Spock 2010


Spock
 Share

Recommended Posts

Lørdag d. 12. juni 2010

KVIK Tri Træningsweekend

Duathlon (løb/cykling/løb/cykling/løb)

- testede lysken men kunne slet ikke løbe - lort.

Orienteringsløb (mest for sjov), kunne naturligvis ikke løbe.

Havsvømningen måtte droppes, da det blæste alt for meget :blush:

Søndag d. 13. juni 2010

KVIK Tri Træningsweekend

Efter morgenmaden, 120 km landevej mod Kbh i høj fart.

Gode råd er dyre, vi er nu 8 uger fra Challenge og jeg kan overhovedet ikke løbe. Hvis jeg skulle prøve, ville jeg holde 3 km. Så jeg er i tvivl om hvad jeg gør, men håber på mirakler.

Idag holder jeg fri - bortset fra svømningen - samme imorgen - og derefter begynder jeg at arbejde frem mod Challenge.

Planen må være at gennemføre svømningen og cyklingen på ok vis, og så evt udgå på løbet - eller gennemføre i gå-tempo. Det er vist det bedste jeg kan håbe på lige nu.

Link to comment
Share on other sites

Mandag d. 14. juni 2010

Svømning med KVIK

Tirsdag d. 15. juni 2010

Undersøgelse af lysken på Privathospital Danmark i Gentofte.

Var inde hos en ortopæd der undersøgte mig på kryds og tværs.

Han indstillede mig til scanning (i første omgang ultralyd) men var overbevist om at det ikke var inflammation af slimsæk, men derimod en seneoverrivning (hel eller delvis) oppe ved hoftebøjeren.

Great.

Scanningen er desværre først om 1-2 uger (troede det var idag) så nu ved jeg ikke hvad jeg skal gøre.

Edited by Spock
Link to comment
Share on other sites

Undersøgelse af lysken på Privathospital Danmark i Gentofte.

Var inde hos en ortopæd der undersøgte mig på kryds og tværs.

Han indstillede mig til scanning (i første omgang ultralyd) men var overbevist om at det ikke var inflammation af slimsæk, men derimod en seneoverrivning (hel eller delvis) oppe ved hoftebøjeren.

Great.

Scanningen er desværre først om 1-2 uger (troede det var idag) så nu ved jeg ikke hvad jeg skal gøre.

Holy crap :cry: Sagde han noget om din træning og hvad du skal gøre?

Link to comment
Share on other sites

Holy crap :cry: Sagde han noget om din træning og hvad du skal gøre?

Han var meget fair - var vant til sportsfolk. Han sagde at efter scanningen ville han godt give mig et overslag over risici ved at give mig en binyrebark-injektion og så gennemføre marathonen med den.

Men han ville først se scanningen før han ville give mig procenter på hvor stor risikoen var for permanent skade :laugh: Flink fyr, han kunne godt mærke på mig hvor vigtigt det var, tror jeg.

Men seriøst så tror jeg det klogeste er at bakke ud og blive klar, og så istedet finde et senere løb. Men det afgør jeg ved scanningen.

Jeg har kig på tilsvarende løb i Barcelona i slutningen af oktober - det kunne være fedt, men det kræver jo at lysken kommer i orden ret hurtigt uanset hvad, så jeg har tid til at træne op.

Hvad er der endnu værre er at jeg (pga challenge deltagelse) har takket nej til super tur til Las Vegas, bo på Caecar's Palace, chicks, drinks og fest og action-events (heli-ture, rally i ørkenen osv osv) hver eneste dag (HP arrangement).... her i juli måned.. arggghhhhhhh

Link to comment
Share on other sites

Hvad er der endnu værre er at jeg (pga challenge deltagelse) har takket nej til super tur til Las Vegas, bo på Caecar's Palace, chicks, drinks og fest og action-events (heli-ture, rally i ørkenen osv osv) hver eneste dag (HP arrangement).... her i juli måned.. arggghhhhhhh

Lars sådanne noget må du ikke fortælle om, da det gør man bliver vildt misundelse på dine venner... Nej jeg må bare skynde mig med at for en uddannelse og fedt arbejde, så jeg har råd til sådanne turer.

Det surt show at høre om dine lyske problemer, når der er ikke så meget at gøre ved det, en at holde noget velfortjent fri.

Edited by pentatlet
Link to comment
Share on other sites

Men seriøst så tror jeg det klogeste er at bakke ud og blive klar, og så istedet finde et senere løb. Men det afgør jeg ved scanningen.

Jeg har kig på tilsvarende løb i Barcelona i slutningen af oktober - det kunne være fedt, men det kræver jo at lysken kommer i orden ret hurtigt uanset hvad, så jeg har tid til at træne op.

Det lyder ikke helt positivt synes jeg. Hvis det er så slemt som det lyder, tror jeg heller ikke du bliver klar til oktober. Det er kun 2 måneder senere (right?).

Og hvad er chancen for at du kan give det den nødvendige ro? Du har jo krudt i røven :tongue:

Hvad er der endnu værre er at jeg (pga challenge deltagelse) har takket nej til super tur til Las Vegas, bo på Caecar's Palace, chicks, drinks og fest og action-events (heli-ture, rally i ørkenen osv osv) hver eneste dag (HP arrangement).... her i juli måned.. arggghhhhhhh

Oh sweet lord det lyder nice! :w00t:

Link to comment
Share on other sites

Guest Cykologen

Hvis jeg var dig – og det er jeg ikke – men hvis jeg var dig, ville jeg trække stikket fuldstændig ud på de der Copenhagen Challenge planer, ændre prioriteter over imod at få din fulde mobilitet igen og så i øvrigt kaste alt ind på at indkassere eventuel goodwill og komme med til Vegas på et afbud.

Copenhagen Challenge lyder helt urealistisk (og det samme gør andre triatlon planer i indeværende år). Din mobilitet og skadesfrihed er suverænt det vigtigste på lang sigt. Og turen til Vegas ville være den perfekte, mentale afledningsmanøvre i forbindelse med en kraftig sporændring.

Det var bare det, jeg ville sige …

Edited by Cykologen
Link to comment
Share on other sites

Lars sådanne noget må du ikke fortælle om, da det gør man bliver vildt misundelse på dine venner... Nej jeg må bare skynde mig med at for en uddannelse og fedt arbejde, så jeg har råd til sådanne turer.

Beklager mange gange, men bare rolig, det er ikke noget der sker hver dag- højst een gang årligt :blush:

Og turen til Vegas ville være den perfekte, mentale afledningsmanøvre i forbindelse med en kraftig sporændring.

Du har helt ret, og det ville da også have været fedt - problemet er at jeg allerede har givet pladsen til en anden, så så Vegas bliver uden mig :nonono:

Jeg har tænkt på at Barcelona (29. oktober) ligger for tæt på, men det er heller ikke noget jeg har afgjort endnu. Først præcis diagnose, så præcis vurdering, og så må jeg tage stilling. Det er super ærgerligt men livet går trods alt videre (håber jeg da).

Men lad os nu se, foreløbig fortsætter jeg forberedelserne uden at skele til skaden, og så må vi se på det når scanningen kommer. Han kan jo tage fejl, den gode doktormand. Det gør han måske. Who knows. Måske er jeg frisk imorgen :)

Link to comment
Share on other sites

Æv. Det er godt nok noget møg. :unhappy:

Men hvis du bliver nødt til at skippe din træning til CC og Vegas er gået fløjten har du jo lige pludselig masser af tid til at tage ferie og rejse til Thailand, New York eller lave noget andet fedt. Er selv ekspert i at kaste om mig med penge og luksus når ting er synd for mig. Og det hjælper :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Guest Cykologen
Er selv ekspert i at kaste om mig med penge og luksus når ting er synd for mig. Og det hjælper …

Yes! En god og gennemprøvet metode. Den virker hver gang :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Har også "fejret" min skade ved at købe en drikkedunk til styret :blush:

Onsdag d. 16. juni 2010

- 30 minutter ellipsetræner

- 1 time spinning øvet v. ego

- Svømning i KVIK

Torsdag d. 17. juni 2010

- 1 time ellipsetræner

- 1½ time full body styrketræning

Ville have svømmet ved Islands Brygge, men da jeg tog dragten på og lynede op, hoppede lynlåsen faneme ud!! Katastrofe!

Ingen svømning, og heller ikke nogen svømning her til morgen som det ellers var planlagt.

Nu er gode råd dyre.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Ups, har ikke fået logget her i noget tid.

Ingen skadesændring, samme problemer. Jeg er stadig i vildrede omkring hvad jeg gør - og udskyder beslutningen dag for dag :tongue:

Kort recap på træningen:

Fredag d. 18. juni 2010

- 2 timer landevejscykling i roligt tempo

- Skulle svømme, men argggh - da jeg skulle tage dragten på, gik lynlåsen itu.

Tog 4-5 dage at få den fikset, så ingen svøm i en uges tid.. suk.

- 1 time ellipsetræner

Lørdag d. 19. juni 2010

- 1 time spinning elite

- 1 time spinning øvet

- 1 time spinning basis

Søndag d. 20. juni 2010

- 3 timer landevej

Mandag d. 21. juni 2010

- 1 time spinning

- 1 time ellipsetræner

Tirsdag d. 22. juni 2010

- Styrketræning

- 1 time landevej

Onsdag d. 23. juni 2010

- 1 time spinning øvet v. ego

- 1 time crosstrainer

Torsdag d. 24. juni 2010

- 2 timer på home trainer

Fredag d. 25. juni 2010

- 2 timer home trainer

Lørdag d. 26. juni 2010

- 1 time spinning Elite v. ego

-1 time spinning Øvet v. ego

- 1 time spinning Basis v. ego

- 1 time crosstrainer

Søndag d. 27. juni 2010

- Viking Svøm i Roskilde, 2,5 km

- Var med for at prøve massestart, og gik helt galt i starten.

Fik hevet brillerne af :laugh: , sparket og slået, og efter hvad der forekom 243 timers kæmpen for livet, kom jeg endelig til at kunne svømme frit. Tiden blev derefter, 56 mins :crazy: men var også irrellevant, da det var massestarten jeg skulle prøve for første gang.

- 60 km landevej

Mandag d. 28. juni 2010

Hviledag

Problemer med højre knæ, så hviledagen faldt på et tørt sted.

Link to comment
Share on other sites

Godt at hører du ikke er død, og at du i det mindste får cyklet og crosstrænet en del! Du har endnu ikke fået lægernes dom for hvad du skal stille op med CCH? På trods af slag og spark gik svømningen ellers godt nok mht. lysken? Kan du begynde og svømme igen?

Forsat god træning :superman:

Link to comment
Share on other sites

Godt at hører du ikke er død, og at du i det mindste får cyklet og crosstrænet en del! Du har endnu ikke fået lægernes dom for hvad du skal stille op med CCH? På trods af slag og spark gik svømningen ellers godt nok mht. lysken? Kan du begynde og svømme igen?

Forsat god træning :superman:

Hey Gregers, tak tak - jeg er skam ikke død og træner videre.

Lysken havde ikke godt af svømningen - men faktisk var det lænden det var hårdest for, synes jeg. Det må være noget med at dragten løfter benene op så man får et unormalt svaj... hvad ved jeg.

Jo lægen mente det var udelukket at løbe, men det er jo ikke ham der skal løbe.. jeg ved sgu ikke rigtigt hvad jeg skal gøre lige nu. Jeg vælger foreløbigt at lukke øjnene, stikke hovedet i busken og træne lidt.. :tongue:

Dragten er lavet, der er røget en "tand" af lynlåsen men den kan godt lukkes som den er lige nu. Så jeg vil prøve at svømme en del, og cykle lidt også - det er jo fedt! Var på Bryggen imorges for at svømme - gik ikke godt rent svømmemæssigt, men det var super fedt at svømme på vej til jobbet.. og vejret var jo fantastisk.. så det kan jeg godt finde på at gøre 4-5 gange ugenligt de næste 4-5 ugers tid.

Bottom line: jeg vil ikke tage valget nu, og måske vil læge give mig en blokade når vi nærmer os CC.. og så må vi se.. men det kan også være jeg er fornuftig og bakker ud, det kan jeg ikke overskue at afgøre lige nu...

Link to comment
Share on other sites

- og så til dagens træning der blev det rene skidt....

Tirsdag d. 29. juni 2010

Morgen:

Program: Svømning

Sindssygt flot vejr, så jeg driblede ned på Bryggen inden jobbet. Fik svømmet 1500 meter inden jeg skulle på job.

Eftermiddag/Aften:

Program: Cykling / Styrke - or something.

Havde planlagt en laaaaang cykeltur da jeg skulle prøve min nye TT hjelm. Vejret var perfekt, jeg pakkede og gjorde cyklen klar - 2 slanger, og tog afsted. Nåede at køre 10 km før jeg punkterede. :nonono: .. satans. Baghjulet naturligvis.

Af med hjulet, frem med grejer. Kiggede dækket efter - intet at se, ingen småsten. Skiftede slange, fik pumpet luft igen (hårdt), og satte igang. 5 km senere. Ny punktering. Baghjul. Arggh... af cyklen igen, skiftede slange igen, og rullede hjem - gad simpelthen ikke mere.

Jeg tror slangerne eksploderede pga det varme vejr - jeg pumpede dem nok for hårdt, og det tror jeg er dagens lektie... når det er så bagende varmt som det var idag, skal slangen ikke pumpes 100% hårdt op. Da jeg tilmed bruger co2-pumpe, er luften iskold, og når den varmes op af solen, udvides den jo... dumme mig.

Kom hjem, rullede lidt frem og tilbage foran huset, og tog så i Fields for at styrketræne istedet, det var meget længe siden, så tænkte at nu skulle det have en chance, da jeg ikke gad cykle mere.

Styrketræning i Fields:

- Bænkpres

- Military Pres

- Eksplosiv Squat

- DB Lateral Raise

- BB Row

- Maskine Row

- Pat Flyes

- DB Biceps curl

- Triceps Pres

- 3 maveøvelser

- Core øvelser

- Rygøvelser

Link to comment
Share on other sites

Onsdag d. 30. juni 2010

- 1 time spinning alene

- 1 time spinning øvet v. ego (max intensitet)

- 1 time crosstrainer

Mærkeligt überbrændt i benene efter cyklingen, kørte også alt hvad den kunne trække. Dumt - men blev grebet af stemningen.

Torsdag d. 1. juli 2010

- 110 km landevejscykling

Så fik jeg kørt Challengeruten (det ene loop), og det var ikke helt let at finde vej, men det gik da. Fin tur, men jeg har lyst til at slå dem der har lavet ruten.

Op ad Strandvejen - fladt, javel, men mod/sidevind hele vejen 99% af alle dage. Når man så drejer fra efter Nivå, er det 100meter op - 100 meter ned hele tiden - nonstop. Ingen rytme er mulig at få. Det er op/ned hele tiden.

Så rammer man Kongevejen og Gels bakke - arggh.. og så ligeud til Strandvejen igen..

Goddammit for en rute. Puha

Link to comment
Share on other sites

Fredag d. 2. juli 2010

- 100 km landevej

Lørdag d. 3. juli 2010

- 3 timer spinning

- ½ time let løb (test af lyske, gik rigtigt dårligt)

Søndag d. 4. juli 2010

- 100 km landevej

- 1½ time styrketræning

Mandag d. 5. juli 2010

- 1½ km havsvøm, Amager Strandpark

Tirsdag d. 6. juli 2010

- 3,2 km havsvøm, Amager Strandpark

- 2 timer home trainer

Lyskeproblemerne har nu bredt sig. Gør ondt i hoftebøjeren ved cykling og svømning. Ikke godt. Leder efter en måde at få en blokade på.

Link to comment
Share on other sites

Guest Cykologen

Så fik jeg kørt Challengeruten (det ene loop), og det var ikke helt let at finde vej, men det gik da. Fin tur, men jeg har lyst til at slå dem der har lavet ruten.

Op ad Strandvejen - fladt, javel, men mod/sidevind hele vejen 99% af alle dage. Når man så drejer fra efter Nivå, er det 100meter op - 100 meter ned hele tiden - nonstop. Ingen rytme er mulig at få. Det er op/ned hele tiden.

Så rammer man Kongevejen og Gels bakke - arggh.. og så ligeud til Strandvejen igen..

Goddammit for en rute. Puha

Er det egentlig ikke uundgåeligt, hvis ruten skal ligge i Storkøbenhavns opland? Der er vist en del, der brokker sig over ruten, men den vil altså uvægerligt indeholde lidt af hvert med bakker og en del sving, hvis den skal ligge i Nordsjælland. Alternativet er vel noget Ishøj, Karlskunde, Tåstrup-agtigt noget? Eller tyve gange Amager Rundt laugh.gif

Link to comment
Share on other sites

3 timers spinning? 120 times km cykling...Imponerende.

Spinner selv en del (synes jeg i hvert fald selv);1 times øvet 3-4 gange om ugen(1 dags pause i mellem) med en puls på ca. 80-90% af max. Hvis jeg gerne ville opnå en workload som du præsterer, har du så nogle gode råd? Trænings erfaringer, små fifs whatever du har opsamlet under vejs :bigsmile:

Edited by Nis
Link to comment
Share on other sites

Hvis jeg gerne ville opnå en workload som du præsterer, har du så nogle gode råd?

Hej Nis,

- hvad er umiddelbart grunden til at du vil det? 1 times intensiv spinning er jo fint, vil jeg umiddelbart mene? Hvad er dine mål?

Jeg vil mene at det generelt er mere effektivt og tidsbesparende at fyre en hård time af, istedet for 3 timer med lavere intensitet, men det afhænger jo af hvad du skal?

De 3 spinningtimer er fordi jeg selv er instruktør :smile: .. desværre er intensiteten for høj i forhold til hvad jeg kan holde til i længden.

Link to comment
Share on other sites

Onsdag d. 7. juli 2010

Dagens træning i korte tal:

- 3½ time (110 km) landevej (CC ruten + det løse)

- 1 times spinning i Royal (højintensitet)

- 1 times løb

Skulle teste hoften/lysken idag, derfor løbet. Lysken gjorde rigtigt ondt efter cyklingen, så inden spinning indtog jeg følgende (prøver at sjusse mig frem til den rigtige blanding):

- 1000 mg ibruprofen

- 2 x voltaren

- 4 stk panodil

Første 30 minutter gik fint men så gjorde lysken knuder. Fik dog kæmpet mig igennem.

Vil prøve at få en blokade på een eller anden måde, for at se om det kan hjælpe lidt.

Lang træningsdag, høj intensitet. Imorgen står den på svøm og cykling og styrketræning.

God aften og godnat.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share