Burde MOL\


Hessel
 Share

  

86 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

  • Replies 117
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Tina ->

Derfor vejleder man dem ikke, men beder dem pænt om at gå et andet sted hen med deres spørgsmål. Og fordi det omtalte forum vejleder i doping, er det ikke ens betydning med dopingdebatten på MOL skal lukkes.

Hvorfor må man så ikke vejlede her på MOL? Det giver jo ingen mening at man ikke må vejlede, men godt må henvise til et sted hvor der vejledes. Slutresultatet er det samme nemlig at der er en som bliver vejledt eller måske villedt i hvordan man bl.a. indtager anabolske steroider. Med andre ord så er slutresultatet VEJLEDNING og det er jo egentlig sørgeligt. Det er en måde at omgås MOL's intentioner og reglsæt! Den anden metode man kan omgås MOL's reglsæt er via PM-beskeder. En stiller et spørgsmål om doping i dopingforummet og skras sendes der PM i stride strømme.

Spørgsmålet er: Er det, det MOL ønsker?

Edited by Hessel
Link to comment
Share on other sites

Ja afstemningen hare været der før, hvor en fanatisk modstander af doping lavede den og svarede ja en masse gange (så MZ måtte ændre afstemningsmulighederne på MOL)

Jeg har for en gang skyld svaret: "ved ikke". At dopingforummet ikke må vejlede er jo Morten Z's beslutning, (som de fleste nok er enige i), og er måske mest for MOL's image's skyld.

Med andre ord så er slutresultatet VEJLEDNING og det er jo egentlig sørgeligt.

I sig selv er denne sætning ret uMOL'sk ;) Og selv med doping er det vel ikke en endegyldig sandhed (er at fraråde i øvrigt ikke også er vejledning :unsure: )

Hvad folk skriver med PM, synes jeg ingen skal blande sig i (P'et står for personlig ;) ), folk kunne jo så bare maile istedet <_<

Men de fleste dopingdiskussioner er en gang mudderkastning på et ret lavt niveau mellem folk, som ikke vil forstå hinanden, så der er ret langt mellem guldkornene.

Så jeg ved ikke, hvad svaret er.

Link to comment
Share on other sites

Jeg mener ikke det skal lukkes.

Jeg er imod de fleste former for doping, men jeg kan ikke hidse mig op over koffeinpiller, næsespray eller ECA. Skal MOL have et forum om doping? Foreløbigt synes jeg ikke det har været noget problem. Det er de færreste MOL'ere der bruger AS og andet hardcore doping og det er vel egentlig ret sjældent at der postes om diverse hormoner i dopingforummet?

Om noget må det være et principielt spørgsmål om vi skal have dopingforummet eller ikke. Hvis det kan bruges til at få folk til at lade være med at bruge AS osv og samtidigt kan bruges til at føre konstruktive meningsudvekslinger, mener jeg at dets eksistens er berettiget.

Jeg tror ikke vi opnår noget ved at lukke forummet og vende det døve øre til. Godt nok foregår der ting, som mange af os ikke altid bryder os om, men det er noget man må tage med. Folks tolerencetærskler er også forskellige, så hvis ikke man kan holde ud at se på indlæggene i forummet, kan man jo lade være med at besøge det?

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes dopingdiskussionerne her på MOL er ved at være bundlatterlige. Jeg har samme holdning som flertallet. Doping er dumt. Doping er snyd. Og doping er potentielt farligt. Men jeg kan overhovedet ikke se hvad det skulle nytte at svine folk til fordi de har truffet, et i vores øjne uintelligent valg. Det lugter lidt af at man ønsker at feje problemerne ind under gulvtæppet. Man ønsker bodyhouse lukket. Brugerne fra bodyhouse er ikke velkommen på MOL. Hvad opnår man ved dette ?? INTET set i dopingbekæmpelsens øjne. Hvis man vitterligt er interesseret i at bekæmpe dopingproblemerne, så nytter det ikke noget at man lukker øjnene for problemerne. Hvordan man bedst kæmper kampen er der ikke nogen endegyldig løsning på. Mit bud er at man for det første forsøger at sprede budskabet om korrekt træning. Hvis folk valgte de rette træningsmetoder fra start af, så ville en masse potentielle AS misbrugere blive reddet allerede fra dag 1 af.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Det vil da ikke løse noget at lukke et forum, spørgsmålene ville bare dukke op i de andre fora i stedet. Jeg stemte NEJ, men kun fordi der ikke var "dette er en totalt ligegyldig poll, da det er Morten Z, der bestemmer hvilke fora der skal være".

'Pyt

Link to comment
Share on other sites

Jeg kan slet ikke se ideen i denne poll. Langt de fleste herinde, har jo den holdning at doping er ok, sålænge de ikke bliver presset til det på nogen måde, og sålænge det holdes uden for konkurrence. Faktisk tror jeg at du Hassel, er en af de største fortalere imod doping!

Personligt syntes jeg det ville være tragisk at lukke doping forummet, da vi jo rent faktisk har været med til at holde nogle fra at tage doping! Solstråle historier er der jo nogle stykker af, og vil du da mene at det er bedre bare at lukke øjnene?? Bare fordi doping måske ikke er synligt, eksisterer det jo stadig.......Og jeg mener at vejledning i korrekt træning er vejen frem, frem for at ignorere problemet omkring doping!

Link to comment
Share on other sites

Jeg stemte "ligelad"... jeg kunne ikke være mere enig med TJ når han siger:

Jeg synes dopingdiskussionerne her på MOL er ved at være bundlatterlige

af samme grund læser jeg kun dopingdebatten når jeg savner mine realityprogrammer. Der er ingen andre steder (hmm jo somme tider i pansers indlæg) hvor man kan se så mange "voksne" mennesker gå amok over noget. Til tider temmeligt underholdende, men saglighed og gode argumenter skal man lede længe efter.

Jeg kan faktisk ikke komme i tanke om hvad man kunne spørge om i dopingforummet, som ikke enten ville være i strid med reglerne, ville medføre den sædvanlige mudderkastningsdebat eller ville resultere i en henvisning til de andre fora for information om rigtig kost, træning mv.

Jeg synes dopingforummet er et ligegyldigt forum og værdien af det er minimal. Men jeg føler dog heller ikke at det gør nogen skade, idet der altid er nogen der råber "alarm" når spørgsmålene bliver for.... tjaeh, tør man sige "hjernedøde"?

Link to comment
Share on other sites

Personligt syntes jeg det ville være tragisk at lukke doping forummet, da vi jo rent faktisk har været med til at holde nogle fra at tage doping! Solstråle historier er der jo nogle stykker af, og vil du da mene at det er bedre bare at lukke øjnene?? Bare fordi doping måske ikke er synligt, eksisterer det jo stadig.......Og jeg mener at vejledning i korrekt træning er vejen frem, frem for at ignorere problemet omkring doping!

Det er nu mere dopingforummet i dets nuværende form. Hvis det er korrekt som du siger at "Langt de fleste herinde, har jo den holdning at doping er ok, sålænge de ikke bliver presset til det på nogen måde" hvorfor så ikke åbne op for et rigtigt dopingfora hvor man kan vejlede, fraråde, i brugen af doping. Jeg kan slet ikke se formålet i at have et dopingforum hvor holdninger kun kan diskutteres. Det vil altid blive engang uundgåelig mudderkastning. Enten bør man have et rigtigt dopingforum og hvad der tilhøre eller også burde man ikke have et. Jeg heller naturligvis til det sidste. ;)

Link to comment
Share on other sites

Hej Litopsi,

Jeg synes dopingforummet er et ligegyldigt forum og værdien af det er minimal. Men jeg føler dog heller ikke at det gør nogen skade, idet der altid er nogen der råber "alarm" når spørgsmålene bliver for.... tjaeh, tør man sige "hjernedøde"?

Alene af den grund burde det måske nok lukkes. Det er lidt en skamplet på MOL idet resten af forummet er det bedste jeg har set og som langt overgår andre fora.

Link to comment
Share on other sites

Hvad mener du med at det altid vil blive en omgang mudderkastning?? Såvidt jeg husker har vi aldrig haft mudderkastning på MoL`s doping forum (meget meget lidt ihvertfald)! Så jeg kan slet ikke se problemet???

Og nej, jeg mener ikke at dopingforummet skal gives frit, for der er sku LANGT fra at acceptere at andre tager noget, og så til at vejlede i brugen af doping! Jeg syntes ikke der skal ændres på dopingforummet, det fungerer aldeles udemærket i det`s nuværende form! Kan slet slet ikke se noget problem.....

Link to comment
Share on other sites

Men Hassel, hvorfor syntes du egntelig at det skal lukkes?? For du må da (som indædt modstander af AS) foretrække at folk får noget information omkring et konkret spg og den vejledning at holde sig fra det, frem for at vi ignorerer et problem og bare lader det udvikle sig??

Tror du et problem forsvinder, bare man lader være med at snakke om det??

Link to comment
Share on other sites

Men Hassel, hvorfor syntes du egntelig at det skal lukkes?? For du må da (som indædt modstander af AS) foretrække at folk får noget information omkring et konkret spg og den vejledning at holde sig fra det, frem for at vi ignorerer et problem og bare lader det udvikle sig??

Tror du et problem forsvinder, bare man lader være med at snakke om det??

Alle ved at der er alvorlige bivirkninger ved at tage anabolske steroider det behøver vi såmænd ikke noget dopingforum til at informere om. Spørg din læge, ring på dopinglinien, spørg Jørgen Storm, spørg dem som tager det. Problemet med doping forvinder ikke, men det bliver såmænd heller ikke værere. Derfor mener jeg nu stadig at det burde lukkes.

Link to comment
Share on other sites

atomnissen jeg vil gerne lige understrege at ALLE ved at doping er farligt. På samme måde ved ALLE at rygning er farligt. Folk ryger alligevel og på samme måde vil alle dem som lyster tage doping selvom de VED at doping er farligt gøre det alligevel! :(

Edited by Hessel
Link to comment
Share on other sites

Alle ved at der er alvorlige bivirkninger ved at tage anabolske steroider

Vil du ikke godt være venlig at sige alvorlige potentielle bivirkninger. Alle medicinske præparater har en bivirkningsprofil. Nogen bivirkningsprofiler er mere alvorlige end andre. Men en bivirkningsprofil er udelukkende en oversigt over hvad der kan ske. Ikke hvad der vil ske. Det er ikke alle som får de samme bivirkninger, og der er sågar nogen som slet ingen får. Menneskets fysiologi er overvejende ens fra individ til individ, men der er individuelle forskelle i tolerancetærsklen for forskellige præparater. Derfor vil alle reagere forskelligt.

Thomas

Edited by Thomas J
Link to comment
Share on other sites

Ja, doping er farligt, men der findes nu (ligesom med mange andre farlige ting) gradbøjninger af farligheden!!

Der findes fx. kure som er næsten uskadelige, og kure som er alvorligt livsfarlige!

Hvis bare vi kan få EN person til at ombestemme sig ang. doping misbrug (som det jo er sket et par gange), så føler jeg at doping forummet har bevidst sin berittigelse.......uanset din og jørgen storms holdning!

Men helt seriøst, syntes du ikke at det er bedre at diskutere doping på et sagligt plan og dermed "omvende" en person, frem for at vedkommende helt sikkert tager stoffet???

Og faktum er jo, at der er flere i doping forummet, som har ombestemt sig ang. deres planlagte doping kur!

Ser du ikke dette som en sucess??

ps. Og ALLE ved også at det er farligt at køre for hurtigt i bil, alligevel husker jeg at MANGE herinde indrømmede at de jævnligt kører for stærkt, og mange mente faktisk også at de havde meget erfaring i at håndtere deres bil, på trods af at de ikke havde haft kørekort ret længe. Det syntes jeg er mere forkasteligt, da det bringer andre folks liv i fare (se bare på nytårs nat, hvor 2 personer blev dræbt af bilister som kørte for hurtigt)........

Link to comment
Share on other sites

Vil du ikke godt være venlig at sige alvorlige potentielle bivirkninger
Jo selvfølgelig vil jeg det TJ! Jeg ved du elsker detaljer. ;)
Det er ikke alle som får de samme bivirkninger, og der er sågar nogen som slet ingen får.

Vil du dermed sige at ikke alle resikere nogen af de alvorlige bivirkninger forbundet med AS? heller ikke på lang sigt?

Men vi kan godt blive enige om at :

Alle ved at der er alvorlige potentielle bivirkninger ved at tage anabolske steroider

Link to comment
Share on other sites

Vil du dermed sige at ikke alle resikere nogen af de alvorlige bivirkninger forbundet med AS? heller ikke på lang sigt?

JA, det er nemlig ligepræcist hvad det vil sige!! :)

Ikke alle får bivirkninger, og kun i sjældne tilfælde/kraftigt forbrug af doping, kommer de helt alvorlige bivirkninger.........

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share