe en risiko for at få alvorlige bivirkninger ved at lege med farlige medicinske præparater. Så er det vel ligemeget om det sker ved 10 ud af 100, eller ved 90 ud af 100.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

QUOTE  

Og indtil andet er bevist kan vi andre jo kun holde fast i at ALLE vil få alvorlige bivirkninger med tiden

Sådan kan man da ikke argumentere. For det modsatte gør sig jo også gældende. Der er ingen beviser for at ALLE får alvorlige bivirkninger på sigt. Der er beviser for at der er en RISIKO. Det er IKKE det samme. Men det er vel i bund og grund også lige meget. For et hvert menneske med sine sanser i behold, er vel ikke villig til at løbe en risiko for at få alvorlige bivirkninger ved at lege med farlige medicinske præparater. Så er det vel ligemeget om det sker ved 10 ud af 100, eller ved 90 ud af 100.

Thomas  

atomnissen Postet den 3. Jan 2003, 15:03

--------------------------------------------------------------------------------

QUOTE  

Bevisbyrden må helt klart ligge hos TJ og atomnissen. Og indtil andet er bevist kan vi andre jo kun holde fast i at ALLE vil få alvorlige bivirkninger med tiden. Mine betragtninger er ud fra det fysiologiske: Hvis man manipulere med det endokrine system sådan at kroppen hormonbalance bliver overgearet vil der opstå bivirkninger.  

Hmm.....ud fra din mangelfulde argumentation, kan vi da ligeså godt konkludere at bevisbyrden ligger hos dig!! Når du kan bevise at ALLE der har taget as (i alle former) får alvorlige bivirkninger af det, ja så bøjer jeg mig med det samme.....!! Indtil da, syntes jeg det er noget udokumenteret vrøvl, og en meget mangelfuld argumentation.....!!  

Det er nemlig her pointen er. Det vidste jeg nemlig i ville svare. Man kan hverken bevise at doping er skadeligt eller om det ikke er skadeligt. Hvorfor så have et dopingforum som prøver at bevise noget som er umuligt.

Det er det samme hver gang.

Link to comment
Share on other sites

Det er nemlig her pointen er. Det vidste jeg nemlig i ville svare. Man kan hverken bevise at doping er skadeligt eller om det ikke er skadeligt. Hvorfor så have et dopingforum som prøver at bevise noget som er umuligt.

Forummet har jo lige netop sin berettigelse, fordi man kan bevise at doping er potentielt farligt. Det er da grund nok til at forsøge at overbevise folk om at det er et farligt valg. Eller det synes du måske ikke ??

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Det er nemlig her pointen er. Det vidste jeg nemlig i ville svare. Man kan hverken bevise at doping er skadeligt eller om det ikke er skadeligt. Hvorfor så have et dopingforum som prøver at bevise noget som er umuligt.

Det er det samme hver gang.

Hvad snakker du om??? Lad os da så glemme vores 3 meninger, og kigge på pollèn istedet omkring dopingforummet`s fremtid!

3 andre deler din mening hassel

25 deler TJ og min

8 er ligeglade/har ikke taget stilling........

Ergo står du ret ene med din holdning, og jeg ser derfor ingen grund til at blive ved med at diskutere doping forummet`s fremtid......

Link to comment
Share on other sites

25 deler TJ og min
TJ svarede ligeglad så hvis vi skal ordkløve lidt så er TJ jo ikke på din side men på ligeglad siden. Og den heldige vinder er: atomnissen og Co!
Ergo står du ret ene med din holdning, og jeg ser derfor ingen grund til at blive ved med at diskutere doping forummet`s fremtid......

Man kan vel godt diskuttere dopingforummets fremtid selvom man er i undertal. :retard: Ellers ville der jo aldrig være nogen som helst debat og vi ville alle bare kunne sidde og give hinanden ret.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share