Burde MOL\


Hessel
 Share

  

86 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Omkring Arnold kan lægens udtalelse måske skyldes beviselighedsfaktoren, og det at Arnold jo længe har påstået, at han ikke har taget AS.
Arnold stod allerede frem i 70'erne og sagde at han brugte AS, under en læges tilsyn, og at han slet ikke mente de var så farlige.
Bevisbyrden må helt klart ligge hos TJ og atomnissen. Og indtil andet er bevist kan vi andre jo kun holde fast i at ALLE vil få alvorlige bivirkninger med tiden. Mine betragtninger er ud fra det fysiologiske: Hvis man manipulere med det endokrine system sådan at kroppen hormonbalance bliver overgearet vil der opstå bivirkninger.

Faktum: Du har INTET at have den påstand i! I forhold til hvor mange der har benyttet AS, er det forsvindende få, hvis dødsfald kan tilskrives brugen af AS. Især er det nærmest umuligt at postulere at AS er skyld i et dødsfald, hvis en person er oppe i alderen. Der er simpelthen for mange ubekendte faktorer involverede. Som TJ og Atomnissen skriver, så afhænger forekomsten af bivirkninger af dosen, stoffet og den tid det bruges. Det forholder sig på samme måde med ALLE medicinske præparater. Intet nyt her. Det der er kontroversielt, er vist din påstand om at AS er så farligt. Bortset fra station 2 og Antidoping Danmark er der vist ikke ret mange der så rabiat påstår at AS er livsfarligt.

Da vi ikke har ret mange tilfælde af påviselige AS-relaterede dødsfald, ja langtfra mængden af dødsfald relateret til brugen af andre stoffer som alkohol og cigaretter enddog usund mad, må bevisbyrden være på din side Hessel.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 117
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Forummet har jo lige netop sin berettigelse, fordi man kan bevise at doping er potentielt farligt. Det er da grund nok til at forsøge at overbevise folk om at det er et farligt valg. Eller det synes du måske ikke ??

Nej det synes jeg faktisk ikke. Alt er jo potentielt farligt - rygning, alkohol, fed mad, motion ja selv vand er i store mængder potentielt farligt. Der er så meget der er potentielt farligt. Desuden: hvordan kan du bevise at noget er potentielt farligt - altså bevise det i forhold til at så meget andet er potentielt farligt. Det er som du vidst selv har sagt: folks eget valg. Jeg kan da egentlig være ligeglad. Desuden behøver man heller ikke at bevise at doping er potentielt farligt - det ved alle da.

Link to comment
Share on other sites

Men lad os da straks slå fast, at professionelle BBère, nok ikke har det så godt invendigt! Men de har jo også i de fleste tilfælde tage VIRKELIG store mængder AS! Så hvis det er dem Hassel bruger som udgangspunkt for hans holdning omkring doping, forstår jeg den godt.........

Hassel> vægttab er også potientielt farligt. Ganske vist er LANGT de fleste der taber sig ikke i risikogruppen, men der er nogle som taber sig så meget at det bliver farligt. Er denne potientielle risiko så også nok til at vi skal likke "vægttabs" forummet??

Link to comment
Share on other sites

Dopingforummet har sin berettigelse i retning af at diskutere problematikken nuanceret. Det eksisterer IKKE som et redskab til at komme dopingmisbruget til livs. Man bør indgå i diskussioner med et udgangspunkt, der lyder, at såfremt man bliver mødt med overbevisende argumenter, så vil man også ændre sin mening. Hvordan skal man ellers blive klogere?

Så længe det bliver mellem os kan jeg godt afsløre, at jeg ret overbevisende kan føre videnskabelig dokumentation for at moderat indtagelse af AS ikke er skadeligt. Skrev en artikel om det for noget tid siden, men valgte ikke at sætte den på, da emnet er tabu.

Link to comment
Share on other sites

Men lad os da straks slå fast, at professionelle BBère, nok ikke har det så godt invendigt! Men de har jo også i de fleste tilfælde tage VIRKELIG store mængder AS! Så hvis det er dem Hassel bruger som udgangspunkt for hans holdning omkring doping, forstår jeg den godt.........
Jo, det er selvfølgelig det som er mit udgangspunkt. Hvis man tager dem som udgangspunkt og så at sige går ned i forbruget vil der jo stadig være bivirkninger dog ikke så store, men de vil stadig være der.
Hassel> vægttab er også potientielt farligt. Ganske vist er LANGT de fleste der taber sig ikke i risikogruppen, men der er nogle som taber sig så meget at det bliver farligt. Er denne potientielle risiko så også nok til at vi skal likke "vægttabs" forummet??

Nemlig alt er ifølge TJ potentielt farligt. TJ mener at doping kun er "potentielt" farligt. Hvis man tager det til sig så er doping vil ikke farligere end så meget andet idet ALT er potentielt farligt og så er dopingdiskussionen tabt på forhånd.

Link to comment
Share on other sites

Morten Z

Så længe det bliver mellem os kan jeg godt afsløre, at jeg ret overbevisende kan føre videnskabelig dokumentation for at moderat indtagelse af AS ikke er skadeligt. Skrev en artikel om for noget tid siden, men valgte ikke at sætte den på, da emnet er tabu.
Hvorfor må vi så ikke vejlede i brugen af doping? Det er jo ikke skadeligt i moderate mængder.
Hvordan skal man ellers blive klogere?

1. Man ringer til dopinglinien

2. Taget ind på antidoping.dk

3. Eller spørger sin praktiserende læge

Når du nu har set den her diskussion så vil jeg lige spørge dig om det er acceptablet at henvise til et sted hvor vejledning foregår f.eks. bodyhouse.dk? Det er nemlig set før i dopingforummet uden at der er skredet ind.

Link to comment
Share on other sites

Men de fleste dopingdiskussioner er en gang mudderkastning på et ret lavt niveau mellem folk, som ikke vil forstå hinanden, så der er ret langt mellem guldkornene.

Og det er måske netop problemet.

Når det nu er en gang mudderkastning, er det jo fordi vi, der har skrevet i den har gjort det sådan ! :teachingfinger:

Jeg har også stemt nej, fordi jeg mener, at vi alle har et ansvar som vi ikke skal tørre af på andre.

Vi er også selv ansvarlige for hvad vi gør, og hvad vi svarer, eller om vi svarer på et spørgsmål.

Vi har også selv et ansvar over for loven.

Så derfor mener jeg at dette forum er OK i den ånd som det er oprettet i.

:) Henning

Link to comment
Share on other sites

Hassel>

LANGT de fleste praktiserende læger, ved ikke noget særligt om doping, så der er det eneste svar du vil kunne få, at det er farligt og hold dig fra det! Dette er dog ikke noget som en potientiel bruger kan bruge til noget! Der vil den samme besked, fra en person som har god indsigt i AS, virke LANGT bedre, og det er netop det vi kan bruge doping forummet til........

Link to comment
Share on other sites

1. Man ringer til dopinglinien

2. Taget ind på antidoping.dk

3. Eller spørger sin praktiserende læge

Antidoping.dk er totalt fanatiske modstandere af AS og det eneste de kan bidrage med er skræmmekampagner, jævnfør deres nye "reklamefilm".

Mht praktiserende læger, så er det nok de færreste der er grundigt inde i hvad de forskellige stoffer er og hvilke virkninger/bivirkninger de har osv.

Dopinglinien må desværre nok være det bedste bud. Jeg tvivler dog på at de giver "how-to" information til folk der har besluttet sig til at bruge AS, men måske tager jeg fejl?

Link to comment
Share on other sites

Hassel>

LANGT de fleste praktiserende læger, ved ikke noget særligt om doping, så der er det eneste svar du vil kunne få, at det er farligt og hold dig fra det! Dette er dog ikke noget som en potientiel bruger kan bruge til noget! Der vil den samme besked, fra en person som har god indsigt i AS, virke LANGT bedre, og det er netop det vi kan bruge doping forummet til........

Jammen det kan vi godt være enige om. På samme måde ved langt de færeste praktiserende læger noget om sportsskader og fortæller blot en at man skal holde benet i ro. Derfor gør man selvfølgelig det at man skifter til en læge som har forstand på de ting man ønsker lægen skal have forstand på. Jeg er dog sikker på at hvis man ringer i forvejen og beder sin praktiserende læge sætte sig ind i tingene så gør han det. Ellers er der jo heldigvis dopinglinien man kan ringe til. Det er proffessionel vejledning. Nogen som har prøvet at ringe?

Link to comment
Share on other sites

Antidoping.dk er totalt fanatiske modstandere af AS og det eneste de kan bidrage med er skræmmekampagner, jævnfør deres nye "reklamefilm".

Det er faktisk forkert. F.eks. har jeg set dem svare på hvor lang tid et specifikt stof kan spores i kroppen. Jeg er også rimelig sikker på at de giver dig en ojektiv beskrivelse af de potentielle bivirkninger som er forbundet med ass og lign.

Link to comment
Share on other sites

Vil du så have at jeg skifter læge hver gang, jeg skal bruge en speciel viden??

En for ondt i knæet, en ny når jeg bare er syg, en ny når jeg vil vide noget om alkohol, en ny når jeg vil lære om kønssygdomme og en ny når je gvil vide noget om AS???

Ja, hvis din læge ikke er villig til at sætte sig ind i de probleme eller at han ikke har kendskab til det du vil have han skal have kendskab til, så skift læge. Det har jeg da gjorde adskillelige gange. Nu har jeg heldigvis fået en ordentlig læge! :)

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor må vi så ikke vejlede i brugen af doping? Det er jo ikke skadeligt i moderate mængder.

Fordi, at som jeg tolker lovgivningen er det ulovligt at vejlede i anvendelse af AS. Helt principielt har jeg ikke noget imod at folk foretager sig farlige/skadelige ting, hvis blot de er reelt oplyst om ricisi.

... om det er acceptablet at henvise til et sted hvor vejledning foregår ...

For mig falder den del ind under bagatelgrænsen. Det vil virke hysterisk på mig, hvis jeg skulle til at forbyde folk at henvise til pro-AS sites.

Link to comment
Share on other sites

Hessel> nu har Morten Z sagt at han videnskabeligt kan påvise at anabolske steroider i moderate doser IKKE er farligt. Holder du stadigvæk på at det ALTID er farligt at tage doping, og at ALLE vil få alvorlige bivirkninger på et eller andet tidspunkt ??

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Holder du stadigvæk på at det ALTID er farligt at tage doping, og at ALLE vil få alvorlige bivirkninger på et eller andet tidspunkt ??

Når kompetente folk som MOL's redaktør Morten Z og prominente MOLboere som TJ m.fl. udfolder sig må jeg give mig. Det har faktisk rokket ved min holdning til doping. Selvom jeg aldrig kunne finde på selv at tage doping vil jeg fremover være for doping i dopingforummet. Det er jo kun potentielt farligt - ligesom så meget andet- og som Morten Z selv udtaler så er doping ikke farligt i moderate mængder.

Link to comment
Share on other sites

Mener ikke dopingforumet skal nedlægges, sålænge folk kan finde finde ud af at følge reglerne (og loven ;) ).

Dem der ikke kan dette, skal alt efter karakteren af regelbrudet, mærke:

1. En advarsel om at næste gang bliver medlemmet slettet.

2. Medlemmet bliver slettet

3. Medlemmet bliver meldt til politiet.

Men alle andre der kan finde ud af følge reglerne skal da have lov til at have et dopingforum at skrive i.

Link to comment
Share on other sites

3. Medlemmet bliver meldt til politiet.

Jarvig det er fuldt lovligt at vejlede i brugen af doping. Ellers ville bodyhouse.dk jo være nedlagt for lang tid siden. Hvorfor også forbyde noget ved lov som ikke er farligt i moderate mængder? Skulle vi så forbyde hjemmesider med rygning, alkohol, fed mad osv.?

Edited by Hessel
Link to comment
Share on other sites

Hessel ->

Distribution af doping er ulovligt (så vidt jeg ved :unsure: ) => meldes til politiet.

Men som sagt: Det afhænger af karakteren af regelbrudet. Langt det meste ville kunne ordnes med udelukkelse af medlemmet. :huh:

Edited by jarvig13
Link to comment
Share on other sites

Hessel, der findes vel også en gylden middelvej mellem af være næsten fanatisk imod dopingforummet og så gå ind for doping!!

Der er mange(ligesom mig) der er imod doping, fortæller folk stille og rolig at de er imod det - og så er det dét!! Istedet for at råbe op om det 137 gange hver gang man ser et indlæg vedr. AS..

Jeg kan (tildels) godt følge din meget stejle holdning til doping.. Kan bare ikke lige følge din trang til sådan at pådutte andre din mening så at sige...

Så længe du har overbevist dem om din orientering i sagen, er der vel nærmest ikke mere du kan gøre - udover måske at give dem en hjælpende hånd i den rigtige retning...?

Edited by Francis
Link to comment
Share on other sites

Francis ->

Der er mange(ligesom mig) der er imod doping,

Jammen jeg har skiftet mening. Det var slet ikke sarkastisk på nogen måde. Hvis Morten Z mener at doping ikke er skadeligt i moderate mængder så kan jeg slet ikke se nogen grund til at være imod. Desuden er det aldrig bevist at doping er farligt! Fra nu af er jeg FOR doping blot det ikke er i konkurrencesammenhæng.

Link to comment
Share on other sites

Voldsom drejning! Går du direkte ind for doping nu???

Jeg har ellers hældt fra at være 100% for, til lidt mere skeptisme........ikke helt nok til at udelukke en ny kur engang, men helt sikkert nok til ikke at røre kraftige sager.....!!

Og jeg ser ikke doping som en løsning, men måske mere som en sidste mulighed, for de dovne..........Det er ikke noget jeg direkte ville anbefale folk, men hvis en ven fx. var fast besluttet på at tage noget, ville jeg da gerne dele min erfaring, og måske styrre ham fri af de største fejl....men direkte at sige at jeg er FOR doping, er nok også lige at gå lidt vidt........

Link to comment
Share on other sites

Tror nu heller ikke at det skal tolkes som om at det er 100% ufarligt med doping i moderate mængder.. blot at det nok ikke er NÆR så farligt som mange (måske pga manglende indsigt?) prøver at køre det op til at være...

Min umiddelbare fortolkning i hvert tilfælde..

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share