Burde MOL\


Hessel
 Share

  

86 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

  • Replies 117
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Takker for et mere nuanceret indlæg som ikke kan og må misforståes! :) Det kunne heller ikke passe at det skulle forstås sådan som det stod i dit indlæg da du blot brød ind i en diskussion med atomnissen og TJ hvor jeg påstod at: alle vil opleve bivirkninger ved brug af AS med tiden. Dit modsvar var som at det ikke passede og du sagde da også at et moderat brug af AS ikke var skadeligt. Men efter dit sidste indlæg kan jeg godt se hvad du mener.

Link to comment
Share on other sites

Hessel> MortenZ mener da stadig det samme, som han sagde! At AS i moderate doser ikke er skadeligt! Han frygter bare at ignoranter vil læse resultatet som "alt as er ikke farligt", og det var jo ikke det han mente! Plus han frygter en reaktion, når/hvis folk finder ud af at as ikke er så skadeligt, som mange mener........

Men han mener at as i moderate doser ikke er skadeligt, den konklusion er ikke til at tage fejl af.......men stadivæk, ville en artikkel omkring det være rar at have, man bør jo ikke censurere en sandhed, bare fordi man ikke er 100% enig, med resultatet..........

Link to comment
Share on other sites

Kære venner, der stod "farmakologiske doser"!

I virkelighedens verden - og med de resultater man ønsker sig - anvendes helt andre doser og mange stoffer samtidigt.

Der findes også forskning, der viser, at AS INGEN effekt har på muskelmasse eller styrke, - det var bl. a. derfor lægerne i årevis hårdnakket påstod, at AS IKKE virker.

Der gik simpelthen lang tid før man erkendte, hvilke totalt tåbelige kombinationer og doseringer, der bruges i virkelighedens verden , - disse "virker", - men har uden for enhver tvivl masser af bivirkninger, heraf en del ret så alvorlige.

Debatten præges også af en enestående mangel på præcison, - "moderat" - "længere tids for-brug" bla. bla.

Netop de alvorligste bivirkninger, hjerte/kar-sygdomme, kræft m.m. viser i reglen først deres hæslige ansigt med årtiers forsinkelse, - og jeg er overbevist om, at det IKKE er det, som "længere tids forbrug" dækker over i det materiale MZ refererer til!

Men hvorfor i det hele taget denne sygelige optagethed af at finde et enkelt eller to forsøg, der er så tilpas bekvemt skruet sammen, at det konkluderer som det refererede?

AS- eller anden potent kemi har INGEN plads i sunde og tænkende væseners kroppe, - det er som tidligere nævnt et sygeligt skråplan at bevæge sig ind på!

Hvis det, at man på det kraftigste udtrykker afsky for denne tåbelige fascination- og brug af disse idiotiske kemikalier, gør mig til "hellig", så kan en gammel ateist som undertegnende godt leve med den mærkat på ryggen, - selv uden steroider i moderate doser!

Det eneste der er brug for i "moderate" doser er FORNUFT, - ja selv et absolut minimum af denne udtalte mangelvare ville være velgørende!

Edited by JØRGEN STORM
Link to comment
Share on other sites

Det eneste der er brug for i "moderate" doser er FORNUFT, - ja selv et absolut minimum af denne udtalte mangelvare ville være velgørende!

Tak for et velformuleret indlæg uden unødvendigt nedladende kommentarer, men med et pift af personligt præg. ;)

'Pyt

Link to comment
Share on other sites

interresant tråd :) ..

alt i alt, kan det vel ikke komme bag på nogen, at langt det meste af _anything_, ikke er skadeligt i moderate mængder.. cyanid og stryknin inkluderet ;)

Helt enig BrainRoid... Jeg er ret sikker på at de "moderate mængder" der ifølge MZ´s udsagn ikke fører til alvorlige bivirkninger, heller ikke fører til den af nogen ønskede anabole effekt.

Iøvrigt er jeg enig med JS i at AS ikke er acceptabelt i sammenhænge hvor der er tale om præstationsfremmende effekter - det er underordnet om der er bivirkninger eller ej!!!

Link to comment
Share on other sites

Helt enig BrainRoid... Jeg er ret sikker på at de "moderate mængder" der ifølge MZ´s udsagn ikke fører til alvorlige bivirkninger, heller ikke fører til den af nogen ønskede anabole effekt.

Tror jeg absolut ikke er tilfældet!! Tror bare, at dette nye faktum, rokker for meget ved folks meninger, til at det vil være acceptabelt at offentliggøre..........For det strider jo imod hvad mange mener......

Link to comment
Share on other sites

Helt enig BrainRoid... Jeg er ret sikker på at de "moderate mængder" der ifølge MZ´s udsagn ikke fører til alvorlige bivirkninger, heller ikke fører til den af nogen ønskede anabole effekt.

Ja, efter Morten Z's uddybning har jeg også forstået det som de fleste andre herinde! Jeg må indrømme at min sunde fornuft var mangelfuld da jeg læste Morten Z første indlæg, men helt ærligt så kunne det godt misforståes sådan som det var skrevet og under de omstændigheder det var skrevet.

Efter de seneste indlæg våger jeg stadig at holde på postulatet om at alt doping har bivirkninger - det er blot et spørgsmål om tid. :)

Link to comment
Share on other sites

yep, hvilke doser af hvad og hvor lang tid der er tale om, må afvente publicering af enten Morten's artikel, eller anden skrivelse fra anden anerkendt autoritet på området..

Hvad rokker ved folks holdninger? når en anerkendt autoritet tilkendegiver holdninger/fakta der afviger fra det normale, det accepterede.

Der har været tusindvis af folk der har påstået at as i moderate doser ikke er mere skadeligt end fx. at ryge smøger.. det er først når en persona som Morten træder frem med et atypisk synspunkt at der er røre i ande dammen ...

Og desuden tror jeg ikke man skal undervurdere den situation som Morten Z sidder i .. hvad laver Morten til dagligt ? Jeg kan ikke forestille mig han sidder i en fast stilling, han læser vel cand eller phd medicin-et-eller-andet.. Morten har også en akademisk karriere efter studiet at bekymre sig om, alene herfor tror jeg ikke i skal regne med at se denne artikel publiceret her på MOL, not now, not ever .. og ganske forståeligt selvf.

B)

Link to comment
Share on other sites

Morten Z skrev:

AS har mange sørgelige livsskæbner på samvittigheden og jeg betragter især de psyko-sociale bivirkninger som katastrofale. Ikke bare for personen selv, men også for hans omgivelser.

Er der nogle, der ved hvad disse psyko-sociale bivirkninger indebærer? BrainRoid ;) Pump - er det noget I har prøvet? Jeg spørger, da dette er en side af det, som sjældent bliver pointeret ret godt, og jeg synes denne psykiske del er meget spændende! Jeg ved, at nogle bliver aggressive - :angry3:- er det det der tænkes på? Og er det kun ved indtagelse af alkohol samtidig, at de bliver det? Eller er det også når man er sammen med familie og venner etc. uden man drikker?

Hvad er der ellers af psyko-sociale bivirkninger? Nogle der ved det? :smashtard:

Link to comment
Share on other sites

Er der nogle, der ved hvad disse psyko-sociale bivirkninger indebærer? BrainRoid Pump - er det noget I har prøvet? Jeg spørger, da dette er en side af det, som sjældent bliver pointeret ret godt, og jeg synes denne psykiske del er meget spændende! Jeg ved, at nogle bliver aggressive - - er det det der tænkes på? Og er det kun ved indtagelse af alkohol samtidig, at de bliver det? Eller er det også når man er sammen med familie og venner etc. uden man drikker?

Vi er alle forskellige, og det afhænger stoffet ..

Det der rammer den profil du beskriver bedst, er testosteron i sin rene form. Ja der er øget aggression blandt andre ting. Der er ikke et spørgsmål om Dr.Jekyll & Mr.Hyde, forestil dig at alle mennesker er udstyret med et temperement som passer ned i en skala fra 1-10 .. er du normalt udstyret med et temperement 5, opgraderes du til en 6'er hvis du er på testosteron (og er du en 10'er er du nu opgraderet til psykopat..) .

Simplificeret? ja, og dosering mv. spiller også en rolle.

Er du klar over denne 'bivirkning' er det om at tage sig selv i nakken når temperementet stiger og spørge sig selv "er dette noget du _normalt_ ville flippe over ?" .. men som sagt, du bliver ikke fra den ene dag til den anden et frådende monster... og der findes massere af steroider som, taget for sig selv, har den stik modsatte effekt.

Edited by BrainRoid
Link to comment
Share on other sites

atom> Var det ikk en ret grov forsimpling og fordomsfuld udtalelse? At alle bliver aggressive af at indtage alkohol. Jeg vil give dig ret i at en del personer kan blive aggressive, men jeg kender altså også mange incl. mig selv, der IKKE bliver.

Det kan måske have noget at gøre med Brains temperament skala. De folk der bliver aggressive når de drikker, ligger højst sansynligt i den højere ende af skalaen fra starten af.

Link to comment
Share on other sites

Der har været tusindvis af folk der har påstået at as i moderate doser ikke er mere skadeligt end fx. at ryge smøger.. det er først når en persona som Morten træder frem med et atypisk synspunkt at der er røre i ande dammen ...

Og desuden tror jeg ikke man skal undervurdere den situation som Morten Z sidder i .. hvad laver Morten til dagligt ? Jeg kan ikke forestille mig han sidder i en fast stilling, han læser vel cand eller phd medicin-et-eller-andet.. Morten har også en akademisk karriere efter studiet at bekymre sig om, alene herfor tror jeg ikke i skal regne med at se denne artikel publiceret her på MOL, not now, not ever .. og ganske forståeligt selvf.

B)

Hvad laver Morten Z: (taget fra forsiden af motiononline)

Morten Zacho, cand. scient. Idræt.

Arbejder pt. på et Ph.D. projekt med titlen: Regulation of MHC-expression in human skeletal muscle. Projektet gennemføres på Center for Muskelforskning på Rigshospitalet samt på Institut for Idræt på Københavns Universitet.

Har arbejdet med følgende forskningsprojekter:

Genernes betydning for præstationsevne, Genernes betydning for trænérbarhed (styrketræning), Muskelstyrke hos ældre; effekter af aerob træning, styrketræning og væksthormonbehandling, Tab af muskelmasse efter ophold i højden, Træning og immunrespons, Styrketræning og sparkehastighed.

Har undervist indenfor områderne anatomi, fysiologi og idrætsteori følgende steder:

Københavns universitet (bifag og hovedfag), Hærens Officersskole, Forsvarets Gymnastikskole, Idrættens Trænerakademi (Odense Universitet og Team Danmark), Danmarks Idrætsforbund.

Har bl.a. fungeret som elitekonsulent for det Danske Taekwondolandshold.

Link to comment
Share on other sites

Jo, jeg formulerede mig nok forkert! Men det var ment som (hvor kryptisk det end har stået) som kontrast til at der vist blev skrevet at as gør en person agressiv. As KAN gøre dig agressiv, præcis ligesom alkohol kan gøre! Jeg ved selvfølgelig godt at det langt fra er alle som bliver agressive af alkohol, men det er jo hellerik alle som bliver agressive af as..........

ps. Jeg bliver også træt, når jeg drikker.........

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share